27-10-2022, 08:16 AM
Камиони "Прага" испред раковичке Индустрије мотора (ИМАД), око 1940.
Крајем тридесетих лиценцно су склапани чехословачки камиони (за потребе Војске краљевине Југославије), али је постепено освајана технлогија за самосталну производњу (у сарадњи са фабриком каросерија у Смедеревској паланци и ливницом у Зеници) па се тако тај модел камиона сматра за прво моторно возило домаће производње.
Производња (прекинута ратом) је настављена после Другог светског рата (модел је назван "Пионир"), све до 1950. када је производна линија пресељена у мариборски ТАМ.
https://www.facebook.com/photo?fbid=4897...2665396102
Извор: Фејсбук страница "Црно-бели Београд"
Крајем тридесетих лиценцно су склапани чехословачки камиони (за потребе Војске краљевине Југославије), али је постепено освајана технлогија за самосталну производњу (у сарадњи са фабриком каросерија у Смедеревској паланци и ливницом у Зеници) па се тако тај модел камиона сматра за прво моторно возило домаће производње.
Производња (прекинута ратом) је настављена после Другог светског рата (модел је назван "Пионир"), све до 1950. када је производна линија пресељена у мариборски ТАМ.
https://www.facebook.com/photo?fbid=4897...2665396102
Извор: Фејсбук страница "Црно-бели Београд"
![[Слика: Kamioni.jpg]](https://i.postimg.cc/MKQsPxcf/Kamioni.jpg)