Погледи форум

Пуна Верзија: НАЈЛЕПШЕ ЧЕТНИЧКЕ СЛИКЕ
Тренутно прегледате lite верзију форума. Погледајте пуну верзију са одговарајућим обликовањима.
(09-05-2017 11:25 PM)Милослав Самарџић Пише: [ -> ]
(09-05-2017 08:39 PM)Шумадинац Пише: [ -> ]
(09-05-2017 06:34 PM)Pravda Пише: [ -> ]Навео сам који је извор!Може Г. Самарџић то да потврди.

Цитираћу човека кога познајем и који ради у авијацији, и који познаје ту област подробно.... Па поводом овога вели:

"Рећи да је човек био једини аеронаутички инжињер у једној војној авијацији која је у то доба била 5-а у свету и своју војну авијацију "створила" пре нпр. једне Америке је у најмању руку неодговорно...

Из простог разлога зато што се из партикуларних интереса које год идеологије, на један перверзан начин "заклања" истинска вредност и повесно наслеђе једног народа...

Ова је земља имала авијацију када је многи нису имали... Имала војну авијацију када је многи нису имали... Крвљу својих синова се уградила у историју светске авијације... Имала зракопловне законе када многи у окружењу и шире нису ни "до пешадије дошли"...

Првог зракопловног инжињера, ова земља је добила (ако изузмемо Огњеслава Костовића који није на формалан начин "прошао" систем ваздухопловног образовања); дакле, први ваздухопловни инжењер је био и први командант српске авијације из времена њеног настанка 1912. године, Аранђеловчанин, Костадин Коста Милетић, који је то звање стекао у Петерсбургу 1902. године, када га је српска влада послала на школовање за аеронаута...

А колико је ова земља, заправо људи који су је водили имала визију напретка, говори чињеница о Закону војном са устројством војске, који је још у последњим деценијама 19-ог века предвиђао зракопловне јединице у окриљу српске војске..."

Ваљало би прокоментарисати у вези овога...
Бојовић је специјализовао аеронаутику у Торину, једини је имао ту специјализацију. То ми је рекао др Милош Костић, који је био с њим током рата. С друге стране, тачно је што овај човек пише, наравно да је било много инжењере аеронаутике, јер смо имали девет фабрика авиона. Претпостављам да је забуна настала у вези Бојовићеве специјализације у Торину, изгледа да је једини имао ту врсту специјализације.

"Да! ДИМЕАС (Дипартмент Инђинеро Меканико Е Аероспесијале)...

"Пола" српских пилота, инжињера и техничара са Солунског фронта је исту школу завршило у Француској 20 година раније... Француској, која је била "Зракопловни Пијемонт" у та доба..."
Добро у сваком случају исправио си грешку!Хармоника
Није Милослав -мислио ништа лоше,само је хтео да слика што боље испадне у Албуму.Хармоника

Поручник Сретен Живановић- Ћућа, ађутант пуковника Драгослава Рачића,команданта Церско-Мајевичке групе корпуса.
Извор:Walter
[Слика: 18049920_1555435084488546_1367346049_o.jpg]
Тачно је за спец. у Италији, где му је отац Љубомир био ген.конзул у Милану, 20 тих год.прошлог века. Чак мислим и да није директан унук војв.Петра Бојовића. Али све то нема везе, Драгутин је био врстан стручњак, интелектуалац, официр, херој у Априлском рату, погинуо на бојном пољу за Краља и Отаџбину... Онда, када је о томе писао Самарџић, било је претешко доћи до поузданих информација, а да не причам о томе како је било и опасно... Тако да нема разлога неком трљати уши за неке нетачности.
А Подморицу?
АПОЛО 13.
(10-05-2017 11:31 AM)Зоран Недељковић Пише: [ -> ]Тачно је за спец. у Италији, где му је отац Љубомир био ген.конзул у Милану, 20 тих год.прошлог века. Чак мислим и да није директан унук војв.Петра Бојовића. Али све то нема везе, Драгутин је био врстан стручњак, интелектуалац, официр, херој у Априлском рату, погинуо на бојном пољу за Краља и Отаџбину... Онда, када је о томе писао Самарџић, било је претешко доћи до поузданих информација, а да не причам о томе како је било и опасно... Тако да нема разлога неком трљати уши за неке нетачности.
Летос смо радили видео интервју са Костићем, превасходно за документарни филм о Дражи. Он је опет све то о Бојовићу поновио. На жалост, немам времена да гледам интервју сада, два сата, али ускоро ћу морати све да прекуцам, па ћу видети.
Што се тиче Бојовићевих слика,Костић ми их је дао одавно, можда још први пут кад је долазио, негде 1992. или 1993. И како ми је рекао, тако см записао.
Костић је свакако знао за Тадију Сондермајера, родоначелника ваздухопловства и првог ваздухопловног инжењера код нас. Француски ђак. Тако се тад то звало - ваздухопловни инжењер. После се звало - аеронаутички инжењер. Дакле то су синоними.
Пошто не сумњам да је то Костић знао, остаје за мене једино логично објашњење да је Бојовићева специјализација у Торину била јединствена.
П.С.
Бојовић није војводин унук, већ син војводног брата, а војвода, који дуго није имао деце, га је посинио, узео код себе и школовао.
Већ смо на теми о војводи Бојовићу утврдили да је Драгутин Млађа Бојовић, син Љубомира Бојовића а унук Јована Бојовића, војводиног старијег брата.
Припадници ЈВуО са Савезничким заставама.Да ли се зна, из које су јединице и кад је слика настала?
Није била одавно ова слика, па сам је поставио.То је са старог форума.Smile
[Слика: cetnici1945.jpg]
Мислим граница са Италијом 1945.
Дефинитивно Динарска четничка дивизија,рекао бих по застави коју носи задњи четник .
(02-12-2016 12:11 PM)Перун Пише: [ -> ]Дража и Живко Топаловић.Рекао бих да је прослава Ђурђевдана 44. на Равној гори.
[Слика: 10256757_849242328436580_6177209417676374913_o.jpg]

dali nko tacno zna de je to slikano ravna gora nije
[Слика: lazovic.jpg]

Капетан Живан Лазовић, командант смедеревског корпуса
Потпоручник Милован Недељковић, командант Качерске бригаде-Рудничког корпуса.На крају рата заробљен од комуниста и стрељан.
[Слика: milovan_nedeljkovic_komandant_kacerske_brigade.jpg]
[Слика: lazovic_taras_vurdelja.jpg]

С лева на десно: капетан Живан Лазовић, капетан Милојко Узелац - Тарас и капетан Немања Вурдеља
Референтни URL