11-08-2017, 03:54 PM
Краљ Артор
у Вести, Србистика 11. августа 2017. 2 Коментара
У историји Велса стоји да је Артор погинуо у боју код Кампуана 537. године, а појављује се у
ирским и велшким сагама из VII века у вези мистерија и чуда. Историјски подаци за „краља Артора“ кажу да је по одласку “Римљана” он био вођа Брита против англо-саксонских освајача (Ненијус, 9 век). До 1600. године писани извори о Артору су махом из Галије, на старофранцуском (галски, енг. galic) или келтском (хетском, гетском, готском) језику. Вероватно најстарији помен Артора је у велшкој народној песми о боју под називом Битка за Лонгборт (The Battle of Llongborth, око 480. године) у којој се успутно помиње краљ Артор, односно Арторови хероји како секу противнике челиком. Осим ове песме, Артор је у велшким народним песмама обилато присутан у периоду и од 7. до 12. века. Да ли историјски подаци сведоче о историјској или митској личности владара са именом Артор?
КАМЕЛОТ, по предањима престоно место краља Артора, у етимолошком семантичком тумачењу базираном на бројчаној матрици србског језика Славише Миљковића (Ниш) показује се као:
Кам ел о т КАМЕН БОГУ ОН ТВРД/ПОТВРДАН,
кам е лот КАМЕН ЈЕСТЕ МИРУЈУЋИ,
ка мел о т ПРАТИЛАЦ СЛАСТИ ОВ ТВРД/ПОТВРДАН,
к ам ел о т ПРАТИЛАЦ СИЛНОГ БОГА ОН ТВРДОГ/ТВРД.
Легенду о краљу Артору чува гластонбершко брдо Тор на југу Енглеске, где је било смештено геомантско келтско (галско, гетско, хетско) светилиште и мегалитска опсерваторија. То је лавиринт, са седам тераса на седам нивоа (хетитски свети број или рај седмог неба у србском предању), где је некада на врху био округли камени храм са 12 стубова за који предање каже да је улаз у Нав (доњи свет) или Авалон (гел. Annwn, Валхала).
Ова концепција градње је идентична Вавилонској кули (Зигурат), гробници Кира II краља Персије и њеној копији Споменику незнаном јунаку на београдској Авали. Митолошки је упоредна дугодневици, за коју А. Бајић наводи једну велшку легенду, у којој краљ Артор лови јелена на летњу дугодневицу (вел. sul gwin, “дан светог (белог) Сунца). Уосталом, сетимо се да и Перунову сунчану кочију вуку јелени, а да јелек (део србске народне девојачке ношње) када се рашије недвосмислено представља слику јеленских рогова.
Извор: СУНЦЕ ЛЕПЕНСКОГ ВИРА – Христивоје Павловић, Александра Бајић
Извор: СУНЦЕ ЛЕПЕНСКОГ ВИРА – Христивоје Павловић, Александра Бајић
Асирска палата у Вавилону
Напоменимо још да се на велшком острво Авалон звало Ynys Afallach, што у буквалном
преводу значи Острво Јабука, а било је окружено мочварним земљиштем и често обавијено
маглом. Данас најстарија племићка кућа из Велса, Спенсер, обитавала је у тим временима баш на том месту. Авала код Београда је геофизичка формација вулканског порекла, на чијем врху је деспот Стефан Лазаревић подигао утврђени град Жрнов (реч која у бројчаној матрици језика означава престо и место на којем се налази, по тумачењу истраживача србског језика Славише Миљковића), са малом капелом у његовом средишту, на месту на којем се сматра да је већ раније постојало древно светилиште. (Извор: Жрнов српски Авалон, проф. истор. Радован Дамјановић).
Занимљиво је да на галском-келтском језику реч асталон значи сто. На србском језику имамо астал која такође означава сто (пре-стол). Ово указује на исти корен језика, како етимолошки тако и семантички.
Лево: маузолеј курош (кир) Дарија, десно: споменик незнаном јунаку на Авали
У Вавилону постоји Иштар-ТОП капија која семантички стоји у вези имена Артур, односно АРТОР са једне глинене посуде из Гластонберија, на протописму Лепенског Вира које се у Британији назива “староенглеске руне”, иако Енглези тада нису постојали на британском острву .
Очигледно је “тор” овде израз за капију у асирско-келтском “дур”, тврђава, од ариј. двара, препрека, РВ 1,52 (србски дувар, зид), па је име Артор кованица, винчаског писма и данашње ћирилице и латинице јасно показује повезаност са рунским писмом од ариј. ару, Сунце + двара, препрека, у значењу “сунчана врата”, која су представљала улаз у Зверокруг (Звездокруг) земаљске констелације Кола небеског у астралној архитектури Тора. Опсервација и компаративна метода примењене на палеографске таблице протописма лепенског Вира.
Извор: Пирамиде с пет континената, dr.sci. Семир Османагић (руна WYRD представља Одинову руну, спиралу вечности, судбину, Сварога, вртлог. Његова руна је апсолут и зато је неуписана, попут џокера у картама)
Руна WYRD се појављује у налазима археолога у Данској и Немачкој, датирана на 9. и 10. век
Маџарски туристи у Високом су изјављивали да их ове руне подсећају на “мађарске руне”, али Маџари нису постојали у то време у панонској низији. О “маџарским рунама” се може говорити само у контексту територије на којој су пронађене.
У улаз у тунел Равне, који се у народу зове Капија и који се налази неколико километара изван места Високо, поред пута, на позив археолога С. Османагића екипа Н. Миливојевић, С.
Огњеновић, Ж. Гвојић и В. Аћимовић (†), средином маја 2007. прокопала је тунел у дужини 145-7 метара и открила подземну просторију са три отвора зазидана сувозидом (наслаганим каменом). Сви отвори су по компасу били усмерени ка пирамиди Височици. На супротној страни просторије пронадјен је камен са уписаним рунама, које се могу видети означене на снимку. Касније у току 2007. године на истом локалитету у тунелу у зиду конгломерата пронађен је комад дрвета димензија 35 x 18 x 12 цм коме је процењена старост на 34.000 година (+-1.500). (Вест објављена у августу 2008. на прес-конференцији у Високом.). Ово показује да је тунел затваран изнутра ка споља, односно ка Капији неколико хиљада година пре нове ере.
Иштар-тор, Иштар = звезда даница (Венера), тор = капија, звездана капија
Тор етимолошки стоји у вези аријског тавура, сазвежђе Бик, одакле је лат. Taurus и нордијско Thor, име за Громовника. Почетна астрална архитектура Тора у циклусу године потврђена је открићем Катарине Мелтвуд, која је у области Тора открила 1929. године огромне земљане конфигурације Кола небеског, појединачно представљене астролошким знацима хороскопа у обиму круга од 50 километара (С. Османагић)!
Брдо Тор
За Тор је везана легенда о краљу Артору, где је он по предању имао утврђење, али хришћанство је на Тор доселило Исуса и Св. Патрика, за кога кажу да је овде проводио време у посту и молитви. Црквена прича даље износи, да је Исус као дечак (од 12 година) посетио Гластонбери, са својим ујаком Јосифом од Ариматеје и тамо направио прву хришћанску цркву изнад земље. Након распећа, ујак се вратио са светом посудом, из које је Исус пио на последњој вечери, а у њој донео његову крв са распећа, те закопао на улазу у Нав.
Тако је света посуда Грала која је нестала „због људског греха“, доспела на Тор, а Артор је
„кренуо“ у потрагу за светом посудом, заједно са 12 витезова „округлог стола“ (оличења 12
месеци године) који су се придружили своме краљу. Свето брдо Тор и легенда о краљу Артору очигледно су мистеријски, хиљадама година старији од распећа које символише крст Кола небеског, али се може помоћу символике србског мита, делимично реконструисати христијанизована тројанска прича о Артору, јер, потомци Келта или Гала имају легенду о свом тројанском пореклу.
По античким предањима Тројанци, Спартанци, Тебанци итд., никли су из змајевих зуба, расутих по земљи која се у археологији зове долина плодног полумесеца. Артор Пендрагон, син Утера Пендрагон, је припадник витезова реда змаја. Тај исти змај може се пронаћи на грбовима србских хришћанских витезова реда змаја: деспот (деспосин, са правом ношења пурпурног огртача, јер је био једини од Ристове лозе по мушкој линији) Стефан Лазаревић, Угреновићи, Влад Дракул Цепеш (глава змаја, цапут драконис, кефало), Јанко Сибињанин, Зигмунд Луксембуршки, и бројни други.
Змај (пернати змај, Пендрагон) представљен на капији богиње Иштар (Исхтар-Тор) у Вавилону
Етимологија имена Артор везује се за келтску реч „медвед“, што има директну аналогију са
сазвежђем Медведа, у коме се налази пупак неба, од кога почиње небески рај. На аријском
грахад’āра је пупак неба грáха, хватач, Велика змија (= Змај) + д’āра, ношење, подупирање,
на врху митске планине Алатир, која је по изговору идентична имену Артор. Ова кованица је име за Грал свету посуду, која је уствари поређење за златно васељенско јаје, из кога проистиче животни принцип који је повезан са пупком неба и распећем Исуса, символом за Коло небеско. Велики Медвед је митолошки чувар улаза у рај и стоји у директној вези са новим даном у ротацији земље. То га карактерише као божанство Рата (Арата, Арета), чија је постојбина Рашка (Тракија), а један од његових бројних облика је Ован, енг. Aries.
Он је главно и опште божанство свих античких Срба, а његово обележје је мач, који је приношен у паљеницу. Отуда се чудесни Арторов мач, екскалибур, „вади из камена“, јер, небески свод је у србској митологији од камена, као што је то и престо божији. Духовни мач има две оштрице, које символишу јутарњу и вечерњу светлост, па Артор добија чудесни мач Госпе од Језера, односно богиње Зоре (Венера, јутарња и вечерња звезда, такође богиња Иштар), јер, вода граничи поље сила делећи Јав од Нава. То је исти онај мач који Девана даје Велесу (А. Бајић).
Сада је сасвим јасно пророчанство чаробњака Мерлина, да ће британски престо (Пендрагона) добити онај ко „извади мач из камена“, који је горео као 30 бакљи, што је дванаести део круга или једна ротација сунца. Вађење мача симболизује рађање јутарње светлости у ротацији земље, а митску потврду ове песничке слике даје сам Артор, који враћа свој легендарни мач поново у језеро (вечерња светлост).
Друго Арторово својство је штит са крстом. Света посуда Grail (Sangreal) Арторове митологије (=сумерски грахл, симбол Змаја), описана је у мисирском, феничком и јеврејском предању као суд са водом, украшен црвеним крстом у кругу, па се она пореди са извором Тора који даје црвенкасту боју воде. Како је крст магнетни фокусатор и симбол вечности, он је у микро свету поређење, замена и једнакост за човека, посуду у коју Господ „улива воду живота“. Месец је краљ Медведа, а последње Арторове речи биле су да иде у Авалон, у црном чамцу, како би се излечио од задобијених рана а пратиле су га три даме (виле). Црни чамац очигледно припада Наву, јер се у њему возе ноћно Сунце или мртве душе. Три виле су тројна Зора или богиња Месеца, која је тројака и у изведеним митовима. Артор је сахрањен на острву Авалону ( аријски áвара, богиња Нава), које је „окружено ланцем плавих вода“, што одговара опису рајских степа Сварогових, „на небу плавом“ (Влес књига).
Етимологија имена аријске богиње подупире претпоставку сер Џона Риса у Студијама, који је повезао Авалон са Abalach келтском богињом Нава. Један облик њеног имена носи сестра Арторова, Морган ла Феј или Морана, један од облика имена србске богиње Смрти.
У сумерским таблицама стоје кругови као магијски символи, чија величина одговара значају
појединих богова, у којима је Апсолут (WYRD, Одинова руна) обележен тачком. Пупак неба
наше галаксије је митско оличење тачке небеског пола, у лику „краља Артора“, аналогно
нордијском Тору и громовнику Перуну господару сва три света, који у пупку неба окреће
Сварогов точак или Коло небеско. Отуда, на Арторовом споменику пише: „Овде лежи Артор, краљ који је био, краљ који ће бити“.
Н. Миливојевић
С. Филиповић
Б. Посавец
http://www.vaseljenska.com/srbistika/kralj-artor/
у Вести, Србистика 11. августа 2017. 2 Коментара
У историји Велса стоји да је Артор погинуо у боју код Кампуана 537. године, а појављује се у
ирским и велшким сагама из VII века у вези мистерија и чуда. Историјски подаци за „краља Артора“ кажу да је по одласку “Римљана” он био вођа Брита против англо-саксонских освајача (Ненијус, 9 век). До 1600. године писани извори о Артору су махом из Галије, на старофранцуском (галски, енг. galic) или келтском (хетском, гетском, готском) језику. Вероватно најстарији помен Артора је у велшкој народној песми о боју под називом Битка за Лонгборт (The Battle of Llongborth, око 480. године) у којој се успутно помиње краљ Артор, односно Арторови хероји како секу противнике челиком. Осим ове песме, Артор је у велшким народним песмама обилато присутан у периоду и од 7. до 12. века. Да ли историјски подаци сведоче о историјској или митској личности владара са именом Артор?
КАМЕЛОТ, по предањима престоно место краља Артора, у етимолошком семантичком тумачењу базираном на бројчаној матрици србског језика Славише Миљковића (Ниш) показује се као:
Кам ел о т КАМЕН БОГУ ОН ТВРД/ПОТВРДАН,
кам е лот КАМЕН ЈЕСТЕ МИРУЈУЋИ,
ка мел о т ПРАТИЛАЦ СЛАСТИ ОВ ТВРД/ПОТВРДАН,
к ам ел о т ПРАТИЛАЦ СИЛНОГ БОГА ОН ТВРДОГ/ТВРД.
Легенду о краљу Артору чува гластонбершко брдо Тор на југу Енглеске, где је било смештено геомантско келтско (галско, гетско, хетско) светилиште и мегалитска опсерваторија. То је лавиринт, са седам тераса на седам нивоа (хетитски свети број или рај седмог неба у србском предању), где је некада на врху био округли камени храм са 12 стубова за који предање каже да је улаз у Нав (доњи свет) или Авалон (гел. Annwn, Валхала).
Ова концепција градње је идентична Вавилонској кули (Зигурат), гробници Кира II краља Персије и њеној копији Споменику незнаном јунаку на београдској Авали. Митолошки је упоредна дугодневици, за коју А. Бајић наводи једну велшку легенду, у којој краљ Артор лови јелена на летњу дугодневицу (вел. sul gwin, “дан светог (белог) Сунца). Уосталом, сетимо се да и Перунову сунчану кочију вуку јелени, а да јелек (део србске народне девојачке ношње) када се рашије недвосмислено представља слику јеленских рогова.
Извор: СУНЦЕ ЛЕПЕНСКОГ ВИРА – Христивоје Павловић, Александра Бајић
Извор: СУНЦЕ ЛЕПЕНСКОГ ВИРА – Христивоје Павловић, Александра Бајић
Асирска палата у Вавилону
Напоменимо још да се на велшком острво Авалон звало Ynys Afallach, што у буквалном
преводу значи Острво Јабука, а било је окружено мочварним земљиштем и често обавијено
маглом. Данас најстарија племићка кућа из Велса, Спенсер, обитавала је у тим временима баш на том месту. Авала код Београда је геофизичка формација вулканског порекла, на чијем врху је деспот Стефан Лазаревић подигао утврђени град Жрнов (реч која у бројчаној матрици језика означава престо и место на којем се налази, по тумачењу истраживача србског језика Славише Миљковића), са малом капелом у његовом средишту, на месту на којем се сматра да је већ раније постојало древно светилиште. (Извор: Жрнов српски Авалон, проф. истор. Радован Дамјановић).
Занимљиво је да на галском-келтском језику реч асталон значи сто. На србском језику имамо астал која такође означава сто (пре-стол). Ово указује на исти корен језика, како етимолошки тако и семантички.
Лево: маузолеј курош (кир) Дарија, десно: споменик незнаном јунаку на Авали
У Вавилону постоји Иштар-ТОП капија која семантички стоји у вези имена Артур, односно АРТОР са једне глинене посуде из Гластонберија, на протописму Лепенског Вира које се у Британији назива “староенглеске руне”, иако Енглези тада нису постојали на британском острву .
Очигледно је “тор” овде израз за капију у асирско-келтском “дур”, тврђава, од ариј. двара, препрека, РВ 1,52 (србски дувар, зид), па је име Артор кованица, винчаског писма и данашње ћирилице и латинице јасно показује повезаност са рунским писмом од ариј. ару, Сунце + двара, препрека, у значењу “сунчана врата”, која су представљала улаз у Зверокруг (Звездокруг) земаљске констелације Кола небеског у астралној архитектури Тора. Опсервација и компаративна метода примењене на палеографске таблице протописма лепенског Вира.
Извор: Пирамиде с пет континената, dr.sci. Семир Османагић (руна WYRD представља Одинову руну, спиралу вечности, судбину, Сварога, вртлог. Његова руна је апсолут и зато је неуписана, попут џокера у картама)
Руна WYRD се појављује у налазима археолога у Данској и Немачкој, датирана на 9. и 10. век
Маџарски туристи у Високом су изјављивали да их ове руне подсећају на “мађарске руне”, али Маџари нису постојали у то време у панонској низији. О “маџарским рунама” се може говорити само у контексту територије на којој су пронађене.
У улаз у тунел Равне, који се у народу зове Капија и који се налази неколико километара изван места Високо, поред пута, на позив археолога С. Османагића екипа Н. Миливојевић, С.
Огњеновић, Ж. Гвојић и В. Аћимовић (†), средином маја 2007. прокопала је тунел у дужини 145-7 метара и открила подземну просторију са три отвора зазидана сувозидом (наслаганим каменом). Сви отвори су по компасу били усмерени ка пирамиди Височици. На супротној страни просторије пронадјен је камен са уписаним рунама, које се могу видети означене на снимку. Касније у току 2007. године на истом локалитету у тунелу у зиду конгломерата пронађен је комад дрвета димензија 35 x 18 x 12 цм коме је процењена старост на 34.000 година (+-1.500). (Вест објављена у августу 2008. на прес-конференцији у Високом.). Ово показује да је тунел затваран изнутра ка споља, односно ка Капији неколико хиљада година пре нове ере.
Иштар-тор, Иштар = звезда даница (Венера), тор = капија, звездана капија
Тор етимолошки стоји у вези аријског тавура, сазвежђе Бик, одакле је лат. Taurus и нордијско Thor, име за Громовника. Почетна астрална архитектура Тора у циклусу године потврђена је открићем Катарине Мелтвуд, која је у области Тора открила 1929. године огромне земљане конфигурације Кола небеског, појединачно представљене астролошким знацима хороскопа у обиму круга од 50 километара (С. Османагић)!
Брдо Тор
За Тор је везана легенда о краљу Артору, где је он по предању имао утврђење, али хришћанство је на Тор доселило Исуса и Св. Патрика, за кога кажу да је овде проводио време у посту и молитви. Црквена прича даље износи, да је Исус као дечак (од 12 година) посетио Гластонбери, са својим ујаком Јосифом од Ариматеје и тамо направио прву хришћанску цркву изнад земље. Након распећа, ујак се вратио са светом посудом, из које је Исус пио на последњој вечери, а у њој донео његову крв са распећа, те закопао на улазу у Нав.
Тако је света посуда Грала која је нестала „због људског греха“, доспела на Тор, а Артор је
„кренуо“ у потрагу за светом посудом, заједно са 12 витезова „округлог стола“ (оличења 12
месеци године) који су се придружили своме краљу. Свето брдо Тор и легенда о краљу Артору очигледно су мистеријски, хиљадама година старији од распећа које символише крст Кола небеског, али се може помоћу символике србског мита, делимично реконструисати христијанизована тројанска прича о Артору, јер, потомци Келта или Гала имају легенду о свом тројанском пореклу.
По античким предањима Тројанци, Спартанци, Тебанци итд., никли су из змајевих зуба, расутих по земљи која се у археологији зове долина плодног полумесеца. Артор Пендрагон, син Утера Пендрагон, је припадник витезова реда змаја. Тај исти змај може се пронаћи на грбовима србских хришћанских витезова реда змаја: деспот (деспосин, са правом ношења пурпурног огртача, јер је био једини од Ристове лозе по мушкој линији) Стефан Лазаревић, Угреновићи, Влад Дракул Цепеш (глава змаја, цапут драконис, кефало), Јанко Сибињанин, Зигмунд Луксембуршки, и бројни други.
Змај (пернати змај, Пендрагон) представљен на капији богиње Иштар (Исхтар-Тор) у Вавилону
Етимологија имена Артор везује се за келтску реч „медвед“, што има директну аналогију са
сазвежђем Медведа, у коме се налази пупак неба, од кога почиње небески рај. На аријском
грахад’āра је пупак неба грáха, хватач, Велика змија (= Змај) + д’āра, ношење, подупирање,
на врху митске планине Алатир, која је по изговору идентична имену Артор. Ова кованица је име за Грал свету посуду, која је уствари поређење за златно васељенско јаје, из кога проистиче животни принцип који је повезан са пупком неба и распећем Исуса, символом за Коло небеско. Велики Медвед је митолошки чувар улаза у рај и стоји у директној вези са новим даном у ротацији земље. То га карактерише као божанство Рата (Арата, Арета), чија је постојбина Рашка (Тракија), а један од његових бројних облика је Ован, енг. Aries.
Он је главно и опште божанство свих античких Срба, а његово обележје је мач, који је приношен у паљеницу. Отуда се чудесни Арторов мач, екскалибур, „вади из камена“, јер, небески свод је у србској митологији од камена, као што је то и престо божији. Духовни мач има две оштрице, које символишу јутарњу и вечерњу светлост, па Артор добија чудесни мач Госпе од Језера, односно богиње Зоре (Венера, јутарња и вечерња звезда, такође богиња Иштар), јер, вода граничи поље сила делећи Јав од Нава. То је исти онај мач који Девана даје Велесу (А. Бајић).
Сада је сасвим јасно пророчанство чаробњака Мерлина, да ће британски престо (Пендрагона) добити онај ко „извади мач из камена“, који је горео као 30 бакљи, што је дванаести део круга или једна ротација сунца. Вађење мача симболизује рађање јутарње светлости у ротацији земље, а митску потврду ове песничке слике даје сам Артор, који враћа свој легендарни мач поново у језеро (вечерња светлост).
Друго Арторово својство је штит са крстом. Света посуда Grail (Sangreal) Арторове митологије (=сумерски грахл, симбол Змаја), описана је у мисирском, феничком и јеврејском предању као суд са водом, украшен црвеним крстом у кругу, па се она пореди са извором Тора који даје црвенкасту боју воде. Како је крст магнетни фокусатор и симбол вечности, он је у микро свету поређење, замена и једнакост за човека, посуду у коју Господ „улива воду живота“. Месец је краљ Медведа, а последње Арторове речи биле су да иде у Авалон, у црном чамцу, како би се излечио од задобијених рана а пратиле су га три даме (виле). Црни чамац очигледно припада Наву, јер се у њему возе ноћно Сунце или мртве душе. Три виле су тројна Зора или богиња Месеца, која је тројака и у изведеним митовима. Артор је сахрањен на острву Авалону ( аријски áвара, богиња Нава), које је „окружено ланцем плавих вода“, што одговара опису рајских степа Сварогових, „на небу плавом“ (Влес књига).
Етимологија имена аријске богиње подупире претпоставку сер Џона Риса у Студијама, који је повезао Авалон са Abalach келтском богињом Нава. Један облик њеног имена носи сестра Арторова, Морган ла Феј или Морана, један од облика имена србске богиње Смрти.
У сумерским таблицама стоје кругови као магијски символи, чија величина одговара значају
појединих богова, у којима је Апсолут (WYRD, Одинова руна) обележен тачком. Пупак неба
наше галаксије је митско оличење тачке небеског пола, у лику „краља Артора“, аналогно
нордијском Тору и громовнику Перуну господару сва три света, који у пупку неба окреће
Сварогов точак или Коло небеско. Отуда, на Арторовом споменику пише: „Овде лежи Артор, краљ који је био, краљ који ће бити“.
Н. Миливојевић
С. Филиповић
Б. Посавец
http://www.vaseljenska.com/srbistika/kralj-artor/