18-11-2015, 06:25 PM
Ватра
Хвала на одговору. Честитке за досадашњи рад.
Хвала на одговору. Честитке за досадашњи рад.
(18-11-2015, 04:26 PM)ватхра Пише:Покушаћу да прикупим додатне информације. Мој покојни ђед је од једног авијатичара добио на поклон кожне пилотске рукавице. Наиме он је пронашао једну посаду која је пала у рејону Скорча Гора - Клобук. Нажалост ђеда нема већ 40 година, а подаци о том догађају су ми исувише штури.(18-11-2015, 01:35 PM)Сипуљац Пише: Ватра, од тих 1800 евакуисаних од стране партизана, који период се издваја бо бројности?
Добро питање, али још немам потпун одговор.
Кад завршим унос у табелу планирам да направим анализу по месецима (пада и евакуације), као и по регији.
До тада немам прецизну статистику. Могу ти из главе рећи да је до краја јануара 44-те пало мало авијатичара, као и од краја априла 45-те. У преосталих 13 месеци је распоређена главнина.
Код четника је већина пала у периоду април-август.
(18-11-2015, 02:19 PM)Вук92 Пише: Током Другог свјетског рата, Њемци су оборили један амерички бомбардер који се срушио у рејону села Велимља у Бањанима (Никшић, Црна Гора). Сви чланови посаде су преживјели и збринути су били код локалног становништва. Ова фотографија је настала испред куће гдје су они боравили неколико мјесеци до њиховог евакуисања у Италију.
Питање за ватхру: Да ли имаш неке податке о авионима који су се срушили у рејону села Вилуси, Велимље или на локалитетима Скорча Гора, Клобук?
Иначе дио репа овога авиона се и даље чува код једног мјештанина и на њему имају ознаке.
Вуче,
нисам уписивао прецизно место пада јер га углавном не наводе тачно, често авион падне далеко од посаде, а приде ми није ни било потребно у истраживању.
Место пада је често могуће наћи у локалним подацима по датуму, доста места је потврђено и пронађени остаци авиона, међутим код нас је пало неких 450 америчких бомбардера и 150 ловаца и то је повећи посао да се усклади, па га радо препуштам другима.
У Црној Гори сам нашао да је пало неких 19 бомбардера Б-17 и Б-24, од тога у близини Никшића два. Оба личе на твој опис, али наводе само да су били близу Никшића. Могуће и да је неки авион који је уписан на другом месту.
Ако ми даш још неку информацију мислим да ћу моћи да ти кажем који је авион у питању.
(18-11-2015, 10:08 AM)ватхра Пише: Шико,
истраживање је обављено на комбинацији MACR и Escape statements.
MACR су доступни на сајту Fold3, али код њих се налази мање информација о евакуисаним (али се налазе о заробљеним и несталима). Escape statement говори углавном о евакуацији.
У MACR-овима се налази уписано око 4.000 авијатичара, али нема неких 400 за које није направљен MACR (посаде које су целе евакуисане брзо).
Значи за комплетно истраживање је неопходна комбинација ова два типа докумената.
Користио сам део докумената мисије Халјард.
Нисам користио ОСС документа и документа мисија.
Требало би да негде постоје подаци о евакуисаним авијатичарима и код њих, баш зато јер су јављали кад је комплетна посада спашена.
Такође је објављен списак свих евакуисаних из Словеније, што је дефинитивно дело савезничких мисија. Ту је и списак који је Фриман објавио у ”Заборављених 500”. Међутим, ти спискови нису комплетни (у оба сам нашао грешке), али могу да буду допуна овоме што радим.
(18-11-2015, 06:31 PM)Chicot Пише: Ок, то је све јасно, али су и МАЦР и Escape statements изворно грађа ваздухопловства, у њиховим архивама се налази, зар не?Тако је, МАЦР се налазе и у НАРА и у Максвелу, али су већином доступни на Фолд3 што је много лакше.
(18-11-2015, 06:31 PM)Chicot Пише: Ово што кажеш за део докумената мисије Халјард, на шта тачно мислиш? На Крајгерове извештаје који су слати 15-тој ваздухопловној?Само да се исправим, извештаји су ACRU, у њима има Халјарда али и нешто мало других. Ту се налази и доста телеграма између ACRU и Халјард мисије, типа слање залиха, списак неких пилота на терену итд.
(18-11-2015, 06:31 PM)Chicot Пише: Фриман је ваздухопловац, ако се добро сећам, и он је примарно користио документацију 15-те, јел тако беше?Фримен није користио никакву документацију. Да јесте, лако би нашао колико је људи евакуисано током мисије Халјард.
(18-11-2015, 06:35 PM)ватхра Пише:Јасно, хвала.(18-11-2015, 06:31 PM)Chicot Пише: Ок, то је све јасно, али су и МАЦР и Escape statements изворно грађа ваздухопловства, у њиховим архивама се налази, зар не?Тако је, МАЦР се налазе и у НАРА и у Максвелу, али су већином доступни на Фолд3 што је много лакше.
Escape statements сам нашао у Максвелу, разбацане на око 50 ролни. То је грађа коју код нас нико није користио ни проучавао (можда само делимично).
(18-11-2015, 06:35 PM)ватхра Пише:(18-11-2015, 06:31 PM)Chicot Пише: Ово што кажеш за део докумената мисије Халјард, на шта тачно мислиш? На Крајгерове извештаје који су слати 15-тој ваздухопловној?Само да се исправим, извештаји су ACRU, у њима има Халјарда али и нешто мало других. Ту се налази и доста телеграма између ACRU и Халјард мисије, типа слање залиха, списак неких пилота на терену итд.
(19-11-2015, 01:03 PM)ватхра Пише:Да, претпоставио сам.(18-11-2015, 07:16 PM)Chicot Пише: То си исто нашао на Фолду?
На фолду има само МАЦР.
Остало сам поручио из Максвела где је архива 15. ААФ.
Да ли си и ти нешто гледао МАЦР-ове? Докле си стигао?
(18-11-2015, 12:45 PM)ватхра Пише: Код четника је:
- 30 евакуисаних 29. маја
- 343 током мисије Халјард
- 12 прешло у Италију или на друге начине
- 120 прешло код партизана
- 11 ослобођено од Немаца и предато Бугарима
- 18 заробљено током бекства - за разлику од партизана, без борбе.
(20-11-2015, 05:26 PM)Chicot Пише:Имам поименични попис 4350 Американаца.(18-11-2015, 12:45 PM)ватхра Пише: Код четника је:
- 30 евакуисаних 29. маја
- 343 током мисије Халјард
- 12 прешло у Италију или на друге начине
- 120 прешло код партизана
- 11 ослобођено од Немаца и предато Бугарима
- 18 заробљено током бекства - за разлику од партизана, без борбе.
Ово су резултати до којих си дошао појединачним пописивањем? Имаш имена за све ове људе? Питање се односи и на оно што си навео у истом посту пре цитираног.
(22-11-2015, 08:43 PM)ватхра Пише:(22-11-2015, 06:06 PM)Chicot Пише: Обука пилота је трајала око годину дана. И то тако што је скраћен период академског дела обуке са 12 на 7 месеци. Непосредна последица је губитак током практичног дела обуке, не баш занемарљивог процента у техници и људству, мислим да се ради о неколико стотина посада.
Овако је изгледала обука посада крајем 1942.
Већина пилота и копилота који су оборени над Југославијом су се прикључили војсци током 1942.
Да им је обука трајала нешто дуже, стигли би на крај рата...
Цитат:When the United States entered the war, “it could hardly be said that the program for bombardier training was even well begun, though some еxpensive lessons had been learned.” By February 1943 a total of 7,378 bombardiers had been graduated, and the bombardier schools were turning
out graduates as fast as they could be absorbed by the operational
training units.4
The development of a program to train a separare member of the
aircrew as a navigation specialist followed a pattern very similar to
that of bombardier training.
at Barksdale in November I 940, and by July I 94 I this school had graduated three classes which totaled fifty-two navigators. This number,
when added to the 287 graduated from the PAA school, was 410 short of the goal of 749 navigators that had been scheduled for I April 1941. Moreover, it was hardly a beginning on the new goal of 4,888 navigators per year which had been authorized early in 1941, and no increases in the numbers trained could be expected from the two existing schools
By I November 1941 it was obvious that this plan, too, was falling short of meeting the requirements set forth in training directives. These schedules had called for 1,269 navigator graduates by that date; but the total number of navigators that all schools-civil and military-had been able to train was 460.
(27-11-2015, 10:56 PM)ватхра Пише: Шико,
погледај мало боље график.
При формирању групе, пилоти су вежбали укупно скоро две године, копилоти месец дана мање, па још месец дана мање навигатори и нишанџије. Обични митраљесци, мање од десет месеци.
Претпостављам да пилоти за замену нису имали део са уходавањем групе, већ су слати у формиране јединице, а могуће и да су имали краћу обуку.
То значи да је пилот бомбардера имао 20-22 месеца обуке, а копилот месец дана мање.
То је знатно више од годину дана колико тврдиш.
Цитат:The size of each entering primary flying training class was 396
until 18 May 1940, when the number was jumped to 466. This was but a prelude to much greater increases, as the War Department announced
that starting in June entering classes would number 605
flying cadets; in August, 900; in September, 1,100; in October, 1,234;
and in November 1940 and thereafter, 1,292
(27-11-2015, 10:56 PM)ватхра Пише: Ево ти пример пар пилота које сам насумице нашао:
Самјуел Пескин, пилот
Ступио у војску 4. јула 1942.
Оборен 4. октобра 1944.
Летео на 13 мисија.
Марвин Бојдстун
Ступио у војску 28. фебруара 1942.
Оборен 1. октобра 1944.
Летео на 12 мисија.
Цитат:the AAF had found it advisable in 1942 to recruit aviation cadets in excess of its immediate needs and to hold them in an inactive enlisted reserve until needed. By December 1942 approximately 93,000 men were awaiting classification and instruction, and many of them had been in this limbo for six or seven months. Not only did this extended in-active period discourage some of the men, but the pool of idle man-power received increasing notice from selective service boards and the War Manpower Commission.
Whatever its long-range value, the course was a morale booster for men who had waited months to learn to fly.18
(28-11-2015, 12:56 PM)Бенито Пише: Bez obzira sto je rec o vicu, kakvo je Vase misljenje o kvalitetu nemackog, sovjetskog i americkog vazduhoplovnog osoblja za vreme DSR?
(28-11-2015, 05:01 PM)ватхра Пише: Не знам из ког разлога си поставио текст о обуци нишанџија, кад не говоримо о прецизности гађања, нити о пилотима ловаца, за које си поставио табелу.
(28-11-2015, 05:01 PM)ватхра Пише: Американци су имали могућност да се припреме на миру, па су могли и добро да обуче посаде. Можда им врхунски пилоти нису били добри као код Немаца, али код Американаца никад не би могли да лете слабо обучени пилоти као код других. Значи просек им је био јако добар. Такође су себи могли да дозволе луксуз да после одређеног броја мисија шаљу људе кући (нпр 35 или 40 за бомбардере, при чему су се теже мисија рачунале дупло).