Милослав Самарџић: “Фалсификати комунистичке историје“

Фалсификати комунистичке историје

Милослав Самарџић:
ФАЛСИФИКАТИ КОМУНИСТИЧКЕ ИСТОРИЈЕ
Друго измењено и допуњено издање

Фалсификати комунистичке историје

Меки повез, формат (А-5), илустровано, 210 страна.
Наруџбине:
ЕЛЕКТРОНСКОМ ПОШТОМ: pogledikg@gmail.com
ПРЕКО ТЕЛЕФОНА: 064/1-880-990, или
НА АДРЕСУ: „Погледи“, Немањина 16, 34000 Крагујевац.
Потребно је да наведете Вашу пуну адресу, мејл и број телефона.
ЦЕНА: 900 динара.
Поштарина и порез урачунати.

САДРЖАЈ
ПРЕДГОВОР ДРУГОМ ИЗДАЊУ
ПРЕДГОВОР ПРВОМ ИЗДАЊУ
Како су комунисти фалсификовали историју.  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .13

ФАЛСИФИКОВАНА ДОКУМЕНТА
1. “Дражина“ инструкција црногорским командантима . . .  .  .  .  .   27
2. Фалсификован Ђуришићев извештај . . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .34
3. “Дражина“ писма Степинцу, Павелићу и Матићевићу . .  .  .  .  .  41
4. Фалсификовани плакати о стрељањима. . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 47
5. Фалсификати о жртвама рата . . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .52

ФАЛСИФИКАТИ У ФИЛМОВИМА
1. Уводне напомене . . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 67
2. “Ужичка република“ . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  68
3. “Црвена земља“ . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  75
4. “Отписани“ . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  81
5. “Валтер брани Сарајево“ . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 87
6. “Десант на Дрвар“ . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .   90
7. “Битка на Неретви“ и “Битка на Сутјесци“ . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 98
8. “Двобој за Јужну пругу“ . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .103
9. “Лагер Ниш“ . . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  115

НЕМАЧКИ ФАЛСИФИКАТИ КОЈЕ КОРИСТЕ КОМУНИСТИ
Изложбе о “кољачима српског народа“ . . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .121
Анализа слике из Тополе  . . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 127
Фалсификати везани за иницијативу
др Хермана Нојбахера .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 143

ФАЛСИФИКОВАНЕ ФОТОГРАФИЈЕ
1. Уводне напомене . . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 159
2. Предисторија . . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  161
3. Монтиране фотографије . . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  163
4. Нетачни потписи за слике . . .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .   167
5. Антикомунистичка добровољачка милиција . .  .  .  .  .  .  .  .  .  180
6. Забрањене фотографије  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  199

ИЗВОРИ .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 203
БЕЛЕШКА О АУТОРУ .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  . 205

Једно поглавље из књиге:

Анализа слике из Тополе

У књизи немачког историчара Карла Хинкела “Крај на Балкану – Војна евакуација немачког Вермахта у Југославији 1944/45“ („Das Ende auf dem Balkan – Die militärische Raumung Jugoslawiens durch die deutsche Wehrmacht 1944/45), штампаној 1970. године, објављена је и једна послатица за југословенске комунисте: фотографија капетана Николе Калабића, мајора Драгослава Рачића и капетана Нешка Недића са немачким капетаном Вредеом. Била је то прва, и до сада једина позната, фотографија главних Дражиних команданата са Немцима. Разумљиво, комунисти су је прештампавали у свакој прилици (слика 1).

Slika 1, Topola, 11. avgust

Ко је хтео, одмах је могао видети да фотографија делује чудно: немачком официру ноге су “продужене“ пола метра, ивице око четника, нарочито око њихових панталона, су исувише оштре, као да је слика исечена па налепљена, сенке нису исте (Недић и Вреде имају исти положај лица, али само код Немца половина лица је у сенци), итд.

Ипак, аутентичност слике није се могла проверити на прави начин, све док на форуму сајта Погледи.рс, у зими 2017/2018, није откривено да се на снимку налази степениште виле краља Александра Првог Карађорђевића на Опленцу (слика 2).

Слика 2

Слика 2

Снимак је наводно настао 11. августа 1944, јер постоји извештај капетана Вредеа да се тога дана у Тополи састао са Нешком Недићем, Рачићем и Калабићем. У Хинкеловој књизи овај састанак се не помиње. У списку слика, на крају књиге, само је наглашено да је фотографија нађена у архиви генерала Гајтнера, који је 1944. године био један од најважнијих немачких оперативних официра у Београду.

Питању наводног састанка вратићемо се касније. Најпре ћемо анализирати фотографију, на основу реконструкција на степеништу виле, 10. и 13. августа 2018. године.

Вила има осам степеника, чија површина се смањује према врху. На месту где стоји Нешко Недић, први степеник је висок 14 цм. Степеници бр. 2 до 7 високи су по 15 цм, док је осми степеник висок 16 цм. Укупна висина степеника је 135 цм и то би требало да је висина на којој се налази Вреде.

Основа сваког степеника прекривена је великим плочама, испод којих су мале. Ове мале плоче штрче 1х1 цм, док велике, које се виде на први поглед, имају различите димензије. На осмом степенику, димензије велике плоче су 4 цм по висини и 4,5 цм по дужини, рачунајући и онај 1 цм од мале плоче. Другим речима, осми спепеник штрчи 4,5 цм, правећи сенку испод. На седмом и шестом степенику димензије делова плоча који штрче, и праве сенке испод себе, су 3,5х4 цм.

Ширина степеника је такође различита. Најшири је осми: 85,2 цм. Седми је широк 28,5 цм. Овде се не рачунају она 4,5 цм осмог, који покривају крај седмог степеника. Ширина осталих степеника, такође не рачунајући покривања, је следећа: пети и шести су широки по 28 цм, четврти 28,5 цм, а трећи, други и први у по 28 цм. Пошто на фотографији четници стоје на другом степенику, од њих до врата има 226,2 цм (збир ширина степеника 3-8).

Десно крило врата широко је 70,8, а лево 69 цм.

Висина врата је 240 цм.

Квака је на висини од 113,5 цм, гледано према горњој ивици.

Од нивоа осмог степеника, до горње ивице симса на левом прозору, има 74 см.

Када би се врата затворила, квака би дошла до Вредеовог опасача. Када ја стојим ту (слике 4 и 5), квака ми је двадесет и нешто центиметара испод места где би ми стајао војнички опасач. Пошто је моја висина 191 цм, то значи да би Вредеова била нешто испод 170.

Пажљиво разгледање виле, са једном особом на другом степенику и једном испред врата, доводи до закључка да је позиција на фотографији немогућа. Када се снима са исте висине као на слици из 1944. године, особа у вратима не може се видети (слика 3).

Slika 3, DSC_1024, dalje, donji ugao, 17,30

Слика 3

Моја висина је приближна висини Нешка Недића. Нешкову висину одређујемо на основу Калабићеве, који је, према војничкој књижици, без обуће и шајкаче био висок 180 цм. Када се дода висина ђонова и шајкаче, од око 5 цм, Калабић је опет за 5-6 цм нижи од гологлавог Нешка. Особа иза мене висока је 160 цм.

Слика 4

Слика 4

 

Такође, уочава се да је фотографија из 1944. настала монтирањем три фотографије: степеништа, четника и Вредеа. Циљ монтирања био је да се да један аргумент више наводном Вредеовом састанку са четничким официрима. Другим речима, фотографију су монтирали Немци.

Да је фотографија монтирана, види се по многим детаљима.

  1. Време настанка слике

На снимку број 4, насталом 10. августа 2018. године у 15 часова, видимо да спорна слика није могла бити начињена у ово доба дана. Наиме, тада сенка надстрешице покрива врата. С обзиром да Вреде стоји у вратима, његов лик би се једва назирао.

На фотографији број 5, начињеној у 17 часова, видимо да би снимак са особом у вратима могао настати тек после овог доба дана. С обзиром на Вредеову висину, то би могло бити око 17:30. У то време, Сунце је ниско, далеко на западу, и сенка надстрешице је у горњем делу врата.

Слика 5

Слика 5

Али, с обзиром да Сунце тада гађа у ходник, да је фотографија из 1944. оригинална, било би немогуће да се иза Вредеа види црна површина. Исто тако, пошто Сунце долази благо с десна, не би било сенке на десној страни Вредеовог лица.

Слика 6

Слика 6

Према томе, ова фотографија није настала овде, већ је залепљена на слику.

Сенке храста на вратима у оно доба нису постојале, јер је храст био мали.

2) Правац сенки

Вила се пружа приближно правцем север-југ, тако да врата гледају на запад. У 15 часова, сенке се пружају са десна у лево (слика 6). Сенке овде не иду с лева на десно, јер је лево север.

Тринаестог августа Сунце одлази иза планине Рудник у 19,15 и тада сенка пада на вилу под углом од 180 степени. Ако се особа на степеништу слика са десне стране, сенка се на фотографији види десно, али то је оптичка варка (када би се сликало с леве стране, сенка би се видела лево, а када би се сликало право, сенка би била иза).

У 18 часова, 13. августа, када стојим на месту где је стајао Нешко Недић, и када се снимак начини из истог угла и са исте висине, сенка изгледа као на слици 7.

Слика 7

Слика 7

Другим речима, да су се четници сликали овде у 18 часова, 11. августа 1944, њихове сенке би прекриле ивице шестог, седмог и осмог степеника. Степениште десно од тога било би обасјано сунцем. Међутим, на слици насталој наводно 11. августа 1944, није тако

  1. Дифузно светло

Дифузно светло је оно које долази равномерно из свих праваца и не оставља сенку, као на пример у условима јаке облачности. Заступници тезе да је слика од 11. августа 1944. оригинална, поред осталог тврде да је у доба настанка фотографије светло било ди­фузно. Прецизније речено, не сасвим дифузно, већ да су се сенке ипак назирале, као при слабој облачности. Аргумент за ово су им благе сенке иза четника.

Иза четника, на овој слици, заиста постоје благе сенке, али све друге сенке се јасно виде: на Вредеовом лицу, испод Рачићевих руку и пазуха, испод Нешкове браде… Према томе, тај аргумент от­пада, јер ма какво да је светло, све сенке морају бити исте.

Сем тога, постоји Калабићева слика на степеницама краљеве виле на Опленцу, настала по дифузном светлу (слика 8). Штавише, светло није бипо сасвим дифузно, већ се назиру сенке иза Ка­ла­бића и иза металног украса на унутрашњим вратима.

СЛика 8

СЛика 8

Ова слика је важна и јер се на њој види да унутрашња врата имају велику стаклену површину, која снажно рефлектује светлост чак и при условима дифузног осветљења. И да су, на спорној сли­ци, врата била отворена према унутра, ово стакло би појачавало светлост која улази у ходник. Другим речима, стављање апсолутно црне позадине иза Вредеа је велика грешка фалсификатора.

Слика 9

Слика 9

Ова слика је важна и ради уочавања разлике између оригинала и фалсификата: на оригиналној слици, по правилу, детаљи су видљивији.

  1. Доба дана према фотографији четника

Сенке испод Рачићевих руку и пазуха, као и испод браде Не­шка Недића и остале двојице, откривају да сунце пада окомито, тј. да је ова слика настала оријентационо измеђи 11 и 13 часова. Сенку испод Калабићеве браде можемо упоредити са Калабићевом сликом насталом у условима истог осветљења, на којој нема те сенке (сли­ка 8, осносно 10).

Сенке испод Рачићевих руку и пазуха, као и испод брада све тројице, откривају какве би боје морала бити сенка иза четника на степеницама, да су они заиста снимљени ту (између потпуно црне и тамно сиве боје).

Између 11 и 13 часова, Вреде се не би јасно видео у вратима, јер би га покривала надстрешица.

  1. Неслагање по висини камере

Четници стоје на другом степенику, то јест на висини од 29 цм. Камера је у нивоу између четвртог и петог степеника, тј. на ви­си­ни од око 68 центиметара (да је на овом нивоу, знамо по томе што се не види горњи део петог степеника). То значи да је камера свега 39 цм изнад њихових стопала (68-29=39), односно да су сни­мљени из веома ниског доњег угла, из тзв. жабље перспективе.

Слика 10

Слика 10

Међутим, на слици број 9 видимо да четници гледају равно у камеру и да је камера нешто испод нивоа њиховог погледа, ори­јен­тационо на висини од око 160 центиметара. Дакле, они су ста­ја­ли на земљи и сликао их је неко ко је стајао у њиховој равни. Ова сли­ка није ни близу “жабљој перспективи“.

На слици 10 видимо како изгледа Калабић када је сликан из “жабље перспективе“. Ниво камере је између петог и шестог степеника, тј. 83 цм изнад земље. Пошто Калабић стоји на трећем степенику, што је висина од 44 цм, ту висину одузимамо од 83 и поново добијамо 39. Дакле, камера је 39 цм изнад Калабићеве стајне тачке. Резултат је исти као на спорној слици, јер на њој четници стоји један степеник ниже, али и камера је стајала ниже за висину једног степеника.

Другим речима, да је слика од 11. августа 1944. оригинална, Калабић би изгледао као на слици 10. Али, то није случај. На слици 10 његово лице, као и шајкача, су издужени, јер су знатно изнад нивоа камере. Да је Калабић овде погледао у камеру, то би био поглед на доле, а не напред, као на спорној слици.

  1. Неслагање по углу снимања

Степенице на спорној слици снимљене су под десним углом од око 30 степени. Тај угао добијамо померањем фотографа у десно, све док не види бочну, десну страну седмог степеника, као што се она види на слици.

Међутим, четници су снимљени под веома благим десним углом, од око пет степени. На слици број 11 стојим тачно где је наводно стајао Нешко Недић. Оријентација је спој камених блокова испод Нешкових ногу. Такође, гледам где је он гледао, тј. испред себе. Снимак је начињен са исте висине и под истим углом (десни угао од око 30 степени). Непоклапање са спорном сликом је очигледно. Особа иза мене сада је моје висине, односно 20 цм виша од Вредеа. Па ипак, не може да се види ни приближно као Вреде на спорној слици.

Слика 11

Слика 11

  1. Питање удаљености камере

На слици број 11, камера је удаљена око пет метара и налази се скоро на ивици поплочаног дела дворишта. На спорној слици види се да камера која је снимала степениште није била толико далеко. Логичније је да је била ближе, као на слици 12. У том случају, особа иза, иако исте висине, не би се уопште видела.

Слика 12

Слика 12

  1. Неслагање са симсом прозора

Симс левог прозора Нешку Недићу се налази у висини груди. На снимцима са око три метра, мени је у висини каиша од панталона, а са око пет метара у висини стомака. Само у случају када сниматељ стоји, тј. када је камера на висини од око 160 центиметара, ивица симса ми је у висини груди. Истовремено, то је једини начин да се особа висине Вредеа види у позадини (слика 13). Али, у том случају и осми степеник се види одозго. То значи да су се фалсификатори слике четника са Вредеом прерачунали са просторним одредницама. Они су уклопили две фотографије – четници и Вреде – али када су тај део монтаже ставили на трећу слику – степенице – настао је хаос. Фалсификат је био неуверљив, па није ни послат у Врховну команду Вермахта, већ је остао у архиви генерала Гајтнера. У Врховну команду Вермахта послат је само извештај са наводног састанка  Вредеа са Нешком Недићем, Рачићем и Калабићем.

Slika 13 DSC_1025

  1. Сенчење иза четника

На слици насталој наводно 11. августа 1944, види се благо сенчење иза четника, нарочито иза Рачића. Ово сенчење је нелогично, јер има правац с лева на десно. Овог дана, дакле, на овом месту, сенка никада не иде тим правцем.

  1. Три правца сенки

Фотографија наводно настала 11. августа 1944, има три правца сенки:

– Први, благо с лева на десно, који сеа најјасније види према Рачићевим рукама и Нешковој бради.

– Други, оштрије с лева на десно, који се види на Вредеовом лицу.

– Трећи, још оштрије с лева на десно, који се види иза четника.

Сем што су на једном снимку немогућа три правца сенки, 11. августа овде је немогућа свака сенка с леве стране.

  1. Мрље на степеницама

На слици наводно насталој 11. августа 1944, ивице и сенке се јасно виде на десном делу степеница, док на левом делу то није случај. Леви део степеница је на фотогртафији избељен, али не баш равномерно, тако да ивице нису оштре и равне. Нарочито су оштећене ивице четвртог степеника (лево од Калабићевог колена). Разлог овоме може бити тај, што на снимцима насталим у 15 часова сенка пада на леву страну степеника. Дакле, неки Немци су стајали на месту на коме су залепљени четници. Сенка на фотографији тројице четничких официра, коју су имали Немци, није се по­к­лапала са сенком на фотографији њихових људи на степеницама. Зато су сенке на левој страни морали да избришу и тако су настале мрље.

  1. Време и околности настанка фотографије четника

Судећи према њиховој одећи, слика четника наводно од 11. августа, заправо је настала крајем јуна или почетком јула 1944. године. Тада је 4. група јуришних корпуса кретала на југ. Коман­дант ове групе, тада бројне 8.000 четника, био је мајор Рачић. Ка­петан Недић био је начелник штаба, а капетан Калабић командант њеног 2. јуришног корпуса. У то доба настала је и слика број 14.

slika 14 248-254 copy 6

Да је фотографија четника, наводно настала 11. августа, заправо настала крајем јуна или почетком јула, закључујемо и по нас­ме­јаним лицима. Када би постојао њихов снимак од 11. августа, чет­ници не би били овако насмејани, јер су неколико дана раније претрпели највећи пораз у дотадашњем току рата, у првој фази Битке на Копаонику. У тој бици 4. група јуришних корпуса имала је преко 1.000 заробљених, рањених и погинулих војника.

Исто тако, они не би били овако насмејани на слици поред једног Немца. Немци су Калабићу убили оца и више рођака, док су му ћерку и сестру преко годину дана држали у логору на Бањицу. Рачићу су љотићевци убили мајку и велики број сарадника. Нешка Недића Немци су заробили и мучили, пре него што је побегао из логора на Бањици. Крајем 1942. године, управо је Опленац постао велико стратиште четника Опленачког корпуса, који ће касније доћи под команду Калабића. Њихова масовна гробница, коју су начинили припадници 7. СС дивизије, налази се на свега неколико стотина метара од виле на Опленцу.

Затворено за коментаре.