Оцена Теме:
  • 47 Гласов(а) - 4.53 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Милослав Самарџић одговара на ваша питања

Шта ти је комунизам:

''Ми смо о далеко неуспjешниjим пилотима, Фрањи Клузу и Рудиjу Чаjавецу знали готово све, а о хероjима шестоаприлског неба над Београдом – готово ништа.''

али важнији су овде подаци о ИК-3, домаћем авиону који је био бољи од немачких авиона. То показује колико је капиталистичка Југославија била надмоћнија од социјалистичке.
Одговори

(28-10-2016, 09:19 PM)Милослав Самарџић Пише:  
(28-10-2016, 12:44 PM)dex012 Пише:  Поштовани господине Самарџићу,
да ли знате нешто о Равногорском покрету у Пожаревцу и Градском Равногорском одбору Пожаревац 1941-1944-5
По неким мојим сазнањима 1944 је формиран Градски Равногорски одбор у Пожаревцу који такође по породичном сазнању је постојао од 1942 а председник тог одбора је био Михаило П. Крстић адвокат из Пожаревца и председник општине Пожаревац од 1926 до 1929 и 1932-1936.
Био бих Вам веома захвалан за било какав податак јер као неко ко је одрастао у породици која је васпитавана у монархистичком духу и велики поштоваоц Равногорског покрета . Иначе мој деда је био горе споменути Михаило Крстић.
Хвала

Поштовање,
На жалост не знам детаље - сем да је постојао равногорски одбор и уопште илегална организација. Више детаља мора бити у Четничкој архиви, документа Млавског корпуса и Млавско-смедеревске групе корпуса.
Ако је Вама нешто познато, било би добро да објавите овде и такоше ако имате слике.

Било би добро ако имаш сазнање да ли је сигурно имао учешће у Равногорском покрету твој деда.
Иначе припадао је партији ЈНС. Његовом заслугом изграђен тунел Прокоп на прузи Пожаревац _ Кучево. Иницијатор подизања споменика краљу Александру Ујединитељу... Највише је доспео у јавност 1934.год, када је стао уз народ против а.д. Браничево, јер су они оставили Пожаревац 3 дана без осветљења. Чак је интервенисао начелник срески уз асистенцију жандарма, али предс. општине Кртсић и грађани истерали су правду.
Одговори

(30-10-2016, 12:24 PM)Милослав Самарџић Пише:  али важнији су овде подаци о ИК-3, домаћем авиону који је био бољи од немачких авиона. То показује колико је капиталистичка Југославија била надмоћнија од социјалистичке.
Није био бољи, а други велики проблем је била спора техника производње.
Одговори

Како није, када је оборио више ''штука'', него оне њега? Имао је боље маневарске способности за ваздушне борбе, то пишу и стручни часописи.
Одговори

Да ли је Дража некад причао или испитивао неког заробљеника?
Одговори

(31-10-2016, 01:55 AM)Романија Пише:  Да ли је Дража некад причао или испитивао неког заробљеника?
Шта се све нећете сетити. Smile
Јесте. Овако напамет сећам се за партизане, нпр. она партизанка заробљена у Планиници што је после сведочила на процесу 1946. Наилазио сам на још нека саслушања, али тренутно немам представу где то беше, није ме занимала та тема.
Одговори

хахах а нисам се сјетио, већ сам код Банета Гајића видио погрешно потписану фотографију, гдје је Дража са куриром а пише да је Дража са њемачким заробљеником Smile
Одговори

(31-10-2016, 12:59 AM)Милослав Самарџић Пише:  Како није, када је оборио више ''штука'', него оне њега? Имао је боље маневарске способности за ваздушне борбе, то пишу и стручни часописи.

Штуке нису ловачки авиони, већ бомбардери.

Удар нађе искру у камену / без њега би у кам очајала!
Одговори

(31-10-2016, 12:59 AM)Милослав Самарџић Пише:  Како није, када је оборио више ''штука'', него оне њега? Имао је боље маневарске способности за ваздушне борбе, то пишу и стручни часописи.
Од победа које су пријављене и потврђене на ИК-3, пријављена је једна на Штуки али није потврђена, као и неколико на Ме-109 које такође нису потврђене. Са друге стране, победе над Ме-110 и бомбардерима јесу вероватне.

ИК-3 јесте имао боље маневарске способности од Ме-109, али је имао слабији мотор и самим тим спорији. Зато је једина шанса да добију у борби била ако пилот месера погреши и упусти се у борбу.
Са јачим мотором би свакако био бољи, али то је било тешко да се набави.
Одговори

(31-10-2016, 11:19 AM)Громовник Пише:  
(31-10-2016, 12:59 AM)Милослав Самарџић Пише:  Како није, када је оборио више ''штука'', него оне њега? Имао је боље маневарске способности за ваздушне борбе, то пишу и стручни часописи.

Штуке нису ловачки авиони, већ бомбардери.
Да, бомбардер, мислио сам на ''месершмит'', од њега је ИК-3 имао боље маневарске способности.
Одговори

(31-10-2016, 11:44 AM)ватхра Пише:  
(31-10-2016, 12:59 AM)Милослав Самарџић Пише:  Како није, када је оборио више ''штука'', него оне њега? Имао је боље маневарске способности за ваздушне борбе, то пишу и стручни часописи.
Од победа које су пријављене и потврђене на ИК-3, пријављена је једна на Штуки али није потврђена, као и неколико на Ме-109 које такође нису потврђене. Са друге стране, победе над Ме-110 и бомбардерима јесу вероватне.

ИК-3 јесте имао боље маневарске способности од Ме-109, али је имао слабији мотор и самим тим спорији. Зато је једина шанса да добију у борби била ако пилот месера погреши и упусти се у борбу.
Са јачим мотором би свакако био бољи, али то је било тешко да се набави.
Увек дајете предност немачки изворима. Нису ни они свето писио, све мора да се сравњава.
Био је у Војноисторијском гласнику пре десетак година чланак о авио-индустрији у Србији пре рата. Да, фабрика ''Рогожарски'' је имала мали капацитет, али било је и доста већих фабрика. Колико се сећам, мотори су прављени у Раковици.
Како год, поента је да је краљевска много боље стајала у односу на немачку авијацију, него социјалистичка Југославија у односу на рецимо амерички Ф-15.
Одговори

Самарџићу,
не знам који извори наводе да је ИК-3 био бржи од Ме-109Е, ако можете да ме просветлите.

Већ сам навео да би са јачим мотором разлика била далеко мања, али набавка јачег мотора је била тешка, а занимљиво да је и приликом развоја југословенских млазњака то и даље представљао проблем.

Развој млазних авиона је потпуно другачија прича него што је била пре рата. Погледајте ко је све правио ловачке авионе пре рата, и то сасвим пристојне - Југославија, Румунија, Чехословачка, Пољска, Швајцарска, Шведска... поред велесила Немачке, СССР, Енглеске и Француске.
Данас је пројектовање новог ловца попут Ф-15 огроман пројекат који сам велесиле могу да изгурају. Остале земље морају да добију део технологије, да би делимично направили свој дизајн.
Одговори

ПП.
Одговори

Нисам написао да је био бржи, већ да је имао боље маневарске способности. А просветљење на тему да ли је бољи социјализам или демократија - тешко.
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 18 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним