Оцена Теме:
  • 47 Гласов(а) - 4.53 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Милослав Самарџић одговара на ваша питања

Не да не одговара, него се нешто премислим да би напад читаве културне елите на такву књигу био страховит и поред критичког апарата који би она морала имати.
Гледам ових дана Бојана Димитријевића, коме је Недић главна опсесија задњих година. На свако спорно питање у биографији Милана Недића, он говори да верује, да би требало... Нигде нема позива на конкретан извор.
Иначе, у критици серије Равна Гора, која је смишљена као предигра рехабилитације Милана Недића, у свега једном пасусу сам се осврнуо на та три- четири питања, која су изузетно спорна, а на која ни данас немамо адекватан, извором поткрепљен одговор. Управо, се Б. Д. на та питања осврнуо, тако да изгледа да чита овај сајт, јер колико знам та питања су била или забашурена или занемарена у претходној историографији.
Па , ево, још једног: Да ли је иједан, домаћи или ини, историчар непобитно утврдио степен везе између Милана Недића и Абвера, непосредно пре рата?
Одговори

Колико знам ни један. Неки наши официри, чини ми се Живановић, пишу да је Недић петљао нешто са Немцима пре рата.
А Бојан чита и сајт и форум, да.
Одговори

Прочитао сам да су комунисти уништили и запалили 42 њемачка авиона 1943. код Сарајева, јел истина то?
Одговори

Немачких 5, хрватских 12.

"Не бојте се Турака је мало, а нас је много, они се бију за господство, а ми за Слободу, да можемо данути душом" - Карађорђе Србима пред ослобођење Баточине марта 1804. године
Одговори

У партизанском извештају напада на аеродром Рајловац који је прилично прецизан
https://sh.wikipedia.org/wiki/Napad_na_s...%A1taj.jpg
се на пример наводе 3 Бленхајма који се не спомињу у немачком извештају. Та 3 авиона јесу била у Рајловцу, али нису била у оперативном стању. Верујем да их Немци зато нису ни рачунали у губитке, а и да је врло могуће да је била слична ситуација и са другим типовима авиона.
Одговори

Поштовани господине Самарџићу,
да ли знате нешто о Равногорском покрету у Пожаревцу и Градском Равногорском одбору Пожаревац 1941-1944-5
По неким мојим сазнањима 1944 је формиран Градски Равногорски одбор у Пожаревцу који такође по породичном сазнању је постојао од 1942 а председник тог одбора је био Михаило П. Крстић адвокат из Пожаревца и председник општине Пожаревац од 1926 до 1929 и 1932-1936.
Био бих Вам веома захвалан за било какав податак јер као неко ко је одрастао у породици која је васпитавана у монархистичком духу и велики поштоваоц Равногорског покрета . Иначе мој деда је био горе споменути Михаило Крстић.
Хвала
Одговори

(27-10-2016, 10:36 PM)ватхра Пише:  У партизанском извештају напада на аеродром Рајловац који је прилично прецизан
https://sh.wikipedia.org/wiki/Napad_na_s...%A1taj.jpg
се на пример наводе 3 Бленхајма који се не спомињу у немачком извештају. Та 3 авиона јесу била у Рајловцу, али нису била у оперативном стању. Верујем да их Немци зато нису ни рачунали у губитке, а и да је врло могуће да је била слична ситуација и са другим типовима авиона.

Некако ми звучи исувише прецизно.
Колико је авиона била исправно?
Одговори

Постоје подаци за 10 До-17 и 2 Бленхајма из ЗНДХ, као и за немачке До-17, ЈуВ-34 и 3 Ју-52 који су потпуно изгорели. За њих постоје и серијски бројеви и из које су јединице.
Авиони су паљени из непосредне близине, запаљивим флашама.
За само оштећене и неисправне немам податке.

Иначе је после тога било још напада на аеродроме, али је овај први и најуспешнији.
Одговори

(27-10-2016, 10:36 PM)ватхра Пише:  У партизанском извештају напада на аеродром Рајловац који је прилично прецизан
https://sh.wikipedia.org/wiki/Napad_na_s...%A1taj.jpg
се на пример наводе 3 Бленхајма који се не спомињу у немачком извештају. Та 3 авиона јесу била у Рајловцу, али нису била у оперативном стању. Верујем да их Немци зато нису ни рачунали у губитке, а и да је врло могуће да је била слична ситуација и са другим типовима авиона.

Ако су та три била практично старо гвожђе, што би их рачунали као губитке?

"Не бојте се Турака је мало, а нас је много, они се бију за господство, а ми за Слободу, да можемо данути душом" - Карађорђе Србима пред ослобођење Баточине марта 1804. године
Одговори

(28-10-2016, 04:23 PM)Николај Пише:  Ако су та три била практично старо гвожђе, што би их рачунали као губитке?
Нису летели јер су имали мањак резервних делова, а авион је могао да се поправи, или да се извуку резервни делови са њега.
Одговори

(28-10-2016, 12:44 PM)dex012 Пише:  Поштовани господине Самарџићу,
да ли знате нешто о Равногорском покрету у Пожаревцу и Градском Равногорском одбору Пожаревац 1941-1944-5
По неким мојим сазнањима 1944 је формиран Градски Равногорски одбор у Пожаревцу који такође по породичном сазнању је постојао од 1942 а председник тог одбора је био Михаило П. Крстић адвокат из Пожаревца и председник општине Пожаревац од 1926 до 1929 и 1932-1936.
Био бих Вам веома захвалан за било какав податак јер као неко ко је одрастао у породици која је васпитавана у монархистичком духу и велики поштоваоц Равногорског покрета . Иначе мој деда је био горе споменути Михаило Крстић.
Хвала

Поштовање,
На жалост не знам детаље - сем да је постојао равногорски одбор и уопште илегална организација. Више детаља мора бити у Четничкој архиви, документа Млавског корпуса и Млавско-смедеревске групе корпуса.
Ако је Вама нешто познато, било би добро да објавите овде и такоше ако имате слике.
Одговори

Милославе, да ли знаш јесу ли пилот Мирослав Семиз из 161 ловачке ескадриле Прве ваздухопловне бригаде и који је оборио 4 немачка бомбардера априла 41. године, и официр Семиз који је скочио априла 42.године на Голију, па пао код муслимана који су га убили,иста особа?
Одговори

Није Мирослав него Милисав Семиз, и није био убијен.
http://jadovno.com/milisav-semiz-zaborav...BWaZVLru7Q

Током Априлског рата је пријавио 3 оборена авиона, 2 Ју-88 и 1 Ме-110. Од тога је потврђен 1 Ју-88 и могуће још један (тог дана је 5 наших пилота пријавило 4 оборена авиона тог типа, немачки извори потврђују 3).
Одговори

Хвала, Ватра.
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 14 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним