Оцена Теме:
  • 3 Гласов(а) - 2.33 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Ustaški fašizam na delu
#43

(19-05-2020, 06:46 PM)пек. Пише:  Суботар Петровић не фали http://www.pogledi.rs/forum/Thread-mirol...vic?page=5

Ваистину!
Cве што је шуми написао је истина..


Самарџићу немој са суботарима и осталим караконџулама за стал.

Јосип Броз-Амброз Тито! ДА, ТО ЈЕ БИО ПЕГАВИ ТРБАТИ, ФАРБАНИ ПА КОЛМОВАНИ, У МИДЕРЕ УТЕГНУТИ АУСТРО-УГАРСКИ ЦУГСФИРЕР, ТРОСТРУКИ ШПИЛЕ И МАЂАРСКИ ЧИВА, ЈОСИП БРОЗ-АМБРОЗ ТИТО, СРБОУБИЦА ПРВИ ДО ПАВЕЛИЋА!!!
ПРОСВЕТАР.
Одговори
#44

Е, шумахеру Зика на твојој страни...

Ја би дрмно једну...

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#45

(20-05-2020, 11:31 AM)Mekenzi Пише:  
(19-05-2020, 06:46 PM)пек. Пише:  Суботар Петровић не фали http://www.pogledi.rs/forum/Thread-mirol...vic?page=5

Ваистину!
Cве што је шуми написао је истина..


Самарџићу немој са суботарима и осталим караконџулама за стал.


Ми се не слажемо са Кизом, НАПРОТИВ, ми благодаримо, захваљујемо се, напорном суботару Мирољубу што је омогућио Гос'н Самарџићу ретку прилику да још једном продре у јавност са СРБСКОМ ИСТИНОМ јер СВЕ ШТО ВЕЛИ Г'ОСН САМАРЏИЋ ОЂЕ ЈЕСТЕ СУШТА ИСТИНА!

(Мала дигресија: Између осталог и зато што овај пут није помињао "Љо'ћевце, Љо'ћевце!")

А ИСТИНА ЈЕ К'О ДОБРА РАКИЈА, КАД ЈЕ КОНЗУМИРАШ-ЖЕЖЕ!

Међутим!

НИЈЕ ВРЕМЕ ДА СЕ У ОВОЈ ЕМИСИЈИ ТРАЖИ ДЛАКА У ЈАЈЕТУ И УКАЗУЈЕ НА МНОГОБРОЈНЕ БАЉЕЗГАРИЈЕ НАПОРНОГ СУБОТАРА МИРОЉУБА (КОЈИХ ИМА МЕЛЕОН, ДА ПОМЕНЕМО САМО ЧИФУТАРЕЊЕ СРБСКЕ ИСТОРИЈЕ), САД ЈЕ ВРЕМЕ ДА СЕ ПОДРЖИ ЈОШ ЈЕДАН НАСТУП У ЈАВНОСТИ ГОС'Н САМАРЏИЋА, НАРОЧИТО ЗБОГ ЧИЊЕНИЦЕ ДА ГА ЈЕ НАПОРНИ СУБОТАР ПУСТИО ДА ГОВОРИ НА МИРУ, МАЊЕ-ВИШЕ БЕЗ ПРЕКИДАЊА, ЗА РАЗЛИКУ ОД ДРУГИХ НАСТУПА ГОС'Н САМАРЏИЋА СА САГОВОРНИЦИМА КОЈИ УСПЕВАЈУ ДА ГА НАДВИЧУ СА ГАЛАМОМ И БУКОМ А УЗ ПОМОЋ ВОДИТЕЉА!

ОВО ЈЕ ТРЕНУТАК СВЕОПШТЕ СРБСКЕ ПОКАЈНЕ, МОЛИТВЕ И СВЕЦРКВЕНЕ И СВЕНАРОДНЕ ЗА ИСТИНУ И ПРАВДУ А НЕ ЗА АНАЛИЗУ БАЉЕЗГАЊА НАПОРНОГ СУБОТАРА МИРОЉУБА ЈЕР НИЈЕ ОН ТЕМА ОЂЕКАРЕ!


ИЗ ТОГ РАЗЛОГА ПРИЛОГ УБИЦЕ ФОРУМА ОВДАШЊЕГ ЈЕ НЕБИТАН ОЂЕ ЈЕР:

НИЈЕ САД БИТНО КОЈЕ ЈЕ БОЈЕ МАЧКА, ТО ЈЕСТ НАПОРНИ СУБОТАР, ВАЖНО ЈЕ ДА ИСТА ЛОВИ МИШОВЕ, ТО ЈЕСТ ПРУЖА ПРИЛИКУ ГОС'Н САМАРЏИЋУ ЗА ОШТРУ РИЈЕЧ-ПОСИЈЕЧ, И ТАКО ДАРУЈЕ ПРИЛКУ ОНИМ СРБИМА КОЈИ СУ ПОД АНЕСТЕЗИЈОМ НЕЗНАЊА ДА СЕ, ПОСЛЕ ИСКРЕНИХ СУЗА ПОКАЈАЊА И ЕПИТИМИЈЕ, СРЕТНУ СА НЕПРАВЕДНО ПРОГОЊЕНОМ БРАЋОМ КОЈА ЋЕ ДА ИХ ПРИХВАТЕ У ЗАГРЉАЈ ИСТИНСКЕ БРАТСКЕ ЉУБАВИ И ПРАШТАЊА!


ОНДА, ТЕК ОНДА, БИ СВИ ЗАЈЕДНО МОГЛИ ДА КРЕНУ, ЛИЈУЋИ СУЗЕ РАДОСНИЦЕ И ПОЈЕЋИ СВЕТЕ МОЛТВЕ, КА СЕДИШТУ ЗМИЈЕ ПРИСОЈКИЊЕ И ГЊЕЗДУ ИЗДАЈЕ, СКУПШТИНИ И СЕДИШТУ ВЛАДЕ ОКУПИРАНЕ СРБИЈЕ, ЕДА БИ НАЈЗАД РАЗЛУПАЛИ СЛИКУ МИЛОША МИНИЋА КОЈА ЈОШ ТАМО ВИСИ ЈЕР ЈЕ НИКО НИЈЕ НИ ПИПНУО ПРИЛКОМ РУШЕЊА ТИТИЋА БЕЗ ПОКРИЋА!


Међутим!

Нами је јасно зашто Киза подржава баљезг Шумадрипца овдашњег!

ПА ЗАТО ШТО ЈЕ КИЗА БИО ИЗНЕНАГЈЕН И УВРЕГЈЕН ЈЕР ГА ЈЕ НАПОРНИ СУБОТАР УЦВИЈЕЛИО ПЉУВАЊМ ПО:

1.
Крманду Чварку (из партизанске породице),

и...

2.
Егзиту, који Киза доживљава као врхунац манифестације културе, знаности и умјетности A.P. VOJVODINE, од Јосипа Фрање до Јосипа Броза, којој је исти и КУМОВАО к'о сваком шифтарској принови у вишедењтној породици!

Кидање

Паметном дсота!

ПРОСВЕТАР, раб Божји и раденик на трудном воздвиженију Часног Крста и срушеног Стлпа Рашко-Сербскјаго.
СРБИН ИМА ПУТИНА ЗА БРАТА,
А ПУТИН ЈЕ ТАТА ОД САРМАТА,
ОД ЛОВЋЕНА ДО УРАЛА,
СВЕ СУ СТРАЖЕ ОД КИНЖАЛА,
ГРАДИЋЕМО НОВИ СЕВАСТОПОЉ,
ШТИТИЋЕ НАС БУЛАВА И ТОПОЉ!
Одговори
#46

Просветару,
И ти кренуо шлихт, шлихт...

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#47

(20-05-2020, 06:43 PM)херцеговац Пише:  Просветару,
И ти кренуо шлихт, шлихт...

НЕ ЈА БОГУМИ!!!

ПРОСВЕТАР, раб Божји и раденик на трудном воздвиженију Часног Крста и срушеног Стлпа Рашко-Сербскјаго.
СРБИН ИМА ПУТИНА ЗА БРАТА,
А ПУТИН ЈЕ ТАТА ОД САРМАТА,
ОД ЛОВЋЕНА ДО УРАЛА,
СВЕ СУ СТРАЖЕ ОД КИНЖАЛА,
ГРАДИЋЕМО НОВИ СЕВАСТОПОЉ,
ШТИТИЋЕ НАС БУЛАВА И ТОПОЉ!
Одговори
#48

(19-05-2020, 06:01 PM)ПРОСВЕТАР Пише:  .
.
(18-05-2020, 11:43 PM)Шумадрипац Пише:  
(16-05-2020, 04:08 PM)ПРОСВЕТАР Пише:  стављању знака једнакости између Србских Добровољаца и усташа?!

Наравно! Србски Нацистички Добровољци и Хрватски Нацистички Добровољци, тј. Љотићевци = Усташе. Туна нема дилеме.
.

Добро је што су тзв. "хрвати" гадљиви на Четничке форуме и изјаве СВИХ, СВИХ, СВИХ...који се тим часним именом незаслужено ките, па да су се даклем тзв. "хрвати" на време информисали могли би ВРЛО ДОКУМЕНТОВАНО да подупру свој наратив пред СВОЈИМА, тј. пред Гњилежним Западом у пакету, како ето и сами Србски Четници и њихови следбеници стављају ЈАВНО, URBI ET ORBI, пред белосвецку јавност ЗНАК ЈЕДНАКОСТИ ИЗМЕЂУ СРБСКИХ ДОБРОВОЉАЦА И УСТАША!

Даклем постављајући речени ЗНАК ЈЕДНАКОСТИ, речени Шумадрипац даноноћно вредно ради на овом форуму на промоцији реченог наратива тзв. "хрвата" о

1."Јуденфрај" Београду,
2. Конц-логору на сајмишту,
3. "Љотићевцима који су скупљали народ на улици и спроводили на стрељање"
4. Стављању знака једнакости између Србских Добровољаца и усташа.


Ну шта'ш....ама кад размислимо...толико симпатија за њемачког фолксдојчера, толико инсистирање на наративу тзв. "хрвата" о стављању знака једнакости између Србских Добровољаца и усташа... да се питамо....

ЗА КОГА РАДИ УСТВАРИ ШУМАДРИПАЦ?!

Тужан

Међутим!

Пај'сад ово:

(08-03-2020, 11:06 AM)Шумадинац Пише:  
(07-03-2020, 09:58 PM)Бенито Пише:  Хрватска није створена 1918. године. Може, условно, да се каже да је створена 1939. године.

Баш тако Бенито! Читајући коментаре на твоје писаније смучи ми се када се умешају индоктринирани антизападни ликови попут оног љотићевца који живи баш на том Западу или оног из источне Србије с три слова.....

Мора се касти да данас постоје и ТРИ ВЕЛИКОСРБСКЕ МРЖЊЕ:

- Мржња према Хрватима (колико је Хрвата било у ЈВуО?)
- Мржња према Муслиманима (колико је Муслимана било у ЈВуО?)
- Мржња према Словенцима (колико је Словенаца било у ЈВуО?)

Цитат:Слободан Антонић: Јасеновац у Београду

20.05.2020. 3

Не смемо дозволити још један геноцид у поврату, било у Српској, било у Србији. Зар не можемо да се договоримо о неколико национално кључних ствари, попут – шта је Београду Јасеновац?

Београд, у постављеном питању, нису само власт и над-власт (колонијално-компрадорска структура), већ је то и овдашње јавно мнење, наша јавна свест.

Јасеновац, такође, у oвом питању, није само најстрашније место у људској историји, већ су то Паг и Јадовно, Бљесак и Олуја, и све остале злочиначке станице троетапног пројекта хрватског геноцида над Србима: побити – протерати – похрватити.

„Сећам се Београда 1941-1944“, причао је арх. Пеђа Ристић, „лешеви су тада пливали Савом, уместо људи. Слике лешева поређаних у врсту испред Небојшине куле никада нећу заборавити. Као ни мирис смрти“.

Ристић каже да је плутајућих тела у једном тренутку било толико да се испод савског моста направио „чеп“, који је морао да буде разбијен динамитом. Тела су сахрањивана на лицу места. Једна масовна гробница била је код Небојшине куле, друга на Великом ратном острву. За прву Ристић каже да је могуће да је у њој покопано и до 2.000 закланих, а за другу се сећа да је изгледала као „велико гробље од малих белих крстача“. После рата су и та једноставна обележја уклоњена.

Погођен чињеницом нашег општег заборава, Ристић је, деведесетих, предложио да се на Великом ратном острву изгради спомен кула – пирг, за све српске новомученике пострадале у хрватском геноциду. Кула би, према његовој замисли, изгледала овако.

Изградња ове куле не би много коштала. Свакако би била јефтинија од предвиђене гондоле, која ће се на Велико ратно острво спуштати с Калемегдана. Но, Ристићевог спомен-пирга данас се готово више нико не сећа.

Памтим и да је, пре десетак година, постојала иницијатива да се у Београду изгради Храм јасеновачких новомученика. Био би то наш сакрални Јад Вашем. Из Цркве је речено да треба сачекати канонизацију, након чега ће се од београдских власти затражити плац.

Од 2010. године обележавање Светих Јасеновачких Новомученика обавезујуће је за читаву СПЦ. Али, и даље нема плаца, а бојим се више ни иницијативе…

Прошле године, пак, дат је предлог да једна од централних београдских улица буде названа по Светим Jасеновачким Новомученицима. Истина, постоји улица с тим називом, али у Батајници, као и у Младеновцу и Гунцатима. Не и у самом граду.

Званични Београд је, и поред регуларног поднеска, опет остао нем.

А онда је у престоници приказан филм о Диани Будисављевић. Одгледавши га на РТС, грађански Београд се до суза потресао. А градска скупштина је, одмах по почетку приказивања филма у Београду, донела одлуку да се у вароши, на самој, десној обали Саве, подигне споменик Будисављевићевој.

* * *
Као пасионираном посматрачу духа грађанизма (самопорицања), који влада Београдом, било ми је занимљиво да гледам механизам рада тог духа – ког непрестано, као једино урбани, па дакле и једино допуштени, еманира наша колонијално-компрадорска над-власт.

Тај дух годинама је био против не само сакралног, већ чак и сакралноликог спомена на жртве хрватског геноцида (Ристићева кула у облику црквеног пирга или називање јасеновачких жртава „новомученицима“). Све док се није дошло до одговарајућег идеолошки исправног и полит-коректног меморијалног симбола.

Тај дух се, рецимо, јасно види у твитер објави новинарке и инфлуенсерке Биљане Лукић (102.700 пратилаца, што је импресивно, имајући у виду да је „број активних твитер корисника у Србији од 150-200.000“): „Душу исплаках уз Дневник Дијане Будисављевић. Нема суровијих и крволочнијих звери од људи“.

Када јој је скренута пажња да убице нису били никакви апстрактни „људи“, већ озверени хрватски националисти који су сатирали децу само зато што су била српска, Лукићева је хладно одговорила: „сувише сте ограничени и глупи да бисте схватили да су злочинци убијали децу – усташе, не Хрвати“.

Међутим, као што је одмах примећено, Лукићка се, када је реч о злочинима из деведесетих, не држи поставке да злочинци немају нацију: „Срби су памтили Јасеновац, па `враћали` у Сребреници“, каже она, а данас смо, пак, у Србији сведоци „негирања злочина из 90-их које су починили Срби“.

Дакле, док једини начин политички исправног именовања злочина у Сребреници јесте да он мора да има етнички атрибут, дотле једини начин политички исправног именовања злочина у Јасеновцу, Јадовном или на Пагу јесте да убице не смеју да буду етнички идентификоване.

Зато споменик Диани Будисављевић мора да буде постављен у Београду пре не само Ристићеве куле – коју би сваки туриста видео с Калемегдана и упитао „шта је то“, па би му се морао објашњавати типични „мануелни рад“ хрватског шовинизма – већ и пре било каквог, чак и најмањег, споменика Јасеновачким новомученицима.

Јер, ти споменици били би исувише српски. А то је управо оно што се не сме. И зато их у компрадорском Београду никада неће ни бити.

Дочим, споменик Будисављевићевој је идеалан – прави београдски.

Неутралан је – етнички и верски; убице су тек неки „људи“, а жртве тек нека „деца“; хероина, хвала свету, и није Српкиња; споменик је смештен на променади, никоме не боде очи, никоме не изазива компликована питања; поред њега се, стога, мирно може провозати бајс без окретања главе од некакве црквенолике куле – и нужног проклињања, како то лепо рече Србљановићева, „оног нашег најодвратнијег запарложеног националистичког и расистичког погледа на свет, који једини никако да пропадне“ (па да нам коначно сване).

Још једна слична твитер објава савршено изражава тај дух компрадорског Београда.

Слободан Миловановић: „Надам се да је доста људи погледало Дневник Диане Будисављевић. Верујем да сада мало боље разумете шта значи бити на страни усташа и четника у 2. св. рату, тј. са наше стране конкретно оправдавати злочине ЈВуО, СДК-а и осталих слугу нацистичког окупатора.“

Ова изјава почива на две кардиналне премисе овдашњег аутошовинизма:

Свако треба да чисти (искључиво) у свом дворишту.
Усташе = четници.

Дакле, кад погледа филм о Будисављевићевој, наш случајносрпски Београђанин никако не сме да се ужасне хрватског геноцидног пројекта, о не! Он једино сме да се осврне по сопственом дворишту и да потражи еквивалент хрватске нацистичке државе. Таквог еквивалента, наравно нема. Али, ту је стара идеолошка једначина: усташе = четници.

Зато, случајносрпски Београђанин на злочине хрватских нациста реагује тако што развија, парадоксално (јер он о себи мисли као „антифашисти“), мржњу према једном од два антифашистичка покрета у окупираној Југославији. А, посебно, према данашњим српским „националистима“.

Као што недавно рече Дубравка Стојановић: „Јасеновац је кључно питање (…). Срби би требало да изађу из те фазе самовиктимизације у коју су идеолошки стављени крајем 80-их“. Српске жртве хрватског геноцида? То је тек митологема српских националиста из осамдесетих.

С друге пак стране, како нас упорно подучава ова гласноговорница официјелне, случајносрпске Пешчаник–историје, „управо су српске колаборационистичке јединице играле кључну улогу у спровођењу Холокауста у Србији и битно допринеле томе да је Србија већ после само 6 месеци нацистичке окупације, а међу првим земљама Европе, била проглашена Juden frei“.

Ето још једног одговора зашто у Београду не може бити подигнут пирг на Великом ратном острву, нити меморијал Јасеновачким новомученицима, било где другде. Много, брате, миришу на тамјан. И на српски национализам.

А сви знају да је српски национализам најопаснији. Е зато не може.

* * *
Систематска борба београдског компрадорског духа, тог доследног следбеника токсичног југославизма, против обележавања Јасеновца као места српског страдања, види се и по конфузији око именовања 22. априла.

Тога дана, 1945, јасеновачки логораши извршили су пробој. Слободе се докопало тек њих 128. Предвиђено је да се тај датум обележава као дан сећања на српске жртве геноцида у НДХ.

Али, како гласи званични назив? Београдска Политика, 22. априла 2020, објавила је вест под насловом: „Положени венци поводом Дана сећања на жртве Холокауста“. Сличну најаву – „Обиљежавање дана сјећања на жртве Холокауста“ иницијално је дала и телевизија Српске.

Холокауст је уобичајено име за геноцид над Јеврејима у 2. св. рату. Обележава се 27. јануара. Откуд сад такав назив и за 22. април?

Реч је о томе да је држава Србија 22. април назвала: „Дан сећања на жртве холокауста, геноцида и других жртава фашизма у Другом светском рату“ (Закон о државним и другим празницима, члан 5).

Дакле, српске жртве, чак и у држави Србији, могу бити поменуте и оплакане тек ако се супсумирају под међународни назив за геноцид извршен над једним другим народом.

Овај дух обавезне мимикрије српских жртава, чији је једино прихватљиви појмовни статус ако су под-жртве, видео се и недавно у лекцијама историје које је, током епидемије короне, емитовао РТС.

Уочено је да је Холокаусту посвећено више времена него страдању Срба у 2. св. рату, или три пута више времена него геноциду над Србима у НДХ.

Холокауст је, у овим лекцијама, индивидуализован кроз причу о страдању београдске породице Калеф. Али, такође је уочено, да нема индивидуализације српског страдања у хрватском геноциду – попут, рецимо, приче о породици Трипка Ћирића из Пребиловаца.

Имао је деветоро ћерки – Стану (26), Јоку (21), Дару (19), близанкиње Саву и Радојку (17), Стоју (14), Славојку (10), Неђу (8) и Ангелину (5). И десетог сина Слободана (3). Трипко је са сином, дан пре покоља, покушао да побегне. Нађен је на путу заклан, са Слободаном у наручју (како је то клање, с дететом у наручју, изгледало, можемо само да претпоставимо).

Свих деветоро кћери, и супруга Стана (48) такође су, заједно с осталим Пребиловчанима, заклане и бачене у јаму у Шурманцима. Многочлана породица Ћирић – у чијој кући је све орило од граје десеторо деце – тако је затрта .


Зашто се Срби срамежљиво, готово са снебивањем сећају тог геноцида?

Зато што средиштем наше културе влада компрадорски дух Друге Србије. Он у име „регионалног помирења“, као некад што је радио титоизам у име „братства и јединства“, не дозвољава да се, када су српске жртве у питању, убице и страдалници етнички идентификују. Не може „српске жртве“, може само „српски злочини“.

Мада, руку на срце, доста је тога и до наше, патриотске стране. Лењи смо и завидни. Све чекамо да неко други нешто уради. А кад други крене да ради, учињеном послу налазимо сто мана – све бојећи се да ће туђе заслуге некако да умање наш значај.

Узмимо, рецимо, иницијативу да се геноцид над Србима у 2. св. рату, по угледу на јеврејски Холокауст и ромски Порајмос, назове Покољ. Потребу за таквим, једноставним и карактеристичним, именовањем сувишно је образлагати: да имамо своје име, не бисмо 22. април звали речју која се уопште не односи на нас.

Али, управо они који се институционално баве геноцидом над Србима у НДХ нашли су се некако увређени тим предлогом. Као да тиме неко хоће да им узме хлеб.

Почели су да му изналазе сто мана. Те не види се из назива да је реч о геноциду, те не уочава се системски карактер погрома, те иницијатива није добро образложена (чувено „а где ти је печат“), те ово, те оно…

Но, све мане које се проналазе „Покољу“ важе и за називе попут „Холокауст“ – Жртва паљеница, или „Шоа“ – Пропаст, или „Порајмос“ – Исецање. Ни та имена не денотирају геноцид, систематичност, бла, бла… А она већ деценијама одлично функционишу као јасна лична имена за једну историјску појаву.

Можда се може смислити боље име него што је Покољ, не знам. Али, ако може, сада је прави тренутак за то. Не нађе ли се, нека остане Покољ.

Јер, заиста, одавно је примећено да је хрватски геноцид над Србима јединствен у 2. св. рату. Извршен је ножевима, секирама, маљевима, чекићима, клиновима, срповима, пијуцима, као и специфичним хладним оружјем – србосеком и србомлатом (врстом буздована).

Такав вид погрома практикован је не само по селима, где су се често укључивале и комшије из суседних места (такозване „дивље усташе“), већ и у хрватским државним логорима.

Једини случај у Европи донекле сличан овом јесте геноцид над Пољацима у Украјини.

Али, украјински националисти највише што су институционално имали била је сеоска милиција. Она је дигла сељаке да покољу пољске комшије. Хрватски националисти, пак, имали су комплетну државу. Стога су могли правити и државне логоре смрти. Но, чак и у њима, више су волели „мануелни рад“ хладним оружјем него индустријско истребљење.

Зато Покољ.

* * *
А посла је толико, да има довољно славе за све. Уместо да тражимо длаку у јајету и пенимо од сујете, боље да засучемо рукаве.

Ваља направити Ристићев пирг, или неко друго спомен обележје покланим Србима које је донела Сава, да би били сахрањени на београдским обалама.

Ваља обновити иницијативу да се у Београду изгради Храм Светих Јасеновачких Новомученика.

А и нека од главних улица, морала би тако да се назове. Не само у Београду, већ и у другим већим српским градовима.

Ваља направити и споменик у Доњој Градини, делу јасеновачког система логора – данас на територији Српске.

Много је оправданих примедби на Богдановићев монумент који је на хрватској страни Саве („све то изгледа као терен за голф“). Али, хајде онда да на нашој обали направимо како мислимо да треба.

Ристић је маштао да се у Градини подигне кула, а на Сави храм-брод. Имао сам част да ми је и Новица Мотика, аутор изванредног споменика у Старом броду, приказао своју идејну скицу јасеновачког споменика. Био сам задивљен и потресен.

Расписан је, 2017, и међународни конкурс за меморијални центар у Градини. Али, да ли је изабрано идејно решење и даље актуелно или не, то сам Бог зна.

Какогод, посла је много. Суспрегнимо, стога, нашу сујету и лењост. Помозимо једни другима. Или бар не сметајмо. Јер, све је против нас: и актуелна, (ауто)колонијална власт, и компрадорска над-власт, и доминантни страни и „српски“ медији, и „београдски урбани дух“…

Али, ако се усредсредимо на суштину – на конституисање српског сећања као део нашег идентитета, али и као опомене за будућност (не смемо заборавити да хрватски троделни пројекат свој завршетак види тек у Земуну и на Дрини) – онда ћемо имати шансе да се очувамо као народ.

Не смемо дозволити још један геноцид у поврату, било у Српској, било у Србији. Зар не можемо да се договоримо о неколико национално кључних и виталних ствари, попут – шта је Београду Јасеновац?

И зашто?

ПРОСВЕТАР, раб Божји и раденик на трудном воздвиженију Часног Крста и срушеног Стлпа Рашко-Сербскјаго.
СРБИН ИМА ПУТИНА ЗА БРАТА,
А ПУТИН ЈЕ ТАТА ОД САРМАТА,
ОД ЛОВЋЕНА ДО УРАЛА,
СВЕ СУ СТРАЖЕ ОД КИНЖАЛА,
ГРАДИЋЕМО НОВИ СЕВАСТОПОЉ,
ШТИТИЋЕ НАС БУЛАВА И ТОПОЉ!
Одговори
#49

Главни организатор геноцида над Србима у Пребиловцима је био усташа са презименом Јовановић.
Одговори
#50

Вего.

Веге су били главни у Чапљини и организатори покоља у Пребиловцима, Тасовчићима и Клепцима.

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#51

http://svetinjebraniceva.rs/index.php?op...&Itemid=59
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 1 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним