Одговори 
 
Оцена Теме:
  • 0 Гласова - 0 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
О феномену „Бака Прасе“
29-01-2019, 01:11 PM
Порука: #1
О феномену „Бака Прасе“
.
Ако се потрудите да га мало послушате и погледате, видјећете да он ипак има „људски лик“ и смјелост да допусти да се кроз његово медијско присуство преламају различити аспекти у ком живи наше друштво у овом тренутку

[Слика: IMG-0711.jpg]


Пише: Владимир Коларић


Феномен јутјубера Баке Прасета дошао је у центар пажње шире јавности кад је, захваљујући метежу који је изазвао његов наступ у новосадском тржном центру, изашао из круга – углавном генерацијски (тинејџери) условљеног – медијског контекста. Поред моралне панике о „стању наше омладине“, догађај је скренуо пажњу на сам феномен „јутјубинга“, на његову велику популарност међу младима, и често прије недоумицу и збуњеност него јасно изражен негативан став код „родитељских генерација“.


ШТА ЈЕ ЈУТЈУБИНГ?

Јутјубинг је феномен чије зачетке можемо наћи тамо гдје су и зачеци ријалити програма – у скривеној камери, квизовима и све већем преплитању документарних и фикцијских садржаја на телевизији и филму. За разлику од ријалитија, који је прије свега телевизијски медиј, јутјубинг је везан за интернет.

Термин јутјубер означава произвођаче и актере садржаја намијењених искључиво овој врсти медијске перцепције, која омогућава институционално непосреднију производњу и конзумацију медијских садржаја – па и другачију комуникацију између актера и њихове публике (пратилаца) или публике међусобно – од оне које омогућавају други медији, укључујући и интернетске.

Популарност јутјубинга је повезана са трендом, већ деценијама присутним у умјетности и медијима, подстицања интерактивности и укидања границе (и квалитативне, често и функционалне разлике) између извођача и посматрача, поигравања између чињеничног и фиктивног, примата извођења (перформинга) над структурисаним наративом.

Јутјубери због тога стварају утисак припадности заједници којој се обраћају, од које се не разликују посебним способностима, умијећима и знањима, док је њихов „фиктивни“ лик формиран тако да ствара утисак максималне блискости са приватним ликом актера, мада се никада до краја не поистовјећују, што је важан дио комуникацијско-знаковне игре у форми јутјубинга.


ПОРОДИЧНА ПОЗАДИНА

На примјеру Баке Прасета, то би отприлике значило да Бака Прасе уједно и јесте и није поистовијећен са приватним ликом Богдана Илића – у његовом креирању коришћен је породични, генерацијски и шири друштвени контекст ком припада и Илићев приватни лик, али селекционисан, укрштен са широким спектром спољашњих медијских материјала и референци и у цјелини комуникацијски усмјерен и посредован функцијом обраћања генерацијски и културно јасно дефинисаној заједници прималаца.

Бака Прасе користи широк спектар поступака, од извођачки вјешто изведеног сопственог пара-фиктивног лика, преко креирања својеврсног „ортачког“ – али у његовом случају и породичног – микрокосмоса, гдје посебну улогу има околност да је отац Богдана Илића медијски прилично активан свештеник СПЦ са озбиљним и препознатим интелектуалним, умјетничким и друштвено-ангажованим бекграундом.

[Слика: IMG-0712.jpg]
Гужва у тржном центру Биг у Новом Саду током Илићевог наступа; фото: standard.rs

Бака Прасе изводи и оригиналне хип-хоп нумере, али – сасвим у духу јутјубинга – не излазећи ван његових оквира и не постајући дио код нас прилично развијене и у посљедње вријеме све озбиљније изучаване хип-хоп сцене. Његова извођења одликује необавезност и релаксираност која онемогућава да се она сагледавају и као стандардне пародије – оне, као и све у јутјубингу, „и јесу и нису“, дјелујући као нешто што би могао да направи и свако други, тако да примаоци доживљавају да их је направио „један од нас“, што доприноси утиску пратилаца да је јутјубер неко са ким могу да комуницирају „на истом нивоу“.

Јутјубинг и његови појединачни производи свакако нису лишени ни начелне ни –конкретним поводима изазване – естетске или етичке контроверзе, али као такви предстваљају медијску форму усмјерену ка унутаргенерацијској комуникацији (распон година старости актера и већине њихових пратилаца може да варира, али никада превише) о којој не треба судити једнозначно. Као и сваки језик, она може послужити посредовању различитих идеја и вриједности, а начин њиховог исказивања је питање одређене естетске и комуникацијаке конвенције, и требало би га тако и схватити.


ЧЕМУ ТОЛИКО ЗГРАЖАВАЊЕ?

Баку Прасета зато не треба оправдавати доказивањем да он шири одређене у основи ипак позитивне и друштвено прихватљиве идеје, упркос повремено за многе друштвено неприхватљивог начина њиховог вербалног и визуелног изношења. Не треба га бранити ни чињеницом да је популаран, и да су „дјеца увијек у праву“. Не треба бити снисходљив. Међутим, заиста није лако схватити толику количину згражавања над његовим програмима, који свакако немају ону „боју и укус“ јасно усмјерене медијске манипулације неспорно скаредним садржајима, којима смо непрестано свједоци са насловних страница таблиода.

Бака Прасе, ако се потрудите да га мало послушате и погледате, ипак има „људски лик“ и смјелост да допусти да се кроз његово медијско присуство преламају различити аспекти у ком живи наше друштво у овом тренутку. Зашто не рећи да разговорима какав је онај о „дистрековању“ са оцем свештеником, који онима навикнутим на медијски форматиране дискусије могу изледати као неозбиљно и неосмишњено шегачење, значајно проширују поље овдашње јавне комуникације, јер гдје данас можете да чујете икакве – а камоли институционално и „моћнички“ нетуторисане – разговоре на заиста важне теме међугенерацијског јаза у конкретном српском друштву? Колико се они често воде и унутар самих породица?

[Слика: IMG-0713.png]
Свештеник Ненад Илић са сином Богданом; фото: standard.rs

И гдје је у свој тој јутјуберској „баналности“ и „спонтаности“, видљиво оно важније од свих идеја и ставова, оваквих или онаквих: конкретно присуство конкретних људи, непосредно видљив и „присутан“ у основи добар однос између два људска бића, пред каквим би многи родитељи – укључујем ту и себе – итекако могли да се постиде? Умјесто да то буде оно што су видјели, да за то отворе очи, толики као да би једва чекали да се отац јавно одрекне сина и наметне му неки измаштани „традиционални“ ауторитет и „стави га на своје мјесто“. А заговарањем осуде умјесто љубави и прописаних образаца уместо аутентичног – и тиме увек промјенљивог и нестабилног – људског односа не доспијева се до истине, него до интриге и скандала. А тиме свакако не на странице које грију људска срца него у најбољем случају – на насловне стране таблиода.



ИН4С

МРДНИ СОБОМ БОГ ЋЕ ТОБОМ
Пронађи све корисникове поруке
Цитирај ову поруку у одговору
29-01-2019, 02:55 PM (Последња измена: 29-01-2019 02:59 PM од Ђорђе Ивковић.)
Порука: #2
RE: О феномену „Бака Прасе“
Дај бре, заморно је.
Тај Коларић није зао човек, али је импотентни медиокритет. Слабо мисли и слабо разуме.
Има у овој ствари више "аспеката", али ево, без намере да се покрије читава тематика: Постављамо, насупрот размишљања једног зрелог човека, уз то школованог драматурга, назначеног православца, размишљање једног здравог чељадета изБосне, па процените ко је бољи, проницљивији и поштенији аналитичар:




Могли би укључити имало здраве памети: како неко на Балкану накарика 14,5 милиона прегледа за једну глупу крештаву песму, ако узраст његове балканске публике не прелази у укупном становништву 10-15%, што ће рећи не више од 3 милиона балканске деце. Додајте још толико жртава других узраста, опет мора свако живи да "отиђе" онамо по три пута да би се толико прегледа набројало. А не не гледају га сви, свакако. Дете, чији "клип" поставих објаснило како се то постиже.

Речју, преварант је у питању.

Али, зашто је тако много портала пренело овај бледи чланак Коларићев? Па свакако не да би бранили Баку који управо вечерас гостује на Пинку, где му је и место, у "Амиџи шоу", где ће глумити Јелену Карлеушу, што је нови лист у његовој блиставој шоу-каријери. Њему та одбрана и није потребна. Пиша се он на све скупа.

Удруженим снагама режимски и придружени режимски сајтови и унијатски волонтери заправо бране попа Ненада Илића, новотара.

Дете забранило да се клип шири. Овоо је линк:

https://www.youtube.com/watch?v=6mW64ztBip8
Пронађи све корисникове поруке
Цитирај ову поруку у одговору
29-01-2019, 03:08 PM
Порука: #3
RE: О феномену „Бака Прасе“
Реч "новотар" долази из антицрквених кругова. Зато ти је цела критика излишна.

Ах... да... заборавих... твоја мржња према Црногорцима, тј. због таквих попут тебе и постоје Монтенегрини, данашњи Милогорци.

МРДНИ СОБОМ БОГ ЋЕ ТОБОМ
Пронађи све корисникове поруке
Цитирај ову поруку у одговору
29-01-2019, 03:09 PM
Порука: #4
RE: О феномену „Бака Прасе“
Добро.
Сирома'
Пронађи све корисникове поруке
Цитирај ову поруку у одговору
29-01-2019, 05:16 PM
Порука: #5
RE: О феномену „Бака Прасе“
.
СЛУЧАЈ БАКА ПРАСЕТА

[Слика: IMG-0713.png]

Многим позивањима, цитирањима, коментарима, згражањима, нападима и одбранама принуђен сам да дам коментар на деловање мог млађег сина, Богдана, познатог на Јутјуб сцени као Бака Прасе.

Интересовање за његову огромну популарност на јутјубу - преко милион пратилаца - у широј јавности почело је после "стампеда" деце у тржном центру у Новом Саду који сигурно није његова одговорност, него се ради о пропустима организатора.

Не подржавам део речника и слика које он користи у својим популарним клиповима. И он то зна. О томе се расправљамо. Зашто на јавној сцени користи речник који не користи у кући...
Он ми објашњава да је то начин да успостави са својом публиком искрену комуникацију. Говори језиком нашег времена и наше културе, често се спрдајући са клишеима.
Трудим се да га убедим да искористи своју популарност за пласирање неког паметнијег садржаја. У ствари - не морам. Он тачно зна колико може таквог садржаја да пласира а да задржи публику. Углавном младу, али има ту и старијих.
Уклапа се у реалност којој се ја снажно противим.

А колико би деце и младих искрено прихватило поруке о томе да не пуше, не пију, не дрогирају се и труде се да здраво живе, што Богдан упорно поручује, кад бих ја покушао да им пласирам или неко од душебрижника који мисле да је његово деловање лоше за децу?

Лицемерје је на нашим просторима достигло невиђени степен.
Кад, на пример, ја међу својим пробраним пријатељима на фејсбуку потегнем питање подршке Министру културе који је покушао да уради нешто по питању ријалитија и катастрофалног стања масовне културе - јави се једва по неко. Велики број се отворено дистанцира од проблема због тога што министар не би био министар да не припада "њима". И због тога - нема подршке. Згражање - да. Иоле активније учествовање и прихватање макар и делића одговорности за руинирање културе - не.

Прихватање одговорности за то у чему наша деца данас живе није нам блиско. Криви су неки други. Бака Прасе, момак од двадесет две године - веома одговоран.
Деца не слушају оно што им ми причамо. Она су много паметнија од нас. Она нас прозиру и узимају од нас оно што виде у нама. Уверио сам се на много примера да она и у Богдану виде доброту и разуларену младалачку радост која и њих радује.
Ако радост и оптимизам не налазе у својој околини - наћи ће на јутјубу.

Богдан је за нешто више од годину дана без ичије подршке, пре свега без подршке система који производи накарадне узоре који не испуњавају никог ничим, дошао до преко милион пратилаца! Нисмо га подржали ни ми, родитељи, скептични према површности јутјуб сцене.
Све је сам зарадио и изградио. Талентовани забављач новог времена.

Упоран како га је Бог дао, натерао ме је да се и ја ту и тамо с њим појавим у клиповима. "Фемили-френдли" - каже. Нема псовки шалимо се, али повремено причамо на озбиљне теме. У коментарима деце видим прихаватње неких озбиљних порука, поштовање и према мени, (мање злобних коментара него кад се појављујем на другим местима), али и дељење поштовања према њиховим родитељима. Баш штетно...
Под једним веома гледаним интервјуом на црквене теме (Балкан инфо) објавио је после разних душебрижничких коментара оних који су нас повезали нешто што ме је искрено дирнуло:

"Samo da se obratim pojedinim ljudima koji komentarišu ovaj video...

Izvinite, a šta vi znate o tome kako je mene otac vaspitao? Jel uopšte imate pojma da imam brata i dve sestre koji nisu ni nalik meni, i potpuno se drugačije ponašaju? Studiraju ETF, Hemiju, Istoriju, rade. Da li neko od vas misli da se moj otac slaže sa svim stvarima koje ja radim? Svaki put mi kaže kako bih mogao manje da psujem u klipovima, ili da u potpunosti izbacim. Ja njega nisam čuo u životu da je opsovao. Ni njega ni majku. Milion stvari bi on tu promenio, ali to je moj život. Ja biram kako ću da pričam svoju priču.

Celo detinjstvo je bio tu za mene, radio je u glavnom od kuće, a bio je djakon u crkvi jer je voleo svoju veru. Uvek je stavljao druge ispred sebe i radio poslove koji će možda pomoći nekome, umesto poslova koji će doneti više novca. To mi jako često nije bilo jasno, zašto on to radi? I kad ga pitam zašto, on odgovori nešto u kontekstu, želim da pomognem narodu uz pomoć ljubavi i vere (tako nešto, nikad ga nisam slušao kad je to krenuo da priča). Vaspitao me je kako treba, ali ja sam uvek bio crna ovca, razlikovao se od brata koji je bio djak generacije, student na budžetu, ugledan djak. Ja sam za to vreme svirao u srednjoj muzičkoj školi i hvatao prečice.

Vodio me je u crkvu svake nedelje, postio sam svaki veliki post. Kada sam porastao, sve sam bio neredovniji, ulenjio sam se, bilo mi je sve teže da postim i da ustajem rano za crkvu. To mu se nije svidelo, ali posle nekog vremena je moj otac to razumeo. Smatram da odlazak u crkvu i post treba da budu povezani sa željom da se neko zbliži sa Bogom, a ne da budu nešto što mora da se radi jer je to neko rekao. Ja za to nisam spreman, i to sam objasnio svom ocu. On poštuje moje mišljenje i ono što ja radim, iako se ne slaže u potpunosti sa tim, tako da je to poštovanje uzajamno. Kakav bi on bio čovek da me drži u kavezu i da me formira po svom liku? Jel mislite da je to pravi način? Da li neko od vas misli da je vernik i Srbin i dobar čovek zato što posti na veliki petak i onda ode na pljesku posle ponoći i postavi status na fejsu, uffff napokon mogu da jedem...

A sada ne pričam o mom ocu, već o Ocu Nenadu Iliću, koji je čovek za primer većini, što zbog svoje istinske vere, što zbog skromnosti, i smatram da nikad ne bi hteo da napišem ovakav komentar, ali me je iskreno sramota zbog nekih komentara koje sam pročitao, i samim tim smatram da mi je dužnost da stanem na njegovu stranu.

Kad bi svako od vas pošao od sebe, umesto da gleda šta drugi rade i to kritikovali, mnogo biste bili srećniji i ispunjeniji. Vadite noseve iz tudjih života jer ne znate sve, iako mislite da znate."

Није на ћирилици на коју га увек подсећам, али он се на интернету обраћа свој публици која разуме српски. Руком пише на ћирилици, иако му је рукопис детињи. ☺️
Ово што је написао обавезало ме је слично подршци коју су ми поводом рада на једном великом, још увек неоствареном црквеном пројекту, написали монаси Хиландара.

Богдан је бољи и паметнији него што сам ја био у његовим годинама и ако сачува своју доброту, промениће надам се и речник и побољшати укус и дај Боже, учиниће за овај народ више него што сам ја учинио.
Пожелите својој деци нешто слично и верујте у њих.
А ја нисам ово написао да се правдам, нити да правдам Богдана, него због тога што ме замара опште одсуство љубави и поверења, било да смо у Цркви или ван ње.



О Ненад Илић

МРДНИ СОБОМ БОГ ЋЕ ТОБОМ
Пронађи све корисникове поруке
Цитирај ову поруку у одговору
29-01-2019, 05:37 PM
Порука: #6
RE: О феномену „Бака Прасе“
(29-01-2019 03:08 PM)Шумадинац Пише:  Ах... да... заборавих... твоја мржња према Црногорцима, тј. због таквих попут тебе и постоје Монтенегрини, данашњи Милогорци.

КидањеКидањеКидање

ХАХАХХААХХАХАХАХАХХААА

Ти си бре озбиљно почео да се циркузираш.

Не постоје монтенегрини зато што су говна превртљива и што би продали рођену мајку него зато што он пише колумну и има неко мишљење о њима.

Гарант је онај Шуковић читао форум овде па нас замрзео.


Шумадинац типујем да ти је следећи упис о љуљашкама или неком програму за децу у Јасеновцу а да смо злочин измислили ми јер нас Хрвати мрзе због интернета.
Пронађи све корисникове поруке
Цитирај ову поруку у одговору
30-01-2019, 03:55 PM
Порука: #7
RE: О феномену „Бака Прасе“
Give me pussy! I do not smoke! I love grandchildren!



Пронађи све корисникове поруке
Цитирај ову поруку у одговору
03-02-2019, 03:04 PM
Порука: #8
RE: О феномену „Бака Прасе“
Стручни сарадник објаснио... Скојевац


Пронађи све корисникове поруке
Цитирај ову поруку у одговору
Одговори 


[-]
Podeli (Prikazi sve)
Facebook Linkedin Twitter Digg

Скочи на Форум:


Корисник(а) прегледа ову тему: 1 Гост(а)