02-05-2015, 09:42 AM
Смедерево пола тога су очигледне лажи, а пола полуистине, само је по нешто тачно.
Артемије је позиван и упозораван више пута, али његова прелест и њему и вама ваљда дозвољава лаж.
Да скратим, Сабор, Синод, Епархијски епископ, то је поредак, а ви се заљубљујте у идола колико хоћете.
И стварно да имате бар мало савести каноне Цркве неби уопште помињали.
Ваш канон су непогрешиви Артемије и Милоје.
Уосталом имате сада своју "истинску" цркву, шта се више бакћеш са СПЦ,
али мораш јер те савест изобличава, па покушаваш да се оправдаш сам пред собом за издајство!
Ево и једног текста, нађох негде:
"Александар Живковић
СПЦ налази се под великим притиском стално, правим специјалним ратом, а посебно пред овогодишњи Сабор. Владика Артемије, кога никада није одликовала велика политичка спретност, од безумне вјере у нагодбу са Американцима до првог сусрета са Тачијем, уједињавање косметских српских квазилидера до благослова за уједињавање ДОС-а, послиједњим чиновима: раздором у дијаспори- службом у Бечу, објављивањем на интернету тзв. Богословског образложења прекидања „литургијског и административног општења“ са СПЦ и најзад, овом „хиротонијом“, свјесно или несвјесно служи притиску на Цркву. Надам се да ће црквени врх ћутке прећи преко овог безакоња у икономијској нади да се рана раскола зацијели. У суштини, ово је акт маловјерја: вјерује се да Црква која је дала толике мученике, ће због пар екумениста изгубити благодат. Конфузно канонско саопштење Артемијево, лако открива вриједног али једностраног др Миодрага Петровића, као зачетника ове идеје са хорепископом. У чланку објављеном у часопису „Свети кнез Лазар“ 1999.г (не сјећам се тачно броја, нити тренутно знам може ли се наћи на интернету) он је оправдано критиковао, тада за вријеме бомбардовања примјењену први пут праксу да се епископи бирају претходним договором. Такође, оправдано је критиковао избор недостојног кандидата (Филарета) који је на вијест о свом избору направио велики пир у једном земунском хотелу. (Послије се опет антиканонски као епископ прихватио службе секретар у кабинету савезне министарке Бубе Морине). Но тада је због великог броја изабраних викарних епископа: Атанасија (Раките), Јоаникија (Мићовића), Григорија (Дурића) и Порфирија (Перића), Миодраг Петровић побркао викарне епископе, новију црквену институцију, и некадашње хорепископе и тога се чврсто држао, као што се са танким аргументима држи тезе да су богумили били латинска јерес. Др Зоран Ђуровић је то аргументовано побио у чланку у „Теолошким погледима“. Шта значи прича да је епархијски систем старији од митрополијског или патријаршијског, нијесу ли ови потоњи ваљано кодификовани на Васељенским саборима? Какво образложење на познату ствар да два епископа не смију бити у истом граду, може да пружи епископ Артемије, који по туђим епархијама отвара „катакомбе“, служи итд? По канонима „страни“ епископ не смије ни да бесједи на територији другог епископа, без благослова овог, да се не би показивао „ученији“ пред вјерницима, а, камоли шта друго. Није било мудрости да се епископу Артемију по умировљењу дозволи да духовно руководи косовско-метохијским и рашким монаштвом које то жели, али то не може да буде оправдање за канонски беспоредак. Даље, Артемије се поистоветио са својим „архинепријатељем“ браничевским Игнатијем по учењу да је Први, само онај Први у епархијама. Без Првог у сваком народу и епархијски архијереј да не чини ништа значајније, кажу канони. Болест патријарха Павла злоупотребљена је за „конфедерализацију“ Цркве и сада предстоји тежак период њеног враћања у нормални благопоредак. Да је др Миодраг Петровић аутор иницијативе и саопштења о хорепископу, потврђује и бизарна полемика са Светим Никодимом Милашем коју води у фуснотама, а на основу Законоправила, кога он изгледа није штампао, веч и, опрости Боже, написао! На крају, шта значи титула „старорашки“ епископ, коме средиште треба да буде како се наводи у Новом Пазару, (а не у Расу!), поред живог рашког епископа, без обзира кога од двојице за то сматрате. Није ли то доказ да је неопходна рашка епархија, као и многе друге у Србији, а да иза те иницијативе не стоји никаква издаја Космета, како то тврде присталице епископа Артемија?"
Артемије је позиван и упозораван више пута, али његова прелест и њему и вама ваљда дозвољава лаж.
Да скратим, Сабор, Синод, Епархијски епископ, то је поредак, а ви се заљубљујте у идола колико хоћете.
И стварно да имате бар мало савести каноне Цркве неби уопште помињали.
Ваш канон су непогрешиви Артемије и Милоје.
Уосталом имате сада своју "истинску" цркву, шта се више бакћеш са СПЦ,
али мораш јер те савест изобличава, па покушаваш да се оправдаш сам пред собом за издајство!
Ево и једног текста, нађох негде:
"Александар Живковић
СПЦ налази се под великим притиском стално, правим специјалним ратом, а посебно пред овогодишњи Сабор. Владика Артемије, кога никада није одликовала велика политичка спретност, од безумне вјере у нагодбу са Американцима до првог сусрета са Тачијем, уједињавање косметских српских квазилидера до благослова за уједињавање ДОС-а, послиједњим чиновима: раздором у дијаспори- службом у Бечу, објављивањем на интернету тзв. Богословског образложења прекидања „литургијског и административног општења“ са СПЦ и најзад, овом „хиротонијом“, свјесно или несвјесно служи притиску на Цркву. Надам се да ће црквени врх ћутке прећи преко овог безакоња у икономијској нади да се рана раскола зацијели. У суштини, ово је акт маловјерја: вјерује се да Црква која је дала толике мученике, ће због пар екумениста изгубити благодат. Конфузно канонско саопштење Артемијево, лако открива вриједног али једностраног др Миодрага Петровића, као зачетника ове идеје са хорепископом. У чланку објављеном у часопису „Свети кнез Лазар“ 1999.г (не сјећам се тачно броја, нити тренутно знам може ли се наћи на интернету) он је оправдано критиковао, тада за вријеме бомбардовања примјењену први пут праксу да се епископи бирају претходним договором. Такође, оправдано је критиковао избор недостојног кандидата (Филарета) који је на вијест о свом избору направио велики пир у једном земунском хотелу. (Послије се опет антиканонски као епископ прихватио службе секретар у кабинету савезне министарке Бубе Морине). Но тада је због великог броја изабраних викарних епископа: Атанасија (Раките), Јоаникија (Мићовића), Григорија (Дурића) и Порфирија (Перића), Миодраг Петровић побркао викарне епископе, новију црквену институцију, и некадашње хорепископе и тога се чврсто држао, као што се са танким аргументима држи тезе да су богумили били латинска јерес. Др Зоран Ђуровић је то аргументовано побио у чланку у „Теолошким погледима“. Шта значи прича да је епархијски систем старији од митрополијског или патријаршијског, нијесу ли ови потоњи ваљано кодификовани на Васељенским саборима? Какво образложење на познату ствар да два епископа не смију бити у истом граду, може да пружи епископ Артемије, који по туђим епархијама отвара „катакомбе“, служи итд? По канонима „страни“ епископ не смије ни да бесједи на територији другог епископа, без благослова овог, да се не би показивао „ученији“ пред вјерницима, а, камоли шта друго. Није било мудрости да се епископу Артемију по умировљењу дозволи да духовно руководи косовско-метохијским и рашким монаштвом које то жели, али то не може да буде оправдање за канонски беспоредак. Даље, Артемије се поистоветио са својим „архинепријатељем“ браничевским Игнатијем по учењу да је Први, само онај Први у епархијама. Без Првог у сваком народу и епархијски архијереј да не чини ништа значајније, кажу канони. Болест патријарха Павла злоупотребљена је за „конфедерализацију“ Цркве и сада предстоји тежак период њеног враћања у нормални благопоредак. Да је др Миодраг Петровић аутор иницијативе и саопштења о хорепископу, потврђује и бизарна полемика са Светим Никодимом Милашем коју води у фуснотама, а на основу Законоправила, кога он изгледа није штампао, веч и, опрости Боже, написао! На крају, шта значи титула „старорашки“ епископ, коме средиште треба да буде како се наводи у Новом Пазару, (а не у Расу!), поред живог рашког епископа, без обзира кога од двојице за то сматрате. Није ли то доказ да је неопходна рашка епархија, као и многе друге у Србији, а да иза те иницијативе не стоји никаква издаја Космета, како то тврде присталице епископа Артемија?"