12-03-2018, 01:48 PM
Друго питање из триптиха:
Постојали су различити национални српски идеолози. Многи од њих су данас заборављени, као што су њихове речи прекрили талогом игнорисања. Специфична су била та размишљања, ево једног:
" Међутим, не само да не влада склад међу нама, не само да нема оне братске љубави, него постоји сва разрогаченост у нашем друштву, све раздвајање које се често претвара у месним , ситним додирима чак и у мржњу... Више има друштвеног додира и међусобних веза између Југословена и Мађара и Немаца у нашој Војводини, или на другом месту, него што има између нашег света у Босни и Херцеговини...."
" Да је било мало слоге и праве националне свести, а не оне верске, можда наша Босна не би никада ни потпала под Аустрију, можда би већ тада добила слободу и самосталност, па бисмо били поштеђени свих оних трагедија и несрећа националних срамота, а кроз које је прошао наш цијели свијет специјално у Босни за вријеме минулог рата..."
" Православни настављају да проводе као под Аустријом православни србизам уместо српског или југословенског национализма, али истина нису сви окупљени.... него према личним међусобицама подијелише се на демократе, земљораднике и радикале, а сви су имали, у суштини, вјерски карактер дјеловања, иако по форми изгледају као неке странке са општим принципима.... Резултат таквог политикантства доводи до све јачег збијања муслиманских редова, а они муслимани, који по својим назорима нису могли допустити ни формално груписање на бази вјерској , бијаше од угроженог свијета и од несавјесних политиканата демагога просто збачени."
" Наши православни могу бити поносни, али тај понос не смију се тако испољавати да одбија од сарадње и заједнице друге, неправославне."
Који бивши четник је ово написао?
Постојали су различити национални српски идеолози. Многи од њих су данас заборављени, као што су њихове речи прекрили талогом игнорисања. Специфична су била та размишљања, ево једног:
" Међутим, не само да не влада склад међу нама, не само да нема оне братске љубави, него постоји сва разрогаченост у нашем друштву, све раздвајање које се често претвара у месним , ситним додирима чак и у мржњу... Више има друштвеног додира и међусобних веза између Југословена и Мађара и Немаца у нашој Војводини, или на другом месту, него што има између нашег света у Босни и Херцеговини...."
" Да је било мало слоге и праве националне свести, а не оне верске, можда наша Босна не би никада ни потпала под Аустрију, можда би већ тада добила слободу и самосталност, па бисмо били поштеђени свих оних трагедија и несрећа националних срамота, а кроз које је прошао наш цијели свијет специјално у Босни за вријеме минулог рата..."
" Православни настављају да проводе као под Аустријом православни србизам уместо српског или југословенског национализма, али истина нису сви окупљени.... него према личним међусобицама подијелише се на демократе, земљораднике и радикале, а сви су имали, у суштини, вјерски карактер дјеловања, иако по форми изгледају као неке странке са општим принципима.... Резултат таквог политикантства доводи до све јачег збијања муслиманских редова, а они муслимани, који по својим назорима нису могли допустити ни формално груписање на бази вјерској , бијаше од угроженог свијета и од несавјесних политиканата демагога просто збачени."
" Наши православни могу бити поносни, али тај понос не смију се тако испољавати да одбија од сарадње и заједнице друге, неправославне."
Који бивши четник је ово написао?