16-06-2017, 11:33 PM
Кашанин је сматрао да српско усмено стваралаштво јесте вредно, али у тој категорији, а не универзално. Већ да је писано стваралаштво далеко изнад. И одговарајуће уметности. Као разлика између гусала и виолине, итд.
У 19. веку, кад још није било много писмених људи, створен је култ Вука Караџића, то јест, у другој половини тог века. Али, стварањем писмене елите, то се мењало. Проучавање старе књижевности, средњевековне, и других уметности, које у 19. веку нису биле познате, почеле су да мењају ствар. Како је Кашанин говорио, Србија пре окупације није била као Турска - што се сматрало почетком 19. века - већ као Тоскана. Најмање знамо о периоду када смо једини пут ишли напоредо са великим земљама, а то је био средњи век, итд.
Тако су Кашанин и његови истомишљеници радили на подизању нивоа културе и образовања на виши ниво. Онда су наравно наишли комунисти са ломљењем клавира итд, неписмени су потисли писмене, некултурни културне, и онда је на крају настао тзв. турбо фолк. При томе је настављено уздизање култа Вука Караџића, са том причом да Срби нису били писмени и образовани пре њега.
У 19. веку, кад још није било много писмених људи, створен је култ Вука Караџића, то јест, у другој половини тог века. Али, стварањем писмене елите, то се мењало. Проучавање старе књижевности, средњевековне, и других уметности, које у 19. веку нису биле познате, почеле су да мењају ствар. Како је Кашанин говорио, Србија пре окупације није била као Турска - што се сматрало почетком 19. века - већ као Тоскана. Најмање знамо о периоду када смо једини пут ишли напоредо са великим земљама, а то је био средњи век, итд.
Тако су Кашанин и његови истомишљеници радили на подизању нивоа културе и образовања на виши ниво. Онда су наравно наишли комунисти са ломљењем клавира итд, неписмени су потисли писмене, некултурни културне, и онда је на крају настао тзв. турбо фолк. При томе је настављено уздизање култа Вука Караџића, са том причом да Срби нису били писмени и образовани пре њега.