16-07-2015, 05:24 PM
http://www.pogledi.rs/en/royal-yugoslavi...rce-crews/
Четничка авијација - за мало...
Четничка авијација - за мало...
(20-07-2015, 01:18 PM)Милослав Самарџић Пише: Зато што се овде не помињу она 4 дана и има неких непрецизности, типа ''капитулација'' априла 1941, па до: ''Kada je posle godinu dana (од јуна 1942) ovaj plan realizovan geopolitički milje na ratnoj sceni Evrope se suštinski promenio. General Mihailović je potpuno napušten od zapadnih saveznika, a školovanim posadama nije dopušteno da obavljaju zadatke zbog kojih su prvobitno bile formirane.''
Октобра 1943. генерал Михаиловић није био ''потпуно напуштен'', тек је почињала игранка.
(20-07-2015, 04:44 PM)ватхра Пише:Рузвелт је у тој епизоди, по свему судећи имао много мрачнију улогу него што изгледа. Изигравао је наивну собарицу,али није могло да му буде непознато да авиони које "поклања" југословенима не могу да буду под њиховом контролом када су слати на Блиски Исток где(20-07-2015, 01:20 AM)Милослав Самарџић Пише: Види на сајту, треба да јесте.Ако мислите на план да посаде Југословенског деташмана снабдевају ЈВуО оружјем, ту има један други проблем.
То што кажеш јесте тачно, али тако је било 4 дана после ове церемоније. До тада су били југословенско краљевско ваздухопловство, како је Рузвелт и обећао краљу лета 1942, а на иницијативу Фотића.
У америчким јединицама које су снабдевале герилце су летели потпуно други типови авиона, C-47 и B-25.
Осим тога, мање су летели и B-24 (исти авион као и у деташману), али је то била посебна група стационирана у Енглеској, која је летела мисије за ОСС.
Америчке бомбардерске групе су летеле на бомбардерским задацима, а посебне јединице су обављале снабдевање.
Укратко - првобитна идеја да авиони Б-24 упоредо снабдевају ЈВуО и дејствују бомбардерски формацијски уопште није била изводљива, све и да није дошло до промене политике.
(21-07-2015, 02:18 AM)ватхра Пише: Бацисте се у високу политику без потребе.Ватра,
Купљени авиони и обучене посаде су биле намењене бомбардовању. То је био избор Југословенске владе. За задатке доставе би вероватно требали другачији модел авиона, а сигурно другачију обуку.
Авиони који су кориштени у деташману, и да није промењена политика, не би достављали залихе герилцима, из простог разлога што нису били обучени за то, и нису имали одговарајући тип авиона. Да не понављам да су били додељени јединици која је имала задатак и авионе за оно за шта је и Деташман био спреман - за бомбардовање.
Шико,
стратешка авијација обавља (гле чуда) стратешке циљеве. У саставу 15 ААФ је било 1500 бомбардера, болела их је нешто брига за 4 авиона у једном деташману.
Веће је питање зашто је Југословенска влада купила Либераторе, док су Совјети касније послали своју транспортну ескадрилу у Бари да помаже партизанима. Зашто Влада није купила транспортну ескадрилу, ако су већ хтели да достављају помоћ?
(21-07-2015, 02:02 PM)Милослав Самарџић Пише: Рузвелт је на аеродрому, приликом испоруке 6. октобра 1843, рекао да се авиони дају за два циља: бомбардовање непријатеља и испоруку помоћи патриотским снагама у земљи.Ма фарса. Рузвелт је знао да ће авиони бити под енглеском ефективном контролом и да је последње за шта ће бити употребљени бити помоћ балканској герили и атак на непријатељске циљеве у Југославији