13-02-2015, 02:23 PM
(13-02-2015, 04:34 AM)SUMADINAC Пише: Na svakom bogosluzenju Crkva se moli za "mir celoga sveta" i "sjedinjenje svih"."Bog ne gleda ko je ko,nego u svakom narodu onaj koji Ga se boji i tvori pravdu mio je Njemu",kaze Apostol Petar(Da.10,34-35). Jedan od najvecih otaca Crkve,Sveti Jovan Zlatousti na jednom mestu kaze: "Ne verujem u spasenje onoga koji se ne trudi da spasava druge". To znaci da nama pravoslavnima nema spasenja ako ne cinimo sve sto mozemo da se spasu i imaju Zivot Vecni drugi. To podrazumeva ne da druge vere ravnodusno "tolerisemo",i da prema njima ne pokazujemo prezir,vec mnogo vise. Treba da izadjemo iz sebe,da se sazivimo sa ne-ja,s drugim ljudima i narodima koji pripadaju drugim religijama i hriscanskim konfesijama. Treba ih upoznati,razumeti njihove patnje i probleme,uci u njihov svet. To znaci,treba ih voleti. Za Pravoslavnu Crkvu,ucestvovanje u Ekumenskom pokretu i dijalogu sa nehriscanskim religijama nije stvar taktike i diplomatije. To je Njena misija,projavljivanje samog Njenog identiteta. Pitanje verske tolerancije i Ekumenizma je prevashodno soterioloski problem i pitanje,tj. izraz i briga Crkve za spasenje svih. Antiekumenizam se cesto pravda toboznjom brigom za ocuvanje "pravoslavnog Predanja" i "Vere Otaca". To se moze cuti i od pojedinih teologa. Medjutim,ne ucestvovati u ekumenskom dijalogu,ne pokazati brigu,odgovornost i ljubav prema onima koji ne pripadaju Pravoslavnoj Crkvi,u sustini znaci kapitulaciju pravoslavnih pred nepravoslavnim umom i duhom. To bi znacilo da se Crkva odrice Njene misije,tj. same sebe. Ako dobro razumem Pravoslavlje i prirodu Pravoslavne Crkve,za njih nije merilo istine doktrina,uverenje,ubedjenje,religija,tekst,dogma,kanon,nego ziva Licnost Bogocoveka Hrista,odnosno Crkva kao Telo Hristovo i ljubavna zajednica. Pokazivanje ljubavi prema neistomisljenicima,nepravoslavnim,nehriscanima pa i neprijateljima,nikako ne podrazumeva da Pravoslavni napuste svoje Predanje,dogmate,kanone,ucenje. Naprotiv,to samo znaci,sve to potvrditi na delu. Pravoslavni ne mogu da se odreknu verske tolerancije ciji je telos Istina,jer jedino ona oslobadja i preporadja. Ekumenizam u "vertikali",jedinstvo u veri i Istini,jeste nuzna pretpostavka Ekumenizma u "horizontali". Bez zivog i licnog Boga nema mira i dobre volje medju ljudima. Ukoliko bi Pravoslavni napustili svoju veru,Predanje i ucenje,to bi znacilo da napustaju ekumenski pokret i Ekumenizam ljubavi koji jedini daje prave plodove. To bi znacilo samonegaciju Crkve,Njenu redukciju na religiozno udruzenje s posebnim ciljevima. Cilj i teznja Pravoslavnih je jedinstvo svih u Hristu,jedinstvo u veri i Evharistiji. Vekovno iskustvo ih uci da nema preobrazaja,promena na bolje,istinske ljudske slobode,sve dok se ne razluci Istina od lazi,dobro od zla. Ekumenizam i verska tolerancija podrazumevaju licno samoogranicenje,pokajanje i prastanje,sto podrazumeva i zaborav tudjeg greha i nepocinstva; rat sa samim sobom,podvig da se obuzdaju oni impulsi u nasoj prirodi koji je teraju na egoizam,samozivost,samozatvorenost i mrznju.
D R. R A D O V A N B I G O V I C

(13-02-2015, 01:22 PM)Иван Пише: Наравно да није исто позивати се на Евдокимова и на св.Оце, а да ли су ово на сликама примери Православног Икуменизма или само спровођење Екуменизма?
Ne vidim komentare!

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.
Д М