Наслов није непримеран па и да није био, а изгледа да и није

, а сигурно је да Митрополит није својом руком потписао Томос. Међутим, то му мало помаже да се вади, јер све што је причао о Саборности и улози Првог у Сабору, његов Први је погазио, а Митрополит се није ни једном речју огласио и макар тако покушао да спречи ову катастрофу. Митрполит МП Иларион каже да је у разговорима и активно подржавао право Патријарха на оваква једнострана решења.
То што је рекао митрополит Амфилохоје можда стоји, али не може се повезати са овим рушењем поретка у Украјини. Ко је мало пратио шта је говорио о Саборности Митрополит Јован је да Први јесте неопходан у Цркви, али да не може ништа да уради без осталих Епископа у Сабору, као што ни остали не могу без њега. По њему је ту кључни моменат 34-ог правила Апостола. И сада како то стоји у вези са овим Томосом било би лепо да нам објасни.
Није ово први пут да своју теологојиу не доводи у везу са живом Црквом, а имао је прилике и могућности. Био је задужен за организацију свеправославног Сабора низ година, да би тај Сабор доживео прави фијаско. Улога Епископа на њему је била толико деградирана да је Владика Иринеј бачки резигнирано причао како су инославни имали више времена да излажу од парвославних, да не говримо да нису сви Епископи присуствовали, а то је опет неопходан услов за Саборност по Митрополиту.
У овој тужној причи о Украјини, он је исто изгубио много, но како у Цркви постоји покајање све се може окренути на добро је ипак је он био велики теолог.