Оцена Теме:
  • 15 Гласов(а) - 4.27 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Квиз- Српска историја

Могао сам и да претпоставим. Smile
То што је књаз Никола волео да " филозофира" не значи да је било жеље код Обреновића за тим.
Одговори

Када је 1820. године кнез Милош добио звање Књаза Сербског, јавља се помисао да би Србија могла да установи државну заставу.

Погодан тренутак се јавља 1825. године када се кнез Милош обраћа београдском паши који се сложио, али је захтевао да се изради нацрт заставе и да се на тој застави ставе турски симболи. И наши су, на крају, ставили те турске знаке и користили ту заставу неколико година.

Које турске знаке су наши ставили на застави како би одобровољили пашу, Порту и отоманског цара?
Одговори

Полумесец и звезду.
Одговори

Полумесец и турбан. Касније је то уклоњено. За више детаља, погледати дневне новине "Време" на следећем линку, страна 9

http://www.digitalna.nb.rs/wb/NBS/novine...8/mode/1up

Бенито, може даље
Одговори

Друго питање из трилинга:
Син једног Белог Руса, избеглице од бољшевичке револуције у Русији, рођен је у Краљевини Југославији, а васпитаван и образован у комунистичкој Југославији. У њој је постао и признати уметник. Своје највеће дело направио је по узору на дело једног совјетског уметника, вероватно и не знајући да је и то дело инспирисано једним уметничким делом из доба Руске Империје.
Како се зову ова три уметника и која су то три њихова дела?
Одговори

Тешко је то поручниче, ајде нешто лакше.
Београд, 2011, историчари обележавају 70-тогодишњицу 27. марта. научни скуп. Главни међу њима подноси реферат и то је први чланак у зборнику радова. Кога овај исотричар највише цитира, ко заузима највише места у фуснотама?
Одговори

Без сумње, неког љотићевца.
Одговори

(08-03-2019, 01:03 AM)Бенито Пише:  Друго питање из трилинга:
Син једног Белог Руса, избеглице од бољшевичке револуције у Русији, рођен је у Краљевини Југославији, а васпитаван и образован у комунистичкој Југославији. У њој је постао и признати уметник. Своје највеће дело направио је по узору на дело једног совјетског уметника, вероватно и не знајући да је и то дело инспирисано једним уметничким делом из доба Руске Империје.
Како се зову ова три уметника и која су то три њихова дела?
Велики кнез Константин Константинович, био је несуђени таст краља Александра Карађорђевића, али судбином одређени свекар принцезе Јелене Карађорђевић. Он је био велики интелектуалац, али и хомосексуалац, што се сазнало тек деведесетих година прошлог века, готово 80 година после његове смрти, када је први пут објављен његов Дневник. У том делу он је признао своје хомосексуалне склоности и афере са морнарима, и кајао се називајући то несумњивом болешћу. Велики кнез је , поред овога, написао много стихова , најчешће под псеудонимом К.Р. Такво је и његово незавршено дело " Цар Јудејски".
Фрагменти овог дела били су инспирација Михаилу Булгакову за роман Мајстор и Маргарита, дело које је овај писац стварао од краја 20- их до смрти. Овај врло сложен роман, једно од најважнијих књижевних дела 20-ог века, цензурисано је у СССР. Први пут је комплетна интегрална верзија објављена у Паризу, тек 1969. године. У СССР то је учињено тек 1973. године.
Душан Макавејев, југословенски филмски редитељ, син избеглице од бољшевичке револуције, завршио је филм Мајстор и Маргарита, 1972. године, у италијанско-југословенској продукцији. Макавејев је због овог дела, такође, имао проблема са властима Брозове Југославије.
Шта је занимљиво у овом случају?
Занимљивост је на који начин се мењао политичко-уметнички фокус током бурног 20-ог века. Дело " Цар Јудејски" има несумњиве елементе антисемитизма, врло израженог у владајућим круговима Царске Русије, почетком 20-ог века.
Булгаков својим очима гледа бољшевичке чистке, и нестајање невиних људи без трага о њиховој судбини, као и повлашћени положај совјетских писаца и уметника који служе на ползу таквом режиму. Својим романом Мајстор и Маргарита, Булгаков даје критику свих режима, мада је и ту прикривени антисемитизам, али је главна његова политичка карактеристика похвала анархизма.
Код Макавејева у истоименом филму, такође се види критика државе, као општег појма. То је последица хипи-покрета и револуције из 1968. године, као начелне критике западног ( хришћанског) појма државе и у основи критика капитализма. Југословенски комунисти су то схватали као напад на себе и зато су сузбијали овај филм.
Ето, то је веза три уметничка дела, и њихов утицај на руску и српску културу и историју у 20-ом веку.
Одговори

(08-03-2019, 08:14 PM)Бенито Пише:  Без сумње, неког љотићевца.
Није. мада има и тога.
Одговори

Да није Данило Грегорић?
Одговори

(08-03-2019, 10:36 PM)Вукашин Петковић Пише:  Да није Данило Грегорић?
Није, али има и тога. Smile
Одговори

Ето ти сад. Није, ваљда, цитирао новинаре?
Кнез Павле, можда?
Одговори

(08-03-2019, 07:16 PM)Милослав Самарџић Пише:  Тешко је то поручниче, ајде нешто лакше.
Београд, 2011, историчари обележавају 70-тогодишњицу 27. марта. научни скуп. Главни међу њима подноси реферат и то је први чланак у зборнику радова. Кога овај исотричар највише цитира, ко заузима највише места у фуснотама?

Можда цитирају књигу "Кнез Павле - Истина о 27. марту" од Вељка Лалића и Миодрага Јанковића? Можда су користили и Петрановића
Одговори

(08-03-2019, 09:43 PM)Милослав Самарџић Пише:  
(08-03-2019, 08:14 PM)Бенито Пише:  Без сумње, неког љотићевца.
Није. мада има и тога.

Ја бих прије рекао неки комунистички рад из СФРЈ о 27. Марту.
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 22 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним