Поруке: 13,520
Теме: 288
Придружен: Aug 2013
Углед:
2,484
Не, први је ово рекао генерал Фичев, начелник бугарског ђенералштаба, 1912. године. Ову претпоставку или информацију изнео је ђенералу Радомиру Путнику, начелнику српског Ђенералштаба.
Идуће 1913. године, негде крајем године, дошло је до саветовања у вези овог питања у врху Ђенералштаба, у присуству престолонаследника Александра и краља Петра, као и водећих официра, те припадника Војне обавештајне службе. Тада је регент Александар питао ђенерала Степановића и Војводу Путника да ли постоји могућност да аустроугарска војска главни удар изврши дринским правцем. Комплетно војно руководство је одбацило ову могућност.
Поруке: 4,049
Теме: 18
Придружен: Jul 2016
Углед:
445
Која је позната српкиња, средином 19. века, одликована турским орденом?
,,Пећине слободних Српских планина се отварају за једну ноћ и ми ћемо свакоме положити рачун о нашем двогодишњем раду у шуми. Тешко ономе ко овај рачун не буде полагао."
Поруке: 4,049
Теме: 18
Придружен: Jul 2016
Углед:
445
Тако је. Следећи пут са више самопоуздања.
,,Пећине слободних Српских планина се отварају за једну ноћ и ми ћемо свакоме положити рачун о нашем двогодишњем раду у шуми. Тешко ономе ко овај рачун не буде полагао."
Поруке: 13,520
Теме: 288
Придружен: Aug 2013
Углед:
2,484
И треће у вези војске Краљевине Србије:
Ако је ђенералштаб потценио могућност напада са Дринског правца и распоредио је своје главне снаге на удар са Дунавског правца, како је дошло до тога да српска војска победи у Церској бици?
Не морате у детаље-има много разлога. Само оно главно што је везано за тактичку поставку везану за ратну филозофију Војводе Радомира Путника.
Поруке: 1,089
Теме: 7
Придружен: Feb 2019
Углед:
225
Главнина војске је била код Аранђеловца одакле су брзо могли да се пребаце и на север и на запад.
Поруке: 13,520
Теме: 288
Придружен: Aug 2013
Углед:
2,484
Тачно је то. Много тежи терен је био пред нападачем, него пред браниоцем.
Али, постоји важнији разлог, а то је разуђеност трупа. Где год је нападач налетао имао је борбу, када пробију фронт, налећу одмах на следећи фронт. Једноставно, за Аустроугаре је било најбоље да су напали између Београда и Смедерева и да форсирају Велику Мораву. Нападом Дринским правцем желели су да пресеку Србију по пола и раздвоје војску, а онда је појединачно униште.
У суштини, Путникова ратна вештина је једноставна, али је састављена из низа елемената. Да би се нападач сусрео са појмом "тоталног рата", против свих могућих снага брањеника, треба географију, војску и менталитет довести у склад. Једном речју, терен на који се тера нападач мора да буде сразмеран брањениковој филозофији да нападач ни у једном тренутку не сме створити "слободну територију" на земљи брањеника. А за такву ратну филозофију потребно је врхунско познавање географије, статистике, ратних вештина, економије војске, наоружања и још много тога.
За разлику од ове, у Априлском рату имали смо кордонски систем одбране, који је показао очајне резултате не само због промењеног начина ратовања, односно огромног утицаја авијације, као ни издаје Хрвата... Једноставно, кордонски систем одбране у Априлском рату био је постављен превише "књишки" и у многоме је преценио сопствене војне ресурсе. Али, то је већ нека друга тема.
Поруке: 1,089
Теме: 7
Придружен: Feb 2019
Углед:
225
Ни 1915. нису много нападали између Београда и Смедерева главни напади су били код Рама и Београда мислим да је банатска обала од Панчева до Ковина тад била мочварна.
Поруке: 13,520
Теме: 288
Придружен: Aug 2013
Углед:
2,484
Да, али Бугари.... И тифус.
Два елемента на које Путник није рачунао.
Поруке: 4,776
Теме: 1
Придружен: Mar 2016
Углед:
1,237
Први београдски трамвај пуштен је у саобраћај дана 14. октобра 1892. године и возио је центром града, од Калемегдана до Славије. Београд је 1892. године био један од првих градова света који је увео трамваје. Пре Београда „коњски трамвај“ су имали само Њујорк, Париз, Лондон и Берлин. У почетку су се као погон користили коњи.
Које године се у Београду појавио први електрични трамвај?