Помаже Бог,
дозволите ми питање, како гледа православна црква на крштење ткзв. трансродних особа, зашто их крсти и по чему благослови венчање ткзв. трансродних особа по окончању те, рекли би смо, метаморфозе? Зар није заблазан у питању. Мислим ипак су на крају хомосексуалци, а то није у духу Цркве. Ако је могуће одговор свештеника...
Бог ти помогао!
Иако смо окупирана земља, ипак смо православни, имамо свуда цркава, тј. храмова, па и у скоро сваком месту имамо свештеника, је л' те?
Зато, похитај свом локалном свештенику или неком другом те питај!!!
На сајту "Светосавље" имаш свештенике који одговарају на питања.
.
СТАВ СПЦ О ПРОМЕНИ ПОЛА
Особе које су промениле пол могу да се крсте и венчавају. Званичан став СПЦ је да је транс особама благословено коришћење Дарова цркве Христове од Крштења до Причешћа.
С обзиром на то да промена пола не представља уобичајену појаву, црквени поступак са таквим особама је другачији као што је, на пример, другачији поступак када је младожења старији од младе више од 15 година или млада од младожење више од три године.
Особа која је због медицинске оправданости променила пол може да користи благодати Светих Тајни, али да са својим стањем мора да упозна свештеника. Свештеник је као духовник дужан да ту особу саслуша и поучи упознајући је са ставом Цркве Христове. Након тога, пароху се мора доставити ваљана медицинска документација која сведочи да се операцијама није приступило из хира, него из разлога медицинске нужности.
Документација се са молбом прослеђује вишим црквеним властима, а свете тајне и обреди над таквим особама се обављају тек након благослова надлежног Епископа.
Промене о којима говоримо морају бити евидентиране у црквеним матичним књигама.
Такав став СПЦ је још 1986. године формулисао Партријарх Павле као Епископ рашко-призренски:
“Хируршка промена пола представља појаву новијег датума са којом се Црква кроз претходне векове није сусретала из простог разлога што медицинска наука није била на таквом степену развоја као што је данас".
Дакле, у случају крштења и венчања трансродних особа постоје две ситуације: да ли је особа прво крштена, па онда приступила промени пола или обрнуто, јер се Света Тајна Крштења не понавља ни у једном случају.
Крштење се врши над личношћу, а не над полом, иако је изражена разлика полности на земљи, полне способности немају метафизички, вечни значај. Апостол Павле у Посланици Галатима вели: "Нема мушко ни женско, него су пред Богом једно".
Протојереј Велибор Џомић