03-02-2021, 09:07 PM
Немци су имали службу за отимање уметничких вредности за сваку окупирану државу. Наравно да су то звали "одељење за заштиту уметничких вредности", а не одељење за отимање. Сваки од тих комесара за уметнине из окупираних земаља директно су одговарали Герингу, а овај Хитлеру. Имали су намеру да праве велики европски музеј у Берлину. Наравно све би то представили као германско аријевско наслеђе. Подразумева се да су и лично узимали за себе најважније предмете. О томе се причало и у Нирнбергу.
Увек је Геринг гледао да за комесара пошаље неког ко одлично познаје наслеђе дотичне земље и народа. Тако је било и у случају Србије. Тај човек је био добар познавалац уметности или историје уметности са овог подручја. Али, њима ништа нису значили православне српске реликвије и зато је помогао, зашто не би. И хвала му.
Али, то не значи да нису узимали вредне уметничке предмете и однели их из Србије или Краљевине Југославије. Не знам тачно када је тај официр дошао у Београд, па му не треба све стављати на терет, јер су највеће пљачке извршене до краја 1941. године и почетком 1942. године. Не знам да ли је он тада био овде.
Без обзира на то, подсетићу те на два примера, оба поменута у овом квизу: крађу 52 средњевековне повеље из Народне библиотеке, које се данас воде као изгореле; други пример је професор др Бранко Поповић, један од највећих српских сликара прве половине 20- ог века, који је био декан Технолошког факултета и који је склонио највредније уметничке слике са факултета тако што их је ноћу, преко крова, по полицијском часу, изнео из зграде факултета и сакривао их до краја рата.
Ето, то је довољно о доброћудним Швабуринама "који штите уметничке вредности".
ПС не могу да верујем да Теби, који стално тврдиш да комунисти после рата нису могли да траже изручење ратних злочинаца, прође ова фора да су га звали телефоном и он им је рекао где су слике, па није имао кривице. Наравно не тврдим да јесте имао, али да су могли комунисти би тражили његово изручење, био крив или не, а не би се дописивали са њим.
Наравно, нека човек сними филм, па ћемо видети конкретно о чему се ради.
Увек је Геринг гледао да за комесара пошаље неког ко одлично познаје наслеђе дотичне земље и народа. Тако је било и у случају Србије. Тај човек је био добар познавалац уметности или историје уметности са овог подручја. Али, њима ништа нису значили православне српске реликвије и зато је помогао, зашто не би. И хвала му.
Али, то не значи да нису узимали вредне уметничке предмете и однели их из Србије или Краљевине Југославије. Не знам тачно када је тај официр дошао у Београд, па му не треба све стављати на терет, јер су највеће пљачке извршене до краја 1941. године и почетком 1942. године. Не знам да ли је он тада био овде.
Без обзира на то, подсетићу те на два примера, оба поменута у овом квизу: крађу 52 средњевековне повеље из Народне библиотеке, које се данас воде као изгореле; други пример је професор др Бранко Поповић, један од највећих српских сликара прве половине 20- ог века, који је био декан Технолошког факултета и који је склонио највредније уметничке слике са факултета тако што их је ноћу, преко крова, по полицијском часу, изнео из зграде факултета и сакривао их до краја рата.
Ето, то је довољно о доброћудним Швабуринама "који штите уметничке вредности".
ПС не могу да верујем да Теби, који стално тврдиш да комунисти после рата нису могли да траже изручење ратних злочинаца, прође ова фора да су га звали телефоном и он им је рекао где су слике, па није имао кривице. Наравно не тврдим да јесте имао, али да су могли комунисти би тражили његово изручење, био крив или не, а не би се дописивали са њим.
Наравно, нека човек сними филм, па ћемо видети конкретно о чему се ради.