Страница: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
С обзиром на буџет, време снимања и аматерство појединих глумаца, филм је и више него одличан!
По мени најубедљивији и најгенијалнији су: Мина Стојковић (Борка Калабић), Александар Јеленић (наредник Раде), Ненад Петровић (са ожиљком на лицу) и оружар (немачки војник). У неким тренуцима и Борко Брајовић (Калабић)
Филм "Опкољени" може се опет погледати на каналу Синеманиа 16. јануара у 14:50.
(14-01-2025, 10:44 PM)Митић Пише: [ -> ]Филм "Опкољени" може се опет погледати на каналу Синеманиа 16. јануара у 14:50.
Девети пут.

И сутра, 17. јануара, од 12,15.
Десети пут.
Стижемо ''Отписане'' по репризама...
Одгледао сам га данас на Синеманији по други пут у животу, као човек који је у сфери дизајна и видео едитинга, опет сам очаран. Визуелни ефекти су савршени, додуше са пар грешака, али човек који се не бави тиме и не обрати пажњу на то. Што се тиче униформи, 1/1 ту скидам капу, од саме боје униформе која је скоро па идентична, не би рекао да су реплике у питању, па до самих ознака на униформи. Звук сам први пут чуо на ТВу и могу рећи да је баш онакав какав треба да буде. Постоје филмови које искључим баш због лошег звука... Још једном, свака част! Чекамо Ђенерала!
(17-01-2025, 12:21 AM)Mario Пише: [ -> ]Одгледао сам га данас на Синеманији по други пут у животу, као човек који је у сфери дизајна и видео едитинга, опет сам очаран. Визуелни ефекти су савршени, додуше са пар грешака, али човек који се не бави тиме и не обрати пажњу на то. Што се тиче униформи, 1/1 ту скидам капу, од саме боје униформе која је скоро па идентична, не би рекао да су реплике у питању, па до самих ознака на униформи. Звук сам први пут чуо на ТВу и могу рећи да је баш онакав какав треба да буде. Постоје филмови које искључим баш због лошег звука... Још једном, свака част! Чекамо Ђенерала!
Да, код нас је звук чест проблем у филму. Дијалози се понекад једва чују, музика преко гласа је прегласна и сл. Али овде је дизајн звука радио цар Лаза.

Које грешке у ефектима си уочио?
Извојићу неке које сам ја приметио.
Кадар из руке у кући где су Борка и остали укућани, недостаје стабилизација код саме камере, такође се у том делу чују кораци камермана. Мој је неки предлог да се у таквим ситуацијама користе стабилизатори за камере где ће сваки фрејм бити "гладак" ако могу тако да кажем. Такође и на улици где Борка шета фали стабилизација слике.
Сцена где Калабић прича са четницима где се камера врти око своје осе где пичају о помоћи када спомињу Мишића. Мислим да је непотребна. Користећи тај 360view се губе сами фрејмови па као да закочи сам кадар када се премешта са четника на четника. Мој преглог је у таквим ситуацијама само да иде кат између.
У суштини сама стабилизација кадрова је најбитнија.
(17-01-2025, 04:36 PM)Mario Пише: [ -> ]Извојићу неке које сам ја приметио.
Кадар из руке у кући где су Борка и остали укућани, недостаје стабилизација код саме камере, такође се у том делу чују кораци камермана. Мој је неки предлог да се у таквим ситуацијама користе стабилизатори за камере где ће сваки фрејм бити "гладак" ако могу тако да кажем. Такође и на улици где Борка шета фали стабилизација слике.
Сцена где Калабић прича са четницима где се камера врти око своје осе где пичају о помоћи када спомињу Мишића. Мислим да је непотребна. Користећи тај 360view се губе сами фрејмови па као да закочи сам кадар када се премешта са четника на четника. Мој преглог је у таквим ситуацијама само да иде кат између.
У суштини сама стабилизација кадрова је најбитнија.
У реду, хвала.
За овај први кадар не сећам се да ли је снимано уз изи-риг или ронин. Мислим да је ово прво јер је ронин превелик за онај простор. Пролазак сниматеља кроз врата био је проблем. Али оба уређаја имају стабилизатор, само што је код другог већи. А може да се стабилизује и у монтажи. Тј. ми смо намерно оставили немирну камеру, јер даје драматичност, само је питање да ли смо добро одмерили. Узгред, јел знаш који режисер је увео трешење камере? За кораке, нисмо приметили. Мислио сам да су кораци неког од укућана.
У рову је требало да се снима као што кажеш, посебно, из више углова. Али није било времена. Имали смо свега 14 дана за цели филм, од којих је шест дана падала киша, по пола дана или по неколико сати. Практично смо имали 12 дана и то у септембру, до 24. септембра, када је дан доста краћи.
Тако су директор фотографије и режисер предложили да се снима са камере у сред рова, да се ротира, не 360, него и плус 90 степени, тј. да се настави круг. То је тешко извести, било је понављања, али, ипак, брже је него намештање и штеловање за сваки кадар. И то се ретко примењује у филмовима, а уме да буде ефектно. Нисмо се сетили да је уопште примењено у нашој кинематографији, па смо очекивали плус. Међутим, филмска критика је дала негативну оцену, па смо за ТВ верзију доста окрета исекли.
(17-01-2025, 12:16 AM)Милослав Самарџић Пише: [ -> ]И сутра, 17. јануара, од 12,15.
Десети пут.
Стижемо ''Отписане'' по репризама...
Можда од 2013. А они су репризирани константно од, назови, демократских промена.
(17-01-2025, 06:35 PM)Милослав Самарџић Пише: [ -> ] (17-01-2025, 04:36 PM)Mario Пише: [ -> ]Извојићу неке које сам ја приметио.
Кадар из руке у кући где су Борка и остали укућани, недостаје стабилизација код саме камере, такође се у том делу чују кораци камермана. Мој је неки предлог да се у таквим ситуацијама користе стабилизатори за камере где ће сваки фрејм бити "гладак" ако могу тако да кажем. Такође и на улици где Борка шета фали стабилизација слике.
Сцена где Калабић прича са четницима где се камера врти око своје осе где пичају о помоћи када спомињу Мишића. Мислим да је непотребна. Користећи тај 360view се губе сами фрејмови па као да закочи сам кадар када се премешта са четника на четника. Мој преглог је у таквим ситуацијама само да иде кат између.
У суштини сама стабилизација кадрова је најбитнија.
У реду, хвала.
За овај први кадар не сећам се да ли је снимано уз изи-риг или ронин. Мислим да је ово прво јер је ронин превелик за онај простор. Пролазак сниматеља кроз врата био је проблем. Али оба уређаја имају стабилизатор, само што је код другог већи. А може да се стабилизује и у монтажи. Тј. ми смо намерно оставили немирну камеру, јер даје драматичност, само је питање да ли смо добро одмерили. Узгред, јел знаш који режисер је увео трешење камере? За кораке, нисмо приметили. Мислио сам да су кораци неког од укућана.
У рову је требало да се снима као што кажеш, посебно, из више углова. Али није било времена. Имали смо свега 14 дана за цели филм, од којих је шест дана падала киша, по пола дана или по неколико сати. Практично смо имали 12 дана и то у септембру, до 24. септембра, када је дан доста краћи.
Тако су директор фотографије и режисер предложили да се снима са камере у сред рова, да се ротира, не 360, него и плус 90 степени, тј. да се настави круг. То је тешко извести, било је понављања, али, ипак, брже је него намештање и штеловање за сваки кадар. И то се ретко примењује у филмовима, а уме да буде ефектно. Нисмо се сетили да је уопште примењено у нашој кинематографији, па смо очекивали плус. Међутим, филмска критика је дала негативну оцену, па смо за ТВ верзију доста окрета исекли.
Као што рекох, онај ко се не бави тиме и не примети ништа од наведеног

А што се тиче трешење камере или ти "шекји кема", мислим да је у питању Вилијам Фридкин, јер има таквих кадрова у филму Егзорциста

Није. Веровао или не, то је увео режисер Брус Ли...
Тако пише у књигама Маркс Бабица. Ти јест једној у књизи, не сећам се наслова, имам их више. Можда "Простор - време филма".
Па врло могуће. Знам да је он увео "брзину" у свету камере, мада у то време када је он снимао филмове и сам Фридкин је такође снимао нпр. филм Егзорциста и филм У змајевом гнезду је изашао исте године

Страница: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18