Оцена Теме:
  • 5 Гласов(а) - 2.6 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ПРАВОСЛАВНО ПОИМАЊЕ ЕКУМЕНИЗМА

Уједињење сви вера у једну веру у антихриста.
Одговори

(07-04-2021, 07:07 PM)пек. Пише:  Уједињење сви вера у једну веру у антихриста.

Ко? Где? Кад?

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Свако уједињење свих вера у једну то значи.
Одговори

За поједине је екуменизам зло, издаја православног идентитета. За мене је насушна потреба за сведочењем, братољубивим дијалогом, као суштином Цркве. Христос је рекао: 'Да сви једно буду, као Ти, Оче, што си у мени и ја у теби, да и они у нама једно буду, да свет верује да си ме Ти послао.' Често заборављамо да имамо више година јединства него раздељености. Надам се да ће овај нови миленијум водити јединству. Императив је Јеванђеља да радимо на јединству, упркос свим препрекама, уздајући се увек у Божју помоћ и промисао Његову.


Патријарх Порфирије

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Ево шта је 1729. о католицима писао Јован Дамјановић: Али други неверници, који ратују против хришћанске вере, гори су од Турака. То су у
данашње време у Јерусалиму Французи, Јермени, који се називају Бокчије, Копти Несторијеве
јереси, ахбеши неофити. Али они не пакосте тако хришћанима као прелукави и прељути папини
хртови, који васељену смућују, тананом отровном аспидском преваром убијају хришћане и лове
их танкоплетеном мрежом и златном удицом и маме их у своју погибељну јерес. Као што
лисице птице лове, тако и они незлобиве људе, да ни205 једна јерес и безверје хришћанску
веру тако не смућује и прогони као ове слуге блуднице вавилонске.
Одговори

(11-08-2021, 04:12 PM)пек. Пише:  Ево шта је 1729. о католицима писао Јован Дамјановић: Али други неверници, који ратују против хришћанске вере, гори су од Турака. То су у
данашње време у Јерусалиму Французи, Јермени, који се називају Бокчије, Копти Несторијеве
јереси, ахбеши неофити. Али они не пакосте тако хришћанима као прелукави и прељути папини
хртови, који васељену смућују, тананом отровном аспидском преваром убијају хришћане и лове
их танкоплетеном мрежом и златном удицом и маме их у своју погибељну јерес. Као што
лисице птице лове, тако и они незлобиве људе, да ни205 једна јерес и безверје хришћанску
веру тако не смућује и прогони као ове слуге блуднице вавилонске.

Да. Потпуно супротно од онога што су говорили и писали многи велики светитељи, па и Св. Владика Николај и Блаженопочивши Патријарх Павле.

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

https://balkanskageopolitika.com/2021/08...padnicima/
Одговори

(30-08-2021, 05:05 PM)пек. Пише:  https://balkanskageopolitika.com/2021/08...padnicima/

Веома слаб текст препун стереотипа. Увек треба имати у виду да је сам Господ био први екумениста. Апостол Павле други. Затим сви свети Оци, сваки на свој начин.

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Војвода Момчило Ђујић о католицима https://youtu.be/MFD7LVB9ltU
Одговори

(15-09-2021, 08:09 AM)пек. Пише:  Војвода Момчило Ђујић о католицима https://youtu.be/MFD7LVB9ltU

У том говору држи и похвално слово Милану Недићу, тако да је то само његов суд и није општеобaвезујући.

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

(30-08-2021, 05:17 PM)Шумадинац Пише:  
(30-08-2021, 05:05 PM)пек. Пише:  https://balkanskageopolitika.com/2021/08...padnicima/

Веома слаб текст препун стереотипа. Увек треба имати у виду да је сам Господ био први екумениста. Апостол Павле други. Затим сви свети Оци, сваки на свој начин.
Да су први хришћани били екуменисти Римљани их не би убијали већ би прихватили Исуса као једног од својих богова као што су урадили са Митром и Озирисом.
Одговори

(15-09-2021, 05:07 PM)пек. Пише:  
(30-08-2021, 05:17 PM)Шумадинац Пише:  
(30-08-2021, 05:05 PM)пек. Пише:  https://balkanskageopolitika.com/2021/08...padnicima/

Веома слаб текст препун стереотипа. Увек треба имати у виду да је сам Господ био први екумениста. Апостол Павле други. Затим сви свети Оци, сваки на свој начин.
Да су први хришћани били екуменисти Римљани их не би убијали већ би прихватили Исуса као једног од својих богова као што су урадили са Митром и Озирисом.

Наравно, и сви први хришћани и сви свети Оци су били екуменисти. До дана данашњег. Али, ти то не разумеш.

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

ЕКУМЕНИЗАМ




По благослову Епископа Бачког Господина Иринеја учествовао сам у више екуменских сусрета и водио дијалог са људима различитих хришћанских конфесија, од којих многе могу назвати пријатељима. Овим текстом ћу покушати да пружим одговор на неке основне предрасуде по питању екуменског покрета. Озбиљније излагање потребује далеко шири текст, овде ћу се што краће дотаћи најчешћих заблуда по питању екуменизма. Које су његове предности, а које су мане?


1. Екуменизам је настојање да Православна Црква „приђе“ римокатоличкој.

Није тачно. Екуменизам (правилније је икуменизам) је спремност за дијалог са неправославним заједницама. Будући да је римокатоличка црква често (не увек!) иницијатор оваквих дијалога, многи су стекли погрешан утисак да је једина намера екуменизма прозелитизам православних у римокатоличку цркву.


2. Екуменизам је настојање да се створи нека „Свецрква“ која би била хибрид састављен од различитих цркви и различитих учења.

Православна Црква води дијалог јер је призвана да прилази људима, а не да се од њих ограђује и да их одбацује. Није добро да немамо однос са онима који би то желели. Православна Црква се моли за јединство свих али не пристаје на идеју да се сви утопимо у неки „коктел“ свих конфесија. Инославни хришћани су такође створени по лику Божијем. И они верују у Васкрслог Христа. Будимо људи, о томе је реч. Нећемо се причестити с њима, али можемо попити кафу и причати о разликама и сличностима. Или о филмовима и храни, свеједно. Нећемо због тога издати Православље, чак напротив, тиме га сведочимо. Не желе сви да нас врбују и да врше прозелитизам. Од екуменизма по правилу највише страхују неутврђени у вери, све их страх да им неко не отме спасење, не превари их.

Али оно што јесте тачно јесте да сам модел функционисања тзв. Светског Савеза Цркава тешко може да се прихвати од стране нас, православних. На пример, постоје случајеви да се на сабору гласа за овај или онај предлог по питању неке ставке хришћанског учења. Православна Црква истиче потребу другачијег модела функционисања и бори се за то. Ово је један од горућих проблема по питању екуменских покрета.


3. Издају своје вере теолози правдају причом о љубави која се извлачи из контекста Јеванђеља.

Призвани смо да волимо човека без обзира на његово порекло, језик или веру. Призвани смо, такође, да православну веру одржимо живом и неповређеном, од времена Васељенских сабора до данас. Ове два позива се надопуњују, иначе нам Христос не би заповедио да волимо Господа свим срцем, умом, мишљу и снагом својом и да при том волимо ближњег као самог себе. Љубав према човеку не искључује љубав према Богу и обратно. Дијалог са особом друге вере не значи да самим тим издајемо Истину. Опет, крајњи циљ екуменизма није «продаја» своје вере, но њено сведочење пред онима који, може бити, другачије не би ни спознали Православље.


4. Који је циљ екуменизма?

Разбијање предрасуда, упознавање са вером инославних и представљање православне вере, традиције, обичаја. Дијалог. Излагање заједничких и различитих ставова, са уважавањем. Не постоји никакво приморавање или настојање да се ми одрекнемо своје вере (или било ко други). Не постоји заједничко Причешће. Нагласак је на упознавању и покушају да се пређу неке баријере. Дакле, сарадња припадника различитих конфесија, али нипошто неко сливање различитих вероисповести.


5. Али Свети авва Јустин Поповић је екуменизам називао свејересју?

Бољи одговор ће пружити ученик аве Јустина, епископ бачки Иринеј: „Отац Јустин није критиковао идеју дијалога, сведочења, љубави. Он сам је био веома отворен човек. Идеологију екуменизма као неку варијанту „новог хришћанствa“, којим су се бавили неки екуменски кругови, он је критиковао као еклисиолошку јерес: он је њу сматрао толико опасном јересју, да је чак формулисао нови термин, којим се данас сви широко користе -„свејерес“.(...) . Чини ми се, да позивати се на њега, покушавајући да се оправда нагли раскид са свим неправославним Хришћанима, одричући сваки дијалог, сваки додир, – представља дубоку неправду према његовој личности, према његовој богословској позицији. С друге стране, ако је неко приврженик наивног, сентименталног екуменизма без услова и граница како су говорили у време Патријарха Атинагоре, наћи ће свог веома оштрог и дубоког критичара у лицу таквог богослова, какав је био отац Jустин Поповић.“ (Из часописа „Црква и време“-бр. 4(7) 1998. г.- -издање Московске Патријаршије, превод Миленко Баборац)


6. И шта је закључак –да ли је екуменизам добра или лоша ствар?

Екуменизам је прилика за дијалог са инославним хришћанима и прилика за сведочење православног етоса. Остале добре стране покрета смо раније навели. Као такав, он је добра појава у модерном времену. Али историја нам је показала да је потребно бити трезвен и одговоран, те да у грађењу јединства треба познавати границе и доследно се држати православне позиције.




Вероучитељ Марко Радаковић

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Дијалог иде тешко између католика и православних, али без обзира на то, на томе треба инсистирати.
Није тачно да ми не бисмо могли наћи начин да живимо са римокатолицима. Знамо, наравно, при том шта су нам радили кроз векове. Има дивних римокатолика, има дивних римокатоличких заједница и локалних цркава. Поготово не треба заборавити да смо ми живели један миленијум заједничког хришћанског живота и да су они хришћани.


Владика Атанасије Јевтић

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 2 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним