11-05-2017, 08:42 PM
''Балкански шпијун'' афирмише Тита и партију, а исмева стаљинисте.
П.С.
Сети се оне сцене као ибеовац одлази у СДБ...
П.С.
Сети се оне сцене као ибеовац одлази у СДБ...
(11-05-2017, 08:42 PM)Милослав Самарџић Пише: ''Балкански шпијун'' афирмише Тита и партију, а исмева стаљинисте.
(11-05-2017, 08:19 PM)Милослав Самарџић Пише: Бенито је већ одгледао и има замерке.
Него јел сте видели неки Ковачевићв рад у коме се исмевају Тито и партија, а не (само) српско друштво?
(11-05-2017, 08:42 PM)Милослав Самарџић Пише: Сети се оне сцене као ибеовац одлази у СДБ...
(11-05-2017, 09:24 PM)Николај Пише:Зато што је реакција есдебеоваца ''кул''; Титова владавина представља се као модерна и демократска.(11-05-2017, 08:42 PM)Милослав Самарџић Пише: Сети се оне сцене као ибеовац одлази у СДБ...
Да, звали су га да цинкари свог подстанара, који је радио на капиталистичком Западу и самим тим је сумњив као државни непријатељ. Не знам што би то афирмисало партију.
(11-05-2017, 08:51 PM)Николај Пише: Не филм са Лечићем и Бором, то је накнадно промењена првобитна верзија драме. Него представа са Батом Стојковићем и Диклићем. То је период СКЈ и Тита. Шпијунирање и праћење људи, отварање досијеа о свим "сумњивим" итд. Бата је удбаш или тако нешто који је требао да убије Диклића. Баш усмерено против комуниста и њиховог поретка.ОК.
(18-01-2015, 12:21 AM)Милослав Самарџић Пише: Нема сумње да је црни талас шездесетих и седамдесетих година прошлог века донео велико освежење у домаћу, тада југолсовенску кинематографију. Био је то својеврстан уметнички одговор на естетику педесетих година прошлог века у којој је доминирала идеолошка матрица соцреализма. Филмови црног таласа (овај термин настаће тек крајем шездесетих година као партијска „шифра“ за „неподобне појаве у домаћој кинематографији“) пре свега су увели у српски филм савремене теме које су биле обојене једном изузетно наглашеном атмосфером песимизма, што је био одговор на оптимизам као задато расположење у свим уметничким делима која су се до тада бавила савременошћу.
Тако су и у српски филм средином шездесетих интерполирани антијунаци, најчешће морбидни ликови, друштвени аутсајдери, а сходно томе и амбијенти предграђа урбанитета, депоније живота, те мотиви насиља, и уопште девијантних облика понашања.
(18-01-2015, 12:21 AM)Милослав Самарџић Пише: Филм „Скупљачи перја“ Александра Петровића представља својеврсну парадигму националне кинематографије Срба, а његов успех, поготово у иностранству, омогућио је да кроз њега, како је то уочио Богдан Златић у студији „Узрок смрти не помињати“, „у подсвест Европљана“ буду „урезиване покретне слике које су сугерисале да је овај просотор маргина хуманитета, односно депонија Европе на којој се одигравају антицивилизацијски процеси“. И поред тога, посредством Института за филм, југословенски филмски критичари, прогласиће Петровићево дело „најбољим југословенским играним остварењем свих времена“. Тиме је дат још један путоказ српским синеастима, овога пута не из иностранства, него из матичне државе, какви се од њих филмови очекују, односно која дела седме уметности имају потенцијал за постизање успеха у земљи и изван ње. Наравно, с једне стране то ће за последицу имати да „филмови о Ромима“ постану од Петровића, преко Горана Паскаљевића и Емира Кустурице, својеврсни српски бренд, али довести и до тога да Роми постану лајтмотив неких филмова за које се и данас сматра да са овим трендом немају никакве везе (рецимо филм Слободана Шијана „Ко то тамо пева“).
(21-10-2017, 10:57 PM)Милослав Самарџић Пише: Да ли сте гледали прву епизоду ТВ серије ''Пси лају, ветар носи''?
Још један дефиле морбидних ликова на малим екранима. Сада су на мети Срби избегли са Косова: лопови на периферији Београда, краду са гробаља а у полиције су куну у свете гробове на Космету да нису лопови. Баш морбидно, чак неочекивано морбидно, ипак:
http://www.rts.rs/page/magazine/ci/story...blike.html
Ако се гледа чисто филмски, занимљив је утицај ''Скупљача перја'', тј. да се те морбидности - ''естетика ружног'' -
преносе више од пола века.
Опет, логично је да екипе које доминирају филмском и ТВ сценом не могу да сниме филмове о научницима, професорима и студентима, полицајцима/детективима, војницима, судијама, онда о спортистима, бизнисменима (некотроверзним) и уопште успешним људима, позитивним ликовима, где би доминирала ''естетика лепог'', као у америчким филмовима.
(10-05-2017, 11:56 PM)Бенито Пише: Гледао сам Драгојевићев и Ковачевићев " Свети Георгије убива аждаху" у биоскопу и био шокиран.
Данас, након десет година, одгледах на ТВ Прва, почетних пола сата филма и не могу да верујем какав србомрзачки филм су направили. Само ми није јасно да ли они стварно ништа не знају о српској историји или је намерно , за новац, прекрајају. Или је, можда, и једно и друго.
Мржња према Србима кипти из сваког кадра овог " српског" филма.