10-05-2017, 01:06 AM
(09-05-2017, 11:25 PM)Милослав Самарџић Пише:(09-05-2017, 08:39 PM)Шумадинац Пише:Бојовић је специјализовао аеронаутику у Торину, једини је имао ту специјализацију. То ми је рекао др Милош Костић, који је био с њим током рата. С друге стране, тачно је што овај човек пише, наравно да је било много инжењере аеронаутике, јер смо имали девет фабрика авиона. Претпостављам да је забуна настала у вези Бојовићеве специјализације у Торину, изгледа да је једини имао ту врсту специјализације.(09-05-2017, 06:34 PM)Pravda Пише: Навео сам који је извор!Може Г. Самарџић то да потврди.
Цитираћу човека кога познајем и који ради у авијацији, и који познаје ту област подробно.... Па поводом овога вели:
"Рећи да је човек био једини аеронаутички инжињер у једној војној авијацији која је у то доба била 5-а у свету и своју војну авијацију "створила" пре нпр. једне Америке је у најмању руку неодговорно...
Из простог разлога зато што се из партикуларних интереса које год идеологије, на један перверзан начин "заклања" истинска вредност и повесно наслеђе једног народа...
Ова је земља имала авијацију када је многи нису имали... Имала војну авијацију када је многи нису имали... Крвљу својих синова се уградила у историју светске авијације... Имала зракопловне законе када многи у окружењу и шире нису ни "до пешадије дошли"...
Првог зракопловног инжињера, ова земља је добила (ако изузмемо Огњеслава Костовића који није на формалан начин "прошао" систем ваздухопловног образовања); дакле, први ваздухопловни инжењер је био и први командант српске авијације из времена њеног настанка 1912. године, Аранђеловчанин, Костадин Коста Милетић, који је то звање стекао у Петерсбургу 1902. године, када га је српска влада послала на школовање за аеронаута...
А колико је ова земља, заправо људи који су је водили имала визију напретка, говори чињеница о Закону војном са устројством војске, који је још у последњим деценијама 19-ог века предвиђао зракопловне јединице у окриљу српске војске..."
Ваљало би прокоментарисати у вези овога...
"Да! ДИМЕАС (Дипартмент Инђинеро Меканико Е Аероспесијале)...
"Пола" српских пилота, инжињера и техничара са Солунског фронта је исту школу завршило у Француској 20 година раније... Француској, која је била "Зракопловни Пијемонт" у та доба..."
Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.
Д М