09-02-2023, 12:58 PM
(08-02-2023, 09:50 PM)Милослав Самарџић Пише:(08-02-2023, 07:50 PM)sagus Пише: Можда је најбољи доказ била брзина коју су развијали и што су радили моторе (Икарус) према лиценци за тада можда и највеће произвођаче . Не знам само да ли се на укупан број из свих фабрика односи ово питање или само нма неке. Укупно је направљено 1.729 авиона, па је предпоставка да је отприлике преко 2000 имајући у виду да су радили и за друге
Да, толико авиона, али мотора 1.300, у фабрици авионских мотора у Раковици. Главни конструктор био је инж. Слободан Добросављевић, дипломирао на Београдском универзитету иначе. А његова осавремењавања авионских мотора користили су Французи, дакле оних мотора који су прављени у Раковици. На рто сам мислио као доказ.
Сачувано је више примерака ових мотора, у Музеју технике у Београду. Али ови црвени не иду тамо, и кад год се помене ова тема, ко год да је покрене, они кажу да је то проипаганда, у смислу, откуд да је тако нешто постојало у Краљевини, када су они индустријализовали земљу (у ствари, упропастили су и индустрију).
Одлични подаци. Само што сам мислио да је у Краљевини Југославији укупно направљено око 1.600 авиона.
Има један податак који каже да је укупно направљено 1.556 авиона у Краљевини Југославији. Ево линка
http://www.planeta.rs/68/21_avijacija.htm#.Y-TNfXbMJPY
Чак и кад се узме та бројка, стоји податак да је скоро 57% процената од укупног броја војних авиона било југословенског порекла (било домаће или по лиценци)