Оцена Теме:
  • 0 Гласов(а) - 0 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Да ли Бог кажњава децу због греха родитеља?
#1

.

[Слика: IMG_7773.png]

Понекада се може чути мишљење да деца тобож носе казну од Бога ради греха родитеља или грехова предака, уопште, ради греха претходних покољења.

Ово мишљење може да буде праћено позивањем на Писмо Старог Завета где се, на пример, у књизи Бројева Бог описује речима ‘не правда кривога, него походи безакоње отачко на синовима до трећег и четвртог колена’ (4. Мојс. 14:18).
Међутим, како објашњава Преподобни Јефрем Сирин ово се тиче оних случајева када деца и потомци лично саучествују, добровољно саучествују у греху предака, понављајући га.

Он пише: ‘Бог, по Свом дуготрпљењу, трпи човека лукавог и сина његовог и унука његовог, али ако се они не покају, шаље казну на главу четвртог, чим буде у лукавству свом сличан оцима својим’.
То јест, безакоње отаца које се наставља у деци, кажњава се тиме што се такав род пресеца.

И у другој књизи Старог Завета је написано: ‘Јер сам Ја Бог ревнитељ, Који походим грехе отачке на синовима до трећег и до четвртог колена, оних који мрзе на Мене‘ (2 Мојс. 20:5).
То јест, ако у неком роду четири покољења заредом мрзе Бога, онда тај род добија озбиљну казну.

Блажени Теодорит Кирски говори: ‘Није случајно додато ‘оних који мрзе на Мене’, то јест, дуготрпељив сам Ја према оцима који су учинили грех, дуготрпељив и према синовима, али ако унуци и праунуци ревнују у лукавству отаца и предака, онда ћу послати казну’.

Јудеји су временом почели неправилно да схватају ове речи, сматрајући да тобож Бог кажњава чак праведног, побожног човека због грехова његовог оца или деде, прадеде кога чак није ни видео својим очима.

Одатле су следила два лажна закључка. Први, да је Бог неправедан. А други лажни закључак, да ако је нека казна дошла на мене, то онда није због тога што сам ја учинио грех, не зато што са мном нешто није како треба, већ ја то просто трпим и страдам за грех својих предака. Ја као да сам невина жртва у овој ситуацији.

Како пише Свети Кирил Александријски: ‘Јудејски народ је неправилно схватао ово и мислио је да је Бог толико суров и неумољив, да тако дуго чува гнев да кривицу отаца шаље на децу њихове деце. Објављујући то, они су говорили: ‘Оци једоше кисело грожђе, а синовима трну зуби’.’ То јест, они су смислили такву изреку.

И изобличавајући такву заблуду, Бог устима Пророка Језекиља говори: ‘Шта хоћете ви који говорите причу о земљи Израиљевој говорећи: Оци једоше кисело грожђе, а синовима трну зуби? Гле, све су душе Моје, како душа очева тако и душа синовљева Моја је, која душа згреши она ће погинути… Али говорите: Зашто да не носи син безакоње очево? Јер син чини суд и правду, све уредбе Моје држи и извршује; доиста ће живети. Која душа згреши она ће умрети, син неће носити безакоње очево нити ће отац носити безакоње синовљево; на праведнику ће бити правда његова, а на безбожнику ће бити безбожност његова… Судићу вам свакоме по путевима његовима, говори Господ.’ (Јез:18:2-30)

А кроз Пророка Јеремију, Он је рекао: ‘У те дане неће се више говорити: Оци једоше кисело грожђе, а синовима трну зуби. Него ће сваки за своје грехе погинути; ко год једе кисело грожђе, томе ће зуби трнути’. (Јер. 31: 29-30)
То јест, човек није одговоран пред Богом за грехе предака.

И како Свети Кирил Александријски објашњава: ‘Па и како би Господ био дуготрпељив и многомилостив, када не би праштао грехе и не би чистио кривца, већ простирао своје негодовање на треће и четврто покољење? Дакле, какав је ту смисао? Бог је дуготрпељив и не подвргава истог тренутка казни оне који су учинили грех, већ одлаже и до другог покољења да би било могуће да се кајање појави у њему, које би пресекло Његов гнев. Међутим, ако се то не догоди, и треће и четврто покољење која су настала из првог, буду предани тим истим или чак и горим пороцима, покажу се као подражаваоци безбожности предака, онда тада и једино тада, Бог на крају шаље казну, показајући том роду већ довољно дуготрпљења за претходна безакоња.’

Треба се сетити места из Јеванђеља када су Апостоли видели на улици човека слепог од рођења и питали Господа да ли се због својих греха или греха предака он родио таквим. И Господ је рекао: не, ни за своје грехе, ни за грехе предака, већ да се на њему јави слава Божија, а затим га је исцелио (Јн. 9:2-3).
Тако да је горепоменуто мишљење погрешно, није сагласно са црквеним учењем.

Бог је праведан и сваког кажњава за његов сопствени грех.
Али наравно, то не укида неке природне ствари када говоримо не о казни за децу од Бога због греха предака, већ о последицама донетих одлука од стране предака на њихове потомке.

На пример, један човек је рецимо живео у престоници, оженио се, а затим је заједно са женом донео одлуку да пређе у село и тамо су се на селу родила њихова деца. Ова деца носе последице одлуке својих родитеља. Управо у томе што су се родила не у престоници, већ у селу. Међутим, то није казна од Бога, иако им се можда, рецимо и не допада када порасту, можда ће због тога бити незадовољни, али то није казна од Бога, већ последица одлука које су донели њихови родитељи. И последице ових одлука, између осталог и негативне, могу наравно да утичу на децу, међутим, ово су потпуно јасне и очигледне ствари.
Ако говоримо о ономе што се управо са духовне стране сматра казном, онда се ту казна невиног за туђе грехе не дешава. Бог не шаље на нас кривицу других људи.

Свако одговара за свој грех пред Богом.



Извор: Сведок Верни

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#2

Гријехови се преносе ту дилеме нема, нарочито на мушко потомство, како радиш тако ће ти се вратити и теби и твојима.
Одговори
#3

Покори се вољи Божјој и не испитуј сувише судове Божје, јер можеш с ума сићи. Јер су судови Божји безбројни и недокучни. Неки монах у пустињи, мислећи за себе да је достигао савршенство, мољаше се Богу још, да му Бог открије Своје различне судове у животу људском. И Бог му стави помисао у ум, да иде на далеко некоме старцу духовнику, и пита о томе. Када пак монах беше на путу придружи му се ангел Божји у виду обична човека и рече му да и он хоће к ономе старцу. Путујући тако заједно падоше на конак код некога богољубива човека, који их добро угости, давши им да једу из сребрног тањира. Када једоше, ангел узе тањир и баци га у море. Монаху то беше и чудно и криво, но ћуташе. Други дан падоше на конак опет код некога човека гостољубца, који их усрдно прими и својски почасти. При поласку изведе тај човек сина свога јединца, да га путници благослове. А ангел Божји узе дете за гушу и удави. Ражљути се монах и упита ангела, ко је он и зашто таква недела чини? Одговори му ангел кротко: онај први човек у свему је Богу угодан, и ништа нема у дому његову што је неправдом стечено, осим оног сребрног тањира. По Божјем суду ја бацих онај украђени тањир, да би човек онај био у свему прав пред Богом. И онај други муж је Богу угодан, и нема ништа у дому његову што би навлачило гнев Божји, осим сина му, који би, ако би одрастао, био велики злотвор и сасуд демонски. Зато по Божјем суду удавих то дете, да му душу спасем за времена због доброте очеве, а и оца да сачувам од беде многе. Ето то су и такви су тајанствени и недокучни судови Божји. А ти, старче, иди у своју келију и немој се трудити улудо, испитујући оно што је у власти јединога Бога.

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори
#4


Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 1 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним