Оцена Теме:
  • 17 Гласов(а) - 4.41 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Мисија Халјард - дискусија

Питам те за заробљене јер у већини МАЦР постоји немачки извештај о заробљавању, али за неке није наведен. А за све је уписано да се авијатичар вратио на дужност.
И авијатичари који су били заробљени у Бугарској и Румунији су се вратили на дужност, али за њих не постоји извештај о заробљавању.

На основу чега знаш да ли је у тим случајевима авијатичар заробљен или не?
Одговори

Да, знам. За више од половине пописаних авиона сам имао увид у мацр, у неким случајевима цео документ, у неким пар страница.
У случајевима када сам имао прилике да видим само првих пар страна,авијатичаре којима је дописано еус (враћени у америку) и рмц (враћени под савезничку војну контролу) сам уписивао најчешће као заробљенике, пошто то углавном и јесу били.
Авијатичаре заробљене у Бугарској, Румунији, Индокини, Полинезији наравно нисам уврстио у табелу већ само случајеве оборених у Југославији, што је и поента мог истраживања - али можда код тебе ствар стоји другачије Smile
П.С. "спашавање од партизана" посредством бугарских и румунских колега,нарочито након немачког одступања, се не рачуна
Одговори

Бугари су имали своје снаге у Југославији и заробили су ту десетине авијатичара. У неким случајевима део посаде би узели они, а део четници ило партизани. Значи да то треба истражити.
Румуни нису били у Југославији, али је део неких посада искочио у Румунији, а део евакуисан из Југославије.

За ЕУС ниси у праву. Имаш примере да је евак. авијатичар био повређен, и није враћен на дужност.
Одговори

Једном речју, пописивао сам случајеве оборених у Југославији, па тако и заробљене. За сада је неважно да ли су заробили Немци, Бугари или Хрвати. Оне који су заробљени изван Југославије нисам пописивао, нити ме то занима, таман да их је лично Тито возио натраг у Италију. Какве везе има што су из техничких разлога сели на авион у Југославији?
Што се тиче ЕУС, није немогуће да има таквих примера, мада сам на више места наишао да је углавном то случај са заробљеницима. Било како било, неколико таквих случајева у мојим резултатима не мења ништа битно.
Одговори

Наравно, уколико имаш податке да су партизани сопственим ангажовањем спасили/ослободили неког заробљеника из околних земаља - то је прихватљиво, пошаљи податке, убацићу у табелу.
Одговори

(17-12-2014, 09:21 PM)ватхра Пише:  Ево га костур табеле коју сам урадио за ловце.
[Слика: Screen_Shot_2014_12_17_at_8_13_25_PM.png]

Колоне су:
Датум пада
Датум евак.
Дана у бекству
Серијски авиона
Тип авиона
Група
Сквадрон
База
Место напада
Број МАЦР извештаја
Три колоне са местом удеса, зависно од извора
Име пилота
Шта се десило са пилотом (погинуо, заробљен, евак. од партизана, четника, итд).
Следеће колоне су извори. Само за евакуисане тражим озбиљан извор, односно изјаву о бекству или сл.

За евакуисане треба да упишем податке из табела, то ћу у следећој тури. Слично треба да изгледа и табела за бомбардере, само са више имена...

Зашто обадвојица не пишете и место пада авиона? То је врло значајно са историјске тачке гледишта да се направи један детаљан преглед где су авиони тачно падали. Ја сам Ватхри проследио двадесетак места где су тачно пали авиони у јужној Србији - кота, село, заселак, река, планина, између два града или варошица и сл.
Одговори

Динчићу,
па оставио сам три колоне за место пада. Нисам их још уписивао јер су ово само почетни подаци.
Али има ту један други проблем - авион је врло често падао на другом месту од посаде, а мене само посада занима.
Одговори

Ок. Једва чекам да изађе из штампе књига и једног и другог. Претплаћујем се унапред.
Одговори

Мислим да би било много боље да се знају места пада авиона.
Одговори

(02-01-2015, 08:54 PM)Милослав Самарџић Пише:  Мислим да би било много боље да се знају места пада авиона.

Мислим да сам већ објаснио ситуацију са местом пада.

Ради се о потпуно другом истраживању од оног које ја вршим. За оба је заједничка табела попут ове коју сам поставио али то је практично само почетак истраживања у оба случаја.

У америчким документима се ретко наводи тачно место пада авиона. Међутим у разним Зборницима докумената које су правиле локалне зараћене стране има те информације. Има доста тих Зборника на Знацима и лако се претрагом дође до информације. Захваљујући овој табели лако је спојити који је то амерички авион.

Што се тиче места пада авиона, Динчић је нашао 20-ак места у Србији.
Разменио сам неколико порука са екипом из Хрватске (они који су правили ону табелу YuCrashes). Мало су је поправили у међувремену, али је и даље непрецизна. Они се баве истраживањем олупина, имају детекторе за метал и ископавају. Пронашли су око 80 места падова авиона (имам и те податке).
У Словенији је написано пар књига о авијатичарима, али нисам прегледао место пада.

Да резимирам, ако неког занима да тражи место пада, могу доста да му помогнем. Мени ти подаци нису неопходни, а приде и немам времена да их темељно истражујем.
Одговори

Сећам се објашњења, само кажем да би било корисно знати и то.
Одговори

(31-12-2014, 06:01 PM)Александар Динчић Пише:  Зашто обадвојица не пишете и место пада авиона? То је врло значајно са историјске тачке гледишта да се направи један детаљан преглед где су авиони тачно падали. Ја сам Ватхри проследио двадесетак места где су тачно пали авиони у јужној Србији - кота, село, заселак, река, планина, између два града или варошица и сл.
Па, ја пописујем места пада авиона, мада има случајева где га није лако лоцирати - или се извори ни најмање не поклапају или их готово нема. Било је случајева када се авион вратио у базу, али је неколико чланова посаде искочило током лета. Такође, има много случајева када су авиони завршили у Јадрану око Виса (у намери да се докопају тамошњег аеродрома) или других острва.
У некој коначној варијанти, у мојој табели ће бити посебно приказани авиони срушени у Југославији, случајеви обарања у Јадран, оборених у пограничном делу територије, и оних који су се скршили око импровизованих аеродрома у Југославији или око базе у Италији.

Симптоматично је висок број авиона срушених у Југославији у другој половини 44 и 45 и никако не одговара нити пропорцији оборених услед квара нити оборених снагом непријатељске противваздушне одбране на нивоу 15-те. То објашњавам, што се и понекад наводи у изјавама и сведочењима авијатичара, тиме што су понекад превентивно искакали (услед оштећења авиона) изнад Југославије, сматрајући да тиме мање ризикују него преласком преко Јадрана. На неки бизаран начин, број скршених авиона у Југославији је доста већи него што је објективно морало да их буде.
Одговори

Какогод, пописуј место пада кад год можеш, то треба да се зна.
Одговори

http://theremustbejustice.wordpress.com/...ig-screen/

Овде има пар мање познатих фотки
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 7 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним