Оцена Теме:
  • 7 Гласов(а) - 2.57 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Екуменизам

Да Србска Црква не дај Боже никада,постави папу на своје чело,вероватно би сте и то прихватили?

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Неће, јер Она има око Себе много малих ''Папа''...попут Артемија, Грешног Милоја, Акакија,
монаха-немонаха, Владу Димитријевића, и много других малих ''Папа'' који папују около против цркве!

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Имамо ми папа за извоз.
Одговори

Вама увоз иде много боље!Јок

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Вама не треба да увозите, сваки је од вас непогрешиви папа.
Одговори

О учтивом дијалогу са јеретицима има пуно примера у историји Православне Цркве. Примера ради један од највећих бораца за одбрану чистоте православне вере, св. Марко Ефески у свом уводном говору папи јеретику Евгенију IV, слично речима упућеним од св. Кирила нечасном Несторију, рекао је римском папи 1438. у Ферари: „ … Хајде дакле, пресвети оче, прими чеда своја, која ти дођоше издалека, са Истока; загрли оне што од давног времена беху одвојени од тебе, а сада прибегоше твоме наручју; исцели саблажњене; заповеди да се одстрани свака сметња и препрека која омета мир; кажи и ти анђелима својим, као подражавалац Божји: приправите пут народу мојему; поравните пут, уклоните камење (Ис. 26, 10). Докле ћемо се ми, који имамо истога Христа и исте смо вере, борити једни против других и гложити се међу собом? Докле ћемо се ми, поклоници исте Тројице, међу собом клати и јести, док једни друге не истребимо (ср. Гал. 5, 15) и док нас спољни непријатељи не претворе у ништа? Стога подиже (Христос) тебе, првенствујућега међу свештеницима Његовим да нас сазовеш овде“. Шта би данас рекли многи „зилоти“, било Артемијеви било Акакијеви, кад би чули овај језик хришћанске љубави и учтивости у обраћању једном римском папи? Засигурно, осудили би га као издајника и паписту, као што и данас осуђују многе српске епископе, када у разговорима са римским папом употребљавају неке опште изразе учтивости у дијалогу. Зашто? Јер, у својој неопитности и незнању, не гледају на циљ и дух разговора који се воде, а за општу хришћанску учтивост неће ни да чују.

ИГУМАН ПЕТАР ДРАГОЈЛОВИЋ

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Речи Св. Марка Ефеског на дан упокојења
У задњи дан свог земаљског живота, последње мисли Св. Марка нису биле о њему самом, него о Православљу, коме је посветио сав свој живот. Позивајући своје следбенике да остану чврсти у борби за Православље, посебно се обратио једном човеку за кога се надао да ће постати његов наследник у вођству те борбе. Та нада се у потпуности остварила у личности Георгија Схоларија, који је постао ватрени вођа Православља, и као Патријарх Константинопоља након пада Византије, постигао је ослобађање Цркве испод јарма лажне Уније. Схоларије је пострижен под монашким именом Генадије и Црква га прославља 31. августа.
„Желим да вам кажем своје мишљење детаљније, посебно сада када долази час моје смрти, тако да будем јасан од почетка до краја, и да нико не помисли да сам говорећи једно, мислио нешто друго, поготово непријатељи који би пожелели да ме посраме у часу моје смрти.
У вези Патријарха, желим да кажем ово, да ако пожели да покаже некакво поштовање према мени на сахрани мог тела, или да пошаље на гробље неког од својих јерарха, или свештенства, или уопште било кога ко је у јединству са њим, да узму учешћа у молитвама или се придруже нашим свештеницима, мислећи да сам у неком моменту, макар и тајно, дозволио јединство са њим, и ако би моја затворена уста дала повода онима који не знају добро моје погледе и који погрешно умишљају неки облик помирења, изјављујем и сведочим пред многим часним људима овде присутним да: ја уопште не желим, на било који начин, и не прихватам заједништво са њим нити са онима који су са њим, ни у овом животу, а ни у животу после моје смрти, као што не прихватам ни Унију нити латинске догмате, које он и његови следбеници прихватише, и које проводе захваљујући његовом председавајућем положају, са намером да оповргну истините домате Цркве. У потпуности сам убеђен да што даље стојим од њега и њему сличних, ближе сам Богу и Његовим Светима; и онолико колико се одвајам од њих (Унијата), толико више сам у заједништву са Истином и са Светим Оцима, теолозима Цркве; и на исти начин сам убеђен да они који се сматрају да су са њим, стоје далеко од Истине и од благословених Учитеља Цркве. И због тога кажем: Као што сам се целог живота одвајао од њих, тако и у тренутку мог одласка, сада и после моје смрти, одричем се било каквог заједништва са њима, и обавезујем и заповедам да нико од њих не приступи мојој сахрани или мом гробу, и исто тако, нико да ни не помисли да учествује на нашој Светој Служби; јер то би било мешање онога што се смешати не може. Него им припада да буду потпуно одвојени од нас док им Бог не подари да се поправе и придруже Његовој Цркви.“
А ОНДА СЕ ОКРЕНУВШИ ЧАСНОМ СХОЛАРИЈУ РЕЧЕ:
„Сада говорим о часном Схоларију, кога познајем од своје младости, и кога много љубим, као свог властитог сина и пријатеља... У мом разговору са њим све до сада, задобио сам потпуну слику његове части, мудрости и снаге његових речи, и зато верујем да је он једини за сада који може да пружи руку помоћи Православној Цркви, која је под нападима оних који би да униште чистоту догмата, и исто тако, уз Божју помоћ, да исправи и учврсти Православље, уколико он сам не пожели да се повуче од тог посла и сакрије своју свећу под суд. Потпуно сам уверен да он неће тако поступити, и видећи Цркву уздрману таласима, и веру зависну о слабим људима (у односу на људске стандарде), и знајући да може да јој помогне, он неће до те мере моћи да занемари своју савест него ће пуном брзином и спремношћу да уђе у борбу; будући да је мудар, он је свестан да уништење Православне вере води ка општој пропасти.
Тачно је да у прошлости, сматрајући довољном борбу коју су водили други, а посебно ја, није се показивао као ватрени заговорник Истине, можда натеран и саветима појединаца. Али, и ја сам раније уносио скоро ништа, или нешто мало у борбу, не имајући довољно ни снаге ни воље; а ево већ сам постао нико и ништа: а има ли ишта мање од ништа? И ако је он онда претпостављао да ми сами можемо поставити ствари право, и сматрао да је непотребно да уради оно што су други могли урадити, и да би својом непотребном помоћи могао само нашкодити другима, као што ми је често објашњавао тражећи опрост – тако и у ово време, када ја одлазим, не видим никог ко му је раван, и који би могао да преузме моје место у Цркви, и у вери, и у догматима Православља. Зато га сматрам достојним, позваним или одређеним да открије искру побожности скривену у њему, и бори се за Цркву и исправне доктрине; тако да оно што ја нисам постигао, он постави како треба, уз Божју помоћ. Јер уз благодат Божју он то може, помоћу ума који му је дат и снагом речи, само ако их употреби у право време.
Исто тако, пред Богом, Вером и Црквом, обавезан је да се бори искрено и чисто за Веру. И ја му поверавам ту битку, да буде браниоц Цркве, вођа чврстог учења, носиоц победе исправних доктрина и Истине уместо мене, имајући подршку Бога и Истине, против којих се и води битка; тако да учествујући у томе заједно са светим учитељима и богоносним оцима, великим теолозима, прими своју плату од Праведног Судије када Он прогласи победу свих оних који се борише за Правду. Али он сам мора да употреби сву своју ревност за добробит исправних доктрина Цркве, јер ће морати дати одговор о томе на дану Суда Богу и мени, који сам му то поверио и на исти начин очекујем да ће у Царству те речи изродити многе плодове. Нека ми одговори на ово тако да могу отићи из овог живота осигуран, да не умрем у жалости, бринући се за исправност Цркве.“

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Да буде јасно читаоцима са стране, нико у Српској Цркви не жели да католичи
или да се стави под власт папе.
Али се Црква не боји разговора са католицима, већ је Црква дужна да сведочи Истину.

Правити страх од католичења ја само један од облика покушаја запада да Српски народ одвоји
од Цркве, јер знају да је Црква душа народа и да се народ увек око Цркве организовао и
обнављао србску државу.
Говорише долази папа 2013. али не дође, чак га нико није звао, нити је се он нудио да дође.

Њихов циљ је да народ распрчају па да се са тим парчићима играју. Већ су успели да створе Акакија и Артемија.
Зато не треба наседати на антицрквену пропаганду западних служби и њихових
свесних и несвесних помагача овде, и осталих продавача магле и мрака, без обзира на њихове велике речи и сакривање иза српских симбола и покрета.

Чувајмо своју Цркву и помогнимо је својим светим животом, а остало ће Бог.
Одговори

О АНТИЕКУМЕНИЗМУ

Антиекуменизам ("затворени фанатизам") храни се свеопштим филантропизмом ("отвореним релативизмом"). Он се изједначава са патриотизмом и као верност "вери Отаца". Они "екуменисте" стављају на стуб срама и немилосрдно их жигошу. То све чине позивајући се на одређене каноне, иако је циљ свих канона да сачувају и обнове заједницу и дух заједништва. Антиекуменизам је пре израз патологије вере него моралне посрнулости. Но, упркос овој чињеници у Србији су односи између цркава и верских заједница веома добри, пријатељски, иако се на њу споља гледа као на "тамни вилајет", где царује верска мржња, искључивост и верски фанатизам. Екуменизам у Србији је далеко квалитетнији него у центрима моћи који свима деле лекције из толеранције и демократије. Зато споља нико нема потребе да их "тера" на међусобни дијалог, јер он већ постоји. То не значи да тај дијалог не треба унапређивати и продубљивати, а предуслов за то је увек унутрашњи дијалог сваке цркве и верске заједнице понаособ.

ПРОТОЈЕРЕЈ РАДОВАН БИГОВИЋ

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Свештено-Мученик Иларион Тројицки:

Ван граница Цркве Православне постаје несхватљиво Свето Писмо и губи се вера у Христово Божанство


… У свим вековима постојали су, како их назива свети Иринеј Лионски, „исправљачи апостола“, који су себе сматрали себе вишим од апостола, тих „галилејских рибара“. Али, да ли високо образованом европљанину 20.века приличи да вером прихвата све што је речено од стране некаквих „рибара“? Зато многи ослобађају себе чак и од поверења апостолима и желе да протумаче Христово учење, руководећи се само својих схватањима. Па Лав Толстој је директно изјавио, да апостол Павле није добро схватио Христово учење; Себе је Толстој изгледа сматрао вишим од апостола Павла. Веома је задивљујуће колико људи далеко одлазе у свом „тумачењу“ хришћанства. Шта год да пожеле, све то истог тренутка налазе у Јеванђељу. Чини се да је сваку своју испразну машту, па чак и злонамерну мисао, могуће покрити Јеванђелским учењем.

Зар није значајно да сви одступници од Цркве постојано говоре о свом уважавању Светог Писма и да у то исто време, веома брзо прелазе на извртање чак самих књига Светог Писма! Чим људи оставе Цркву, истог тренутка почињу да Писмо тумаче по своме и свако га тумачи различито. Христос се молио Богу Оцу за јединство свих који у Њега верују, апостоли су опомињали на једномисленост (Духом Светим), говорили су о јединству вере. Показује се да без Цркве никакво јединство није могуће. Поново се мора догодити Вавилонско „мешање језика“. У Цркви вера хиљадама година остаје једна, иста и никад непроменљива. Али, код оних који су одступили од Цркве вера се мења скоро сваки дан. Постојано се појављују нови секташи и јеретици и сваки њихов учитељ проповеда другачије. Јасно је да без Цркве пропада, пре свега, учење Христово и да се замењује краткотрајним људским мудровањем…

Не, Христова вера постаје јасна и недвосмислена за човека само када он нелицемерно верује у Цркву; само тада бисер те вере и бива чист, само тада се не меша са гомилом прљавог смећа свемогућих, самовољних мишљења и уверења. О свему томе говорио је још апостол Павле, када је Цркву Бога Живога називао „стубом и тврђавом Истине“ (1.Тим. 3:15).

На тај начин при одвајању од Цркве, чак и хришћанско учење постаје нешто веома неодређено, неухватљиво, по жељи, стално променљиво.





ВАН ЦРКВЕ ГУБИ СЕ ВЕРА У ХРИСТОВО БОЖАНСТВО

Међутим, замена Цркве хришћанством повлачи за собом води још једну ужасну замену – замену Христа Богочовека човеком Исусом из Назарета. Као што је вера у Цркви нераскидиво повезана са признањем Божанства Христа Спаситеља, тако и одрицање Цркве за собом повлачи одрицање Оваплоћења Сина Божијег, одрицање Божанства Исуса Христа. Заиста, да би неко дао некакво учење није неопходно да неизоставно буде Богочовек. Божанско достојанство Исуса Христа неопходно је само ономе, ко у Њему види Спаситеља, Који је у природу људску улио нове силе и Који је основао Цркву. У стварности, зар није већ из речи Самог Исуса Христа видљива та нераскидива веза истинске Цркве и Истине Његовог Богосиновства? Симон Петар је рекао: „Ти си Христос, Син Бога Живога“. Тада му је Исус рекао: „Блажен си, Симоне, сине Јонин! Јер тијело и крв не открише ти то, него Отац мој који је на небесима. А и ја теби кажем да си ти Петар, и на томе камену (тј. на истини Богооваплоћења, које је исповедао Петар) сазидаћу Цркву своју и врата пакла неће је надвладати“. (Мт. 16:17-18).

Древна Црква је са посебним напором одбранила ту истину једносуштности оваплоћеног Сина Божијег са Богом Оцем, јер је била жељна истинске обнове људске природе, успостављања „нове твари“ тј. Цркве. Непоколебива вера да је Син Божији, Друго Лице Свете Тројице сишао на земљу, учинио се човеком, открио људима тајне Царства Божијег, основао Цркву Своју на земљи, пострадао за грехе рода људског и, победивши смрт васкрсао из мртвих, откривши људима пут ка богоуподобљењу и обожењу не само по души, већ и по телу – управо таква вера је лежала у унутрашњем мотиву, у основи свих догматских покрета IV века.

Зашто је тако напрегнута била борба са аријанством? Зашто су аријанци наишли на тако одлучан отпор, зашто им је св. Атанасије Велики, тај стуб Цркве Христове, одрицао назив „хришћанин“? Заиста, аријанци су признавали Христово учење, сматрали су Га чак Оваплоћеним Сином Божијим, само што тог Сина Божијег нису сматрали равним и једносуштним Богу Оцу. Али ево шта пише св. Атанасије Велики: „Они, који аријанце називају хришћанима, налазе се у великој и крајњој заблуди, као они који не читају Писмо и уопште не познају хришћанство и хришћанску веру. Заиста, то значи исто што и Кајафу назвати хришћанином, Јуду издајника прибројати апостолима; тврдити да они, који су испросили Вараву а не Спаситеља, нису учинили ништа лоше; доказивати да су Менеј и Александар људи добромислећи, а да апостол лаже о њима. Али хришћанин то трпељиво не може слушати; а о ономе ко се одважи да говори ово, нико неће претпоставити да при здравом уму“.

Савременом, мало религиозном човеку, сви догматски спорови IV века учиниће се несхватљивим па и бесмисленим. Међутим, „то је била борба два, до крајности противречна, погледа на Христа: мистички – религиозно, у коме се Он јавља као извор живота, спасења, бесмртности и обожења; и – рационалистичког, где се Христос представља само као божански Учитељ и очекивани узор за Своје следбенике“. Питање је било, у суштини, о томе да ли ће у будућности хришћанство остати религија са свом целокупношћу његових светлих веровања и мистичких нада, или ће се разрушити у просту философију са религиозном нијансом, каквих није било мало у то време. „Зато су и о питањима о божанству Сина Божијег, која су дотицала најинтимнију страну верујуће душе, расправљали на трговима и пијацама“.

Може се рећи да је Црква одбранила једносуштност свог Оснивача са Богом Оцем; аријанци, људи рационалистичког погледа, одрицали су једносуштност оваплоћеног Сина Божијег, гледајући на Њега као на оснивача школе, коме већ није обавезно неопходно да буде савршени Бог. Жеља да се буде „нова твар“, „обновљена природа“, другачије речено – Црква Бога Живога, тражи да се призна пуно божанство Христово. „Бог је постао човек, да би човек постао бог“. „Син Божији је постао син човечији, да би синови човечији постали синови Божији“ – ето како одређују смисао Богооваплоћења св.Иринеј Лионски и Атанасије Велики.

По учењу тих великих Отаца Цркве, спасење је немогуће без оваплоћења и очовечења истинитог Бога. „Ако се човек не би сјединио са Богом, не би могао да се учини причасником нетрулежности“, говори св.Иринеј. „Ако би Син био твар, то би човек још увек остајао смртним, не сјединивши се са Богом“, пише св. Атанасије. Таквим мислима пуно је богослужење наше православне Цркве. Ево примера из само једне службе на Рождество Христово: „Данас Бог на земљу сиђе, и човек на небеса узиђе.“ „По слици и прилици грехом иструливши, виде Исус и спустивши небеса сиђе и непроменљиво се усели утробу девичанску да у њој пропадљивог Адама обнови“. „Да тако радостно кличе и сва твар да игра, дође Христос да је обнови и спасе душе наше“. „Иструливши грехом како је по лику Божијем створен, сва та трулежност истинита, и оно најбоље што је отпало од божественог живота, опет обнавља мудри Творац.“ „Остваривши молитвену жељу људи се удостојише Божијег христокрасног доласка, и сада благују у новом животу.“ „Да уздигнем и прославим људску палу природу дођох јавно“ – ево које речи св. Црква слаже у уста Господа који се рађа.

Православна Црква је носилац идеје стварног спасења човека, његовог пуног поновног рођења, обновљења, поновног стварања и обожења, што својим силама човек не може достићи, колико год он мудровао. Да би Црква била управо Црквом – заједницом обновљеног човечанства, потребно јој је оваплоћење Сина Божијег, и зато је за црквене људе, који су примили сву висину религиозног идеала Свете Цркве, Исус Христос увек био и јесте Син Божији, једносуштни Богу Оцу. „Други“, пише св. Иринеј, “ не придају никакав значај силаску Сина Божијег и домостроју његовог оваплоћења, које су Апостоли објавили и Пророци предсказали, да се кроз то мора остварити савршенство наше људске природе. И такви људи морају бити прибројани маловернима.“

У време св. Иринеја, неки лажни учитељи су тврдили да се целокупно Христово дело, тобож, састојало у давању новог закона уместо старог, који је Он укинуо. Св. Иринеј супротно томе тврди, да нису нови закон и ново учење били циљ Христовог доласка, већ управо поновно стварање пале људске природе. „Ако у вама“, пише он, „изниче ова мисао: шта је ново донео Господ доласком својим?, знајте да је донео све ново тиме што је принео Себе Самога и тиме обновио и оживотворио човека.“

Ако неко одбацује Цркву са њеним религиозним идеалом, то и Христос за њега, природно, стаје у ред учитеља – мудраца, заједно са Будом, Конфучије, Сократом, Лао Цеом и другима. При томе, Христос се показује као врло несамосталан учитељ. Услужна наука указује на мноштво различитих извора, чак све до вавилонских изрека и митова, одакле је, тобож, позајмљено Христово учење. Христос постаје налик на нижеразредног мудраца, који саставља своје учење, не увек срећно сакупљајући из различитих туђих књига. Непријатељи хришћанства са злурадошћу указују на те резултате „научних истраживања“ и објављују да у суштини Исус Назарећанин и није дао ново учење. Он је, кажу, само поновио оно што је било казано до њега, а што би знали и без њега.

Међутим, за оног ко верује у Цркву, све те речи о различитим „утицајима“ на хришћанство немају ни најмањег смисла, јер је суштина Христовог дела, како је речено, не само у учењу, већ у спасењу. „Бог је послао Сина Својега Јединороднога, да живимо Њиме.“ (1.Јн. 4:6, упореди 5:13). Нека се у учењима земних мудраца и срећу призраци истина, блиских хришћанству, али Христос, Син Божији, је саздао Цркву, послао Духа Светога и тиме поставио почетак новом животу, што ниједан мудрац из рода људског није могао учинити. Управо је за стварање Цркве био неопходан силазак на земљу Сина Божијег и његова смрт на крсту. И зато сви, који одвајају хришћанство од Цркве, пре или касније долазе до богохулства, одбацивања Христа Богочовека, а долазе управо зато што при одрицању Цркве Богочовештво Христово постаје небитно за њих.

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

О АНТИЕКУМЕНИЗМУ

Антиекуменизам ("затворени фанатизам") храни се свеопштим филантропизмом ("отвореним релативизмом"). Он се изједначава са патриотизмом и као верност "вери Отаца". Они "екуменисте" стављају на стуб срама и немилосрдно их жигошу. То све чине позивајући се на одређене каноне, иако је циљ свих канона да сачувају и обнове заједницу и дух заједништва. Антиекуменизам је пре израз патологије вере него моралне посрнулости. Но, упркос овој чињеници у Србији су односи између цркава и верских заједница веома добри, пријатељски, иако се на њу споља гледа као на "тамни вилајет", где царује верска мржња, искључивост и верски фанатизам. Екуменизам у Србији је далеко квалитетнији него у центрима моћи који свима деле лекције из толеранције и демократије. Зато споља нико нема потребе да их "тера" на међусобни дијалог, јер он већ постоји. То не значи да тај дијалог не треба унапређивати и продубљивати, а предуслов за то је увек унутрашњи дијалог сваке цркве и верске заједнице понаособ.

ПРОТОЈЕРЕЈ РАДОВАН БИГОВИЋ

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
Shocked 

Опет ниси ставио капицу!

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Мислиш оно твоје ''Праштајте''?

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Поред капице требаће ти и добре наочаре!

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 1 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним