Погледи форум

Пуни Облик: Четници у "Бици за снабдевање"
Тренутно прегледате lite облик форума. Погледајте пуни облик са одговарајућим обликовањима.
Страница: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
А и ја не знам што објашњавам неписменом...

Warfare logistics is a specialization, that really deserves a specialist book on the subject.

A future thesis on second world war logistics from a Serbian view point. Would be to examine the German manufacturing for warfare and transport archives.

Whereby one would have a better understanding of what armaments and supplies the germans exactly sent. What mode of transport they were using
The distribution channels they were deploying,
The lead times
How regularly supplies were being shipped
What proportion % of their supplies actually reached their destination.
Where were the supply lines/chains being serverely disrupted.
What were the inital logistical planning schedules and goals of the Germans
Before the war in the manufacturing phase
During the war
During the war when supplies were being disrupted

How was this all altered with the coup in Belgrade.
Or did the Germans have contingency plans for Yugoslavia purely based on history?
So were the German planners consciously aware that they would need to fight in Yugoslavia? Particuarly if there supply lines were going to be disrupted in Italy for North Africa, by the British.
Did they make contingency plans for this
Would transport schedules and manufacturing output in the early, mid and late 1930s, early 1940s be a good indicator for this variable?

The prize of North Africa was the oil, so its was only a question of time, whereby the Germans and the British were going to collide. As competition for this commodity can be traced to the second half of the 19th century.

Сад преводи
(24-08-2017, 12:52 PM)Прст_у_ока_латиници Пише: [ -> ]Warfare logistics is a specialization, that really deserves a specialist book on the subject.

A future thesis on second world war logistics from a Serbian view point. Would be to examine the German manufacturing for warfare and transport archives.
You should read following books:

Martin van Creveld
"Hitler's Strategy 1940-1941: The Balkan Clue"
Examines in great detail why Hitler chose to invade Balkans and how the preparations went, with special scrutiny on logistics. Significant portion of the book is dedicated to affairs concerning Yugoslavia.

"Supplying War: Logistics from Wallenstein to Patton"
There is entire chapter about logistics of Rommel's African campaign, analyzing it's plans, routes and difficulties. Like Col. Krsmanovic said in this topic's documentary, it doesn't mention JVuO sabotages in 1942. Reading this book might explain why.

(24-08-2017, 02:21 PM)Chicot Пише: [ -> ]Na Djokica sam mislio. Mada, tada nisam znao da se on smatra strucnjakom i za vojna pitanja, strucnjakom za DSR..strucnim uopste.
Кад већ слабо читате домаћу стручну литературу о наоружању Краљевине Србије и Краљевине Југославије, или уопште чланке о наоружању, или домаће стручне чланке о војној историји, могли бисте прво да потражите Небојшину библиографију, доступна је на више места.

Вашим непознавањем показујете само колико сте ви скупа стручни уопште...
(25-08-2017, 11:52 AM)ватхра Пише: [ -> ]
(24-08-2017, 02:21 PM)Chicot Пише: [ -> ]Na Djokica sam mislio. Mada, tada nisam znao da se on smatra strucnjakom i za vojna pitanja, strucnjakom za DSR..strucnim uopste.
Кад већ слабо читате домаћу стручну литературу о наоружању Краљевине Србије и Краљевине Југославије, или уопште чланке о наоружању, или домаће стручне чланке о војној историји, могли бисте прво да потражите Небојшину библиографију, доступна је на више места.

Коју књигу о Другом светском рату је објавио?
Martin van Creveld
"Hitler's Strategy 1940-1941: The Balkan Clue"
Examines in great detail why Hitler chose to invade Balkans and how the preparations went, with special scrutiny on logistics. Significant portion of the book is dedicated to affairs concerning Yugoslavia.

Занимљиво да књига стане, кад се акције/рат распланца, и кад ЈВуО почне своје акције.
Ако гледаш пругу као целина, од Аустрије да Грчке луке, кад се говори од снабдевање од Северне Африке.
Зашто знадемо да главна саботажа у Србији за Другог Светског Рата изводе ЈВуО јели то било пруга, ингаструктура, ломотиве, итд.
Преко Дрине, незнам како и колико је преко Дрине документовано
Али прво питање је где су били концентрисани твз Комунисте?
Верујем да су усташи држали пруге, тако КОМУНИСТИ, бих онда требали да нападну хрвате, или инфаструктуре што оних држали, рекао бих то нема ного!
Јели књига говори од акције пре рата, против Немачког снадевање??

"Supplying War: Logistics from Wallenstein to Patton"
There is entire chapter about logistics of Rommel's African campaign, analyzing it's plans, routes and difficulties. Like Col. Krsmanovic said in this topic's documentary, it doesn't mention JVuO sabotages in 1942. Reading this book might explain why.

Зашто бих ова књига овсте говорило од супротној наратив, што се најпрво чује од Худсона? Ко није неких лајк како се преставља, него обавештавац од пре рата, ко је вероватно снадевао енглезски аргенти са динамит од Треће, и то пре него је рат почео!

Цео појента енглеска политика према Срба.......је отворено непријатељска да овсте не дрвим од позадине!

Та стање веч саде стојих више од 70 година! Поготово ако се говори од другог светског рата! И то на више њива!

Без обзира колико је књига има доста податке, она овсте промашује актуелна дешавање, невероватно смешно, поготово ако си толико улагао у Људство, тренирање, падробранске убацивање, опремеме за саботаже.....још смешније ако си то имао кад један од главни циљеве своје војне политике према тог простора.....је саботирање немачке војне снадевачке линије. Снадевање преко Балкан је била толико важно.......због ЕНГЛЕЗИ СУ КОНЦЕНТРИСАЛИ СВЕ СВОЈЕ ВОЈНЕ СНАГЕ У СЕВЕРНЕ АФРИКЕ....поготово оно што је било на земљи!

Поента што се тотално скрива је активности ЈВуО пре него су стигли било којих Енглези и Американци!
Сервира се прич, да се све поћело кад је СОЕ стигао итд!

И зашто ћу вероватни изворе, ко намерно сипљају прашине, Deception им је врх војна ВЕШТИНА, ако си то намерно урадио Рузевелту, да га анимирају за своје срвхе. (Лажно су му нацртали, лажну мапу као Хитлерског плана за Северне Америке), ако су то урадили у Канади Тренирање КОМУНИСТЕ, а КОМУНИСТИ тамо су били забрањених. Зашто бих оних одали некој истини од Срба.

Тако кад ти имаш у њиховој архиви, СОЕ личности, ко им досије су још забрањени до 2025 и 2035.
Убиства Сикорскија је на 50 година од 2008, а Ђен Дража?

Врло је познат да су енглези обдржавали Отоманци за 150 година, у којој сврха је било то, и против кога?

Ви КОМУНИСТИ СТЕ НИШТА ВИШЕ НЕГО ОТОМАНЦИ НАША ВРЕМЕНА, ПОГОТОВО У ОЧИ ЕНГЛЕЗА!

ЗЛО СТЕ САМИ СЕБИ А КАМОЛИ СРПСКУ НАЦИЈУ!
(17-08-2017, 05:14 PM)ватхра Пише: [ -> ]Током 1942. савезници нису имали детаљан преглед ситуације. Тек доласком у Италију су могли да прислушкују већину саобраћаја, пре тога само онај веће јачине. Подаци које МекДауел препричава тешко да су били прецизни.

Jedno pitanje posto si ovo dva - tri puta ponovio: koji je to saobracaj vece jacine konkretno, a sta su to novo hvatali iz Barija-sto nisu mogli ranije?

Drugo, zasto mislis da su Mekdauelovi podaci neprecizni? Znas li uopste koje informacije su mu bile dostupne. Uopste, gde je sluzio tokom veceg dela rata?
(25-08-2017, 11:46 PM)Chicot Пише: [ -> ]Jedno pitanje posto si ovo dva - tri puta ponovio: koji je to saobracaj vece jacine konkretno, a sta su to novo hvatali iz Barija-sto nisu mogli ranije?
Од Африке до Југославије има 1000-1600км. Из Каира и 500 км више од тога. То значи да могу да хватају само саобраћај јаких станица, нпр Титов са Коминтерном и Дражин са Малтом.
Од Барија има 200 до 600км. То значи да могу да хватају и локални радио саобраћај, кога је било више.

(25-08-2017, 11:46 PM)Chicot Пише: [ -> ]Drugo, zasto mislis da su Mekdauelovi podaci neprecizni? Znas li uopste koje informacije su mu bile dostupne. Uopste, gde je sluzio tokom veceg dela rata?
Ако МекДауел тврди да је било великих саботажа 1942, а тога нема у железничким извештајима, нити код Нојхаузена, неко од њих нема добре податке.

(25-08-2017, 03:43 PM)Милослав Самарџић Пише: [ -> ]Коју књигу о Другом светском рату је објавио?
Чекајте, ви сте га цитирали (погрешно) на насловној Погледа, ваљда сте прво проверили шта је све писао и колико је стручан?

Ја сам читао неколико његових радова о ДСР, о окупационом немачком апарату, онај о немачким јединицама у Крушевцу октобра 44-те сте и сами видели, ту је и рад о потопљеним и извађеним немачким бродовима из Дунава.

Војних радова има из периода Првог светског рата, устанака против Турака, па и раније. Из истог периода има и радове о наоружању.
Чини ми се да највише радова има из 1. светског рата, и о наоружавању Краљевине Србије и ВКЈ.

Мало опширнија библиографија (али опет не потпуна) има на сајту НБС
http://www.vbs.rs/scripts/cobiss?id=1116502355838937

Тако да тврдња да је писао само о црквама и да је нестручан за војну историју и ДСР не може да стоји.
Vathra,
Koji je to lokalni saobracaj i koje informacije KONKRETNO su pomogle Englezima da ostvare pun i detaljan pregled situacije u zemlji, i stvore OBJEKTIVNU sliku desavanja?


Ovo je sad vazno posto englezi barem do sredine 1943 nisu imali prstiojan uvid ni u nemacki saobracaj. A detaljan nisu ostvarili nikad. Wermaht sifre su u malo vecem obimu hvatane od oktobra-novembra 1943, povremeno sa velikim rupama i odlaganjem. 70-80% informacija kojima su raspolagali su iz Luftave sifara (genwralni Red kod, fgf Croatia, Albania i sl). Luftvafe sifre su koristili i oficiri za vezu, Hosternau i ostali. Sve u svemu cesto informacije iz druge - trece ruke i izvestaji koji se ticu i od interesa za izvestaca. Sto znaci da neke informacije kojima se raspolagalo ali nisu primarne iz perspektive subjekta nisu slate/hvatane.

Konkretno, Srbija od 1942 -mrak, u velikoj meri istocna bosna, crna gora do polovine 1943, slovenija isto, kontinentalna hrvatska takodje.. Najvise i najcesce Dalmacija, delovi Bosne i delovi Hrvatske i ostrva.

Sto se Mekdauela tice, ja sam te drugo pitao: na osnovu cega tvrdis da on nije mogao da ima precizne podatke?
To sto se Nojhauzenovi dukomenti ne slazu sa njegovim, ne samo njegovim, podacima - stvar je perspektive i izbora kriterijuma procene.
A posto je veliki broj sabotaza radjen tako da se ne otkrije uzrok (eksplozije van teritorije srbije, razne varijante pritajenih diverzija), ne cudi sto se u dokumentima to ne pominje, i sto Mekdauel prvo na to referise.
Naravno, za njih je teze oceniti kolika je realna steta ali i to samo uslovno , jer je i regularnim sabotazama nemoguce egzaktno oceniti njihovu vrednost. Sve je to suvjektivna stvar na kraju krajeva, stvar procene. I jedne i druge strane.
Ево то што кажеш да је ништа, само летимичан преглед који даје Брешо за 1942. наводи да су читали поруке Абвера, затим немачког изасланика у команди италијанске 2. армије, затим поруке Хорстенауа ОКВ-у и Команди Југоистока, па све до извештаја о појединачним борбама и стрељањима.
Наводи и пресретнуту немачку поруку у којој наводе из ”сигурног извора” да је Дража наредио саботаже на пругама ка Солуну у Бугарској или Македонији, како би се избегле одмазде. (крај 1942.)

Ово последње је и одговор на питање да ли су Немци знали узроке експлозија ван Србије.
Nisam rekao da je nista, vec neuporedivo manje, kvalitativno pre svega, ali i kvantitativno, nego sto to sugerisu pojedini pisci na osnovu povrsne analize Ultre. Recimo Krips. To su sve Luftvafe kodovi koje sam pominjao. I u odnosu na tradicionalne izvore, skoro beznacajno..
Abwer poruke na koje se Krips tako rado poziva, imale su vrednost u kontraobavestajnom radu i na nivou daleko vecem od Jugoslavije ili Balkana. Za obavestjnu aliku u Jugoslaviji su bile skoro neupotrebljive. Osim kao zgodan izgovor da se zaostri / raskine sa DM.

Nego, kako to Nemci znali za sabotaze a ovamo toga nema kod Nojhauzena?

P.S. Ostao si mi duzan odgovor za Mekdauela
(28-08-2017, 11:11 AM)ватхра Пише: [ -> ]
(25-08-2017, 03:43 PM)Милослав Самарџић Пише: [ -> ]Коју књигу о Другом светском рату је објавио?
Чекајте, ви сте га цитирали (погрешно) на насловној Погледа, ваљда сте прво проверили шта је све писао и колико је стручан?

Ја сам читао неколико његових радова о ДСР, о окупационом немачком апарату, онај о немачким јединицама у Крушевцу октобра 44-те сте и сами видели, ту је и рад о потопљеним и извађеним немачким бродовима из Дунава.

Војних радова има из периода Првог светског рата, устанака против Турака, па и раније. Из истог периода има и радове о наоружању.
Чини ми се да највише радова има из 1. светског рата, и о наоружавању Краљевине Србије и ВКЈ.

Мало опширнија библиографија (али опет не потпуна) има на сајту НБС
http://www.vbs.rs/scripts/cobiss?id=1116502355838937

Тако да тврдња да је писао само о црквама и да је нестручан за војну историју и ДСР не може да стоји.
Јел се то опет своди на оно да сам некад о њега узимао неку изјаву? Па сам беше дописао једну нулу? Хвала за информацију о митовима које ширите, али, понављам, не знам човека, никад га нисам видео и наравно никад нисам од њега узимао изјаве.
Него, гледао сам скоро на РТС-у серију о историји српске привреде. Као саговорник, појавио се и др Небојша Ђокић. Просед човек, можда 60 година. Је ли то особа о којој причамо?
Да, сећам се његовог чланка о Крушевцу 14. октобра 1944.
Кад се све ово што сте написали преведе на српски, јел то значи да није објавио ни једну књигу о ДСР?
(28-08-2017, 01:15 PM)Chicot Пише: [ -> ]A posto je veliki broj sabotaza radjen tako da se ne otkrije uzrok (eksplozije van teritorije srbije, razne varijante pritajenih diverzija), ne cudi sto se u dokumentima to ne pominje, i sto Mekdauel prvo na to referise.
Naravno, za njih je teze oceniti kolika je realna steta ali i to samo uslovno , jer je i regularnim sabotazama nemoguce egzaktno oceniti njihovu vrednost. Sve je to suvjektivna stvar na kraju krajeva, stvar procene. I jedne i druge strane.
Имај у виду да се у немачким документима под Србијом подразумева Недићева Србија, што је негде око 20-25% Србије, тј. српских бановина. Дража је избегавао диверзије у Недићевој Србији, јер је ту важила одмазда стотину за једног, а на осталих 75-85% Србије није важила.
Саботаже је наређивао свугде.
Према томе, на основу недићевских података о саобраћају не може се стећи права слика. Зато комунисти инсистирају на тим документима.
Експлозија би требало да спада у диверзије, а не у саботаже.
Na "Nedicevu Srbiju" se odnosi.
Један пример саботажне акције на Дунав, можда у источној Србији, је коштало живот 100 цивила. Како је у говор рекао један официр Рутхам.

Љубиша ко је тамо био командант, он је говорио да су му Немци послали родитељи у конц логор, деца од 6 и 8 година су отелих од баке и деде, нити ѕнаде где су, нити знаде како ће и наћи.
Интересантан је онај Леров извештај из новембра 1942. године, где наводи да ће бити подигнути они силни бункери у "Недићевој Србији" дуж саобраћајница, а на другом месту у истом документу наводи како четнички команданти лажу да су изводили саботаже и диверзије на пругама.
Страница: 1 2 3 4 5 6 7 8 9