28-01-2018, 02:11 PM
Нема овде претпоставки. Све су то српски историчари открили, само је питање да ли смо заборавили.
Фреска је настала, по СПЦ, не касније од 1375. године. Ако знамо да црква Светих Апостола у оквиру комплекса цркава у Пећи, није осликавана у време Патријарха Саве Четвртог, то значи, сасвим поуздано, да је фреска настала у време Јоаникија Другог, првог српског Патријарха. Дакле, пре 1346. године.
Јоаникије Други је био логотет на двору краља Душана, пре него што је постао архиепископ српски. Да би Душан био крунисан за цара, а на шта Васељенска патријаршија не би никад пристала, морао је да српску цркву подигне на ниво Патријаршије. То је учињено на Цвети 1346. године. Јоаникије Други је на Сабору у Скопљу проглашен за првог српског патријарха, свих земаља српских и поморских. Седам дана касније, на Васкрс, Јоаникије Други је Душана крунисао за цара Срба и Хелена. Исте године, на Спасовдан, донет је Душанов законик, који је допунио државна и црквена правила у новом државном и црквеном устројству. Допунила, јер је основа Номоканон који је написао Свети Сава.
И због овог јасног континуитета, а да би показао да се српска црква не подиже на ниво Патријаршије, због амбиција Душана или због овоземаљских склоности ка владању, Јоаникије Други је дао да се ослика фреска Светог Саве у Светим Апостолима, на самом улазу у цркву. Тиме је појачана јасна мисао о хришћанском и православном темељу српске црквене и државне историје.
Никада пре, али никада ни после овог догађаја, Свети Сава није осликан као Патријарх нигде.
Фреска је настала, по СПЦ, не касније од 1375. године. Ако знамо да црква Светих Апостола у оквиру комплекса цркава у Пећи, није осликавана у време Патријарха Саве Четвртог, то значи, сасвим поуздано, да је фреска настала у време Јоаникија Другог, првог српског Патријарха. Дакле, пре 1346. године.
Јоаникије Други је био логотет на двору краља Душана, пре него што је постао архиепископ српски. Да би Душан био крунисан за цара, а на шта Васељенска патријаршија не би никад пристала, морао је да српску цркву подигне на ниво Патријаршије. То је учињено на Цвети 1346. године. Јоаникије Други је на Сабору у Скопљу проглашен за првог српског патријарха, свих земаља српских и поморских. Седам дана касније, на Васкрс, Јоаникије Други је Душана крунисао за цара Срба и Хелена. Исте године, на Спасовдан, донет је Душанов законик, који је допунио државна и црквена правила у новом државном и црквеном устројству. Допунила, јер је основа Номоканон који је написао Свети Сава.
И због овог јасног континуитета, а да би показао да се српска црква не подиже на ниво Патријаршије, због амбиција Душана или због овоземаљских склоности ка владању, Јоаникије Други је дао да се ослика фреска Светог Саве у Светим Апостолима, на самом улазу у цркву. Тиме је појачана јасна мисао о хришћанском и православном темељу српске црквене и државне историје.
Никада пре, али никада ни после овог догађаја, Свети Сава није осликан као Патријарх нигде.