Одговори 
 
Оцена Теме:
  • 5 Гласова - 2.6 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ПРАВОСЛАВНО ПОИМАЊЕ ЕКУМЕНИЗМА
29-03-2015, 02:26 PM (Последња измена: 29-03-2015 02:52 PM од херцеговац.)
Порука: #79
RE: ПРАВОСЛАВНО ПОИМАЊЕ ЕКУМЕНИЗМА
Па прочитао сам да се не односи на мене и обрисао, па нема потребе да ти одговарам и будалесам у празно? Немој да се ишчуђаваш.
Сви могу кориговати своје текстове, а ова моја корекција је безазлена да не би ширили причу у празно.

И опет!
Нико не тврди да он спада у свете оце или да се води овдије расправа о користи или штетности филозофирања, овдије је ријеч о томе да је он поборник јеретичког учења које је убачено у интелектуалну елиту царске Русије!

А ти, Србине драги, одбијаш да се оградиш од горњег текста којег је цитирао Шумадинац...

Цитат:Са сигурношћу се могло очекивати да ће највише замерки, па и оштријих критика упућених Берђајеву, како од философа, тако нарочито од теолога све три вероисповести хришћанске религије, бити стављене његовом појму Ungrund-a, појму и речи коју је Николај Берђајев позајмио од знаменитог немачког мистичара из XVI/XVII века, Јакоба Бемеа (ова немачка реч је тешка за превођења, а најпре би одговарала, такође, теже схватљивом Платоновом појму меона, који он доводи у везу са праматеријом, као вечно постојећим супстратом, али небитним, јер и пропадљивим). Слобода, према Берђајеву, није створена од Бога, она има корење у Ништавилу (Ungrund, meon). То је мистериозна немоћ Бога пред недокучивом слободом коју није створио.

Тежа је критика Александра Димитријевића када Николаја Берђајева оцењује као православног философа: „Берђајевљева философија је најчешће пнеумоцентрична“, пише Димитријевић и „често тежи ка богочовечности, на тренутке је хришћанска или теоцентрична, али никада није тријадолошка... Само начело на коме је заснован његов персонализам у суштини је имперсонално. Дух одређен изван тријадологије не може бити персонална категорија, па не може бити ни основа личности. Нисам још срео ни једно место на коме Берђајев покушава да превлада ову дубоку противречност у својој философији.

...

Александар Димитријевић закључује да против проглашавања Берђајева за искључиво православног мислиоца говори много чињеница. То су пре свега утицаји средњовековне немачке мистике, затим класичне немачке идеалистичке философије, као и савремене западноевропске философије.





Можемо дискутовати и о томе зашто Владета Јеротић није Православни мислилац, него нема везе са Православљем иако је популаран у црквеним круговима, а неупућен народ купује његове књиге!

И о његовој штетности управо због те подршке људи из круга цркве!

О гомили уштви који се крећу сивом зоном, 'као лавови ричући', траже неупућен народ, траже своје жртве!

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Пронађи све корисникове поруке
Цитирај ову поруку у одговору
Одговори 


[-]
Podeli (Prikazi sve)
Facebook Linkedin Twitter Digg

Поруке У Овој Теми
RE: ПРАВОСЛАВНО ПОИМАЊЕ ЕКУМЕНИЗМА - херцеговац - 29-03-2015 02:26 PM

Скочи на Форум:


Корисник(а) прегледа ову тему: 1 Гост(а)