Оцена Теме:
  • 17 Гласов(а) - 4.41 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Мисија Халјард - дискусија

Из ове мапе се види да је ранијег типа по облику путање и по томе што рута није уцртана.
Односи се на мисију из јула 44-е, а та БГ је почела да лети два месеца раније.
Друго, већ сам ти написао да су пилоти усмеравали оштећене авиона ка означеним зонама у Југославији.

Не разумем шта хоћеш да докажеш овим путањама кад сам ти написао да имам документе за авионе и из бомбардовања Минхена који су слетали код нас.
Имам и мапе на којој се види да су прелетали Југославију, имам и документе који показују да су авиони пали у Југославији.
Одговори

Слетали на тзв. ослобођену територију?
Одговори

(13-10-2014, 01:10 AM)Милослав Самарџић Пише:  Слетали на тзв. ослобођену територију?

Искакали над ослобођеном територијом.
Чак и кад су била направљена бројна слетишта није било лако да се слети на њих, а посебан обавештајни ризик је био да се у авионе стављају поверљиви подаци, јер су та слетишта била угрожена од Немаца.
Одговори

Евакуисани Амерички пилоти у Италији, после успешне акције спашавања од стране четника Генерала Михаиловића.Амерички пилоти носе ћебад коју су добили на поклон од Српског народа.[Слика: image.jpg]
Одговори

(12-10-2014, 10:19 PM)ватхра Пише:  Из ове мапе се види да је ранијег типа по облику путање и по томе што рута није уцртана.
Односи се на мисију из јула 44-е, а та БГ је почела да лети два месеца раније.
Друго, већ сам ти написао да су пилоти усмеравали оштећене авиона ка означеним зонама у Југославији.

Не разумем шта хоћеш да докажеш овим путањама кад сам ти написао да имам документе за авионе и из бомбардовања Минхена који су слетали код нас.
Имам и мапе на којој се види да су прелетали Југославију, имам и документе који показују да су авиони пали у Југославији.

Какве везе има то што је из јула? Шта је то што се променило у односу на фебруар или јун када су је (Немачку) такође бомбардовали? Кад су почели да уцртавају руте?

Читао сам баш нешто о акцији "Big Week" (бомардовање петролејских циљева у Аустрији и Немачкој током фебруара '44). Тамо се наводи да су тих пар дана због лошег времена обилазили Алпе и од врха Јадрана скретали десно на Словенију па затим ка Аустрији/Немачкој. Произилази да је таква рута била изузетак.
Нашао сам доста мапа, ка Румунији, Аустрији, Чешкој, Пољској и свуда се види у основи праволинијско кретање.
Занимљиво је да су, док су бомбардовали Плоешти из Африке, упадљиво избегавали да лете преко Грчке и Бугарске, те да су максимално користили део преко мора. Иако је та рута била око 200 миља дужа.

[Слика: ploesti3.jpg]
image post

Ја не кажем да није било случајева да је прелетана Југославија - ти си био искључив и рекао
Цитат:путања авиона ка Немачкој је заобилазила део који наводиш и ишла преко Југославије. Нису летели праволинијски него рутом која им је повољна.
па се испоставило да није баш тако..

Јел можеш да наведеш датуме тих оборених авиона, из Минхена, као и да поставиш те мапе које имаш.
Мене интересује да утврдим неку правилност, по периодима, за потребе мог истраживања. Трипујеш да ја покушавам да те демантујем, иако не знам ни твоје резултате ни закључке нити како си дошао до истог.
Одговори

(13-10-2014, 09:12 AM)ватхра Пише:  
(13-10-2014, 01:10 AM)Милослав Самарџић Пише:  Слетали на тзв. ослобођену територију?

Искакали над ослобођеном територијом.
Чак и кад су била направљена бројна слетишта није било лако да се слети на њих, а посебан обавештајни ризик је био да се у авионе стављају поверљиви подаци, јер су та слетишта била угрожена од Немаца.
Да ли правите разлику између евакусаиних и спашених?
Негде од новембра 1944. није било Немаца негде од Дубровника па на север до пред Задар чини ми се, тако да се падови или принудна слетања у том сектору не би могли рачунати као спашавања од Немаца.
Одговори

Британци су касније користили аеродром у околини Задра, поставио сам горе један пример да су тамо спустили авион ради оправке.
Одговори

(14-10-2014, 12:24 AM)Chicot Пише:  Ја не кажем да није било случајева да је прелетана Југославија - ти си био искључив и рекао
Цитат:путања авиона ка Немачкој је заобилазила део који наводиш и ишла преко Југославије. Нису летели праволинијски него рутом која им је повољна.
па се испоставило да није баш тако.

Шико,

да се подсетимо како је почела ова беспредметна дискусија:

(09-10-2014, 02:06 AM)Chicot Пише:  
(08-10-2014, 10:40 AM)ватхра Пише:  Око две трећине летова је и без Италије летело преко Југославије. Не знам зашто мислиш да за Немачку нису летели преко Југославије, поготово јер.ми је пуна табела авиона који су гађали Немачку.

Зато што ни теоријски авиони нису могли да прелећу наше копно ако су гађали циљеве на линији Минхен - Нирмберг или западно. Ова црвена тачка на карти је Blachammer, и то је, колико сам успео да испратим најисточнији циљ који су гађали.

[Слика: europe.jpg]

Ако треба да ти неколико пута поновим да јесу летели преко Југославије на путу за Немачку, да имам документа за авионе који су пали код нас, као и руте којима су летели, само да би ти извадио једну реченицу из контекста, онда не разумем даљу поенту ове дискусије.

(14-10-2014, 01:04 AM)Милослав Самарџић Пише:  Да ли правите разлику између евакусаиних и спашених?
Негде од новембра 1944. није било Немаца негде од Дубровника па на север до пред Задар чини ми се, тако да се падови или принудна слетања у том сектору не би могли рачунати као спашавања од Немаца.

Задар је заменио Вис у улози принудног аеродрома, али је на њега слетело свега неколико десетина авиона. Други избор је било слетање иза совјетских линија - што се испоставило као лошије решење јер су авијатичари путовали назад и месецима, а Совјети нису враћали авионе.
У случају слетања на савезнички аеродром попут Виса и Задра, авијатичари нису проглашавани за нестале, па самим тим ни евакуисани. Већ сам написао да авијатичаре са Виса нисам рачунао, исто је и за Задар.
Одговори

Можемо ли да видимо та документа која тражи Шико, неке примере?
Одговори

Ватра, рекао сам да линија Фођа - Минхен не сече наше копно, а да је Блехамер источнија мета и да у том случају авиони секу Југославију. Дакле нисам ни рекао да се није летело преко Југославије, већ да се углавном није летело.

Ако су ишли заобилазно, хтео бих да видим када је то било, због чега и колико је то било уобичајено. Ја сам навео пример за фебруар, изузетак који је трајао 3 дана.
Такође бих волео да сазнам детаље о тим обореним авионима из Минхена, када су оборени, којом рутом су ишли, где су погођени а где оборени.
Одговори

(14-10-2014, 06:28 PM)Chicot Пише:  Ако су ишли заобилазно, хтео бих да видим када је то било, због чега и колико је то било уобичајено. Ја сам навео пример за фебруар, изузетак који је трајао 3 дана.
Такође бих волео да сазнам детаље о тим обореним авионима из Минхена, када су оборени, којом рутом су ишли, где су погођени а где оборени.
Ако хоћеш да видиш претражи стотине МАЦР па види где су падали. Ако те мрзи да то радиш сам, дај неку понуду.
Одговори

Купићу ти књигу Smile

Кад имаш убележено најранији оборени авион из Минхена код нас?
Одговори

(15-10-2014, 05:22 PM)Chicot Пише:  Кад имаш убележено најранији оборени авион из Минхена код нас?

13. јуна 1944. су пала два бомбардера. Један авион је пао у море код Истре, други код Бихаћа. Посада оба авиона евакуисана, једна комплетна од партизана, друга делимично (било погинулих), вероватно и она од партизана.

И хоћеш ли ми напокон објаснити шта покушаваш да докажеш са овим?
Одговори

Хвала, ето видиш да није било тако тешко.
Јел знаш којим су групама припадали?
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 6 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним