Оцена Теме:
  • 17 Гласов(а) - 4.41 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Мисија Халјард - дискусија

(21-03-2021, 10:03 PM)posmatrač Пише:  Ма разумије се Ватра и у конструкцију тенкова.
На МЦМ је својевремено тврдио да су Т-34 које је имала ЈНА на технолошком нивоу Т-55!

И које су технолошке разлике?
Топ - изолучен.
Пуњење - ручно
Оклоп - хомоген челик
Радио станица - на оба
Мотор - дизел на оба
ИЦ фар - на оба
Ласерски даљиномер и Сув - немају

Главне разлике су у распореду - окренут мотор на т-55 је омогућио мању висину, а радиста/митраљеза је уклоњен, отвор возача пребачен на горњу плочу.
Оба тенка су направљена у истој деценији.

(21-03-2021, 12:29 PM)Милослав Самарџић Пише:  ''Zagovornici i jedne i druge strane su osnovu kritike preselili sa istoriografskog, na pravno bojište, diskutujući o pravnim aspektima oba suđenja.''
Па није, 95% се причало о историографији.

И шта је речено у пресуди рехабилитације?
Да није починио шта му се ставља на терет, или да није имао фер суђење?
Одговори

Рехабилитација ваљда значи одбацивање пресуде. Значи, није крив. Сматра се неосуђиваним.
Одговори

(21-03-2021, 12:52 PM)Бенито Пише:  
(17-01-2021, 09:54 PM)Вук92 Пише:  [Слика: 8869e32a-7ded-4274-943b-90b892d899a5.jpg]

[Слика: d04d77b5-c276-450c-a01c-39b1974b1aac.jpg]
Милославе или Ватра,
Зна ли се где је ово фотографисано?
Све осим групне сликано у Пецкој.
Одговори

(21-03-2021, 10:59 PM)ватхра Пише:  И шта је речено у пресуди рехабилитације?
Да није починио шта му се ставља на терет, или да није имао фер суђење?
Jel to neki opšti poremećaj svih vas na levom spektru da evo već 6 godina ne možete da ukapirate da sud nije donosio presudu već REŠENJE o rehabilitaciji D.M a po podnetom zahtevu grupe lica?
Одговори

Михаиловић се сматра неосуђиваним лицем, дакле важи фикција као да никада није ни осуђен. Пресуда из 1946. не вреди пишљивог боба, па самим тим и позиви на њу. Ако неко потеже какав доказ изведен у том поступку, то може само у оквиру историографских разматрања његове улоге у рату. Историографија може да каже и ово и оно по том питању, али он је неосуђиван, и тако ће и да остане, јер је мртав.

"Не бојте се Турака је мало, а нас је много, они се бију за господство, а ми за Слободу, да можемо данути душом" - Карађорђе Србима пред ослобођење Баточине марта 1804. године
Одговори

(21-03-2021, 10:59 PM)ватхра Пише:  
(21-03-2021, 10:03 PM)posmatrač Пише:  Ма разумије се Ватра и у конструкцију тенкова.
На МЦМ је својевремено тврдио да су Т-34 које је имала ЈНА на технолошком нивоу Т-55!

И које су технолошке разлике?
Топ - изолучен.
Пуњење - ручно
Оклоп - хомоген челик
Радио станица - на оба
Мотор - дизел на оба
ИЦ фар - на оба
Ласерски даљиномер и Сув - немају

Главне разлике су у распореду - окренут мотор на т-55 је омогућио мању висину, а радиста/митраљеза је уклоњен, отвор возача пребачен на горњу плочу.
Оба тенка су направљена у истој деценији.

На истом технолошком нивоу као и Голф I и Голф VIII. Четири точка, мотор напријед, предња вуча...Јок

На Реноу ФТ-17 је топ изолучен,пуњење ручно, оклоп од хомогеног челика, СУВ и даљиномјер нема!

И гдје је ИЦ-фар на Т-34?
Одговори

На верзији Т-34Б која је дошла из Чехословачка касније је био.

Не говоримо о квалитету, који је неспорно на страни Т-55. Већ о томе да су оба тенка технолошки слични, производ исте ере, а да је разлика у бољем пројектовању.

У развоју тенкова даље су развијани:
Композитни оклопи, у више верзија. Реактивни оклоп. Актива заштита.
Топ глатке цеви. Аутопуњач.
Нова муниција, поткалибарна и вођена.
Ласерски даљиномер. СУВ. Термо визија.
Бацачи димних кутија, задимљавање мотором.
И тако даље...

Свака од тих промена је драматична промена у односу на Т-34 и Т-55.
Одговори

Бољи је Т 34. јер су лакше гранате,и лакше се пуни топ у току борбе, у прецизности гађања су исти Т34 и Т55,једино што је код Т55 боље , што је бржи и лакши за вожњу.Гранате су већег калибра код Т55.
Одговори

Obustavite raspravu o tenkovima na ovoj temi.
Одговори

(21-03-2021, 10:59 PM)ватхра Пише:  И шта је речено у пресуди рехабилитације?
Да није починио шта му се ставља на терет, или да није имао фер суђење?
Речено је да пресуда донета од стране полиичара пре суђења, да су права одбране била драстично повређена, тако да на процесу није могло да се утврди право чињенично стање.
Из поступка, тј. процеса, који је суд ''прошао'' на основу стенограма, није могуће утврдити постојање кривичних дела која су Дражи Михаиловићу стављају на терет.
Другим речима, 1946. комунисти нису доказали ни једну Дражину кривицу.

На процесу од 2008. до 2015. то такође нису могли. Имам све записнике, са свих рочишта. Субнор, или његови адвокати, поново су товарили Дражи све на леђа, од убиства 500 заробљених партизана у селу Брајићи новембра 1941, па даље редом.
Мој задатак био је да нашим адвокатима достављам документа која ово побијају. Тако да, у свим овим записницима са рочишта, прво стоји та комунистичка пропаганда, па наша одбрана.
Тако да то да се суд, свих оних година, држао сам питања формалног карактера - није тачно. О томе се најмање говорило, јер је то најлакше утврдити.
Одговори

(23-03-2021, 12:07 AM)ватхра Пише:  На верзији Т-34Б која је дошла из Чехословачка касније је био.

Не говоримо о квалитету, који је неспорно на страни Т-55. Већ о томе да су оба тенка технолошки слични, производ исте ере, а да је разлика у бољем пројектовању.

У развоју тенкова даље су развијани:
Композитни оклопи, у више верзија. Реактивни оклоп. Актива заштита.
Топ глатке цеви. Аутопуњач.
Нова муниција, поткалибарна и вођена.
Ласерски даљиномер. СУВ. Термо визија.
Бацачи димних кутија, задимљавање мотором.
И тако даље...

Свака од тих промена је драматична промена у односу на Т-34 и Т-55.

Пар напомена:
-Ни данас многи модерни тенкови немају реактивни оклоп, нити аутопуњач, а Челенџер има изолучени топ;
-Само дио совјетских/руских тенкова има могућност кориштења вођених ракета, амерички М-60А2 и М-551 су одавно избачени из наоружања;
-Поткалибарна муниција је кориштена још у 2.СР и има је и за Т-34 и за Т-55;
-Бацаче димних кутија је имао и Т-34 (као и још неки тенкови из 2.СР), а Т-55 је имао ТДА (како ти кажеш "задимљавање мотором");
-Т-55 има и стабилизатор и још масу технички далеко напреднијих рјешења него Т-34 и
-Т-34 нема никакав ИЦ-фар за гађање ноћу.
...................................


(23-03-2021, 12:25 PM)Chicot Пише:  Obustavite raspravu o tenkovima na ovoj temi.

Нећу више о тенковима!
Али тенкови су одлична илустрација нечега што има везе и са овом темом.
Одлична илустрација ПРОПАГАНДЕ!

Пропаганде гдје назови стручњаци неко оружје сравњују са неким стварно застарјелим да би га приказали неупотребљивим, а све у циљу стварања у јавности слике како је разоружање неке државе једини исправни пут. Замјена старог оружја новијим (и скупљим) је бацање пара, а постојеће је неупотребљиво.
Па шта ће држави оружје!?
Напомена: Ова прича је одавно и нема везе са данашњим стањем и не односи се само на Србију.
Али је веома илустративна.
За разлику од историје (а у историју се сви боље разумијете него ја) гдје се може позивати на различито тумачење докумената, на то да су сјећања учесника "бапске приче" да су фотографије фотошопиране и сл., тенкови су механичке направе. А Т-34 и Т-55 је направљено на десетине хиљада комада и код њих је све физички мјерљиво. Па ипак: прећуткивањем, мијешањем "баба и жаба" и отвореним лагањем, јавности се пласира искривљена слика у циљу креирања става те исте јавности.

Слично је и у историји, и ту се разно разним прекрајањина покушава обликовати став јавности и то не само према прошлости, већ и према будућности.

Па тако и ова мисија.

Циљ је приказати како су Срби и запад увијек били савезници, наравно деведесет треба заборавити. И код спашавања пилота ЈВуО треба заборавити, а ако то није могуће, онда минимизирати.
Тако је било и приликом обиљежавања тог догађаја на Требави. Били су и из америчке амбасаде у Сарајеву. Нико ни једном ријечју не помену ни ђенерала Дражу, ни попа Саву!
Били су и претставници америчке војске. Само зашто нису долазили раније? Нпр. 1996., 1997., 1998., 1999. ..., када су имали на десетине хиљада војника у БиХ. А Требава је била у надлежности њихове дивизије са сједиштем у Тузли.
Тад нису о томе ни причали, а камоли полагали вијенце. Није им требало, није било на дневном реду!

Једноставно треба умањити противљење Срба уласку у НАТО пакт.
Отуда и оволика бука око мисије Халјард.
Ако су толико захвални, зашто америчка амбасада у Сарајеву не подигне споменик спасиоцима на Требави?
Одговори

Почиње офанзива на Плоешти

Дана 4. априла 1944. године, летећи из база у јужној Италији, америчко ратно ваздухопловство започело је офанзиву на нафтна поља Плоешти у Румунији. Следећег дана, 5. априла, оштећени Б-17 срушио се у Србији. Летећа тврђава, репни број 42-5938, срушила се у околини Бора.

Двоје чланова посаде је погинуло, док је преосталих осам успоставило контакт са четницима под командом Радомира Петровића - Кента. После четири месеца избегавања, спашени су из Прањана 10. августа 1944.

Њихова прича је недавно објављена у књизи „Једна мисија на Плоешти“, о којој је било речи у ранијем посту на овом месту.

У овој књизи се налазе фотографије које нису претходно објављене. Постоје занимљиве фотографије посаде са њиховим четничким спасиоцима.

Већина авиона који су пали у Србији оштећена је јаком противваздушном одбраном која окружује подручје Плоештија. Број оштећених и уништених авиона требало је да се повећава како су се мисије настављале.

https://www.halyardmission.org/single-po..._98PU0Xf68


Извор: Фондација Мисије Халијард
Одговори

Да ли неко има податке о убиству једног обореног америчког пилота од стране Бугара, лета 1944, у области Ужица?
Одговори

(30-05-2021, 06:23 PM)Милослав Самарџић Пише:  Да ли неко има податке о убиству једног обореног америчког пилота од стране Бугара, лета 1944, у области Ужица?

Имаш у другом допуњеном издању Сломљених крила Златибора. Шта те конкретно занима?

,,Пећине слободних Српских планина се отварају за једну ноћ и ми ћемо свакоме положити рачун о нашем двогодишњем раду у шуми. Тешко ономе ко овај рачун не буде полагао."
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 1 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним