(06-07-2017, 10:37 AM)Романија Пише: Добили смо аутокефалност, ал не знам које године, можда око 1878.
Мада не бих рекао даје то де факто независност
Тако нешто отприлике. Београдска митрополија је 1879. године добила независност од Цариграда. То је била последица Берлинског конгреса. Српска црква је у то време имала 7 подједнаких, али недовољно, или слабо везаних целина. Само је Београдска митрополија добила независност, да би се, што би рекао професор Ломпар " све што је српско, свело на србијанско, а оно што није србијанско, престало да буде српско." То је била поента овог питања.
(06-07-2017, 11:24 AM)Перун Пише: Да не отварам тему Поручник одговара на ваша питања поставићу ти овде питањца па одговори кад стигнеш.
Поручниче, како оцењујеш лик и дела Милана Протића? Делије ми да имаш високо мишљење о њему. Вероватно, тренутно, нико боље од њега не познаје тему која се бави стварањем и поделом Југославије.
Његову нову књигу сигурно ниси прочитао. Шта очекујеш да се из те књиге може сазнати ново у односу на горе поменуте, Екмечићеве, радове? Наравно, мислим да уводни део о стварању Југославије.
Пошто је Милан Протић за кратко време оставио велики утисак на мене делује ми да је његова нова књига сасвим довољна да се, кроз њу, сагледа ситуација око поменуте тематике. Наравно, ко жели да се бави овом темом мора заћи у детаље.
Нажалост, књиге нема у слободној продаји.
Очекујем Бенитов постулат као одговор. Унапред хвала.
Много очекујеш. Како могу да коментаришем књигу коју нисам читао?
Протић је у српској историографској јавности дочекан на нож када је објавио своју докторску дисертацију коју је положио на универзитету у Санта Барбари. Моје мишљење, не без разлога. Да не објашњавам сад зашто. Његове књиге о Петом октобру су много, много боље, али нису довољно пажљиво пропраћене у јавности. Протић опонаша стил Слободана Јовановића, пише увек без фуснота, а ту између генијалности и глупости, " нема ни колика је оштрица ножа".
Дакле, док не прочитам то ново, нема коментара.
(06-07-2017, 03:37 PM)Andrejevic Пише: Ево на питаље о Брозовој фобији.
Да није имао фобију од града Чачка ?
То сам прочитао негде да га је заобилазио у великом луку,па ето рекох можда је то.
Бенитово питање о СПЦ:
Да није оно када краљ Александар Обреновић шаље српске свештенике на простор Старе Србије да проповедају Хришћанско Православље ?
Предпостављам да нисам погодио јер српски свештеници нису тамо послати како би се одцепили од Цариграске Патријаршије већ да ударе контру исламизацији,али од куд знам,можда има неке везе са Цариградском Патријаршијом...
Већ по одласку краља Милана са власти, та филозофија да су Срби само у Србији је почела да пада у воду. Једноставно, то је било неодрживо, осим силом, али то кад тад попусти, и живот креће својим током. У том смислу, тачно је ово за краља Александра Обреновића. Наравно, по доласку краља Петра Првог на престо, све је то отишло на много виши ниво , да би кулминирало обновом СПЦ.