25-11-2021, 03:46 AM
Размишљао сам да ли ову тему да ставим на подфорум култура, али пошто је ово постала пар-екселанс политичка тема, нека је овде.
Пре неких две деценије, почео се рађати феномен водитељки на нашим телевизијама. Најчешће су биле у пару са неким искуснијим и нешто старијим колегом. Родоначелник овакве иновације у информативним емисијама био је покојни Александар Тијанић.
Међутим, временом се број телевизија увећао, а број мушких водитеља смањио. Данас, поготово у јутарњим програмима, који су код Овај, главне информативне емисије, ми осим самопроглашеног гуруа "слободног новинарства", портпарола Овај власти, Миломира Марића, немамо више мушких водитеља.
На националној фреквенцији, али и на свим "опозиционим" телевизијама, као и новим кабловским телевизијама које подржавају Овај, налазе се искључиво водитељке. И све оне, као по команди, отварају исте теме и ако не постављају иста питања, онда свакако, са истих идеолошких или информативних позиција држе интензитет разговора са гостима. Који су, такође, плаћеници Овај, у изразито великом броју случајева.
Навешћу само један пример да не би било предуго:
Пре два дана запалио се аутобус са путницима из Северне Македоније у Бугарској. Том приликом, изгорело је преко 40 људи, жена и деце. Током наредног дана, све информативне емисије извештавале су интензивно о том случају. Међутим, на свим тим телевизијама држали су се истог наратива, а на томе су највише инсистирале управо водитељке, да се не зна тачан узрок несреће и да се не сме са тим спекулисати. Зашто су ове "даме" биле толико упорне?
Ко год је, икада, видео или не дај Боже доживео да се аутомобил или аутобус запали, тј да због квара на инсталацијама или мотору почне да гори, зна да најчешће не изгори цео, али чак иако се то деси, да је то ипак релативно дуг процес, што би значило да је знатан број људи имао времена да исти напусти.
Међутим, по свим извештајима са терена, јасно је било да је аутобус изгорео у неколико десетина секунди и тако убио овако велики број путника и особља.
Шта се, заправо, десило?
Возач аутобуса, по налогу свог газде, није пуштао на прва два, тј четири седишта путнике. Тако је аутобус, који је иначе, био пун имао 43+3+7 особа у њему. Дакле, 53, а не 60, колики је и капацитет, плус два места за возаче. Друго, извештаји са лица места рекли су нам да је аутобус, 15-20 минута пре несреће, свраћао на једну бензинску станицу, ради одмора путника и дотакања горива.
Шта крију Овај водитељке у овом случају?
Гориво у Северној Македонији и Србији је скупље од оног у Бугарској. Газда аутобуса је наложио возачима да танкују горива колико год може да стане. Они су канистере са горивом ставили не само у доњи пртљаг, него су их ставили и у сам аутобус. Корупција је огромна, у целом региону, и газда вероватно плаћа царинике који стоје на тим границама да не праве много питање око тога. Пошто је аутобус био претоварен, предња (вероватно лева) гума је пукла, и возач је имао проблема да заустави аутобус у пуној брзини, али је успео. На жалост, како се аутобус нагао, канистри са горивом су се нагли напред и гориво је почело да точи по мењачу, табли итд... Грејање је било укључено и дошло је до запаљења тог горива, које се пренело на остало гориво које је експлодирало, а затим је вероватно експлодирао и резервоар аутобуса и дошло је до наглог и великог запаљења и аутобус је био у великом пламену за неколико десетина секунди.
Та прича, која је готово 100% узрок ове несреће се тек за неки дан појавити у медијима.
Али, зашто то водитељке крију?
Већина српских превозника, било теретног, било путничког типа, и у Србији одавно се не снабдева горивом, већ то чини у иностранству. Многи од њих имају данас и своје закопане цистерне, у које лагерују гориво које дотерају из иностранства, у дуплим и троструким резервоарима које су уградили.
Наравно, ради се о прекршајима царинског типа, али је корупција толика да је то немогуће зауставити. Односно, могуће је, када цена горива у Србији не би била овако драстично велика, увећана огромним акцизама и када гориво не би било овако лошег квалитета. Опште је мишљење у Европи да је на пумпама у Србији, као и на Космету и Северној Македонији, најлошији квалитет горива.
Зарада је, пак, енормна. Зато Овај не дозвољава да то питање дође у јавни дискурс. Због тога и многих других табу тема његовог режима, изузетно је важно контролисати медије, а нико то боље не ради од "цица-маца" водитељки његових телевизија.
Пре неких две деценије, почео се рађати феномен водитељки на нашим телевизијама. Најчешће су биле у пару са неким искуснијим и нешто старијим колегом. Родоначелник овакве иновације у информативним емисијама био је покојни Александар Тијанић.
Међутим, временом се број телевизија увећао, а број мушких водитеља смањио. Данас, поготово у јутарњим програмима, који су код Овај, главне информативне емисије, ми осим самопроглашеног гуруа "слободног новинарства", портпарола Овај власти, Миломира Марића, немамо више мушких водитеља.
На националној фреквенцији, али и на свим "опозиционим" телевизијама, као и новим кабловским телевизијама које подржавају Овај, налазе се искључиво водитељке. И све оне, као по команди, отварају исте теме и ако не постављају иста питања, онда свакако, са истих идеолошких или информативних позиција држе интензитет разговора са гостима. Који су, такође, плаћеници Овај, у изразито великом броју случајева.
Навешћу само један пример да не би било предуго:
Пре два дана запалио се аутобус са путницима из Северне Македоније у Бугарској. Том приликом, изгорело је преко 40 људи, жена и деце. Током наредног дана, све информативне емисије извештавале су интензивно о том случају. Међутим, на свим тим телевизијама држали су се истог наратива, а на томе су највише инсистирале управо водитељке, да се не зна тачан узрок несреће и да се не сме са тим спекулисати. Зашто су ове "даме" биле толико упорне?
Ко год је, икада, видео или не дај Боже доживео да се аутомобил или аутобус запали, тј да због квара на инсталацијама или мотору почне да гори, зна да најчешће не изгори цео, али чак иако се то деси, да је то ипак релативно дуг процес, што би значило да је знатан број људи имао времена да исти напусти.
Међутим, по свим извештајима са терена, јасно је било да је аутобус изгорео у неколико десетина секунди и тако убио овако велики број путника и особља.
Шта се, заправо, десило?
Возач аутобуса, по налогу свог газде, није пуштао на прва два, тј четири седишта путнике. Тако је аутобус, који је иначе, био пун имао 43+3+7 особа у њему. Дакле, 53, а не 60, колики је и капацитет, плус два места за возаче. Друго, извештаји са лица места рекли су нам да је аутобус, 15-20 минута пре несреће, свраћао на једну бензинску станицу, ради одмора путника и дотакања горива.
Шта крију Овај водитељке у овом случају?
Гориво у Северној Македонији и Србији је скупље од оног у Бугарској. Газда аутобуса је наложио возачима да танкују горива колико год може да стане. Они су канистере са горивом ставили не само у доњи пртљаг, него су их ставили и у сам аутобус. Корупција је огромна, у целом региону, и газда вероватно плаћа царинике који стоје на тим границама да не праве много питање око тога. Пошто је аутобус био претоварен, предња (вероватно лева) гума је пукла, и возач је имао проблема да заустави аутобус у пуној брзини, али је успео. На жалост, како се аутобус нагао, канистри са горивом су се нагли напред и гориво је почело да точи по мењачу, табли итд... Грејање је било укључено и дошло је до запаљења тог горива, које се пренело на остало гориво које је експлодирало, а затим је вероватно експлодирао и резервоар аутобуса и дошло је до наглог и великог запаљења и аутобус је био у великом пламену за неколико десетина секунди.
Та прича, која је готово 100% узрок ове несреће се тек за неки дан појавити у медијима.
Али, зашто то водитељке крију?
Већина српских превозника, било теретног, било путничког типа, и у Србији одавно се не снабдева горивом, већ то чини у иностранству. Многи од њих имају данас и своје закопане цистерне, у које лагерују гориво које дотерају из иностранства, у дуплим и троструким резервоарима које су уградили.
Наравно, ради се о прекршајима царинског типа, али је корупција толика да је то немогуће зауставити. Односно, могуће је, када цена горива у Србији не би била овако драстично велика, увећана огромним акцизама и када гориво не би било овако лошег квалитета. Опште је мишљење у Европи да је на пумпама у Србији, као и на Космету и Северној Македонији, најлошији квалитет горива.
Зарада је, пак, енормна. Зато Овај не дозвољава да то питање дође у јавни дискурс. Због тога и многих других табу тема његовог режима, изузетно је важно контролисати медије, а нико то боље не ради од "цица-маца" водитељки његових телевизија.