Погледи форум

Пуна Верзија: Квиз- Српска историја
Тренутно прегледате lite верзију форума. Погледајте пуну верзију са одговарајућим обликовањима.
Страница: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817
(17-11-2018 01:31 AM)Бенито Пише: [ -> ]Очигледно не знамо одговоре на задња два питања, па питаоци нека сами одговоре, да би наставили квиз.
Највећа пљачка банке била је у Београду, једном Трезор, једном камион пун пара, лето 1944, четници. Знао сам за те пљачке, али нисам знао да је тај новац толико вредео. Наиме, Тимотијевић пише да су четници опљачкали укупно 1,2 милијарде динара, док је буџет Недићеве Србије за целу 1944. годину био 8 милијарди.
То значи да 1,2 милијарде мора бити више стотина милиона долара, у данашњем новцу.
Било је и више мањих пљачки, то је тада био систем за снабдевање новцем. Паре су у огромним количинама слате јединицама, а нарочито преко Дрине, до Динарске дивизије. Тамо су мењане на црно, за шта се могло, укључујући и куне.
Последња је била пљачка Трезора где је чувано злато, у БГ, почетком октобра, 100 и нешто кг злата, ту је циљ био да злато не однесу Немци.
Ајде нови трилинг:
Један бизарни детаљ повезује веридбу краља Александра и атентат у Марсеју у којем је изгубио живот. О чему се ради?
Звона?
Девети дан у месецу? Веридба је била 09. јануара, атентат у Марсеју 09. октобра.
Вукашине, ти кад се сетиш податка....
Нисам мислио на то. Марија је довезла мајку и себе на веридбу из Букурешта у Београд на веридбу. То је био аутомобил француске фирме делизе. У аутомобилу исте фирме убијен је краљ у Марсеју.
Ајде друго у вези српског аутомобилизма:
Ко је била прва жена возач у Србији?
Краљица Марија?
Не, пре ње.
Ангелина Нешић, супруга трговца Нешића је први возач аутомобила у Краљевини Србији. Она је условила мужа, пошто је купио аутомобил, да купи и њој што је он и учинио. То је било још 1910. године.
Треће питање:
Ко је први Србин који је у Србији настрадао у аутомобилској несрећи?
ПС питање се односи, наравно, на класичну саобраћајну несрећу; ратне ауто несреће се не рачунају.
Веровали или не, тек 1936. године, погинуо је први Србин у класичној аутомобилској несрећи. То је био чувени Драган Јовановић, звани Жена, бивши фудбалер СК Југославија, а тада секретар овог клуба, који је настрадао у Немањиној улици у Београду, када је аутомобил у којем је био са пријатељима, ударио у дрво.
Да се градиво обнови. Smile Без шале, ко је у могућности, или долази у Београд, нека оде до Музеја аутомобилизма у улици Мајке Јевросиме, код Браце Петковића, бившег министра културе, који је увек расположен за овакве аутентичне приче. Ова три питања су из његове " колекције".
А ево и четвртог и последњег питања у вези аутомобилизма , из моје колекције:
У ком периоду је било највише аутомобилских несрећа у историји Србије, процентуално по броју аутомобила?
Можда кад су дошли црвени, јер они су возили без дозвола и пијани ваздан, а кога год да су згазили, тај је био крив?
Тако је, комунисти , кад су дошли на власт, понашали су се бахато и осионо. Тако су се понашали и према аутомобилима, које су крали и отимали на све стране и хтели, онако инфантилно, да се докажу као супермени. Газили су људе по улицама, а њихови удбаши, велики стручњаци за саобраћај, су увек утврђивали да су криви пешаци.
Од тог периода до недавно, саобраћај у Србији болује од болести дилентатизма, па смо дуго година били први на листи погинулих у саобраћајним несрећама, сразмерно броју аутомобила, а понекад чак и у апсолутним бројевима. Тек у последњих пар година, после предузимања драстичних мера, ситуација се мало стабилизовала.
Милославе, може даље....
Ајде онда и даље везано за аутомобиле:
- Како су комунисти купили - дакле, купили - прве луксузне аутомобиле?
То се знало , али се изгледа заборавило. У својим интервјуима је то причао Ратко Дражевић из села Рвати код Рашке, који је био шеф ( ваљда Деветог) округа Озне, која се простирала од реке Дрине до Гледићких планина.
Наиме, Озна је имала састанке сваких месец дана у Београду од новембра 1944. године. Дражевић је био главна звезда јер је управљао Озном на чијем подручју је било највише четника који су остали верни Дражи. Тако је на сваком састанку свој реферат почињао са тачном цифром колико су "народних непријатеља" стрељао, а колико их је остало. Цифре су месецима биле исте, па су му се остали шефови Озне смејали. А у ствари, радило се о томе да су се четници стално враћали из правца Босне, па се повећавао и број јатака које је Озна прогласила главним непријатељима.
Но, да се вратим на тему, пошто је два пута једва дошао до Београда, јер није имао обезбеђено превозно средство, Дражевић је тражио од " централе" да му реши тај проблем. Они су га упутили на сналажење, па је он то као предратни пролетер и бараба, решио на свој начин. У Београду је срео неког совјетског официра који му је причао о проблемима исхране на подручјима нацистичке Немачке. Тада је дошао на спасоносну идеју. Зашао је са Озбном по најбогатијим селима љубићке, трнавске и жичке општине, и код људи за које се сумњало да су одметнутим четницима дали кору хлеба, или су једноставно били против комунистичке власти, одузимао је сву покретну имовину , а те људе, а често и чланове фамилије је послао у затворе Озне.
Онда је напунио камион хране: брашно, сир, кајмак, кобасице, пршута и слично и послао преко разних шверцера за Беч. који је грцао под окупацијом четири војске, и у којем су људи умирали од глади. Новац није тражио, већ аутомобил. За оволику количину робе добио је мерцедес кабриолет, са покретним кровом, у власништву неког нацистичког официра, који је био готово нов.
На први следећи састанак централне Озне дошао је тим аутомобилом. Када су га угледале колеге, умало нису поцркали од љубоморе. Крцун који га је и поставио на место на којем је био, одмах му је одузео ауто. Дражевић се наравно није успротивио, него је предложио да му се дају одрешене руке у даљем раду и да свим члановима колегијума смрти набави по један сличан аутомобил. Сви су се сагласили.
Тада је Дражевић одабрао најбогатије село са подручја свога деловања, а на чијем терену је и било понајмање ратних дејстава. Одабрао је село Атеницу, која је сада само једно насеље у оквиру града Чачка. Под изговором да крију четнике, дигао је и војску и Кној, и под контолом агената Озне , једноставно, иселио све становнике овог села, за један дан.
Куће, амбари, комплетна домаћинства, буквално су остала празна. Онда је стигао и сам Ратко Дражевић са својим људима, и сортирао шта се има наћи. А имало је, добро је то Ратко проценио. Три- четири дана се слагало, сортирало и паковало. Све је личило на организовану нацистичку пљачку Јевреја у Немачкој и Пољској. Камиони и камиони хране су шибали за подељени Беч, и роба је продавана на црном тржишту, све док америчка војска није зауставила ову трговину. На десетине волксвагена и мерцедеса које су возили официри и функционери нацистичке немачке су стигли у Београд и подељени су , пре свега, шефовима Озне, а онда и осталима. Ратко Дражевић је постао општа звезда међу новим властодршцима у Београду. То му је и отворило простор за " велику" каријеру у брозовској Југославији и опште дивљење српских успијуша у интелектуалном свету, како мушком, тако и женском.
Да не заборавим сељаке из Атенице, иако је Ратко на њих заборавио. Наиме, људи су без икаквигх правила расељени широм округа, што даље од Атенице. Неки су бачени и на обичне утрине, па су сељаци из тих крајева притрчали у помоћ тим људима. Без дозволе за повратак, свако се сналазио како је знао, па су се полако , под окриљем ноћи, почели враћати неколико месеци касније. Од Озне никада нису добили дозволу да се врате. Неки су , чак, одлучили да се никада не врате и нису се ни вратили.
Ето тако је функционисала власт у рукама титоиста.
Ајмо нешто лаганије:
Сви знампо да је ђенерал Петар Бојовић добио чин војводе због пробијања Солунског фронта и практично решавања Првог светског рата у корист савезника у оквиру Антанте.
Али, који пук српске војске је пробио Солунски фронт на месту званом Добро поље? И којег официра је ђенерал Бојовић поставио за команданта тог пука?
Страница: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817
Референтни URL