30-04-2022, 06:49 PM
Ево да започнем ову збрда-здола тему, са првих неколико.
1. РШУМ (русум - оно српско на турском) - ознака за нешто што се дешава без икаквог разумљивог реда. "оно српско" то је организација рада коју не разуме ни турчин који то гледа са стране, а ни сами учесници тога - срби.
2. АНДРАК (Дас Антраг - немачки службени захтев.) Кад се приликом (су)живота са Немцима у Аустро-угарској долазило до тога да се тражи нешто од те папистичке државе (као данас од папистичке ЕУ), ти их питаш, тражиш нешто, а они се праве блесави. Ти се врпољиш ко на ватри, а они ти се подсмевају.
- Шта ме пита сад овај Шваба?
- ма пита те који ти је андрак. (захтев,шта тражиш од швапске државе)
Одонда се то користи да се каже за некога ко се узврпољио, не зна шта му је, и не зна како и ко му може помоћи.
3. ХАЛАИСАТИ - кад се од крмеља до поновне постеље - стално једе, као код Паше.
4. ХАМАМИСАТИ - кад се по вас дан беспосличи, једе и брчка у хамаму. То сад постоји кад некадашњи хришћани иду на море.
5. КАФЕНИСАТИ - кад се жене окупе, кад им мужеви нису ту, па пију кафу и беспосличе
6. ЧИБУКАТИ - код неких дервишких редова, и код појединиг турака био је обичај да се пуши чибук. То је активност од целог дана. Чибук је дугачак преко метра, и да би се це попушио мора цео дан да се седи и вуче (матер дувана да се протера кроз чибук). То подразумева да тог дана нема ни јела ни пића, ни какве друге активности. Евентуално се може поделити чибук са неким. Данас је то прешло на уживање у другим опојним дрогама.
7. АВЕТАТИ (црногорски израз) - бити немиран и чинити ситне пакости, злобе другима, или чинити непаметне и погубне ствари, без стварне жеље. Уопште ... долазити непозван, ко авет. И тражити што неприлично, понашати се неприличнно.
8. БИТИ ЗАДЕВЕЋЕН (бити недобро одгојен, црногорски). Онај кога је отац васпитао бијући га и не жалећи га са свих 10 прста, тај је "добро испо", а онај кога је отац жалио с оним једним прстом - тај је задевећен. За задевећеност - нема лека.
9. Бити "ВРЉАВ". Разлика између "згодне" и "згодњикаве", "лепе" и "лепушкасте" је као разлика између "врлинског" и "врљавог" човека. Овај би хтео врлину, али "нема све предиспозиције". Нешто му фали.
10. Бити "БРЉИВ". Онај што често забрља, направи неку ситну или крупну штету.
11. Бити "Андерврљаст" (црногорски)- стално нешто извољевати
12. Бити "покондирен" (војвођански) - "ун по кондире" (итал) - мало зачињено. Мисли се на "извољевало" и оног што "подигне нос". па му не ваља српско и домаће. (нит му је слано ни кисело колико треба)
13. КУКУРУЗ (ова реч је из турског, али не значи кукуруз, него значи нешто друго. италијани кукуруз кажу "гран турко" (велики турчин), и нешто слично и ово значи Кукуруз - на турском. Наиме, турци су знали да су срби вешти трговци, и да знају продати и оно што човек при нормалној памети - не би купио. Тако и ово... оно на шта личи кукуруз, па су италијани приметили. "КУКУ" је турска реч за оно друго. Дакле.. не велики мушки, него велика женска. А РУС - значи - српски. Дакле Куку-рус - на турском значи (оно женско - српско). Јер, добивши умотано (кукуруз се некад продавао умотан) овај дође кући и изненади се да је добио нешто друго од онога чему се надао.
14. Фићир-баир (погрешно га и данас новинари преводе као "брег за размишљање" - везе једне нема с тим појмом. Фићо је буре на турском. Фићир су - бурад. Баир је трговац. Трговац бурадима, то је "велетрговина". На горњем платоу Калемегданске терасе је био део који је коришћен као велетрговина. Кад са бродољва скину у лагуме, па чекрцима дижу на горњу терасу, и онда продају. Одонуд се даље - ваљало по старом Београду. Одонда и она "туре-буре-гура-буре-туре-ваља". А и данас се користи израз "ваљам неку робу" и баш се мисли на то, из велепродаје кроз малопродају до крајњег купца, "ваљати буренце - фићу" до потрошача.
15. БАТАЛИ (перс. нечисто). На месту где је данашња Скупштина, била је некад џамија посвећена Мехмеду Освајачу (освајач Београда), у коју су ушле свиње (Књаз Милош је формирао свињску пијацу у непосредној близини џамије. Хоџа ју је био затворио, јер су "животиње ушле унутра"). Одонда се то место зове међу београдским муслиманима "Батал (нечиста) џамија". Батали не значи, дакле, баци то, него "нечисто". Да се не би људи данас згражавали претерано, то је био средњи век, сетимо се шта су турци радили од нас и наших људи, још живих. А и руски посланик Родофиникин је од урнисаних турских гробаља по Београду, правио баштенски сто где је дочекивао госте. То кажу сведоци. И ово често новинари заборављају па ону данашњу - бајракли - преименују у батал-џамију.
16. Цинцари - три велика племена-народа који су дошли у ове крајеве као робље коју је довела Пета (лат.цинц) римска легија из расељене римске провинције Људеје. То су били јевреји, онда аромуни (или арамеји) - мешовито јеврејско-српско-грчко-латинско становништво које је живело у Људеји, а није причало римским језиком. Зато и име: аримски, аромејски, аромунски. И власи. Власи су персијског порекла. зато за оца кажу. БабА, (не БабО као турци). Они су данашње жидове научили врачању у старој постојбини. Ка-Бал-а потиче од Вал-ласи (поштоваоци Вал-а). Изворно, тај начин веровања није из персије, али је до жидова дошао из Персије.
17. БАЛКАН (центар светског Ка-бал-изма - Бал-КАН). Данас су улоге измењене, па потомци тих мрачних народа изађоше из мрака угледаше светло (Христа) и окренуше заувек леђа Балу. А они који су били следбеници истинитога Бога, помрачише се, и прихватише лаж за истину. Остало је само име, да сведочи тамне странице прехришћанске историје ових простора. И једно и друго. И Бал-кан (средиште Ка-бал-изма) и Израиљ (они што стоје пред Богом).
Зато је у Србији нова Људеја, и нови Израиљ. А у данашњем Израелу - нови Балкан.
1. РШУМ (русум - оно српско на турском) - ознака за нешто што се дешава без икаквог разумљивог реда. "оно српско" то је организација рада коју не разуме ни турчин који то гледа са стране, а ни сами учесници тога - срби.
2. АНДРАК (Дас Антраг - немачки службени захтев.) Кад се приликом (су)живота са Немцима у Аустро-угарској долазило до тога да се тражи нешто од те папистичке државе (као данас од папистичке ЕУ), ти их питаш, тражиш нешто, а они се праве блесави. Ти се врпољиш ко на ватри, а они ти се подсмевају.
- Шта ме пита сад овај Шваба?
- ма пита те који ти је андрак. (захтев,шта тражиш од швапске државе)
Одонда се то користи да се каже за некога ко се узврпољио, не зна шта му је, и не зна како и ко му може помоћи.
3. ХАЛАИСАТИ - кад се од крмеља до поновне постеље - стално једе, као код Паше.
4. ХАМАМИСАТИ - кад се по вас дан беспосличи, једе и брчка у хамаму. То сад постоји кад некадашњи хришћани иду на море.
5. КАФЕНИСАТИ - кад се жене окупе, кад им мужеви нису ту, па пију кафу и беспосличе
6. ЧИБУКАТИ - код неких дервишких редова, и код појединиг турака био је обичај да се пуши чибук. То је активност од целог дана. Чибук је дугачак преко метра, и да би се це попушио мора цео дан да се седи и вуче (матер дувана да се протера кроз чибук). То подразумева да тог дана нема ни јела ни пића, ни какве друге активности. Евентуално се може поделити чибук са неким. Данас је то прешло на уживање у другим опојним дрогама.
7. АВЕТАТИ (црногорски израз) - бити немиран и чинити ситне пакости, злобе другима, или чинити непаметне и погубне ствари, без стварне жеље. Уопште ... долазити непозван, ко авет. И тражити што неприлично, понашати се неприличнно.
8. БИТИ ЗАДЕВЕЋЕН (бити недобро одгојен, црногорски). Онај кога је отац васпитао бијући га и не жалећи га са свих 10 прста, тај је "добро испо", а онај кога је отац жалио с оним једним прстом - тај је задевећен. За задевећеност - нема лека.
9. Бити "ВРЉАВ". Разлика између "згодне" и "згодњикаве", "лепе" и "лепушкасте" је као разлика између "врлинског" и "врљавог" човека. Овај би хтео врлину, али "нема све предиспозиције". Нешто му фали.
10. Бити "БРЉИВ". Онај што често забрља, направи неку ситну или крупну штету.
11. Бити "Андерврљаст" (црногорски)- стално нешто извољевати
12. Бити "покондирен" (војвођански) - "ун по кондире" (итал) - мало зачињено. Мисли се на "извољевало" и оног што "подигне нос". па му не ваља српско и домаће. (нит му је слано ни кисело колико треба)
13. КУКУРУЗ (ова реч је из турског, али не значи кукуруз, него значи нешто друго. италијани кукуруз кажу "гран турко" (велики турчин), и нешто слично и ово значи Кукуруз - на турском. Наиме, турци су знали да су срби вешти трговци, и да знају продати и оно што човек при нормалној памети - не би купио. Тако и ово... оно на шта личи кукуруз, па су италијани приметили. "КУКУ" је турска реч за оно друго. Дакле.. не велики мушки, него велика женска. А РУС - значи - српски. Дакле Куку-рус - на турском значи (оно женско - српско). Јер, добивши умотано (кукуруз се некад продавао умотан) овај дође кући и изненади се да је добио нешто друго од онога чему се надао.
14. Фићир-баир (погрешно га и данас новинари преводе као "брег за размишљање" - везе једне нема с тим појмом. Фићо је буре на турском. Фићир су - бурад. Баир је трговац. Трговац бурадима, то је "велетрговина". На горњем платоу Калемегданске терасе је био део који је коришћен као велетрговина. Кад са бродољва скину у лагуме, па чекрцима дижу на горњу терасу, и онда продају. Одонуд се даље - ваљало по старом Београду. Одонда и она "туре-буре-гура-буре-туре-ваља". А и данас се користи израз "ваљам неку робу" и баш се мисли на то, из велепродаје кроз малопродају до крајњег купца, "ваљати буренце - фићу" до потрошача.
15. БАТАЛИ (перс. нечисто). На месту где је данашња Скупштина, била је некад џамија посвећена Мехмеду Освајачу (освајач Београда), у коју су ушле свиње (Књаз Милош је формирао свињску пијацу у непосредној близини џамије. Хоџа ју је био затворио, јер су "животиње ушле унутра"). Одонда се то место зове међу београдским муслиманима "Батал (нечиста) џамија". Батали не значи, дакле, баци то, него "нечисто". Да се не би људи данас згражавали претерано, то је био средњи век, сетимо се шта су турци радили од нас и наших људи, још живих. А и руски посланик Родофиникин је од урнисаних турских гробаља по Београду, правио баштенски сто где је дочекивао госте. То кажу сведоци. И ово често новинари заборављају па ону данашњу - бајракли - преименују у батал-џамију.
16. Цинцари - три велика племена-народа који су дошли у ове крајеве као робље коју је довела Пета (лат.цинц) римска легија из расељене римске провинције Људеје. То су били јевреји, онда аромуни (или арамеји) - мешовито јеврејско-српско-грчко-латинско становништво које је живело у Људеји, а није причало римским језиком. Зато и име: аримски, аромејски, аромунски. И власи. Власи су персијског порекла. зато за оца кажу. БабА, (не БабО као турци). Они су данашње жидове научили врачању у старој постојбини. Ка-Бал-а потиче од Вал-ласи (поштоваоци Вал-а). Изворно, тај начин веровања није из персије, али је до жидова дошао из Персије.
17. БАЛКАН (центар светског Ка-бал-изма - Бал-КАН). Данас су улоге измењене, па потомци тих мрачних народа изађоше из мрака угледаше светло (Христа) и окренуше заувек леђа Балу. А они који су били следбеници истинитога Бога, помрачише се, и прихватише лаж за истину. Остало је само име, да сведочи тамне странице прехришћанске историје ових простора. И једно и друго. И Бал-кан (средиште Ка-бал-изма) и Израиљ (они што стоје пред Богом).
Зато је у Србији нова Људеја, и нови Израиљ. А у данашњем Израелу - нови Балкан.