Оцена Теме:
  • 1 Гласов(а) - 2 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Мотор Индустрија
#1

ДСС: Влада скрива истину о штетном уговору са Фијатом
14:24 27.08.2014.4 коментараШтампај
СРБИЈА УЛОЖИЛА 600 МИЛИОНА ЕВРА, ЈОШ СВАКЕ ГОДИНЕ ФАС ДАЈЕ ОГРОМНА СРЕДСТВА, А ОД СВЕГА ИМА НЕМЕРЉИВУ ШТЕТУ


У мају ове године, председник Владе је рекао да ће се „прво објавити уговор са Фијатом, а затим са Етихадом”. У јулу је изјавио да уговор са Фијатом „неће бити показан”, а да је то „уговор на који је држава Србија потрошила највише новца и да смо га којим случајем ми потписали били бисмо оптужени за највећи криминал”
У августу, непуних месец дана касније, исти председник Владе је о истом уговору рекао: ”Уговор са Фијатом је добар и веома је важно да грађани то знају”
ВЛАДА Србије, која грађанима гули кожу с леђа порезима и умањењем плата и пензија, дужна је да им каже пуну истину о Фијат аутомобилима Србије ( ФАС ) и штетном уговору који је влада пре ње закључила, а који буџет Србије годишње кошта половину средстава планираних да се прикупе одлуком Владе о увођењу тзв. солидарног пореза.

Одбијајући да то учини, она постаје саучесник претходне која је штетан уговор закључила.

У мају ове године, председник Владе је рекао да ће се „ прво објавити уговор са Фијатом, а затим са Етихадом”, у јулу је изјавио да уговор са Фијатом „неће бити показан”, а да је то „уговор на који је држава Србија потрошила највише новца и да смо га којим случајем ми потписали били бисмо оптужени за највећи криминал”.

У августу, непуних месец дана касније, исти председник Владе је о истом уговору рекао: ”Уговор са Фијатом је добар и веома је важно да грађани то знају”.

О разлозима изненадне и темељне промене мишљења може само да се шпекулише.

Оно што остаје као чињеница јесте - да је уговор са Фијатом и даље тајан, да је Србија у посао са Фијатом уложила око 600 милиона евра и да се сваке године огромна средства из буџета преносе компанији Фијат аутомобили Србија и да од овог посла Србија, уместо да приходује, има немерљиву штету.

Компанија Фијат аутомобили Србија је први пут од 2008. тек 2013. године исказала нето добит и то у износу од непуних 10 милиона евра. Само у тој истој 2013. години ФАС од Владе Србије је добио више од 50 милиона евра разних субвенција, донација и рефундација, а иначе је и ослобођен плаћања електричне енергије и комуналних трошкова. Србији као једнотрећинском сувласнику ФАС-а припада трећина остварене нето добити, односно 3,3 милиона евра, уколико ФАС ту први пут исказану добит није пласирао у инвестиције. Уколико јесте, Србији припада 0 (словима: нула) евра.

То је прошлогодишњи резултат овог посла, који је закључила Влада Демократске странке, који је током две године власти Српске напредне странке „прогутао” више од сто милиона евра из буџета Србије, а који се реализује у складу са тајним уговором и тајним Подстицајним планом – документима које председник Владе у јулу назива „криминалним”, а у августу „веома добрим”.

Организао бих Фабрику са Русијом и Кином.....

Фабрике хибридне и еко аутове
Одговори
#2

Електричне Моторе

Е сад какав утицај ће то имати на државе ко је клавни произвоз НАФТЕ?

Тако мислим да је цео ОПЕРАЦИЈА ФИАТ у Србији један РЕКЕТ!

ДА РЕКЕТ МЕЂУ твз ”””српски””” политичари/клептократисте и власници компаније ФИАТ.

Мислим да је била одлична тренутак да оде ФИАТ....ко плачка новац грађана Србије.....зашто на крај крајева влада само руководи са новцем грађана ко даду држави преко фискална и монетарна политике.

Било је одлични тренутак да се преузме фабрику.....у суштини грађани Србије су платили за ту фабрику....и она је једино ту због оних њу обдржавају.

Тако помослим кад је влада толико потрошила новац грађана да ту фабрику да створи.....јели је оно што могла сама да уради?
Једино што је требало је знање са запад/исток како се то ради......и плати за то.....

И са тим је могла да обнови своју ауто-индустрију......и са тим створе врхунске школе дизајн и роботике......

Овако она је само постајала......пружена рука западна економија у Србије и ништа више!
Одговори
#3

Кинески зид стиже до Крагујевца

CC BY 2.0 / nick@ / Fiat 500
АНАЛИЗЕ И МИШЉЕЊА

20:40 22.08.2017

Произвођач аутомобила који је одабрао име по Кинеском зиду није крио да има велике амбиције за европско тржиште. Да ли то значи да на њему може бити места за још једну фабрику „Грејт вол моторса“? У Крагујевцу, на пример.

За „Џип“, крунски драгуљ компаније „Фијат Крајслер аутомобили“ (ФЦА) и светски симбол америчке војне и производне моћи, заинтересован је кинески купац.

Тим речима је амерички дневник „Волстрит џурнал“ управо најавио да кински произвођач аутомобила „Грејт вол моторс“ планира да поднесе понуду за преузимање „Џипа“, познатог бренда ФЦА.

Да су вести придали дужну пажњу јасно је већ и из тога што су текст потписала три новинара, из Шангаја, Вашингтона и Детроита.


О овоме се ћути: Зашто српски „Фијат“ као „инвестиција века“ вози ка провалији
Из ФЦА су, додуше, рекли да им се кинеска компанија није обраћала, али је портал „Аутомотив њуз“ известио супротно и цитирао портпарола „Грејт вол моторса“:

„Наш стратешки циљ је да постанемо највећи произвођач СУВ-а (комбинација градског и теренског возила) на свету. Преузимање ’Џипа‘, глобалног СУВ бренда, омогућило би нам да остваримо циљ.“

То је подстакло акције ФЦА које су порасле за 3,9 одсто на 11,12 евра у трговању на берзи у Милану, док су акције „Грејт вол моторса“ на Шангајској берзи скочиле 3 одсто.

Колико је вероватна та трансакција и да ли је вест била додатни разлог за бригу радника у крагујевачкој фабрици ФЦА?

Те вести пренете су и на сајту кинеске групације, али није речено ко је то изјавио са њихове стране, каже дугогодишњи дописник из Пекинга, а потом и представник Министарства спољних послова, а донедавно и Министарства трговине Србије у Кини Зоран Ђорђевић. Он сматра да се за сада може говорити само о наговештају и указује на компликовану кинеску процедуру.

„Да ли ће стварно до тог посла доћи то је рано говорити јер је потребно да се поштују многе процедуре у самој Кини, поготово када је реч о предузећу које није у државном власништву. Такве куповине се одобравају на највишем месту у Кини“, каже Ђорђевић за Спутњик.

Процедура је, како напомиње, прилично компликована. Када је друга кинеска фабрика аутомобила куповала „Волво“ у преговорима су, каже, учествовали и представници кинеских власти.

Фијат
CC BY-SA 2.0 / FLICKR/MARTIN ABEGGLEN / FIAT
Штрајк у „Фијату“: Ако је победила радничка класа, ко/шта следи?
Компанија „Грејт вол моторс“, основана 1984. године, која функционише као акционарско друштво, можда није позната широј српској јавности, али су је својевремено посетили српски званичници.

Пре доласка „Фијата“ у Крагујевац, у потрази за партнером за крагујевачку „Заставу“, са српским представницима се 2010. године у фабрици обрео и саговорник Спутњика док је још радио у нашој Амбасади у Пекингу.

Када су је посетили она је, како напомиње, била у пуној фази развоја, у успону, као уосталом и аутомобилска индустрија у Кини уопште. Реч је о компанији која има сопствени истраживачки институт који броји око 7.000 стручњака. Купили су доста западне опреме, имају своје полигоне за испитивање безбедности у саобраћају.

„Иако се компанија као акционарско друштво налази на Хонконшкој берзи и има право да тргује акцијама, мислим да је за тако велики потез као што је преузимање ФЦА или неког ’Фијатовог‘ посла, неминовна сагласност кинеских власти“, закључује ипак Ђорђевић.

Да ли чињеница да је и она својевремено била у игри за решавање питања фабрике у Крагујевцу баца ново светло на тему имамо ли план Б у случају повлачења „Фијата“ из Крагујевца. Та могућност повлачења је већ предочена током недавног штрајка радника у крагујевачкој фабрици, који није изазвао посебну реакцију руководства „Фијата“. Многи су то протумачили и одсуством заинтересованости за њу, поготово што десетогодишњи уговор ФЦА и Владе Србије, која је власник трећине фабрике, истиче на крају идуће године. А наговештаја о производњи новог модела аутомобила, који би гарантовао њен останак, нема.

Чињеница је да је „Грејт вол моторс“ шести произвођач аутомобила у Кини, али и највећи извозник, и да, поред пикапа и СУВ-а, за шта је посебно заинтересован, прави и путничке аутомобиле. Битан је и податак да од 2012. године има и своју фабрику у суседној Бугарској. Већ тада су европски стручњаци за аутомобилско тржиште упозоравали да европски произвођачи не би смели да потцене конкуренцију која долази из Кине.

Од краја 2014. године највећи независни кинески произвођач аутомобила „Грејт вол моторс“ стигао је и на тржиште Србије са два модела који се већ годинама продају на светским тржиштима — „Х6“ и „стид 5“ који се праве у Бугарској.


План Б: Могу ли Кинези да замене Италијане?
СУВ „Х6“ је већ три године најпопуларнији модел „Грејт вола“ у Кини, који је у свету продат у милион примерака. Произвођач аутомобила који је одабрао име по Кинеском зиду није крио да има велике амбиције за европско тржиште. Да ли то значи да на њему може бити места за још једну фабрику „Грејт вол моторса“? У Крагујевцу, на пример.

Тим пре што Ројтерс наводи да генерални директор ФЦА Серђо Маркионе тражи партнера или купца за компанију који би јој помогао да реши растуће трошкове и развије технологију за електричне аутомобиле. У Кини су у томе већ одмакли.

https://rs.sputniknews.com/analize/20170...manje-zid/
Одговори
#4

https://balkaneu.com/chinas-third-larges...yre-plant/
Одговори
#5

https://www.danas.rs/ekonomija/bivsi-rad...a-fabrike/
Одговори
#6

https://en.wikipedia.org/wiki/Automotive..._in_Serbia

Рекао бих да Српски грађани су гомилу платили ФИАТ у субвенције, па чак и да дођу у Србији.

Тако фабрика и свет алат у њој припада Српски грађана.......тачка!

Е сад у случају ФИАТ мисли да одлази, она једино може да иде са својим Дизајн аутова!

Ако је Србија је била озбилна држава, она бих веч унапред послала својим најбољих гацима у свет, да уће од свим тим делове ове индустрије.

https://www.youtube.com/watch?v=VR_RhIxXSPw
http://www.marko-design.com/cvmarko_eng.htm
https://vimeo.com/109221226
Prof. Игор Аћимовић

Србија треба да гледа у будучност да ствара сарадње са Русија, Индија, Кина, Јапан и да ствара везе са тим институцијама у свету.

Ја незнам јели студенти или независни продуценти могу сваке године да произведу концептуални пројек ко ће унапредити, Српског мотор индустрије, домаћа образовања и напредак. За самостално домаћу мотор индустрије.

Део мотор индустрија је Го Картин
https://www.youtube.com/watch?v=7Ma3YVsmZmE

Због ово ти је први степен за Ф1 возач и професционални возач мотор спорта.......

Он је исто прилика на мали прозор да се производи један светски конкурент Го-карт.

Моторспортна индустрија је и то како битна индустрија за проналежење и напредак у тим текнологијама што унапређују обичне аутове. Тако ако Србија мисли да прави домаћа аутова ко се заиста могу да продавају у свет. Оних морају да гледају да сарађују са Русима, зашто осећан оних планирају да имао свој ауто у ф1.

Нова динамика у моторспорт ће бити трка електричне моторе и моторбицикле.......
Одговори
#7

https://www.srbijadanas.net/stecajni-upr...na-dinara/

Гледао бих за Руски партнер за ову фирму!
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 1 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним