Оцена Теме:
  • 2 Гласов(а) - 3 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Владика Григорије и латински символ вјере!
#1

На видео запису види се, како га још увек називају верници, - епископ захумско – херцеговачки Григорије како изговара, скупа с латинима, латински символ вере.


http://www.vaseljenska.com/video/episkop...mvol-vere/





Да буде јасно,
никакво препуцавање не желим, али би волио да неко стручан изађе и каже да ли је по канонима ово дозвољено?

Владика Григорије се очигледно моли са потомцима кољача.

Ако постоји икономија која допушта овако нешто, желим да се јавно изнесе и каже - то и то!

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#2

Већ било, у другој теми и доста тога је речено, поновићу укратко.

Не одобравам што је био, али и Артемију су фратри били на устоличењу,
(ако вам је он мерило православности).
Присуствовао је, али није саслуживао, није био у одеждама,
не види се јасно да ли је изговарао речи "и Сина". Мада сам сигуран да није, за толико зна.

Поучан је разлог што су латини уопште увели "и Сина", а то је да би се борили
против аријанаца, који је било доста на западу. А аријанци су погрешно сматрали да је Син
нижи од Оца. Неки епископи, нестручно, још у 6 веку уводили "и Сина" као одговор на аријанску јерес.
Касније се та пракса проширила по западу иако је осуђивана од самог папе.

Сличан случај је монофизитска реакција на Несторија, одоше људи у јерес борећи се против јеретика.

Зато треба пазити када се реагује на лоше ствари, да се као у овом случају не направи много гора ствар.

"и Сина" уноси два Узрока у Свету Тројицу, па је самим тим неправославно и неприхватљиво.
Оно што би могло да се сматра православним је "кроз Сина", али је и то сувишно и непотребно на том месту.
А о потреби саборске одлуке да не говорим.

Што се тиче потомака кољача, не знам, али они тамо треба да живе као комшије.
Григорија признајем за епископа, али не волим што је био на овоме скупу.
Иначе имам и других замерки, али не да бих га "расчинио" или "искључио".

Не тврдим да сам у праву, волео би да чујем и друга озбиљна мишљења.
Одговори
#3

Ајмо,
онда да видимо како је дао манастирску земљу у долини Неретве усташама на 99 година?

Како је црква, која је подигнута у Клепцима, слава Господу што је подигнута из ничега (била је минирана 1992.), без иконостаса?
Заиста сам сретан што је црква поново подигнута. Слава Господу. То је мјесто одакле су моји потекли и гдје су моји преци клани.

[Слика: images?q=tbn:ANd9GcQDlLRItRxhXnns7YDFK3B...WpP35L8lJw]

Да ли је у реду да потомци људи који су поклани јер су били Православни Срби од свог епископа доживљавају овакве ствари?

Онда овај видео,
моје мишљење - без препирке-,
није смио да учествује. Није имао право и по канонима да се држе би био строго укорен. Канони се стриктно не извршавају ни на нама мирјанима, стоји. Зато питам и опет се питам по којој икономији је ово прошло?

Он изговара, а шта - то његова савјест зна!

Није ти комшија неко ко те три пута за један вијек коље, жене и дијевојке силује па коље, дијецу из кољевке од зид убија!

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#4

Јел живиш у Херцеговини, или некој другој мешовитој средини,
јел имаш школског друга муслимана или хрвата, или колегу на послу.

Често они који живе у "чистим" срединама дају највише савета како живети у мешовитим.
Најлакше је гледати ствари црно-бело.

"Канон" - значи "трска", односно мера, конони су мере којима се Црква управља.
Црква је иначе написала каноне, а не канони Цркву, али се плашим да ће те ово погрешно разумети. Али нека.
По којој икономији то не знам, али мислим да није саучествовао у молитви иноверних.

Не волим што је био, али га не осуђујем.
Мада даље нећу коментарисати на ову тему јер ће опет отићи у гађање канонима и екуменистима.

Успут, одакле је овај цитат, најбоља дефинција демонократије:
„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.
Одговори
#5

Е видиш,
мирјанин и једна личност као што је епископ нису упоредиве.

Пошто људски причамо,
момак са којим сам одрастао је био у ХОС-у, што би рекли у овом рату је носио У на капи, и када смо сијели уз пиво почео се правдати и причати о рату... нечиста савјест, шта 'ш!
Видиш, нисам имао потребе да причам о томе и рекао му да сиједим са њим због оног прије рата, а да знам да би опет отишао у усташе.

Он са својим, ја са својим, а чија савијест нема мира видиш и сам.

И владика Јефрем се састаје са римокатолицима, али себи никада није дозволио овако нешто као владика Григорије.

Није проблем причати, проблем су ствари које се проводе на своју руку и које уносе немир међу вјернике. Једне саблажњава, други ликују.

Ово су јако опасне стваре за обичан народ.

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#6

Али каква је корист ако разглашавамо такве ствари, ја на пример нисам знао за овај случај
док га нисам видео овде.

Верник, који површно прати, када чује за ово ће рећи владике се продале католицима,
Име Григорије ће се брзо изгубити. Пренеће се на све владике и Цркву.
Па ће бити да Цркве нема и да Бога нема.

Као што у сваком селу причају да су видели попа да мрси на Велики петак.
Без обзира што се то можда догодило негде пре 100 или 200 година.

Лоша вест остаје, па и кад дође и "исправан" владика прича ће се пренети на њега.

Зато сам у начелу против разглашавања тиђих греха, нарочито ако је и
нејасно да је то уствари грех. Не мислим само на Григорија.
У томе видим само повећање штете за све.
Одговори
#7

Да се разумемо.... Што се тиче Канона- све о њима је лепо објашњено у пф. Канони и Канонска Свест.
Дакле, ти Херцеговац и Смедерево не поимате Каноне на православан начин, већ на јеретички!
Имате опширно о Канонима у пф. Канони и Канонска Свест, па одвојите мало времена и прочитајте!
Нисам случајно отворио ту тему, јер сам предвидео да ће се поједини ''хватати'' за Каноне, тобож као
''одбрана'' православља.

Што се тиче Владике Григорија- износи се разна наклапања и осуде са јеретичког сајта ''Борба За Веру'',
па се одатле шири ко' куга и по другим сајтовима. Ко стоји иза тога? Опет Расколници...Артемијеви
људи, Влада Димитријевић, Зоран Чворовић, Грешни Милоје, итд. тако да не треба обраћати пажњу
на те лукаве ловце ''јеретика'' с циљем да се што више начне темељ наше Цркве.

Паметном доста!

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#8

Не бришите све што вам падне на памет!


Цитат:Недавно сам написао краћи чланак о неоправданости неканонског саслуживања еп. Григорија са римокатолицима у православној цркви у Дубровнику. Као што сам и очекивао, он је изазвао бурне реакције у једном специфичном кругу људи који су се баш сизифовски трудили да оправдају ове проунијатске симптоме "новог" односа са римокатоличком црквом, и тиме још једном потврде моју тврдњу да је то што раде сасвим бесмислено. Овај догађај такође представља опасно поигравање са осећањима православних Срба на херцеговачкој земљи, који су крварили у мучној борби за свој, пре свега религиозни, идентитет.

http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Iz...dgovor.htm

У мом спонтаном и кратком чланку "Бесмисленост оправдавања хвалисавог непослушања Православној Цркви Епископа херцеговачког Григорија" пружен је одговор да је, поред низа прекршених канона од стране еп. Григорија, саслуживањем повређена и сама Евхаристија, коју по древном православном схватању чини сав богослужбени круг дана. Ни модернистичка теолошка мисао не може да сакрије истину да је људски religio благодарења и слављења Бога у космогонијској динамици "од вечери до јутра". По библијској шеми стварања у богослужбеној Цркви, човек присуствујући сабрању у било које време, и које је УВЕК евхаристијског облика, изражава благодарност за своје постојање и постојање целе твари. За необориву истину о евхаристичности целог дана потврду сам налазио у мислима модерних теолога, уместо да се по овом питању ослањам на свеобухватну учећу мисао Цркве.

И текст!

Цитат:Протојереј-ставрофор ЉУБО Милошевић

БЕСМИСЛЕНОСТ ОПРАВДАВАЊА
ХВАЛИСАВОГ НЕПОСЛУШАЊА ПРАВОСЛАВНОЈ ЦРКВИ
ЕПИСКОПА ХЕРЦЕГОВАЧКОГ ГРИГОРИЈА


Епископ захумско-херцеговачки Григорије
и дубровачки бискуп Мато Узинић
служили су молебан за јединство свих хришћана
у православној цркви Светог Благовештења
у Дубровнику 24. јануара 2013. године.
Пред почетак молебна, владика Григорије се
представио као херцеговачки бискуп.

http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Iz...gorija.htm

Цитат:Мученик у преводу изворно значи "сведок". Мученик је мартириос - то је сведок вере, а не само онај који у мукама и страдањима умире. Владика би могао да се мучи и пати једино у сведочењу своје вере. Шта то еп. Григорије сведочи? У чему се он то "мучи", а пре свега у односу на кога? Јесу ли херцеговачки епископи страдали од свог народа или пак од ратоборних и крвавих латинствујућих? Сада имамо епископа, пастира, који се наивно, дакако и несмотреношћу, нехатом и лошом проценом ситуације у којој се налази, психолошки поиграва појмом "бискуп", где му је радија лингвистичка "коректност" у односу на болну реалност крста свог народа на тим нашим вековним светосавским просторима.

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#9

"бискуп" је превод речи "епископ" на латински. Сви епископи у западним земљама
се пред властима и иновернима представљају као "бискуп".
Значи ако је говорио католицима, није много погрешио.

Мада не оправдавам све Григоријеве потезе, стварно ду досадни
они који иду у Цркву да би се само саблажњавали.
А данас је много таквих. Дођу као "преподобни" и "најгрешнији", крсте се правилно,
не шетају по Цркви, а кад изађу нађу 100 мана попу и Литургији,
зашто, зато што су дошли као шпијуни да се лицемерно моле Богу.

Њихов узор јесте у Јеванђељу, али се угледају на оне који су дошли да Христа "хватају у речи".
Па около само шпијунирају кога би могли кога да ухвате за неку реч и ОДМАХ да осуде.
Познати си и по репортерцима и камерама, да би имали црно на бело.
Залудни људи на грешном послу. Могу да оснују секту "саблажњених саблажњивача"

Ко хоће (да оправда брата) нађе начин, ко неће наће разлог (да осуди).
Одговори
#10

Лијепо је навео човјек да се Григорије поиграо са ријечју бискуп.

Опет ћу те подсјетити да је ријеч о средини гдје су фратри 'благословили' и опраштали гријехе кољачима. Рећи у Херцеговини да је њен владика бискуп има тежину и подсјећа на ране, повређује због историјског контекста. Зато никаква литерарна објашњења овдије не стоје. Не слажем се са тобом. Није смио то да каже па да је граматички, синтаксно, мисаоно сто посто тачно. Са друге стране у оваквој ситуацији у којој се налази наша СПЦ рећи тако нешто даје шлагворт да код неких и остане бискуп као што си и сам писао. Он је владика и мора да мисли.

Шириш причу, брате.
Ти си навео мишљење да није учествовао, јасно је прихваћено. Сада сам нашао свештеника који каже супротно. Треба да стоји и оно.

И оно треће око кога се по други пут не слажем са тобом је да нису мирјани овдије ишли у цркву па се саблазнили, него је наш Православни владика учинио једну веома лошу ствар и директно утицао да се подјели вијерни народ. Мрска ми је и помисао на то да се људи одређују, јер смо браћа, али су ово тешке ствари и мирјани морају да говоре као и свештенство.

Гдје сам оно читао да у вријеме мучеништва нико не богословствује (школски), него примјером слави Господа...

„Грађанска“ демократија отуда нуди избор свега и свачега, али себе а приори изузима од тог правила; она не допушта могућност избора између ње и ма ког алтернативног концепта.

[Слика: traktor.gif]
Одговори
#11

Много је важно и потребно да ми хришћани између себе покажемо прави дијалог. Не лицемјерно, не лажно, не кобајаги, него стварно. Ту је битан и моменат ауторитета - да увијек знаш у односу на кога стојиш, са ким комуницираш. А главни ауторитет за хришћане у сваком другом човјеку је управо то што је он хришћанин, и што је крштењем постао заједничар са Живим Богом. Кад смо у односу са оним који није хришћанин, њему ауторитет даје то што је икона Божија. Никад и никако и нипошто не бисмо смјели да у комуникацији са ниподаштавањем поступамо према том другом, као што се врло често дешава. Има људи и жена који у тој немоћи за комуникацијом изаберу један врло чудан пут - не могу да се договоре, свађају се, и једно одлучи да ћути. И то може бити неки пут, ако изађе на добар циљ, и ако уопште има добро за циљ. Ако је циљ само да буде мир, а да комуникација трпи, онда је то врло опасан и погрешан пут. Друга крајност су пак људи који стално инсистирају - "дај да то расправимо", што је такође погрешно. Губећи достојанство у комуникацији, у дијалогу једних са другима, ми разарамо заједницу, а у оној крајњој инстанци - разарамо Цркву.


Благодат не само да је потребна за комуникацију која је тако важна, него нам треба благодат за све. Она долази тамо гдје ми направимо простора, и када настојимо да буде међу нама. А када она постане кохезиони фактор, везивни елемент, повезује нас на један потпуно диван начин.

ЕПИСКОП ЗАХУМСКО-ХЕРЦЕГОВАЧКИ И ПРИМОРСКИ ГРИГОРИЈЕ

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#12

Херцеговац, разумем твој став и и делимично се и слажем,

али када дође стварно гоњење тада ће се видети ко је вјера, а ко невјера.

Плашим се да они који се сада много рекламирају, неће остати тако чврсти.
Григоријев потез ми се не допада, али суд препуштам Цркви и Богу.

Такође и даље мислим да је штетно тај догаћај даље разглашавати.
Одговори
#13

(30-03-2015, 02:01 PM)aco Пише:  Херцеговац, разумем твој став и и делимично се и слажем,

али када дође стварно гоњење тада ће се видети ко је вјера, а ко невјера.

Плашим се да они који се сада много рекламирају, неће остати тако чврсти.
Григоријев потез ми се не допада, али суд препуштам Цркви и Богу.

Такође и даље мислим да је штетно тај догаћај даље разглашавати.

Не него ћемо ћутати и дозвољавати јавашлук у СПЦ!!!
Ма хајде шта ми рече!!!

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори
#14

Незнам ко је Акакије?

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 1 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним