11-07-2019, 02:15 PM
.
Апокалиптичка пророчанства треба тумачити као условна.
Крај света, о коме пророкује Апокалипса, не може се схватити као фатум. То би противуречило хришћанској идеји слободе.
Фатални крај, описан у Апокалипси, доћи ће као резултат путева зла. Ако људи не испуне Христове завете, онда ће се то неизбежно и догодити.
Али, ако се хришћанско човечанство удружи ради опште братске ствари - победе над смрћу и свеопштег васкрсавања - онда оно може да избегне фатални крај света, појаву Антихриста, Страшни Суд и Пакао. Тада човечанство може непосредно да пређе у Вечни Живот.
Апокалипса је претња човечанству утонулом у зло, и она поставља пред човека активан задатак. Пасивно очекивање страшног краја није достојно човека.
Страшни Суд је само претња за незрело човечанство.
Завет хришћанства се састоји у сједињењу Небеског са земаљским, Божанског са људским;
свеопште васкрсавање, пак, васкрсавање иманентно, свим срцем, свом мишљу, свим деловањем, тј. оно које се остварује свим снагама и способностима свих синова човечанства, и представља испуњење овог завета Христа - Сина Божијег и истовремено Сина Човечијег.
Враћање живота свим умрлим, активно васкрсавање а не само пасивно очекивање васкрснућа, мора да буде не само дело хришћанско, већ и дело Ванхрамске Литургије, дело људског стваралаштва.
Победа над смрћу, свеопште васкрсавање није само ствар Бога при пасивности човека, то је ствар Богочовечанства, то је и ствар саборне људске активности.
Николај Фјодоров
Апокалиптичка пророчанства треба тумачити као условна.
Крај света, о коме пророкује Апокалипса, не може се схватити као фатум. То би противуречило хришћанској идеји слободе.
Фатални крај, описан у Апокалипси, доћи ће као резултат путева зла. Ако људи не испуне Христове завете, онда ће се то неизбежно и догодити.
Али, ако се хришћанско човечанство удружи ради опште братске ствари - победе над смрћу и свеопштег васкрсавања - онда оно може да избегне фатални крај света, појаву Антихриста, Страшни Суд и Пакао. Тада човечанство може непосредно да пређе у Вечни Живот.
Апокалипса је претња човечанству утонулом у зло, и она поставља пред човека активан задатак. Пасивно очекивање страшног краја није достојно човека.
Страшни Суд је само претња за незрело човечанство.
Завет хришћанства се састоји у сједињењу Небеског са земаљским, Божанског са људским;
свеопште васкрсавање, пак, васкрсавање иманентно, свим срцем, свом мишљу, свим деловањем, тј. оно које се остварује свим снагама и способностима свих синова човечанства, и представља испуњење овог завета Христа - Сина Божијег и истовремено Сина Човечијег.
Враћање живота свим умрлим, активно васкрсавање а не само пасивно очекивање васкрснућа, мора да буде не само дело хришћанско, већ и дело Ванхрамске Литургије, дело људског стваралаштва.
Победа над смрћу, свеопште васкрсавање није само ствар Бога при пасивности човека, то је ствар Богочовечанства, то је и ствар саборне људске активности.
Николај Фјодоров
Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.
Д М