Оцена Теме:
  • 1 Гласов(а) - 5 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Претплата: Миодраг Бељаковић: „Под облацима Србије“
#15

Дерок је погодио један авион док је био стациониран на аеродрому.

,,Пећине слободних Српских планина се отварају за једну ноћ и ми ћемо свакоме положити рачун о нашем двогодишњем раду у шуми. Тешко ономе ко овај рачун не буде полагао."
Одговори
#16

(21-05-2017, 06:31 PM)ЈВуО-КГ Пише:  Не знам ни ја, него сам мислио да ви знате нешто, онако успут. Види се у књизи слика уништеног авиона и пише испод да је саботажа у питању. Наравно пише да је то код нас на аеродрому.
Може ли да се види та слика?
Има ли још информација о догађају, макар приближно датум и да ли је уништено још авиона.

(21-05-2017, 06:40 PM)Перун Пише:  Дерок је погодио један авион док је био стациониран на аеродрому.
Ако мислиш током опсаде Краљева, нисам нашао податак да је неки авион погођен. Дејствовали јесу.
Одговори
#17

(21-05-2017, 10:26 PM)ватхра Пише:  Може ли да се види та слика?
Има ли још информација о догађају, макар приближно датум и да ли је уништено још авиона.

Слика се налази на 64. страници . Испод пише да је сликано на крагујевачком аеродрому, ондашњем, и да је авион спаљен од стране саботера.

Нисам ту фотографију видео раније. Не знам како бих могао да вам покажем.

Што се датума тиче, сама слика се налази у поглављу које описује почетак напада на Југославију тј. априлски рат . Претпостављам да је из тог периода.
Одговори
#18

(21-05-2017, 04:40 PM)ЈВуО-КГ Пише:  
(14-04-2017, 09:22 PM)Felix Пише:  Управо завршио са читањем. Одлична књига, јако потресна, требао би да је прочита свако ко жели да се упути у сурову историју послератне диктатуре. Мени су најпотреснија била управо сведочења аутора о трагичним судбинама људи које је познавао, као и о клими у народу одмах после рата, о релативно брзом прихватању новог система (што нам много говори о људском роду) али и о групама младих људи који нису желели да прихвате ту нову стварност.

Топле препоруке.

Кад бих знао адресу Љубодрага-Дуција, купио бих још један примерак књиге да му пошаљем да прочита. У књизи би му подвукао оне делове где Бељаковић набраја шта су све сељаци имали пре рата, какву механизацију и како су радили. После тога не би више причао о "беди" у Краљевини Југославији те фамозном спашавању српског народа од стране комуниста.Верујем да су ти у књизи били интересантни и они делови где се описују активности комуниста по доласку Немаца. Сачекивали су их црвени ко рођену браћу.

Него ако Милослав види ово, питао бих нешто. Ко изврши оне саботаже авиона на крагујевачком аеродрому , ако можда знате.

Љубодраг Симоновић
Индире Ганди 4
11000 Београд
Одговори
#19

(21-05-2017, 04:40 PM)ЈВуО-КГ Пише:  У књизи би му подвукао оне делове где Бељаковић набраја шта су све сељаци имали пре рата, какву механизацију и како су радили.

Били смо једна од ретко богатих породица.

Удар нађе искру у камену / без њега би у кам очајала!
Одговори
#20

(21-05-2017, 04:40 PM)ЈВуО-КГ Пише:  
(14-04-2017, 09:22 PM)Felix Пише:  Управо завршио са читањем. Одлична књига, јако потресна, требао би да је прочита свако ко жели да се упути у сурову историју послератне диктатуре. Мени су најпотреснија била управо сведочења аутора о трагичним судбинама људи које је познавао, као и о клими у народу одмах после рата, о релативно брзом прихватању новог система (што нам много говори о људском роду) али и о групама младих људи који нису желели да прихвате ту нову стварност.

Топле препоруке.

Кад бих знао адресу Љубодрага-Дуција, купио бих још један примерак књиге да му пошаљем да прочита. У књизи би му подвукао оне делове где Бељаковић набраја шта су све сељаци имали пре рата, какву механизацију и како су радили. После тога не би више причао о "беди" у Краљевини Југославији те фамозном спашавању српског народа од стране комуниста.Верујем да су ти у књизи били интересантни и они делови где се описују активности комуниста по доласку Немаца. Сачекивали су их црвени ко рођену браћу.

Да, јесу, али сам то већ знао. А добро си споменуо и његов опис села. И мени се то посебно свидело, од стила и топлине приповедања до дескрипције какво је село било пре рата, са посебним вредностима, поштовањем традиције, поделом рада итд... једном речју здравом заједницом. Неупоредиво са овим данашњим селом и сељаком, изданком социјалистичког "сељака-полутана" (част изузецима!).

Иде Џиџа кроз планине
гони српске душманине,
издајице Русе, Немце,
крџалије љотићевце.
Одговори
#21

(22-05-2017, 12:36 AM)ЈВуО-КГ Пише:  
(21-05-2017, 10:26 PM)ватхра Пише:  Може ли да се види та слика?
Има ли још информација о догађају, макар приближно датум и да ли је уништено још авиона.

Слика се налази на 64. страници . Испод пише да је сликано на крагујевачком аеродрому, ондашњем, и да је авион спаљен од стране саботера.

Нисам ту фотографију видео раније. Не знам како бих могао да вам покажем.

Што се датума тиче, сама слика се налази у поглављу које описује почетак напада на Југославију тј. априлски рат . Претпостављам да је из тог периода.
Ако неко може да шкљоцне слику, да питам колеге које би могле да знају нешто о догађају.
Одговори
#22

(21-05-2017, 10:26 PM)ватхра Пише:  Ако мислиш током опсаде Краљева, нисам нашао податак да је неки авион погођен. Дејствовали јесу.

То каже Коларевић, ком. 4. јуришног корпуса.

,,Пећине слободних Српских планина се отварају за једну ноћ и ми ћемо свакоме положити рачун о нашем двогодишњем раду у шуми. Тешко ономе ко овај рачун не буде полагао."
Одговори
#23

(21-05-2017, 06:31 PM)ЈВуО-КГ Пише:  
(21-05-2017, 06:15 PM)Милослав Самарџић Пише:  Не знам. Ко?

Не знам ни ја, него сам мислио да ви знате нешто, онако успут. Види се у књизи слика уништеног авиона и пише испод да је саботажа у питању. Наравно пише да је то код нас на аеродрому.

Такође ме занима и ко су они који су дочекивали Немце у Крагујевцу тј. они који су качили оне нацистичке траке око руке одмах по доласку вермахтоваца. Да ли су то били неки локални Немци или неки други. Бељаковић пише и да су се комунисти редовно мували око наведених, онако другарски. Smile

Ако Зоран Недељковић зна нешто о томе нека напише, ако има времена.
Oно што се мало зна, а то је да се и у Крагујевцу налазила Пилотска школа. Прва генерација те школе изашла је септ.1940, а друга у зиму 1940-1941. Ако неког интересује постоје спискови питомаца.
6.априла 1941. оборен је немачки авион изнад Крагујевца, од дејства 3.батерије из 102.дивизиона ваздушне одбране КГ, под командом мајора Ђорђа Лукића. Дејство је вршено из с. Петровац. Оборени авион био је извиђачки двомоторац До-17П, фабр.бр.3554. Посада - пилот,лојтнант Оскар Генрих, навигатор, лојтнант Ханс Енгелхарт и радиста, унтерофицир Ханс Менкемајер. Сви су заробљени и спроведени у КГ.
Мало се зна, да су са КГ аеродрома полетели за БГ, пилоти оф, Живица Митровић и Драгутин Бојовић( касније команд.Космајског корпуса), 6.априла 1941. и изнад БГ исписали херојску страну српске историје.Живица је погинуо, а Драгутин био тешко рањен и преживео.
Авиони, полетели из КГ оборили су и немачке посаде изнад Параћина...
Наши авиони - 12 исправних и 5 оштећених авиона "месершмит"Ме-109Е", попаљени су у ноћи 9-10-април 1941 у КГ, услед саботаже пете колоне, преко Абверове групе агената "Маријан"...
Онда је следила иста активност злогласног пуков Пирца на аеродрому у Драгушици итд.
Препоручујем књигу " Авијатичари Шумадије 1912-1918 ", Вељка Лековића из Крагујевца.
Одговори
#24

(22-05-2017, 10:45 AM)ватхра Пише:  Ако неко може да шкљоцне слику, да питам колеге које би могле да знају нешто о догађају.

Не вреди Ватра, зеза ме нешто око пребациваља слика из рачунара. Покушавао сам више пута. Ако може неко други, нека постави.
Одговори
#25

[Слика: 18697794_1329358437100313_813233936_o.jp...e=592511F6]

Ужичанине јел' се види ?
Одговори
#26

Види се голим оком. Није потребна лупа.Smile

,,Пећине слободних Српских планина се отварају за једну ноћ и ми ћемо свакоме положити рачун о нашем двогодишњем раду у шуми. Тешко ономе ко овај рачун не буде полагао."
Одговори
#27

(22-05-2017, 02:10 AM)Громовник Пише:  
(21-05-2017, 04:40 PM)ЈВуО-КГ Пише:  У књизи би му подвукао оне делове где Бељаковић набраја шта су све сељаци имали пре рата, какву механизацију и како су радили.

Били смо једна од ретко богатих породица.

Било је неколико таквих у сваком селу, као и по неколико крајње сиромашних, углавном због алкохола, али већина је ипак имала довољно.
Одговори
#28

(22-05-2017, 05:47 PM)Милослав Самарџић Пише:  Било је неколико таквих у сваком селу, као и по неколико крајње сиромашних, углавном због алкохола, али већина је ипак имала довољно.

А данас кад смо економски тигар са Балкана људи умиру од глади по селима. Можда је то за то што смо лош народ и што нам фали протестантског духа, како рече онај што му је деда кренуо коњем за Москву а стигао до Добоја.
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 1 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним