06-10-2014, 11:19 PM
Одлично!
(07-10-2014, 05:31 PM)ватхра Пише: Што се тиче упутстава за бегунце, имам доста билтена који су дељени авијатичарима као упутство, и тамо су ствари другачије описане у вези четника и партизана. Изгледа да је младим пилотима само део тога стигао до мозга...
Цитат:пролећа 1944 Савезнички здружени штаб и Блискоисточни штаб, сваки за себе, објавили резултате истраживања ради званичне употребе. Оба ова памфлета су садржала изразито анти-четнички и про-партизански карактер. Истраживање AFHQ је носило назив "Четници" а други "Народноослободилачки покрет Југославије". Извори ових приручника и њигова употреба нису довољно јасни али је извесно да би сваки необавештени читалац тешко остао равнодушан
(08-10-2014, 10:40 AM)ватхра Пише: Имам десетак авиона који су пали код нас а летели на мете у Италији.Како, од силине удара?
(08-10-2014, 10:40 AM)ватхра Пише: Око две трећине летова је и без Италије летело преко Југославије. Не знам зашто мислиш да за Немачку нису летели преко Југославије, поготово јер.ми је пуна табела авиона који су гађали Немачку.
(08-10-2014, 10:40 AM)ватхра Пише: За број мисија ка Румунији не знам, али по броју авиона и тонажи гађали су их преко двадесет одсто више, иако је трајало скоро дупло краће.Не сумњам, изненадио ме је резултат, нисам уопште очекивао такав однос.
Цитат:Office of Strategic Services officers already have secured Marshal Tito`s cooperation to retrieve downed airmen. In January 1944 Maj. Linn M. Farish and Lt. Eli Popovich had parachuted into Partisan HQ at Drvar to arrange assistance in rescuing American flyers. Following a meeting with Tito on January 23, 1944, orders went out to all partisan units to do everything possible to locate downed airmen and conduct them safely to the nearest Allied liaison team.[8]
(09-10-2014, 02:06 AM)Chicot Пише: Зато што ни теоријски авиони нису могли да прелећу наше копно ако су гађали циљеве на линији Минхен - Нирмберг или западно. Ова црвена тачка на карти је Blachammer, и то је, колико сам успео да испратим најисточнији циљ који су гађали.Слаба ти је та теорија.
(09-10-2014, 02:06 AM)Chicot Пише: Јес, а савезничке мисије код четника повучене, и то као не дође на исто?Последња мисија из Прањана отишла крајем маја.
(09-10-2014, 02:06 AM)Chicot Пише: Мало је симптоматично да се прави договор о спашавању пилота на високом нивоу у периоду када још нема авијатичара за спашавање и у време када је број прелета и акција уопште био изузетно низак (у односу на пролеће и каснији период). И то је у 70% случајева мета била Италија. Да оставимо по страни потребу да се издејствује маршалов пристанак да сарађује у спашавању и евакуацији пилота.Било је авијатичара и у том периоду и евакуисани су.
ACRU је ипак формиран у јулу, баш у периоду када су се гомилали авијатичари у Србији и чекали на евакуацију.
(09-10-2014, 02:06 AM)Chicot Пише: Колико је, према твојим подацима, оборено авиона на нашој територији?Имам уписано документима потврђених око 440 Б-17 и Б-24 који су пали код нас. Ловце још нисам сређивао јер је за њих теже наћи податке. Такође, број авијатичара из њих је мањи, неколико стотина укупно, а мањи део је евакуисан.
(09-10-2014, 08:13 AM)ватхра Пише: Слаба ти је та теорија.Није, теорија је добра, овај твој налаз то потврђује. Минхен и Блехамер су два највише гађана циља у Немачкој (од јесени 44) а мисије су спајале циљеве у Аустрији. С обзиром на обим летова и интензитет гађања Немачке, а нарпчито Аустрије у последња 3 месеца - овај број оборених авиона изнад Југославије је маргиналан. Минхен и Блехамер нису гађани, дакле, пре јесени 44, када се акције у Аустрији, повећавају десетоструко. Било је и доста случајева алтернације циљева: крену на немачку, али из разних разлога бомбардују циљеве у Аустрији.
Имам убележено 34 авиона који су гађали Блехамер и пали код нас, односно 13 који су гађали Минхен.
(09-10-2014, 08:13 AM)ватхра Пише: Последња мисија из Прањана отишла крајем маја.Од децембра мисија код четника фактички не постоји, хватали су зјале. Остављени су из политичко -тактичких разлога а не из оперативних.
А друго, не знам како мислиш да се авијатичар другачије евакуише осим преко савезничке мисије?
(09-10-2014, 08:13 AM)ватхра Пише: Реченица "Водите ме код савезничке мисије" је уведена да би се избегло директно тражење партизана, што значи да јесу рачунали и на евакуацију од четника.И добра формулација којом се штите од непријатности у случају да набасају на погрешну групу у потрази за партизанима.
(09-10-2014, 08:13 AM)ватхра Пише: Било је авијатичара и у том периоду и евакуисани су.Не кажем да авијатичара није било, али до лета је то могло да буде само у маргиналном броју, нарочито на западу земље. Једноставно, није било довољно прелетања. Једино ако нису десетковали сваку бомб групу, при свакој мисији
ACRU је направљен да би се избегли политички проблеми слања мисије код четника који су постали непожељни. А онда је у класично америчком маниру ACRU послужио да би се инфилтрирала обавештајна мисија (не само код нас).
(09-10-2014, 08:13 AM)ватхра Пише: Имам уписано документима потврђених око 440 Б-17 и Б-24 који су пали код нас. Ловце још нисам сређивао јер је за њих теже наћи податке. Такође, број авијатичара из њих је мањи, неколико стотина укупно, а мањи део је евакуисан.
Тај број је без авиона који су пали у Јадран, или на граници са Аустријом, или пак на Вис. Њих нисам пописивао јер их углавном нису евакуисали партизани.
(09-10-2014, 10:21 PM)Chicot Пише: Друго, ако иду директно из Фође на Минхен, нема никакве логике да се приближавају нашем копну, ако погледаш карту, права линија осим што је најкраћа, представља путању која сече најужи део италијанског и аустријског копна + море, што није безначајно у односу на немачки ПВО.Не ваља ти логика уопште, путања авиона ка Немачкој је заобилазила део који наводиш и ишла преко Југославије. Нису летели праволинијски него рутом која им је повољна. Да не спомињем и да су у случају квара знали где да слете у Југославији.
(09-10-2014, 10:21 PM)Chicot Пише: Од децембра мисија код четника фактички не постоји, хватали су зјале. Остављени су из политичко -тактичких разлога а не из оперативних.По повратку мисије 31. маја евакуисано је и 30 авијатичара који су почев од краја јануара пали. Савезничка мисија је радила и авијатичари су довођени у Прањане. Имаш телеграме за то, о томе је и Самарџић писао и не видим разлог да даље смараш о овоме.
(09-10-2014, 10:21 PM)Chicot Пише: Не кажем да авијатичара није било, али до лета је то могло да буде само у маргиналном броју, нарочито на западу земље. Једноставно, није било довољно прелетања. Једино ако нису десетковали сваку бомб групу, при свакој мисијиТај "маргинални" број је био већи од других акција истог типа. У фебруару и марту имам уписано по преко десет авиона, а у априлу и мају по 40. Ако је неки просек евакуација 50% авијатичара, већ у априлу се радило о стотинама авијатичара.
(09-10-2014, 10:21 PM)Chicot Пише: То испада мало преко 10% укупних губитака 15?Одакле ти је податак да је 15-та изгубила више од 4 хиљаде авиона?
(09-10-2014, 11:45 PM)ватхра Пише: Шико,Напротив, причам о ономе што ми је познато. Како бих иначе постављао оне цитате и друге податке које сам изнео?
ако већ хоћеш да дискутујеш о нечему што не познајеш, пожељно је да бар нешто прочиташ о теми.
(09-10-2014, 11:45 PM)ватхра Пише: Не ваља ти логика уопште, путања авиона ка Немачкој је заобилазила део који наводиш и ишла преко Југославије. Нису летели праволинијски него рутом која им је повољна. Да не спомињем и да су у случају квара знали где да слете у Југославији.Мислиш, то је било уобичајено- да лете у Немачку преко Југославије? И то преко делова где је Немаца било много и где су имали јаку ПВО (истарска обала и Словенија). По чему је повољније да прелазе дупло више копна начичканог непријатељским флаковима?
(09-10-2014, 11:45 PM)ватхра Пише: По повратку мисије 31. маја евакуисано је и 30 авијатичара који су почев од краја јануара пали. Савезничка мисија је радила и авијатичари су довођени у Прањане.И тебе нимало не чуди то што су се окупљали неколико месеци за евакуацију, док су, ево сад читам, неки авијатичари које су партизани нашли, отприлике у истом периоду, форвардовани у Италико после неколико дана?
(09-10-2014, 11:45 PM)ватхра Пише: Тај "маргинални" број је био већи од других акција истог типа. У фебруару и марту имам уписано по преко десет авиона, а у априлу и мају по 40. Ако је неки просек евакуација 50% авијатичара, већ у априлу се радило о стотинама авијатичара.50% од чега? Укупног броја посаде у обореним авионима?
(09-10-2014, 11:45 PM)ватхра Пише: Одакле ти је податак да је 15-та изгубила више од 4 хиљаде авиона?Није, кад си буквалиста- 13%, па рачунај
Цитат:It lost 3,364 aircraft and 21,671 personnel killed, wounded, missing and taken prisoner -- 20,430 bomber crewmen and 1,187 fighter pilots.
(11-10-2014, 08:09 PM)Chicot Пише: Која ти је то фора? Постави мапе ПВО ако имаш неку и не тупи.
Бомбардера је страдало око 2600 - 2900. Ја сам прикупио податке за нешто мање од 2000, али то није коначан број јер ми фале подаци за неколико бомб. група.
На основу познатог, а то су подаци за око 80% борбених мисија, пропорција оборених бомбардера и ловаца је отприлике 85-15%, уз девијацију 2-3 %.
Знаш шта је проблем са око 440 оборених бомбардера у Југославији?
Статистика. Пошто је само 7-8% свих летова ишло на мете у Југославији, пропорционално би значило укупан губитак 5500 бомбардера-уз претпоставку да је ПВО у Југославији подједнако снажан као у Румунији, Аустрији, Италији и Немачкој као и да је коришћен отприлике исти број летелица.
Ја сам до сада наишао на врло мали број оборених током прва 4 месеца '44.
Ево рецимо 465. Од 317 авиона/посада, 15 се на неки начин односи на Југославију:
BREEZIE WHEEZI
03/16/45 Vienna, Au. - left formation to Zara, Yugo
08/24/44 Pardubice, Czech Down in Yugoslavia
11/16/44 Munich, Ger. Down in Yugo
11/05/44 Metravico, Yugo,Ditched in lake in Yugoslavia
BIG ED / MONSTER,
05/25/44 Givors, 02/15/45 Crashed at Vis
BLONDE BOMBER,
10/13/44 Blechhammer,Crashed Vis, Yugo - no survivors
06/16/44 Vienna, Aus. Landed at Vis
HOME FOR CHRISTMAS
08/09/44 Budapest, Hun. Landed at Vis
12/19/44 Blechhammer, Ger C/L Vis
11/20/44 Blechhammer C/L Vis
3/24/45 Neuberg A/D A/C landed Zara for repairs - crew retd to base
MAIDEN USA
07/22/44 Ploesti, Rou. Ditched Adriatic
MISMYSAKTIME
06/02/44 Cluj, Rou. Ditched Adriatic
STEVENOVICH
11/20/44 Blechhammer, Ger Ditched in Adriatic
08/21/44 Nis, Yugo Crashed at base
Дакле, 4 оборена у Југославији, 8 слетело или се скршило на Вису (и у Задру), а 3 у Јадрану.
Колико је процената 4 посаде - од 317?
П.С. Обрати пажњу на датуме..