Оцена Теме:
  • 4 Гласов(а) - 3.75 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

БЕЗУМЉЕ И ПРОПАГАНДА ЉОТИЋЕВАЦА И НЕДИЋЕВАЦА
#57

(17-08-2019, 11:50 AM)пек. Пише:  Има на крају књиге један антисемитски текст и у њему Јевреје назива хрватским именом Жидови што ни на једном другом месту не ради тако да је тај текст сигурно додат а за остале текстове не може да се каже да су антисемитски иако сада сваку критику израелске политике проглашавају за антисемитизам.

Ја...тзв. "љотићевци" су познати по томе што су Јевреје звали Жидовима!

Хммм....можда је баш сам Љотић допис'о тај текст под утицајем супруге му Госпоже Ивке, која је знамо, била 'рватица!

Хммм...ја....биће да је тако, шушка се около!

Шок

ПРОСВЕТАР, раб Божји и раденик на трудном воздвиженију Часног Крста и срушеног Стлпа Рашко-Сербскјаго.
СРБИН ИМА ПУТИНА ЗА БРАТА,
А ПУТИН ЈЕ ТАТА ОД САРМАТА,
ОД ЛОВЋЕНА ДО УРАЛА,
СВЕ СУ СТРАЖЕ ОД КИНЖАЛА,
ГРАДИЋЕМО НОВИ СЕВАСТОПОЉ,
ШТИТИЋЕ НАС БУЛАВА И ТОПОЉ!
Одговори
#58

(16-08-2019, 10:39 PM)Милослав Самарџић Пише:  
(16-08-2019, 08:18 PM)Ратко Пише:  Ђакон каже да рукопис постоји (на тоалет папиру) и да га је он објавио.
Имам најгоре могуће мишљење о љотићевцима, али не верујем у то да су они фалсификовали ову књигу. Нисам чуо да је неко од људи који су проучавали дело Светог владике Николаја и писали о њему, изнео ту хипотезу. Заправо, никад нисам чуо тако нешто.
Дакле, рукопис је сачуван, могу се ухватити недоследности и у рукопису (ако их има) и у садржају. Сумњам да то не би било учињено до сада. Низ врло компетентних људи је проучава владику Николаја, између осталог и тај аспект - оптужбе против њега, однос према Јеврејима итд.
Осим тога, претпостављам да се зна где су рукописи стајали, ко их је чувао и да ли су љотићевцима били доступни.
Још крајем 20-их је владика водио полемику са Врховним рабином СХС због једне своје беседе у САД, коју је рабин сматрао увредом за Јевреје. Сећам се кад сам читао ту полемику. Мислим да је Светом владици Николају био својствен тај тзв библијски антисемитизам (мада нисам сигуран да је антисемитизам исправан термин), што је нешто друго у односу на нацистички антисемитизам, наравно. Уосталом, владика је конкретним Јеврејима спасавао животе ризикујући свој живот, што је доказана ствар. Не бих рекао да је владика био "антисемита" више од Достојевског или Шекспира нпр.
У сећању ми је да је неко писао да нешто није у реду с тим рукописом. Можда Џомић. Тих неколико реченица је више од тзв. библијског антисемитизма. Стави Срби уместо Јевреји и види шта бисмо ми мислилио о аутору... У најмању руку, чудно је да то неко пише о Јеврејима у логору где су Јевреји страдали.
Волео бих да прочитам тај текст Џомића (ако је он писао). Мислим да је владика само користио теже речи у тежим околностима, али неку линију сагледавања ствари није променио у односу на предратни период. Можда је зато и написао такву прибелешку (да није за објављивање), питајући се и сам да ли је претерао? Ко зна. Он је био Божји човек, и баш је у логору доживео тренутке Откровења, за које је након рата изјавио једној Рускињи, да вреде више од живота. Биће да је његова семантика мало другачија од оне на коју смо ми навикли. Када се то све стави у контекст његовог дела, мислим да недоследности нема. Не видим да је то у основи другачији став од оног који је исказивао и пре. Зар није још у Мисионарским писмима" писао једном Русу да је руски народ снашла несрећа "због јудаизоване интелигенције руске"; да су се "Јудеји одлучили за царство земаљско, због чега су и распели на крст Оснивача царства небескога", "попуштањем сила небеских преовладали су и дошли на власт јудаизирани, и ови сад владају руском земљом, али не и руском савешћу". Затим пише: "Као путујући акробати јудаизирани безбожници ходе на узди кнеза пакла од пораза ка поразу још од оне змијске повести у Рају до данас. Њихово је свагдашње дело - престаро и престарело - дрско угонити Бога у лаж, злобно одрицати Царство Небеско. Кад засија светлост Христова, њихова сенка у историји света остаће врло мрачна, и столећима страшиће народе и - припијати их уз Бога." Притом је апсолутно јасно, да не мисли на све Јевреје, али мисли на преовлађујући дух код Јевреја. Итекако каже да су апостоли и хришћански мисионари били Јевреји, али истиче да Јевреји не следише њихов пример, него устадоше против Спаситеља.
Са великим гнушањем говори о европској, у основи антихришћанској култури, о римокатолицизму/папизму и протестантизму. И ми данас вршимо генерализације, па кажемо да су Хрвати такви и такви, но не мислимо на сваког Хрвата и Хрватицу, већ на дух који тамо влада. Итд.
Међутим, од свих нас Свети владика је већи јер не само да је у животу показао да је праштао непријатељима својим, него се за њих молио дубином свога бића.

(17-08-2019, 11:50 AM)пек. Пише:  Има на крају књиге један антисемитски текст и у њему Јевреје назива хрватским именом Жидови што ни на једном другом месту не ради тако да је тај текст сигурно додат а за остале текстове не може да се каже да су антисемитски иако сада сваку критику израелске политике проглашавају за антисемитизам.
Владика је итекако називао Јевреје именом Жидови и пре рата.
Одговори
#59

Паз' вако Ратко.... наиме, те тренутке откровења у логору које је доживео, касније је то преточио у својој књизи "Земља Недођија" (Четник главни јунак, овде је постављена).

Што се тиче Џомића- исто је овде постављена та књига (додуше, само наслов) "Српска Православна Црква и Љотићевци"

Мораш правити разлику између "јудејштвујући" и "антисемитизам" који су Љотари пришили Владици Николају у тој књизи "Кроз Тамнички Прозор".

Што се тиче његових критика католицизма и протестантизма... како кад, распон је велики, од готивљења до оштре критике.

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#60

(18-08-2019, 12:13 AM)Шумадинац Пише:  Паз' вако Ратко.... наиме, те тренутке откровења у логору које је доживео, касније је то преточио у својој књизи "Земља Недођија" (Четник главни јунак, овде је постављена).

Што се тиче Џомића- исто је овде постављена та књига (додуше, само наслов) "Српска Православна Црква и Љотићевци"

Мораш правити разлику између "јудејштвујући" и "антисемитизам" који су Љотари пришили Владици Николају у тој књизи "Кроз Тамнички Прозор".

Што се тиче његових критика католицизма и протестантизма... како кад, распон је велики, од готивљења до оштре критике.
Мислио сам на то да му се Бог открио, да се сусрео са Господом лице у лице, док се молио да му узме живот овоземаљски. Господ га гледа и каже му да није време.

Нисам прочитао ту књигу. Да ли Џомић пише да су љотићевци фалсификовали "Кроз тамнички прозор"?

Ни данас ми није јасно зашто се користи термин "антисемитизам", обзиром да Јевреји нису једини семитски народ.

Мислим да нашем великом светитељу и лекару душа нико ништа "пришити" не може. Оставио је довољно писаног трага да се сви његови ставови могу јасно видети.
Писао је то што је писао, слагао се неко са тим или не.

Што се тиче римокатолика и протестаната, знам да је сарађивао са њима као млад и као мисионар у Великој Британији и САД, али не нађох ни једно похвално слово о римокатолицизму или протестантизму. У сваком случају, као православни духовник, бар у последњих три деценије живота, сматра и једне и друге као тешку јерес.
Одговори
#61

(18-08-2019, 12:17 PM)Ратко Пише:  
(18-08-2019, 12:13 AM)Шумадинац Пише:  Паз' вако Ратко.... наиме, те тренутке откровења у логору које је доживео, касније је то преточио у својој књизи "Земља Недођија" (Четник главни јунак, овде је постављена).

Што се тиче Џомића- исто је овде постављена та књига (додуше, само наслов) "Српска Православна Црква и Љотићевци"

Мораш правити разлику између "јудејштвујући" и "антисемитизам" који су Љотари пришили Владици Николају у тој књизи "Кроз Тамнички Прозор".

Што се тиче његових критика католицизма и протестантизма... како кад, распон је велики, од готивљења до оштре критике.
Мислио сам на то да му се Бог открио, да се сусрео са Господом лице у лице, док се молио да му узме живот овоземаљски. Господ га гледа и каже му да није време.

Нисам прочитао ту књигу. Да ли Џомић пише да су љотићевци фалсификовали "Кроз тамнички прозор"?

Ни данас ми није јасно зашто се користи термин "антисемитизам", обзиром да Јевреји нису једини семитски народ.

Мислим да нашем великом светитељу и лекару душа нико ништа "пришити" не може. Оставио је довољно писаног трага да се сви његови ставови могу јасно видети.
Писао је то што је писао, слагао се неко са тим или не.

Што се тиче римокатолика и протестаната, знам да је сарађивао са њима као млад и као мисионар у Великој Британији и САД, али не нађох ни једно похвално слово о римокатолицизму или протестантизму. У сваком случају, као православни духовник, бар у последњих три деценије живота, сматра и једне и друге као тешку јерес.

Опет грешиш! Никада није католицизам и протестантизам сматрао за јерес. Уосталом, нити једна православна црква то сматра. Ако већ хоћемо да цепидлачимо о похвалном слову, нађи његову књигу "Агонија Цркве".

Нажалост, Љотићевци су итекако унели у "Кроз Тамнички Прозор" своје идеје. Баш зато Владика Николај није хтео да је објави.

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#62

(18-08-2019, 01:02 PM)Шумадинац Пише:  Опет грешиш! Никада није католицизам и протестантизам сматрао за јерес. Уосталом, нити једна православна црква то сматра. Ако већ хоћемо да цепидлачимо о похвалном слову, нађи његову књигу "Агонија Цркве".
"Агонија цркве" је писана 1917. године. То је Николај са драстично другачијим погледима на цркву (и не само на цркву), него што ће их имати касније, а дефинитивно као епископ жички, и касније охридски.

Апсолутно је сматрао римокатолике и протестанте за јерес. Ту никакве сумње нема. И то за тешку јерес.
За папу каже: "Инстиктивно сав православни народ осећа и сазнаје, да је кнез црне интернационале наш свагдашњи непријатељ, историјски непријатељ".
Дакле, папа је кнез црне интернационале.

А ево шта каже о "римској вери":

РИМСКА ВЕРА

Латини држе да је папа (један човек) непогрешив, и да сам у име Христа влада црквом. Ни епископи ни свештеници ни народ немају гласа у цркви. Чак ни у имовинским питањима нико се не пита осим папе.
Међутим, међу апостолима било је равенство (једнакост). То се види из Дела Апостолских глава 15. Сви апостоли држали су сабор и решавали и сложно решили једно питање. У стиху 28. апостоли кажу: Изволисја Духу Свјатому и нам – то јест Дух Свети је једини непогрешив. Прво Дух Свети решава па онда апостоли сви. А не један човек, као што је сада у римској цркви. И тако установа папства као непогрешивог диктатора противи се Духу Светоме и практици светих апостола. У томе црква римска је у великој заблуди. У Православној Цркви остао је до данас обичај апостолски, да сви архијереји решавају црквено питање призивајући Светог Духа да им он буде вођ. Православни папа није смртан човек него Дух Божји.
Латини причешћују народ само у једном виду, т.ј. дају вино а не и хлеб. Дају крв Христову а не и тело. Код њих само свештеници се причешћују у оба вида. Код православних како свештеници тако и народ. Господ је разломио хлеб и дао апостолима на Тајној Вечери као Тело Своје. Тако и чашу са вином као Крв Своју. Дакле код Латина је велика заблуда. Њихов народ не прима цело причешће но само пола причешћа.
Латини су забранили брак свештеницима. Међутим, ми знамо да је било и апостола жењених. Сам апостол Петар био је жењен човек, што се види из Матеј. 8,14. Господ је исцелио његову ташту. И многи велики светитељи били су жењени људи, као свети Спиридон, св. Григорије Ниски, и др. Код православних је правило. Свештеници се по правилу жене. Но ако би неко хтео да буде свештеник и нежењен, Црква му то дозвољава. Латинска забрана брака свештенству има врло страшне последице: разврат свештеника, који без мало држе невенчане жене под именом слушкиња.
Латини су покварили пост. У посне дане они дозвољавају све да се једе осим млека. А пост је почетно слово у вери православној. Православна Црква држи пост како се држало од почетка у Хришћанству. Ако се неко лично греши о пост, то је његова ствар пред Богом. Али Црква то осуђује и држи правило поста неокрњено.
Латини су потппуно забранили други барак хришћанима. То је велика заблуда. Ми знамо, да је било светих царева и других људи, који су се двапут женили, па су се ипак посветили (свети краљ Милутин, свети Владимир руски и т. д.), тако и жене које су се двапут удавале. Забраном другог брака латинска црква је изазвала ону страхоту што се зове грађански брак у Европи и Америци. Јер католици, кад остану удови, ступају у грађански брак. А то је горе него код Турака.
Код Латина никако не може освештана вода да се држи а да се кроз неколико дана не поквари. Међутим, у православној Цркви вода освештана држи се непокварена и по пет и по десет година. Из овога је јасно, да је Дух Свети у православној Цркви.
Латини држе као посне дане уторак и суботу. Они у ствари немају поста. Али форме ради одредили су та два дана као посна. Зашто уторак и субота ми не разумемо. Православна Црква држи пост у среду и петак. У среду зато што је у тај дан Господ издат од Јуде и што су Јевреји донели смртну пресуду Христу. А у петак зато што је то страшни дан распећа Господа на крсту.
Код Латина иконе не значе ништа. То су обичне слике. И то световњачке телесне слике. Њихова Богородица слика се са расплетеним косама. Они траже да су насликани свеци само телесно лепи људи. А не труде се да на њима покажу светлост и смирење и небески мир. Чак су њихове слике и неучтиве: анђели голи и дебели.
Латинском црквом управљају Талијани. Папа не бива нико ако није Талијан. А себе зову светском интернационалом. Ако би то било, онда би ваљда требало и неки Словен да буде папа (Хрват или Чех). Али Талијани то не допуштају ни за живот. Па ни Французу то не даду. У томе је дакле лаж њиховог интернационализма. А истина је да римском црквом потпуно господаре Талијани.
Латински попови служе се свим средствима у пропаганди, чак отровом и мачем. Они су јавно истакли као правило: циљ оправдава средство. А то је неморално и за турску веру а камо ли за Хришћанску. Православна Црква верује, да је истина јача од свега, и да истина и чистота морају победити. Зато православна Црква не агитује лажима ни бакшишима, а још мање злочинима. Латини хоће брз успех, зато се служе свим средствима. А православни са стрпљењем полако корачају уздајући се у Бога Свевишњега.
Папа се прогласио светским владарем, добио је опет светску државу, држи војску, кује новац, има полицију, тамнице, осуђује на смрт. А кад Христа хтедоше учинити царем – Он побеже и сакри се (Јов. 6, 15). Још када је питао Господ: Чији је лик на новцу, и кад му рекоше: Ћесаров, Он одговори: подајте ћесарево ћесару а Божје Богу! Но папа се није од тога ништа научио. На новац он ставља свој лик. И узима порез од народа. Дакле он је ћесар! Страшно.
На питање: зашто је Господ трипут упитао Петра, да ли га љуби? Одговор од светих отаца: зато што се Петар трипут одрекао Христа па га је Господ хтео добро да искуша док се Петар није заплакао.
Христос је прао ноге ученицима, а папи се љубе ноге, ко пред њега изађе! И то је заиста страшно.
Сви апостоли носили су браде. Тако и сви светитељи. У раније време, док се римска црква није оделила од православне, и папе су носиле браде и свештеници римски. А после папе и попови његови брију се као год пагански стари Римљани.
Словени немају никаквог смисла живота нити какве мисије у свету без Православља. Рим је од увек био и за увек остао крвни душманин словенских народа, узимајући од њих само паре а називајући их варварима.
И тако даље, пуно и пуно, редом.

Благо ономе коме се отворе очи да види и уши да чује где је лаж а где је истина.

(18-08-2019, 01:02 PM)Шумадинац Пише:  Нажалост, Љотићевци су итекако унели у "Кроз Тамнички Прозор" своје идеје. Баш зато Владика Николај није хтео да је објави.
Овде износиш нову тезу - да је владика Николај видео да су љотићевци фалсификовали његову књигу, па зато није хтео да је објави. Не видим никакав смисао у овоме.
Претходна теза - да су љотићевци нешто дописали након његове смрти је макар теоретски могућа (мада, по мом скромном мишљењу, јако тешко доказива, и не стоји, и нисам видео да је ико то уопште тврдио док овде не прочитах), али ова варијанта - да није хтео да објави јер је видео да су љотићевци нешто дописали - је апсолутно искључена.
Одговори
#63

Опет друже Ратко грешиш! Наиме, Владика Николај није ревидирао ставове по питању западног хришћанства, нити по питању других вера. То су тлапње Димитрија Богдановића. И пред крај свог земаљског живота је сарађивао са њима и готивно писао о њима. Постоје документа. Тај текст је школска критика католицизма, али нигде није писао да је јерес, јер никада није донета саборска одлука да је католицизам јерес, већ само су изнета појединачна мишљења појединих светитеља.

Што се тиче љотићеваца, наравно да је Владика знао. Зато није ни објавио. Он није веровао у фашистичко-нацистичку идеју о јудеомасонској завери.

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#64

(18-08-2019, 04:48 PM)Шумадинац Пише:  Опет друже Ратко грешиш! Наиме, Владика Николај није ревидирао ставове по питању западног хришћанства, нити по питању других вера. То су тлапње Димитрија Богдановића. И пред крај свог земаљског живота је сарађивао са њима и готивно писао о њима. Постоје документа. Тај текст је школска критика католицизма, али нигде није писао да је јерес, јер никада није донета саборска одлука да је католицизам јерес, већ само су изнета појединачна мишљења појединих светитеља.

Што се тиче љотићеваца, наравно да је Владика знао. Зато није ни објавио. Он није веровао у фашистичко-нацистичку идеју о јудеомасонској завери.
Не знам ништа о "тлапњама" Димитрија Богдановића, ја читам Светог владику Николаја, он је кристално јасан и не требају ми тумачи.
Дакле, за њега је папа "антихрист", "ђаволов свештеник", "кнез црне интернационале" "архијеретик". Дакле, све ове речи владика Николај је употребио за папу. Да ли је негде разговарао са католицима и протестантима, да ли су размењивали мишљења, то је сасвим друга ствар!Архијерес је римокатолицизам за владику Николаја.
Исти став има и Свети Јустин Ћелијски, који каже да су највећа три пада у историји људског рода:
- Адамов пад
- Јудин пад
- Пад римског папе
Наша црква уистину већих духовника и ауторитета од ове двојице светитеља нема.
Да би нешто било јерес није потребна саборска одлука, што лако можемо видети кроз историју цркве.

Не може се владика Николај ни на који начин повезивати са нацистима и фашистима. Доказа да је књига "Кроз тамнички прозор" фалсификат нема. Нити је то, колико ми је познато, ико јавно изнео.
Одговори
#65

(18-08-2019, 01:02 PM)Шумадинац Пише:  Никада није католицизам и протестантизам сматрао за јерес. Уосталом, нити једна православна црква то сматра.

Цитат:ДУШАНОВ ЗАКОНИК

1. О хришћанству:
Најпре за хришћанство. Овим начином да се очисти хришћанство.


6. О јереси латинској:

И за јерес латинску, што су обратили хришћане у азимство да се врате опет у хришћариство, ако се нађе ко пречувши и не повративши се у хришћанство, да се казни како пише у закону светих отаца.

7. О јереси латинској:

И да постави Велика црква протопопе по свима градовима и трговима, да поврате хришћане од јереси латинске, који су се обратили у веру латинску, и да им даде заповест духовну и да се врати сваки у хришћанство.

8. О латинском попу:

И поп латински ако се нађе, обративши хришћанина у веру латинску, да се казни по закону светих отаца.

9. О полуверцима:

И ако се нађе полуверац, који је узео хришћанку, ако усхте, да се крсти у хришћанство, а ако се не крсти, да му се узме жена и деца и да им се даде део од куће, а он да се изагна.

10. О јеретику:

И ко се нађе ко јеретик, живећи међу хришћанима, да се ожеже по образу и да се изагна, а ко би га тајио, и тај да се ужеже.

21. О продавању хришћана:

И ко прода хришћанина у иноверну веру, да му се рука отсече и језик одреже.

УНИЈАТИ И ЕКУМЕНИСТИ ИЗИЂИТЕ!

УНИЈАТИ И ЕКУМЕНИСТИ ИЗИЂИТЕ!

НИКО ОД УНИЈАТА И ЕКУМЕНИСТА ДА НЕ ОСТАНЕ!

А ВИ КОЈИ СТЕ ВЕРНИ У МИРУ ГОСПОДУ СЕ ПОМОЛИМО!



Апостол Павле упозорава све нас који хоћемо да се зовемо Православни Хришћани:

Цитат:Не знате ли да мало квасца све тијесто укисјели? Одбаците дакле стари квасац, да буде ново тијесто. Зато да празнујемо (славимо Бога) не у квасцу старом, ни у квасцу злоће и неваљалства, него у бесквасним хљебовима искрености и истине.

Писах вам у посланици да се не мијешате са блудницима… а сад вам пишем да се не мијешате са неким који се брат зове, ако је блудник или користољубац или идолопоклоник. С таквим заједно и да не једете…

Избаците злога између себе!

ПРОСВЕТАР, раб Божји и раденик на трудном воздвиженију Часног Крста и срушеног Стлпа Рашко-Сербскјаго.
СРБИН ИМА ПУТИНА ЗА БРАТА,
А ПУТИН ЈЕ ТАТА ОД САРМАТА,
ОД ЛОВЋЕНА ДО УРАЛА,
СВЕ СУ СТРАЖЕ ОД КИНЖАЛА,
ГРАДИЋЕМО НОВИ СЕВАСТОПОЉ,
ШТИТИЋЕ НАС БУЛАВА И ТОПОЉ!
Одговори
#66

(18-08-2019, 07:42 PM)Ратко Пише:  
(18-08-2019, 04:48 PM)Шумадинац Пише:  Опет друже Ратко грешиш! Наиме, Владика Николај није ревидирао ставове по питању западног хришћанства, нити по питању других вера. То су тлапње Димитрија Богдановића. И пред крај свог земаљског живота је сарађивао са њима и готивно писао о њима. Постоје документа. Тај текст је школска критика католицизма, али нигде није писао да је јерес, јер никада није донета саборска одлука да је католицизам јерес, већ само су изнета појединачна мишљења појединих светитеља.

Што се тиче љотићеваца, наравно да је Владика знао. Зато није ни објавио. Он није веровао у фашистичко-нацистичку идеју о јудеомасонској завери.
Не знам ништа о "тлапњама" Димитрија Богдановића, ја читам Светог владику Николаја, он је кристално јасан и не требају ми тумачи.
Дакле, за њега је папа "антихрист", "ђаволов свештеник", "кнез црне интернационале" "архијеретик". Дакле, све ове речи владика Николај је употребио за папу. Да ли је негде разговарао са католицима и протестантима, да ли су размењивали мишљења, то је сасвим друга ствар!Архијерес је римокатолицизам за владику Николаја.
Исти став има и Свети Јустин Ћелијски, који каже да су највећа три пада у историји људског рода:
- Адамов пад
- Јудин пад
- Пад римског папе
Наша црква уистину већих духовника и ауторитета од ове двојице светитеља нема.
Да би нешто било јерес није потребна саборска одлука, што лако можемо видети кроз историју цркве.

Не може се владика Николај ни на који начин повезивати са нацистима и фашистима. Доказа да је књига "Кроз тамнички прозор" фалсификат нема. Нити је то, колико ми је познато, ико јавно изнео.

Дакле, уопште ниси читао Владику Николаја. Јер те етикете никада није употребљавао. То су артемитски термини, не од Владике.

Да би се нешто окарактерисало за јерес, потребна је саборска одлука, дакле Сабор. Упитај се зашто досад (од раскола) није сазван Васељенски Сабор и зашто није постављен Епископ Рима.

Итекако постоји докази да је ту Љотићевштина умешала прсте.

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#67

(18-08-2019, 01:02 PM)Шумадинац Пише:  Никада није католицизам и протестантизам сматрао за јерес. Уосталом, нити једна православна црква то сматра.

Нападающымъ на Церковь Христову и учащымъ, яко Оная раздѣлися на вѣтви, яже разнятся своимъ ученіемъ и жизнію, и утверждающымъ Церковь не сущу видимо быти, но отъ вѣтвей, расколовъ и иновѣрій соединитися имать во едино тѣло; и онемъ, иже не различаютъ истиннаго священства и таинствъ Церкви отъ еретическихъ, но учатъ, яко крещеніе и евхаристіа еретиковъ довлѣютъ ко спасенію; и онемъ, иже имутъ общеніе съ сими еретики или пособствуютъ имъ, или защищаютъ ихъ новую ересь икуменизма, мняще ю братскую любовь и единеніе разрозненныхъ христіанъ быти, Анаѳема! (трижды).

Онима који нападају Цркву Христову и уче да се она поделила на гране, које се разликују по учењу и животу, и који тврде да Црква не постоји видљиво, већ ће настати када се све гране, расколи и иноверја сједине у једно тело; и онима који не разликују истинито свештенство и Свете Тајне Цркве од јеретичких, него уче да су крштење и причешће јеретика довољни за спасење, и

онима који имају општење са овим јеретицима или им помажу или заступају и бране њихову нову јерес екуменизма у име братске љубави и уједињења раздељених хришћана
,

АНАТЕМА!
АНАТЕМА!
АНАТЕМА!

ПРОСВЕТАР, раб Божји и раденик на трудном воздвиженију Часног Крста и срушеног Стлпа Рашко-Сербскјаго.
СРБИН ИМА ПУТИНА ЗА БРАТА,
А ПУТИН ЈЕ ТАТА ОД САРМАТА,
ОД ЛОВЋЕНА ДО УРАЛА,
СВЕ СУ СТРАЖЕ ОД КИНЖАЛА,
ГРАДИЋЕМО НОВИ СЕВАСТОПОЉ,
ШТИТИЋЕ НАС БУЛАВА И ТОПОЉ!
Одговори
#68

(18-08-2019, 04:48 PM)Шумадинац Пише:  Опет друже Ратко грешиш! Наиме, Владика Николај није ревидирао ставове по питању западног хришћанства, нити по питању других вера. То су тлапње Димитрија Богдановића. И пред крај свог земаљског живота је сарађивао са њима и готивно писао о њима. Постоје документа. Тај текст је школска критика католицизма, али нигде није писао да је јерес, јер никада није донета саборска одлука да је католицизам јерес, већ само су изнета појединачна мишљења појединих светитеља.

Што се тиче љотићеваца, наравно да је Владика знао. Зато није ни објавио. Он није веровао у фашистичко-нацистичку идеју о јудеомасонској завери.

А шта је са Фотијевим сабором?

Католици су осуђени још на Фотијевом сабору али је следећи папа одустао од неких јереси па је дошло до привременог помирења али се већ следећи папа вратио на јерес.
Одговори
#69

.
Свети Амвросије Оптински јесте Светитељ не само Руске Православне Цркве већ и васцеле Цркве Христове.

Свети Амвросије Оптински тврди и понавља да кримокатолчка назови-црква јесте ЈЕРЕС ЛАТИНСКА!

Ни Руска Православна Црква ни било која друга Помесна Православна Црква никада није оповргла нити се супротставила тумачењу Светог Амвросија Оптинског да је кримокатолчка назови-црква ЈЕРЕС ЛАТИНСКА!

Међутим!

На овом форуму извесни Шумадинац говори, булазни и тврди да "нити једна Православна Црква" не сматра кримокатоличку назови-цркву за јерес!

Закључак:

Ми, који се трудимо да будемо Правславним Хришћанином и Србином, све устајући и падајући по уској стази, верујемо учењу Православног Светитеља а не верујемо шта по разним форумима и друштвеним мрежама измишљају и булазне ликови попут реченог Шумадинца!

Ми рекосмо, по пустињи викасмо, ма Душу спасисмо!


Цитат:Главна јерес римске цркве, не по суштини, већ по деловању, јесте измишљени догмат првенства, или тачније, гордо тражење власти епископа Рима над друга четири Источна патријарха.

Ради ове власти, следбеници римске цркве су свог папу поставили више правила и одлука Васељенских Сабора, верујући у његову непогрешивост. Али каква је та папска непогрешивост, сведочи историја која не лаже.

О папи Јовану XXIII, у одлуци Констанцког сабора, говори се: „Доказано је да господин Јован папа јесте грешник окорели и непоправљиви, био је и јесте безаконик, праведно окривљен за човекоубиство, за тровања и друга тешка злодела, који је често и упорно пред различитим великашима потврђивао и доказивао, да душа људска умире и гаси се заједно са људским телом, слично душама животиња и скотова, и да умрли никако неће васкрснути у последњи дан”.

Безакоња папе Александра VI и његових синова су били толико монструозна да се, по мишљењу савременика, папа бринуо о успостављању на земљи царства сатаниног а не Царства Божијег.

Папа Јулије II се постојано појио крвљу хришћана, ради својих циљева, наоружавајући један народ против другог. (Духовн. Беседа 1858 г. № 41).

Постоји и много других примера о великим забудама папе; али сада није време да говоримо о њима.

При таквим историјским сведочанствима и повређеношћу јеретичким учењем и папиним заблудама, да ли се паписти праведно надимају умишљеним достојанством римске цркве?

Да ли праведно понижавају Православну Цркву, која своју непогрешивост заснива не на неком лицу, већ на учењу Јеванђелском и Апостолском, на правилама и одлукама седам Васељенских Сабора и девет Помесних Сабора?

На овим Саборима су присуствовали Богонадахнути и Свети мужеви из целе васељене, и установили све оно што се тиче духовних потреба Цркве, сагласно са Светим Писмом.

Свети Амвросије Оптински

.
https://svetosavlje.org/da-li-su-katolici-sekta/

Цитат:Питање:

Помаже Бог, Оче, и праштај због питања.

Да ли су католици секта као и остале јеретичке цркве, јер су на Васељенским Саборима осуђени, и ако јесу, зашто се на мене љуте неки екуменисти свештеници и будићи свештеници (студенти богословије) из моје парохије због тих речи.

Јесу ли и екуменисти отпадници јер подржавају јединство са јеретицима?

Михајло

Одговор:

Драги Михајло, Колико је мени познато, Оци су нова и погрешна католичка учења назвали – јерес. Понекад „латинска јерес“, а не толико и „секта“.

На Васељенским Саборима је њихово учење осуђено као јерес – а не секта.

Међутим, зашто се неки богослови и тзв. „екуменисти“ љуте ако им то кажете – ја не знам. Треба њих питати да они сами објасне?

Поздравља те, О. Срба

Отац Србо јесте Свештеник Србске Православне Цркве па самим тим и васцеле Цркве Христове.

Отац Србо тврди и понавља да кримокатолчка назови-црква јесте ЈЕРЕС ЛАТИНСКА!

Међутим!

На овом форуму извесни Шумадинац говори, булазни и тврди да "нити једна Православна Црква" не сматра кримокатоличку назови-цркву за јерес!

Закључак:

Ми, који се трудимо да будемо Правславним Хришћанином и Србином, све устајући и падајући по уској стази, верујемо тумачењу Православног Свештеника Оца Срба а не верујемо шта по разним форумима и друштвеним мрежама измишљају и булазне ликови попут реченог Шумадинца!

Ми рекосмо, по пустињи викасмо, ма Душу спасисмо!

ПРОСВЕТАР, раб Божји и раденик на трудном воздвиженију Часног Крста и срушеног Стлпа Рашко-Сербскјаго.
СРБИН ИМА ПУТИНА ЗА БРАТА,
А ПУТИН ЈЕ ТАТА ОД САРМАТА,
ОД ЛОВЋЕНА ДО УРАЛА,
СВЕ СУ СТРАЖЕ ОД КИНЖАЛА,
ГРАДИЋЕМО НОВИ СЕВАСТОПОЉ,
ШТИТИЋЕ НАС БУЛАВА И ТОПОЉ!
Одговори
#70

Екуменисти, попут лика на овом форуму који носи надимак Шумадинац; радо прибегавају лажи, по којој су паписти само расколници, а не и јеретици, и да нису осуђени за јереси ни на једном Православном сабору.

Међутим!

На Сабору Св. Фотија Великог 879-880. г., у присуству свих Патријараха и Папе Јована 8., паписти су осуђени за јерес (филиокве).

На Сабору Св. Григорија Паламе 1351. г. за јерес спасавања тварном благодаћу.

Сабор у Цариграду, 1450. године осуђује лажну унију усвојену од Ферарско-флорентинског сабора и јеретичка учења у Латина.

Сабор у Цариграду 1722. године: ‘… Избегавајте лажи и новотарења Латина који не да се се не придржавају нити једне догме и тајинства Цркве, него нема коју нису оскрнавили и изменили.’

Сабор у Цариграду 1838. године: ‘Да се истинска чада Источне Цркве сачувају од богохуљења папизма … од понора јереси и душепогубних падова папским обманама … да знају колико се разликујемо ми православци и римокатолици , да не падну у заблуду створену софизмом и новотаријама ових душепогубних јеретика … засновани на измишљотинама и сатанској јереси’.

Сабор из 1848. године у Цариграду чију су Посланицу потписала четворица Патријараха:

‘Члан 4: Између дела која су се показивала, сам Бог зна које су велике јереси биле, било је некад и аријанство, а сада је папизам. Али, и ова последња као и она прва, која је већ сасвим исчезла иако је до сада у снази, неће никада надвладати, него ће проћи и нестати, и ‘глас небески објави о њему: побеђен је’ (Отк 12:10).

Члан 5: … Новојављено учење као ‘да Дух Свети исходи од Оца и од Сина’, измишљено је против изричите и посебно о овом предмету речи Господа нашег: ‘Који од Оца исходи’ (Јн 15:26), и против исповедања целе католичанске Цркве на седам Васељенских сабора засведоченог у речима: ‘Који од Оца исходи’ (Символ вере).“ (Jеросхимонах Димитрије Зографски о томе да ли су римокатолици јеретици).

Саборном одлуком са Сабора Православног Свештенства и Монаштва Грчке Православне Цркве у вези јереси папизма се каже:

„Проглашавамо да је папизам извориште јереси и погрешних учења. Читав збор Отаца, и на Саборима и појединачно, сматра папизам за јерес, јер је осим ‘Филиокве’ изнедрио још гомилу других погрешних учења....и повећања моралних изопачења међу свештенством, као што су хомосексуализам и педофилија.

Према светом Симеону Солунском, папизам је Цркви нанео више штете неголи све јереси и расколи заједно.

Ми православни имамо заједницу са оним папама који су живели пре велике схизме и многе папе прослављамо као свете. Папе из периода после схизме јесу јеретици; оне су престали да буду наследници Римског трона; они више немају апостолско прејемство, јер више немају веру Апостолa и светих Отаца.

Због тога са сваким таквим папом ‘ми не само да немамо заједницу него га називамо јеретиком’.

Правило Св. Јована Постника из кога се види да су паписти сматрани за јеретике: 61. правило: „Ко учини блуд са Јеврејком или са Муслиманком или са било којом из јеретичких народа, тј. са римокатолкињом или Јерменком, подвргава се епитимији на четири или пет година.“

Св. Максим Исповедник: „Ви, пак, Латини, који сте изменили и искварили не само онако изложено исповедање Православне вере, но и многа њихова свештена Црквена Предања, достојни сте тога да вас називамо не само расколницима, него баш и јерстицима, као нарушитеље Апостолских и Отачких правила и Предања. Закон благочастивих Царева и устав Црквени кажу: ‘Ако неко нешто најмање измени у Православној вери, тај је јеретик и подлеже казнама одређеним за јеретике’”.

Св. Марко Ефески: „Јасно је да су они (Латини) јеретици, јер су се потпуно одвојили, при чему је њихово учење о Светом Духу – хула на Њега и највећа од свих опасности и ми их одбацујемо као јеретике…”; „Ми смо одбацили Латине, ни због чега другог, него због чињенице да су јеретици. Зато је потпуно погрешно сједињавати се са њима…”; „Латини нису само расколници, него су и јеретици.

Преп. Никодим Светогорац: „То да су Латини јеретици, не тражи неке посебне доказе… и ми се од њих одвраћамо као од јеретика, налик на аријанце, савелијанце или духоборце македонијане”.

Преп. Пајсије Величковски: „Латини нису хришћани… Латинство је пало у бездан јереси и заблуда… Оно лежи у том бездану без било какве наде на устајање.”

Свети Филарет Московски: „Папизам је сличан плоду, чији се омотач хришћанске црквености, наслеђен од давнина, постепено распада, да би открио њихову антихришћанску срж.”

Св. Игњатије (Брјанчанинов): „Папизам – тако се назива јерес која се појавила на западу и из које су, као гране из стабла, израсла различита протестантска учења.

Због те ужасне заблуде, Божија благодат је одступила од паписта: они су верни само себи и сатани – творцу и оцу свих јереси, између осталих и папизма.

Суштина сваке јереси је богохуљење… Њихова суштина је одрицање од Христа! Не играјте се својим спасењем, не играјте се! Иначе ћете вечно плакати. Читајте Нови Завет и Свете Оце Православне Цркве (а не никаквих Тереза авилских, Франциска асишких и других безумника које њихова јеретичка црква сматра за свеце!).”

Преп. Амвросије Оптински: „Римска црква се већ одавно удаљила у јерес и новотарије..”

Св. Теофан Затворник: „Латинска Црква је по пореклу апостолска, али је одступила од апостолског предања и искварила се. Њен основни грех је страст према стварању нових догмата. Латини су искварили и оскрнавили Свету Веру коју су примили од Светих Апостола.”

Св. Јован Кронштатски: „Али ко од чланова тих такозваних цркава, а посебно предводници, који се називају папама, патријарсима, митрополитима, архиепископима и епископима или пак свештеницима или оцима, ко је од њих спреман да се одрекне својих заблуда? Нико. А ми се не можемо сложити са њиховим јеретичким учењем без штете по спасење своје душе. Зар је могуће спојити неспојиво – лаж и истину?”.

Св. Николај Србски: „Има нешто до сад необјашњено, што чини основну разлику између наше источне цркве и јеретичких западних цркава. Но пре него што објаснимо ту разлику, морамо објаснити, да ново доба за јеретичке западне цркве не почиње од Реформације нити од француске Револуције него још од десетог столећа, од отпада хришћанског Запада од хришћанског Истока.

Шта је Европа? Јерес.

Најпре папска архијерес, потом лутеранска јерес, па калвинска, па суботашка и тако скоро без краја. Конац свих тих јереси завршава се атеизмом, тј. безбожницима европским, каквих није било ни по броју нити по јарости никад и нигде у историји човечанства.

Дакле: првенац архијеретик, а мезимац архибезбожник. Како може такав град опстати? Коме може служити за углед тај нови Јерихон?

Никоме осим глупацима. Али откуд да се међу тим глупацима нађу и Срби?…”.

(ОВДЕ КАО ДА СЕ СВЕТИ НИКОЛАЈ ПИТА ГЛЕДАЈУЋИ НА ПИСАНИЈА ОВОГ ШУМАДИНЦА! АМА ДА И ОВО НИСУ НЕКВИ ЉОТАЧИ ДОПИСАЛИ?! Прим. ПРОСВЕТАР)

Преп. Јустин Ћелијски: „Јер римокатолицизам је многострука јерес, а о протестантизму и да не говоримо. Није ли још Свети Сава у његово време, пре седам и по векова, називао римокатолицизам ‘латинска јерес’.

А колико је од тада нових догамата папа измислио и ‘непогрешиво’ одогматио! Нема сумње, са догматом о непогрешивости папе римокатолицизам је постао свејерес.

А многохваљени II Ватикански Концил ни у погледу те чудовишне свејереси ништа није изменио него ју је напротив, потврдио.

Православни догмат, уствари сведогмат о Цркви је одбачен и замењен латинским јеретичким сведогматом о првенству и непогрешивости папе, човека. А из те свејереси изројиле су се, и непрестано се роје друге јереси: Filioque, избацивање ‘епиклезе’, увођење тварне благодати, азима, чистилиште, благајна сувишних дела, механизовано учење о спасењу, и тиме механизовано учење о животу, папоцентризам, ‘света’ инквизиција, индулгенција, убијање грешника због греха, језуистика, схоластика, казуистика, монархистика, социјални хуманизам…“.

Као што смо из наведених мисли Светих Отаца може видети, нигде код њих нема туге за „изгубљеним јединством“ са јеретицима, већ само ревновање за чистоту вере и Цркве.

Јеретички сабор кримокатолика који је потврдио старе и увео нове екуменистичко-еклисиолошке јереси, којим је оно мало остатака некадашње цркве на западу уништено.

Основна одлика Цркве, којом се она разликује од јеретичких и расколничких заједница, јесте присуство благодати Светога Духа, којом се савршавају тајне у њој: Крштење, Свештенство и Евхаристија.

Навели смо горе који све Свети Сабори и Свети Оци тврде да су паписти јеретици.

Свештеномученик Иларион (Тројицки) изричито тврди: „Црква је јединствена и једна и само она има сву пуноту благодатних дарова Светога Духа. Ко год и на какав год начин одступи од Цркве – у јерес, у раскол, у самовољно збориште, он губи причасност благодати Божјој.

Нема Хришћанства, нити Христа; нема благодати, нити Истине; нема живота, нема спасења – ничега нема без Цркве, и све то јесте само у једној јединој Цркви.“

Преп. Лаврентије Черниговски: „Христос је основао Једну Цркву (а не цркве), коју ни врата пакла неће надвладати. Само је Православна Црква Jеднa, Света, Саборна и Апостолска.

Друге, које себе називају црквама, нису цркве, већ ђавољи кукољ међу пшеницом и зборишта ђавола“.

Сабор Свештеника и Монаха Грчке Православне Цркве у својој Посланици пише: „Тиме је отворен пут за усвајање, уобличавање и развијање, у оквиру Православне Цркве, јереси екуменизма, тог првобитно протестантског изума, који је сада прихватио и папа; ово је свејерес, која све јереси прихвата и озакоњује као ‘цркве’, чиме вређа догмат о Једној, Светој, Саборној и Апостолској Цркви.

Порушене су све међе које су свети Оци поставили; више нема линије разграничења између Цркве и јереси, између истине и заблуде.

Сада су јереси ‘цркве’, а многе међу њима – као на пример папизам – сада се сматрају ‘сестринским црквама’, којима је Бог поверио да се, заједно са нама, старају о спасењу људског рода.

Благодат Светог Духа сада (наводно) постоји и у јересима, па се и њихова крштења – као и све друге ‘свете тајне’ – сматрају пуноважним, ваљаним.

Сви који су крштени, ма којој јереси да припадају, сада се сматрају члановима Тела Христовог, Цркве.

Осуде и анатеме које су изречене на Саборима нису више валидне и требa их уклонити из богослужбених књига. Сада смо под окриљем ‘Светског савета цркава’ (од чијег смрада и твор цркава! Прим ПРОСВЕТАР) и суштински смо издали – чак и самим пристанком да тамо учествујемо – своју еклисијалну самосвест“.

Преп. Јустин Ћелијски. У вези предлога паписта за заједничку молитву (1975.), преподобни пише СА Синоду: „Нема сумње, сваком савесном Православном Хришћанину очигледно је да у читавом овом сваштарском конгломерату има много неправославних и непредањских елемената – ‘шутња’, ‘дијалог’, ‘исповијест вјере’ (које?), ‘екуменске прошње’, ‘благослов’ (чији?), итд.“.

Где је у бесконачним и јаловим дијалозима места за заповест Св. Ап. Павла:

„Човека јеретика по првом и другом саветовању, клони се, знајући да се такав изопачио, и да греши – самога је себе осудио (Тит. 3, 10-11)“.

103. правило Картагинског Сабора и Светоотачко-Светопредањски метод у опхођењу према јеретицима: Свети Оци су позивали на сабор јеретике да докажу истинотост свога веровања. Један сабор, а не бескрајни дијалог.

95. правило Шестог Васељенског Сабора, затим 7. и 8. правило Лаодикијског сабора и 1. правило Св. Василија Великог, која говоре о начинима како се јеретици и расколници примају поново у Цркву, не знају за дијалог.

Изворни и једини метод примања јеретика и расколника у Цркву јесте покајање са одбацивањем и осуђивањем заблуда и зловерја.

Преп. Јустина Ћелијског, управо везано за „сестринску Цркву“ и њене јеретике: „При таквом стању ствари, папистичко-протестанстки екуменизам са својом псевдоцрквом и својим псевдохришћанством нема излаза из својих смрти и мука без свесрдног покајања пред Богочовеком Господом Христом и Његовом Православном Црквом.

Покајање је лек за сваки грех, лек дат боголиком бићу људском од Јединог Човекољупца. Без покајања и ступања у Истиниту Цркву Христову неприродно је и бесмислено је говорити о неком уједињењу ‘цркава‘, о дијалогу љубави, о intercommunio. Главније и од најглавнијег јесте: постати сутелесник Богочовечанског тела Цркве Христове, и тиме заједничар у души Цркве – Духу Светом, и наследник свих бесмртних блага Богочовечанских.“.

Исповедање Вере Свештенства и Монаштва Грчке Православне Цркве: „Једини начин да се васпостави наша заједница са јеретицима јесте да се они одрекну својих погрешних учења и да се покају, како би то могло бити истинско јединство и мир: јединство са Истином, а не са заблудом и јересју. Канонска акривија захтева да јеретици буду присаједињени Цркви кроз Крштење.

Њихово претходно ‘крштење’, обављено ван Цркве, без трократног погружења у посебно освећеној води, и од стране неправославног свештеника, уопште и није крштење.

Њему недостаје Благодат Светог Духа (Који не пребива код јеретика и расколника), и у њему таквом нема ничег заједничког што би нас обједињавало.

Зато је неоснован и неодржив нов покушај екумениста да створе мнење да ми имамо заједничко крштење са јеретицима, као и њихова тврдња да је могуће подупрети јединство Цркве овим непостојећим крштењским јединством, које наводно постоји где год се може сматрати да постоји крштење. Међутим, у Цркву се улази и постаје се њен члан не било каквим крштењем, него само једним, јединственим крштењем, које су обавили Свештеници који су рукоположени у Цркви“.

Истина је дакле да сви они који одлазе из Цркве или не прихватају њено учење постају и остају јеретичке секте; и сви они који прихватају ове јереси, постају секта унутар Цркве.

Преп. Јустин: „Нема ‘дијалога љубави’ без дијалога Истине. Иначе, такав дијалог је неприродан и лажан. Јеретичко хуманистичко дељење и раздвајање Љубави и Истине само је знак недостка Богочовечанске вере и изгубљене духовне Богочовечанске равнотеже и здравоумља“.

Преп. Максим Исповедник говорио да је човекомржња не сведочити јеретицима истину и не позивати их на обраћење и покајање: „Ја не желим да се јеретици муче, нити се радујем њиховом злу, – Боже сачувај! Притом, Једино желим и саветујем да јеретицима као јеретицима не треба помагати на подршку њиховог безумног веровања, него ту треба бити оштар и непомирљив. Јер ја не називам љубављу него човеко–мржњом и отпадањем од Божанске љубави кад неко потпомаже јеретичку заблуду, на већу пропаст оних људи који се држе те заблуде…“.

ПРОСВЕТАР, раб Божји и раденик на трудном воздвиженију Часног Крста и срушеног Стлпа Рашко-Сербскјаго.
СРБИН ИМА ПУТИНА ЗА БРАТА,
А ПУТИН ЈЕ ТАТА ОД САРМАТА,
ОД ЛОВЋЕНА ДО УРАЛА,
СВЕ СУ СТРАЖЕ ОД КИНЖАЛА,
ГРАДИЋЕМО НОВИ СЕВАСТОПОЉ,
ШТИТИЋЕ НАС БУЛАВА И ТОПОЉ!
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 1 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним