Оцена Теме:
  • 2 Гласов(а) - 5 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Нове књиге од данас на штанду ''Погледа'' на Сајму књига
#1

Мајор Палошевић:
http://www.pogledi.rs/17493/

Ко су љотићевци:
http://www.pogledi.rs/predrag-d-ivanovic...joticevci/
Одговори
#2

Из књиге ''Ко су љотићевци?'' пренео бих овде неколико мање познатих детаља, на пример:

На стр. 175, под насловом "Наше позориште", Бор. Карапанџић го­вори о позоришној уметности у логору. На позоришном репертоару су би­ли скоро сви Нушићеви комади. Ово није случајно да љотићевци и ко­мунисти не скидају Нушића са репертоара и певају му највеће сла­вопојке. Јер је он несумњиво и за једне и за друге вршио један велики посао, растакао и разарао српско друштво и српску породицу својим по­зоришним комадима.

Моја примедба: Реч је о позориштима у послератним логорима у Италији. Предраг Д. Ивановић у овом поглављу анализира и ову љотићевску представу:

У позоришној слици "И светлост надвлада таму", стр. 156-162, Сл. Стан­ковић говори о двојици браће, Момчилу и Мирку, љотићевцу и ко­му­нисти. У 6 појави која се састоји из Момчиловог монолога, види­мо не­колико отрцаних зборашких фраза:
"МОМЧИЛО: (клекне) Боже мој! Ти који све видиш и који све пра­ш­таш. Свети Ђорђе, славо моја! Ти победоношче и заштитниче слабих и нејаких. Опрости ми све грехе. Не узми за зло ако сам некога ув­ре­дио... Опрости свима грехове. Дај срећу свима, свима народима... це­л­ом свету... Јер не може мој народ бити срећан, ако сви народи нису сре­ћ­ни... Уништи сваку мржњу, сваки јед... Усади љубав у људским ср­ци­ма, да сви буду твоја добра деца! Амин. (окрене се у правцу где ми­сли да је мајчина слика) Мамице моја дивна... Ти си мртва давно. И ево, тво­га сина пред твојом сликом. Слеп... Али ја те видим, мама. Ви­дим те тако јасно као да си жива... И грлим те у мислима. Опрости ми, ма­ми­це, опрости твоме Бати... И не жали што сам изгубио очи. Све је то, ма­мо добра, за Краља, за Отаџбину, за народ! Ти си ме тако учи- ла... Хвала ти! (погне главу и остане у молитви)."
На крају Момчило побеђује Мирка и овај то на самртном часу при­знаје. У дијалогу Момчило опрашта Мирку. Настојање да се у сваком на­­пису, свакој прилици створи једна атмосфера заборава, несумњиво ука­­зује колико су сами љотићевци свесни својих злочинстава, те да и по­­ред упорне одбране и лажнога аргументисања, у крајњој линији, уда­рају на сентименталност. Траже да се забораве сви њихови злочини, ка­ко би поново били примљени у српску националну заједницу и могли не­сметано да наставе свој злочиначки посао.
Одговори
#3

Још једно поглавље из књиге ''Ко су љотићевци?'' - кроз анализу ''Американског Србобрана'', који су после рата преузели љотићевци:

Писање Милоша Црњанског
Посебно поглавље у "Американском Србобрану" за време уредниковања Милутина Деврње, чине чланци Милоша Црњанског.
У "Србобрану" од 28 јануара 1952. М. Црњанскн глорификује марксизам (комунизам) деветнаестог века: српски марксисти деветнаестог века су били "високог морала у политици и нису мењали своја начела".
Мало даље, писац, приказујући потпуно нетачно и произвољно сусрет и растанак Светозара Милетића и Светозара Марковића, каже: "Марксисти у XIX веку успели су да се уздигну морално тако високо да су били постали алгернатива за српски народ!"
Најзад, писац пева похвалу Пери Тодоровићу, писцу "Дневника једног добровољца", за кога признаје да је био марксист (комунист) и атеист (безбожник). То ништа не смета да његов "Дневник" хвали као "нај­­бољи Дневник рата у српској књижевности".
У "Американском Србобрану" од 29 јануара М. Црњански слика Гаврила Принципа као комунисту (!) и једину разлику између њега и данашњих комунистичких властодржаца у Југославији види у томе што је Принцип тобоже сматрао да "пре стварања социјализма треба ос­тварити уједињење српског народа", док ови сматрају да је "услов за ос­тварење социјализма разједињење српског народа".
У чланку се даље хвали познати комунистички писац Крлежа. Цр­ња­нски затим напада Исидору Секулић која је "посветила своју књигу мртвима. Србима покланим у Хрватској, побијеним у Србији, свима уби­јеним од 1912-1915. Њој су сви "браћа", ''сви једнаки". Црњански ово упоређује са подизањем заједничког споменика Карађорђу и кнезу Ми­лошу у Београду између два рата и каже: "Споменик убијеном и ње­го­вом убици, исто је такав уникум, као и овај нови курс режима и 'Ај­за­доре'.'' Може ли усташка штампа да тражи нешто боље од оваквог пи­сања који кнеза Милоша просто приказује као убици и изједначује са комунистима. Мало даље, Црњански се позива на једног француског марксисту (комунисту), да би поткрепио своје схватање улоге песника у друштву. Најзад, у истом чланку, као да није довољно зла учинио, пи­сац отворено каже: "Ми у емиграцији не можемо ништа".
У "Србобрану" од 11 фебруара 1952 године, Црњански каже: "Ја ми­с­лим да је у Балугу било много што је било као у Тургењева, и Балзака, па чак и Христа, али Монте Христа". Дакле, Црњански се шегачи и са Хри­стом, изједначујући га са једним авантуристом из романа Але­кса­ндра Диме (карактеристично за љотићевску лажну побожност).
У броју од 14. фебруара налазе се и следеће реченице: "Вели воли да ми прича о сексуалном животу Аписа и његовим београдским шва­ле­ркама". "Краљ је, вели Балуг у то доба, био заљубљен у При­би­ће­ви­ћа". Ако су ово само грубе неукусности, следећи цитати показују свако отсуство озбиљности и свести о одговорности: "У једној својој депеши из тога доба, из Солуна... Балугџић нуди министарству да он "просто ис­фабрицира неколико депеша бугарског егзархата".
Да се овако нешто чита у Титовој "македонској" штампи, не би било ве­лико чудо. Такође не би било чудо да то пише бугарска шовинистичка или комунистичка штампа. Али је заиста непојмљиво да то објављује један љотићевац у "Американском Србобрану".
Македонствујушчи нису једини које Црњански задужује својим "историјским" информацијама. Он се постарао да пружи материјала и хрватским политичарима у њиховој борби за уништење српског народа: "Балугџић је ходао горе доле по собама и био је блед као крпа... Па је онда додавао, полугласно, као да сам себе разговара, са уздахом: "Кад је већ убио Радића што не уби и Прибићевића".
Каљање свога народа провлачи се кроз многе чланке М. Црњанског. Та­ко у "Србобрану" од 19 фебруара 1952 Црњански пише: "Све се о Балугу могло рећи само не да је био груб. Спомињем то зато, што у нас, мајка, туђа мајка није остајала без помена, ни међу дипломатама. Један наш министар у Бечу и један у Варшави, били су врло чувени по псовки. Једна наша екселенција, још у кући Јована Ристића, имала је обичај да ујутру построји чиновнике па да им окрка. Мајка се помињала и у иностранству, телефоном."
Да ли овако, гнусно, клеветничко и простачко писање служи књижевном васпитању српске емиграције или усташкој пропаганди?
У допуну претходног Црњански у Србобрану од 22 фебруара 1952 пи­ше: "Балуг је само споменуо Јешу (Тадића, министра у Анкари) и додао "оца му".
Најзад, у "Американском Србобрану" од 25 фебруара 1952 Црња­н­ски се придружује осталим "новим" писцима у "Американском Ср­бо­б­рану", који се строго држе дефетистичке линије: "Нисам ни сањао, да ћу, за увек, отићи у туђину и да ћу и кости оставити у иностранству".
Каква порука наде и ослобођења српском народу, кад рачуна "за­у­век" са комунистичким режимом у Југославији!?
Одговори
#4

(30-10-2014, 08:20 PM)Милослав Самарџић Пише:  Јер је он несумњиво и за једне и за друге вршио један велики посао, растакао и разарао српско друштво и српску породицу својим по­зоришним комадима.

може неко да ми објасни ово,како?
Одговори
#5

Још два дана да се испричамо и видимо на Погледима!

Топло препоручијем Мајора Палошевића!

Је ли Самарџићу, ка'ки мајор, човјек био потпуковник?

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#6

Пуковник, ако тако гледамо... Али прославио се као мајор, тако је упамћен у рату.
Одговори
#7

Ко сутра сврати и позове се на ову писанију добија на поклон Дражин албум уз књигу коју изабере!

Уз текст Мајор Палошевић иду прелијепе фотографије. Човјек је био људина.

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#8

Милославе, да ли на сајму има календара у издању Погледа?
Одговори
#9

Нема.
Одговори
#10

(01-11-2014, 01:23 AM)херцеговац Пише:  Ко сутра сврати и позове се на ову писанију добија на поклон Дражин албум уз књигу коју изабере!

Уз текст Мајор Палошевић иду прелијепе фотографије. Човјек је био људина.

Какве су то иновације на пола сајма, следеће године долазим последњи дан Сирома'

Него јел била изложена књига Са Јелице плануле варнице?

[Слика: t1538.gif]
Одговори
#11

(05-11-2014, 07:41 PM)Златко Пише:  
(01-11-2014, 01:23 AM)херцеговац Пише:  Ко сутра сврати и позове се на ову писанију добија на поклон Дражин албум уз књигу коју изабере!

Уз текст Мајор Палошевић иду прелијепе фотографије. Човјек је био људина.

Какве су то иновације на пола сајма, следеће године долазим последњи дан Сирома'

Него јел била изложена књига Са Јелице плануле варнице?

И мене сваке године тако зезну Smile
Ја дођем први дан, пре званичног отварања сајма.
Одговори
#12

Нико са штанда није отишао празних руку, што књиге што ракије!

Свако добро!

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 1 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним