(30-04-2022, 11:57 PM)Mitic Пише: (30-04-2022, 04:02 PM)Змај_Баћушка Пише: Ево питање једно за све: "која је била света реликвија Реда Змаја - Лазаревића", а која "Реда Светог Ђорђа" - (руског, пошто их је било више).
Можда је кључ деспота Стефана била света реликвија Реда Змаја, а реликвија Реда Светог Ђорђа је можда био Христов покров
Домаћег реда Светог Ђорђа је био Христов покров, наводно. Руског не. Та прича о домаћем средњевековном реду Светог Ђорђа - има ту контрадикторност што се, наводно, Христов покров чува у Торину (тврде паписти). За домаћи ред Светог Ђорђа сам сазнао на интенету. Ниједан други извор немам. И њему је, у истом извору, света реликвија била - баш Христова плаштаница. Зато је тешко о овој теми причати без неког убеђења или предубеђења. Сувих чињеница има, али потврђених, нажалост - нема.
Док је ред Змаја био средњовековни познати, Господски ред. Међудржавни чак ред. Средњо и јужно-европски ред. Маџарски краљ, румунски монарх, домаћа српска Господа. Сви су, кажу, били у њему. Реликвија коју је чувао тај ред, искрено... не знам која је била. Обзиром да је могао имати и три центра, пошто се радило о три државе, онда Једино што се зна, да је центар "ресавске преписивачке школе" био у исто време и центар овог реда, можда само за моравску Србију.
Руски ред Светог Ђорђа је по окончању грађанског рата у Русији, са собом донео и више реликвија. Сад да ли је ред Светог Станислава, Светог Владимира, Свете Ане, Светог Ђорђа био задужен за једну, или другу реликвију. Углавном... нешто је завршило од тога у Црној Гори. Требало би да је руски ред Светог Ђорђа (као најправославнији, и најрускији) чувао руку Јована Крститеља. (ред Светог Станислава - је пољско-руског, ред Свете Ане - немачко-руског, а ред Светог Владимира руског, али мањег значаја)
Ових тајних братстава је било и у доба византије. Село Шпај у Србији је седиште једног таквог, сада и крвно-везаног братства. Настало од потомака генерала византијског цара Василија Другог - Бугароубице. Прича о царском трезору величине омањег солитера, у селу Шпају с три посебне одаје - једну са златом, другу са светим реликвијаром, трећом наводно - празном и даље заокупља машту ловаца на благо и лаку зараду.
Уколико је братство Шпаја остало у функцији, после толико година, зашто не би и братство Змаја и братство Светога Ђорђа и Светог Владимира?
Који је град спајао Маџарску, моравску Србију и Влашку? Није ли деспот Стефан први почео са уређењем Београда на Дунаву? Није ли ту можда могло бити средиште реда Змаја за Србију, Румунију и Јужну Угарску. Београд спаја стару Маџарску која је почињала са Сремом, Србију (моравску) и стару Влашку која је почињала са данас српским делом Баната?
Међутим, Београд је од тог времена претрпео многа ратна разарања. Све хришћанске цркве у њему су - новијег датума. Из времена Деспота Стефана Лазаревића се сачувала само једна црква, и то Црква Ружица на Калемегдану.
Мошти Свете Петке је мајка Светога Деспота Стефана (и сама светитељка) пренела у Србију. Са моштима Свете Петке су се од турака откупиле и друге свете реликвије.
У Београд су долазили витезови на заређивање код Светог Деспота Стефана. Зна се из тог времена да је цео град Београд био посвећен Богородици. Могуће онда да се код реда Змаја радило о неком светом предмету који је на земљи служио Богородици (ако је центар реда био у Београду).