Оцена Теме:
  • 0 Гласов(а) - 0 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

О ОСУЂИВАЊУ (КРИТИКОВАЊУ) СВЕШТЕНИКА И АРХИЈЕРЕЈА
#1

.
Припазите, браћо моја мирјани, да не осуђујете своје свештенике, да их не корите и презирете, јер сами себи подмећете огањ. Јер свештеници су виши и од Ангела и од царева. Тако мени говори моја савест. Ако сретнем свештеника и цара, чини ми се благословеним да свештеника ставим да седи изнад цара. И ако сретнем свештеника и ангела, прво ћу поздравити свештеника, па онда ангела, јер свештеник је, браћо моја, виши и од Свете Трпезе и од Светога Путира. Свети Путир је бездихан, а свештеник се свакога дана причешћује Пречистим Тајнама, часним Телом и Крвљу Господа нашега Исуса Христа и Бога. Ја, браћо, немам за шта да осуђујем свештенике, јер су свештеници и имају Христа да их кори, па у чему год да погреше има наш Христос за њих железну палицу.



Св. Козма Етолски

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#2

О ПОШТОВАЊУ СВЕШТЕНИКА


Поштујте браћо, свештенике своје. Они су слуге Христове и представници апостола Христових. Њихова је служба тешка, њихова одговорност пред Богом огромна. Они се моле Богу за све нас. Они својим рукама и молитвама припремају св. причешће, којим се ви са Богом сједињујете. Они вас дочекују кад се рађате, они вас испраћају кад умирете. Они за вас Богу одговарају.

Свети Сава је рекао: "Ако је поп грешан, молитва његова није грешна". Не осуђујте свога свештеника, не ружите га, не гоните га. За своје грехе он ће одговарати Богу више него ли ви за своје, јер је свештеник Бога живога. Ако је свештеник грешан, поштуј га и поштовањем ћеш га застидети и он ће се поправити. Ако ли га осуђујеш и ружиш, он ће постати још гори. Поштујте браћо, свештенике своје.

Немојте се правити паметнији у духовним стварима од свештеника. И ако све не твори што треба творити, по слабости својој, он зна шта треба говорити. Питајте га о путу спасења и слушајте речи његове. Молите га, да вам објасни и он ће вам објаснити. Ја сам исповедио неке, који су се кајали што су осуђивали свога свештеника.

Свештеник има свој суд и свога судију. И ако греши, знајте, да га казна неће обићи. Но, немојте му ви бити судија. Он велико бреме носи и велику одговорност има. Отуда је и његово спасење теже него ваше. Зато вас молим, браћо, поштујте свештенике своје.


Св. Владика Николај

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#3

О ОСУЂИВАЊУ, КОЈЕ СЕ ОПРАВДАВА КАО РЕВНОСТ ЗА ИСТИНУ



Желим да поделим са вама једно своје горко искуство. Својевремено сам се бавио истраживањем „миротворног“ покрета у Цркви, почевши негде од 80-их година. Из манастира су нам слали „Часопис Московске Патријаршије“, званичне документе, у којима је описивана сва делатност, разни екуменистички контаки, итд... Када смо читали тај часопис, душа је туговала, и јављале су се помисли незадовољства и роптања на наше архијереје .. .

У часопису је писала и следећа фраза: „Стајати на стражи света - то је задатак хришћанина“. Не испуњавати Христове заповести, а стајати на стражи света. Иако је речено да „свет у злу лежи“ и да је „онај који је пријатељ свету непријатељ Богу“. Наравно душу је све то болело, било је болно. И тако једном после редовног читања часописа почео сам да се молим, али долазиле су ми смутне помисли о архијерејима, Синоду, Патријарху. Молио сам се: „Господе, помози ми!“. И дошла ми је јасна помисао: „А ти погледај на себе и погледај на њих. Они учествују у екуменистичком покрету, баве се том и том политичком делатношћу, баве се и другим стварима које условљавају људи и околности. А ти се налазиш овде у келији и не трпиш никакве непријатности ни од људи ни од околности, па с ким ти разговараш? Почињеш обраћањем Богу, а завршаваш са помислима, које ти убацује ђаво, и завршаваш у разговору с њим. Тако да ко је у горем стању: ти или они?”

Када сам постао свестан тога, из дубине душе сам завапио: „Господе помилуј!“

И због тога се треба сећати речи Светог Игњатија (Брјачанинова), који је писао да је неопходно „упознати дух времена, изучи га, да би по могућству избегао његов утицај“. И даље закључује: „Сузе за себе и за цело човечанство“.

Најправилнија реакција истинског хришћанина на апостасију је - молитва, пост и сузе, а не осуда, укоравање, злословља ... итд., тек онда ћемо бити истински Хришћани. У супротном ћемо неприметно радити исте ствари као и ђаво.

Сматраш да испољаваш ревност за Православље?

Не.
Општиш са сатаном.

И рећи ћеш да то није тако?

Тако је. Због тога ми плачемо за себе и за цело човечанство.

Још више ме је „приземљило“ да ту „ревност“ у мери, и држим у оквирима здравог разума, тачније - светоотачког учења, када сам сазнао да је у једном виђењу једном човеку откривено следеће, у трену када му је Господ показао и рај и ад : „Видео сам у аду оне, које нисам желео тамо да видим. И у рају сам видео оне, које нисам очекивао тамо да видим“. То јест, људи које осуђујемо могу да се нађу у рају. А постоје људи, за које други мисле да се спасавају, а они тону у ад. Поред тога, има још један доказ који ме је поразио: „Срео сам у аду велики број ревнитеља.
Ад је био пун ревнитеља“.
А зашто?
Зато што су осуђивали, и нису имали саосећања за друге људе.

Због тога је према речима Нила Мироточивог, онај који осуђује брата гори од демона. Осуђивање одгони благодат Светог духа, и тај човек чини три пута више зла. И на другом месту је још речено да онај који осуђује ближњега је антихрист, због тога што заузима престо Христа Судије, Који је Једини Праведан Судија. И због тога онај који осуђује овако расуђује: „Овима је потребно то, а овима - ово. Ови треба да се предају анатеми, а ови други - овоме, а трећи - нечему трећем“. И због тога он већ суди заузимајући Христов престо, Који је Једини Истинити и Праведни Судија.

Због тога ми не треба да судимо и осуђујемо свештенство, које можда данас чини ову или ону грешку, због то га што ће доћи време када ће се они покајати, а ми који их осуђујемо не знамо где ћемо завршити.

Желео бих да завршим следећом изјавом, да узнесемо молитве за наше пастире, архипастира, за цео православни свет. Због тога што ће заиста бити рат. И то веома озбиљан рат, рат на смрт и живот.

Неопходно је имати такво настројење, да треба да саосећамо са људима и молимо се. И због тога треба запамтити једну чињеницу да за Мирјанином идем „један“ демон, за монахом „седам“, за јеромонахом – „77“.

А колико онда иде за архијерејем? ... Поражавајуће! Због тога треба то да схватимо и да се према томе односимо са саосећањем.




Старац Костантин Абхазијски

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#4

И пре свега има бити забрањено јеретицима, да подносе тужбе на православне епископе у стварима црквенима; а јеретицима сматрамо колико оне, које су одавна из Цркве искључени били, толико и оне који су били после од нас анатемизирани. Осим тих, има ово бити забрањено и онима, који се причињавају да праву веру исповедају, а међутим у раскол пређоше или завере склапају против наших каноничких постављених епископа. Осим тога, ако су који због каквих тужби пре Црквом осуђени били и искључени, или одлучени, било да су они из клира, или да су из реда световњака, ни таквима не треба допуштати да подносе тужбе на епископе.

6. правило II Васељенског Сабора

СВЕ СЕ МОЖЕ УЗ ПОМОЗИ БОЖЕ ☦
Одговори
#5

Потребно је веома се чувати од телесне и душевне ревности која се по спољашњости приказује као благочестива, а у бити је непромишљена и погубна за душу. Световни људи и многи монахујући, по незнању своме, веома хвале такву ревност, не схватајући да су њени извори самомњење (преузношење) и гордост. Ту ревност они величају као ревновање за веру, за побожност, за Цркву, за Бога. Она се састоји у више или мање суровом осуђивању и изобличавању ближњих због њихових моралних погрешака и погрешака против црквеног поретка и правила служења или вршења обреда. Обманути лажном представом о ревности, неблагоразумни ревнитељи мисле да, одајући се њој, подражавају Свете Оце и Мученике, заборавивши за себе да они сами, ти ревнитељи, нису свеци него грешници. Ако су Свети обличавали грешне и бешчасне, то су чинили по заповести Божијој, по својој обавези, по надахнућу Духа Светога, а не под утицајем својих страсти и демона. Ко се пак реши да по својој вољи разобличи брата или га прекори, тај јасно показује и доказује да себе држи за благоразумнијег и врлином испуњенијег од онога кога изобличава, да делује под притиском страсти и под утицајем обманутости помислима демонским. Човек вођен телесним мудровањем никако није у стању да исправно суди ни о своме унутрашњем стању, ни о стању ближњих својих. Ваља приметити да, пошто се стекне разум духовни, недостаци и грешке ближњега почињу да се чине потпуно неважним, као искупљени Спаситељем и лако излечиви покајањем – и то исте оне грешке и недостаци који су телесном разуму изгледали неизмерно велики и важни. Очито је да им је телесно мудровање, будући попут брвна, придавало тако огроман значај. Телесно мудровање види у ближњем и оне грехе каквих у њему уопште нема: из тога разлога они који су се заносили неразумном ревношћу често су упадали у клеветање ближњег и постајали оруђе и играчка палих духова.


Св. Игњатије Брјанчанинов

СВЕ СЕ МОЖЕ УЗ ПОМОЗИ БОЖЕ ☦
Одговори
#6


Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#7

ИЗОБЛИЧАВАЊЕ ЗА ГРЕХ СВЕШТЕНИКА И ЕПИСКОПА – ПОДВИГ?


Међу православним хришћанима има људи, посебно на интернету, који замишљају да је њихова улога да изобличавају за грехе све око себе, посебно свештенике и епископе Цркве. Они ово своје деловање искрено сматрају за подвиг очувања вере, за духовну борбу која је угодна Богу? Да ли је заиста и тако? Ево шта говоре светитељи Пајсије Светогорац и Арсеније Пароски.


Свети Пајсије Светогорац:

„Једном приликом у аутобусу, нека жена говорила је против свештеника. Пустио сам је да каже све што има, а када је завршила рекох јој: ‘Ми од свештеника захтевамо много тога, али Бог њих није са падобранима спустио са Неба. Они су људи и имају људске слабости. А можеш ли ти мени сада нешто да кажеш? Какво дете може да роди једна мајка нашминкана као ти, са ноктима као у јастреба; како ће да га васпитава? А ако то дете још постане свештнеик или калуђер, какав ће то свештеник или калуђер да буде?’ Сећам се, неком другом приликом путовао сам аутобусом из Атине за Јањину. Ту је био и човек који све време није престајао да говори против једног митрополита који је нешто погрешио. Рекао сам му две-три речи, а потом сам се само молио. Он је наставио. Када смо стигли у Јањину и изашли из аутобуса, повео сам га у страну и рекао му: ‘Знаш ли ти ко сам ја?’ Одговорио ми је: ‘Не.’ ‘Како онда можеш да причаш такве ствари? Можда сам ја баш много гори од онога кога ти ружиш, а можда сам и неки светитељ. А ти преда мном говориш такве ствари, за које не могу да појмим да их чак и мирјани чине. Гледај да се исправиш, јер ће те Бог силно ошамарити, разуме се – за твоје добро‘. Погледам га нешто касније… видим – сав се тресе. Али и други људи су то схватили, како сам већ приметио по гужву која се око тога створила“.


Из Житија светог Арсенија Пароског:

„Чувени атински проповедник Макракис Апостолос, дође једном на острво Парос и остаде неколико дана у ман. Лонговарди. По савету братије оде у ман. Преображења да се исповеди код Старца. Али на место да исповеда своје грехе, са смирењем и скрушеношћу срца, он поче да прича нашироко о својим подвизима: како изобличује у проповеди оне који греше, особито архијереје и јереје, представнике власти, и са смелошћу износи на јавност њихове преступе. Старац Арсеније му рече смирено и благо: „Послушај ме, чедо. Треба да знаш да на исповести људи исповедају своје грехе а не своје врлине и подвиге. То што проповедаш слово Божје, добро радиш и угодно је Богу, али пази да проповедаш са смирењем а не са гордошћу. То што критикујеш и износиш у јавност грехе других, особито свештених лица, не само да није од користи него је од штете, како теби тако и твојим слушаоцима. Зато пази на себе, и ако хоћеш да се окористиш и да другима будеш од духовне користи, обрати пажњу и на своје грехе, не само на грехе других. Господ нам је заповедио да не судимо, да не бисмо били осуђени. Такође и апостол Павле поручује: „Ко си ти да судиш туђему слузи?“ Моли се са смиреношћу, а уз молитвено правило придодај и понеко коленопреклоњење“. Макракис, међутим, не само што не прими његове савете и ово лако правило које му даде преподобни, него још и одговори са иронијом и презиром: „Метаније су за калуђере. Мој посао је много виши и узвишенији: да проповедам слово Божје и да изобличавам оне који греше“. Његов одговор дубоко ожалости о. Арсенија, због гордости и презрења које показа за време свете Тајне исповести, па му рече: „Требало је, човече, да се смириш и да послушаш, да те не би смирио Бог који се противи гордима, а смиренима даје благодат. Знај да колено које се не приклања (пред Богом), биће сломљено и сатрвено“. Макракис ни овим речима Старца не поклони много пажње. Но одлазећи из манастира, на малом одстојању од њега, паде с мазге и повреди ногу, као што о. Арсеније прозре. Међутим, ни то га не уразуми и не побуди на смирење. У својој самоуверености, он не хтеде ни лекара да тражи, те му на крају цела нога би одсечена због гангрене. Када је пак одлазио из манастира, старац Арсеније рече онима који су били са њим: „Да знате, овај човек страда од демонске гордости, пашће у заблуде и бити узрочник раздора и штете по Цркву“. То се заиста доцније и обистини, тако да Макракис би чак и осуђен од Цркве.



Тврђава Истине

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#8

(08-07-2024, 02:57 PM)Шумадинац Пише:  ИЗОБЛИЧАВАЊЕ ЗА ГРЕХ СВЕШТЕНИКА И ЕПИСКОПА – ПОДВИГ?


Међу православним хришћанима има људи, посебно на интернету, који замишљају да је њихова улога да изобличавају за грехе све око себе, посебно свештенике и епископе Цркве. Они ово своје деловање искрено сматрају за подвиг очувања вере, за духовну борбу која је угодна Богу? Да ли је заиста и тако? Ево шта говоре светитељи Пајсије Светогорац и Арсеније Пароски.


Свети Пајсије Светогорац:

„Једном приликом у аутобусу, нека жена говорила је против свештеника. Пустио сам је да каже све што има, а када је завршила рекох јој: ‘Ми од свештеника захтевамо много тога, али Бог њих није са падобранима спустио са Неба. Они су људи и имају људске слабости. А можеш ли ти мени сада нешто да кажеш? Какво дете може да роди једна мајка нашминкана као ти, са ноктима као у јастреба; како ће да га васпитава? А ако то дете још постане свештнеик или калуђер, какав ће то свештеник или калуђер да буде?’ Сећам се, неком другом приликом путовао сам аутобусом из Атине за Јањину. Ту је био и човек који све време није престајао да говори против једног митрополита који је нешто погрешио. Рекао сам му две-три речи, а потом сам се само молио. Он је наставио. Када смо стигли у Јањину и изашли из аутобуса, повео сам га у страну и рекао му: ‘Знаш ли ти ко сам ја?’ Одговорио ми је: ‘Не.’ ‘Како онда можеш да причаш такве ствари? Можда сам ја баш много гори од онога кога ти ружиш, а можда сам и неки светитељ. А ти преда мном говориш такве ствари, за које не могу да појмим да их чак и мирјани чине. Гледај да се исправиш, јер ће те Бог силно ошамарити, разуме се – за твоје добро‘. Погледам га нешто касније… видим – сав се тресе. Али и други људи су то схватили, како сам већ приметио по гужву која се око тога створила“.


Из Житија светог Арсенија Пароског:

„Чувени атински проповедник Макракис Апостолос, дође једном на острво Парос и остаде неколико дана у ман. Лонговарди. По савету братије оде у ман. Преображења да се исповеди код Старца. Али на место да исповеда своје грехе, са смирењем и скрушеношћу срца, он поче да прича нашироко о својим подвизима: како изобличује у проповеди оне који греше, особито архијереје и јереје, представнике власти, и са смелошћу износи на јавност њихове преступе. Старац Арсеније му рече смирено и благо: „Послушај ме, чедо. Треба да знаш да на исповести људи исповедају своје грехе а не своје врлине и подвиге. То што проповедаш слово Божје, добро радиш и угодно је Богу, али пази да проповедаш са смирењем а не са гордошћу. То што критикујеш и износиш у јавност грехе других, особито свештених лица, не само да није од користи него је од штете, како теби тако и твојим слушаоцима. Зато пази на себе, и ако хоћеш да се окористиш и да другима будеш од духовне користи, обрати пажњу и на своје грехе, не само на грехе других. Господ нам је заповедио да не судимо, да не бисмо били осуђени. Такође и апостол Павле поручује: „Ко си ти да судиш туђему слузи?“ Моли се са смиреношћу, а уз молитвено правило придодај и понеко коленопреклоњење“. Макракис, међутим, не само што не прими његове савете и ово лако правило које му даде преподобни, него још и одговори са иронијом и презиром: „Метаније су за калуђере. Мој посао је много виши и узвишенији: да проповедам слово Божје и да изобличавам оне који греше“. Његов одговор дубоко ожалости о. Арсенија, због гордости и презрења које показа за време свете Тајне исповести, па му рече: „Требало је, човече, да се смириш и да послушаш, да те не би смирио Бог који се противи гордима, а смиренима даје благодат. Знај да колено које се не приклања (пред Богом), биће сломљено и сатрвено“. Макракис ни овим речима Старца не поклони много пажње. Но одлазећи из манастира, на малом одстојању од њега, паде с мазге и повреди ногу, као што о. Арсеније прозре. Међутим, ни то га не уразуми и не побуди на смирење. У својој самоуверености, он не хтеде ни лекара да тражи, те му на крају цела нога би одсечена због гангрене. Када је пак одлазио из манастира, старац Арсеније рече онима који су били са њим: „Да знате, овај човек страда од демонске гордости, пашће у заблуде и бити узрочник раздора и штете по Цркву“. То се заиста доцније и обистини, тако да Макракис би чак и осуђен од Цркве.



Тврђава Истине


Кидање Кидање Кидање

Па то дете кадабуде било свештеник има да се опија вином и америчкој амбасади за време Петровачког поста...

Да се вози у лулсузним црним лимузинама са затамаљеним стаклима.

Да га облаче у лусузне мантије од најјквалитетније свиле.

Да му "приводе" младе момке јер је јавна тајна да је одређени број Владика хомоселсуане орјентације...

Да не носи браду, већ 10 ак длачица или нешто што подсећа на браду.


Бити свештеник је данас леп позив. Богато и расколишно се живи.

Бити неки јадни монах који је упао у вртлог дроге, криминала ког је породица одбацила, који је био проблематичан је тешка прича.

Већина монаха су у свом "цивилном" животу имали тешку судбину да би се спасили пропасти они се замонашују такође већина њих има и менталне болести што Црква нарацно крије..


Сума Сумарум

У Цркви се богато и лепо живи. Партријарх,Владике, Свештеници изузетно луксузно и добро живе и добро су плаћени.

Монаси су лица која су у свом "цивилном" животу доживела дубок психички и телесни пад. Већина њих има менталне болести. Углавном лица са слабом школом, полуписмена, слабоучена. У Цркви их науче то мало о Богу и ко папагаји то понављају. Мали бројј монаха је психички нормално,високоообразовно.

Тако да ко успе да заврши Богословију који један од три најтежа факултета (После Медицине и Војне Академије) лепа будућност га чека око олтара. Бити Свештеник у градској средини је леп позив.

Јосип Броз-Амброз Тито! ДА, ТО ЈЕ БИО ПЕГАВИ ТРБАТИ, ФАРБАНИ ПА КОЛМОВАНИ, У МИДЕРЕ УТЕГНУТИ АУСТРО-УГАРСКИ ЦУГСФИРЕР, ТРОСТРУКИ ШПИЛЕ И МАЂАРСКИ ЧИВА, ЈОСИП БРОЗ-АМБРОЗ ТИТО, СРБОУБИЦА ПРВИ ДО ПАВЕЛИЋА!!!
ПРОСВЕТАР.
Одговори
#9

Шумадинац ево једно питање... Да ме не разумеш погрешно немам ја проблем са вером али са људима итекако...
Мој кум је завршио богословију. Био је једно време свештеник у манастиру...Доживљава следећу ситуацију да њега и још неке млађе свештенике старији монаси туку, да старешина тј. игуман манастира им краде плату коју су добијали од владике. Имао је дужност секретара једно време, затим је вршио требовање за манастир где је све уредно водио евиденцију. Онда га је игуман манастира склонио са те позиције, јер нису могли да краду и препородају робу на пијаци. Да ли сматраш да овакве особе треба да обављају свештеничку дужност? Или на пример код мене у Шапцу попови увелико зидају зграде, имају кафиће по граду, шверцују аутомобиле. Додуше доласком новог владике мало је ту ситуацију смирио, па су многи свештеници добили друге парохије, неки су добили парохије како би средили стање и штету коју су претходни свештеници урадили. На пример у Шапцу, а и шире је јавна тајна да је покојни владика Лаврентије имао жене на пијаци које су препродавале хуманитарну помоћ, да је са још неким свештеницима поједине старе свештенике тровао храном и да не набрајам шта још...Има снимак када свештеник у коцкарници на апарату удара мања-већа и када омаши и онда крешендо опсује Боже ј...м ти кћер у ......

Јел сматраш да ово није за осуду овакво понашање?
Нажалост тј. на срећу кум је напустио целу ту причу и не само он него многи и свако од њих каже - Ишли смо да тражимо духовност, али смо је тражили на погрешном месту... Није проблем вера, него су проблем људи који проповедају ту веру. Чим се црква ( а одавно је то тако ), почела мешати и водити политику српски народ је прошао као бос по трњу.. И сада наметање по школама веронауке...Наравно треба да буде, али прво би требало увести порез за цркву. Да видиш како би онда било другачије и колико бих се свештеника задржало и бавило тим послом....И да видиш да ли би се бавили свештеничким позивом или би врло радо све то оставили ...Зна се где је место да се вера проповеда...То није телевизија,улица,школа

Остао сам војник убеђен да народ треба да да реч на крају. Убеђен сам да сам био на правом путу. - Генерал Дража Михаиловић
Одговори
#10


Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 1 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним