Оцена Теме:
  • 3 Гласов(а) - 5 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

СРПСКА ПРАВОСЛАВНА ЦРКВА


СВЕ СЕ МОЖЕ УЗ ПОМОЗИ БОЖЕ ☦
Одговори

.
Митрополит Амфилохије: Велики број архијереја СПЦ није за додјелу ордена Светог Саве предсједнику Србије Александру Вучићу!

https://mitropolija.com/2019/10/07/mitro...ru-vucicu/

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

(06-10-2019, 04:41 PM)светосавац+ Пише:  

Доделом овог ордена попишали сте се на 800 год. самосталности СПЦ!

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

Старац Пајсије је говорио да када исправљамо себе - исправљамо и један део Цркве

СВЕ СЕ МОЖЕ УЗ ПОМОЗИ БОЖЕ ☦
Одговори

Посланица поводом осамстогодишњице аутокефалности Српске Православне Цркве (1219-2019)

И Р И Н Е Ј,
ПО МИЛОСТИ БОЖЈОЈ ПРАВОСЛАВНИ АРХИЕПИСКОП ПЕЋКИ, МИТРОПОЛИТ БЕОГРАДСКО-КАРЛОВАЧКИ И ПАТРИЈАРХ СРПСКИ, СА СВИМ АРХИЈЕРЕЈИМА СРПСКЕ ПРАВОСЛАВНЕ ЦРКВЕ, СВЕШТЕНСТВУ, МОНАШТВУ И СВИМ СИНОВИМА И КЋЕРИМА НАШЕ СВЕТЕ ЦРКВЕ, ПОВОДОМ ОСАМСТОГОДИШЊИЦЕ ЊЕНЕ АУТОКЕФАЛНОСТИ, УПУЋУЈЕ БЛАГОСЛОВ, ПОЗДРАВ И ОВУ САБОРСКУ ПОСЛАНИЦУ

Благодат Господа нашега Исуса Христа
и љубав Бога и Оца и заједница Светога Духа
да буде са свима вама (II Кор. 13, 13).


У овој благословеној години испуњени смо светим осећањима и неизрецивом радошћу зато што нас је Господ удостојио да у њој саборно, сви заједно, архијереји, свештенство, монаштво и богољубиви народ, прославимо велики јубилеј – осамстоти рођендан наше Српске Православне Цркве! Тачно пре 800 година залагањем Светога Саве, највеће и најзначајније личности у историји нашег народа, Српска Православна Црква је добила своју самосталност, односно аутокефалију.

Свети Сава је толико тога урадио за шездесетак година свог овоземаљског живота да свако ко се удуби у његов живот, само надахнут благодаћу Божјом може да наслути одакле треба да започне своје казивање. Због тога и ми, српски архијереји и његови наследници, прибегавамо молитви коју је његов хагиограф и химнограф Теодосије уплео у акростих канона Светом Сави: Саву да похвалим, знања, Боже мој, даруј ми!

Тако надахнути, ми вашу љубав подсећамо на значај Савиног дела. Oн је издејствовао аутокефалност Српској Цркви и као њен први Архиепископ организовао њен духовни живот у једанаест епархија, са многобројним манастирима и протопопијатима. Он је преусмерио развој српске сакралне архитектуре изградњом храма Спасовог у Жичи и отворио нове хоризонте српског живописа сликарским програмима Студенице и Жиче. Он је отац српске књижевности као писац Житија Светог Симеона и аутор писама и беседа. Он је утемељио српско црквено право како типицима за Карејску испосницу и манастире Хиландар и Студеницу тако и чувеним Законоправилом (Номоканоном) и хрисовуљама које је са оцем и братом писао. Он је обављао важне државне и дипломатске мисије са Бугарима и Угрима, неговао добре односе са источним патријаршијама, одржавао деликатне црквено-
-политичке односе са Римом и био пионир међурелигијског дијалога са исламом. Он је подигао или као други ктитор обновио и великодушно даривао манастире Хиландар, Ватопед, Ивирон, Велику Лавру, Каракал, Ксиропотам и Филотеј на Светој Гори, Жичу, Милешеву и студеничке испоснице у Србији, манастире и цркве у Јерусалиму, Витлејему, Александрији и Солуну, као и у Риму и Барију. Он је поставио темеље српске медицине оснивањем болницâ у Хиландару и Студеници. Он је неуморно радио на просвећивању свог народа светлошћу јеванђелске истине. Он је код Срба неуморно развијао љубав према богослужењу, показавши им, својим примером, обједињен молитвени подвиг заједничке и појединачне молитве, као и љубав према богослужбеним традицијама преднемањићке Србије, Свете Горе, Цариграда и Јерусалима.

Браћо и сестре! Осећајући одговорност пред значајем личности и догађаја који прослављамо, ми, архијереји Српске Православне Цркве, упућујемо вам ову посланицу да бисмо истовремено, заједно са вама, поделили радост ове значајне годишњице и, на основу пажљивог сагледавања и правилног разумевања времена и околности у којима је Свети Сава остварио ово велико дело, сагледали и разумели и околности времена у којем ми данас живимо.

Подсетимо се: наши преци су крштавани постепено, током столећâ, све до деветог века. У тим временима, као и у данашњем времену, области насељене Србима биле су у погледу државне управе раздељене и разједињене. Црквена, пак, управа у Рашкој била је под јурисдикцијом Охридске Архиепископије, а западни српски крајеви су били под снажним утицајем Латинâ, те је духовна подвојеност и подељеност у народу била још израженија.

Почетком 13. века, када је великог жупана Стефана Немању на престолу већ стабилне државе, која је по први пут објединила скоро све српске земље, наследио његов син Стефан Првовенчани, Србија, чији положај, величину и углед уважавају и Исток и Запад, коначно постаје хришћанска краљевина. Млада краљевина је поставила политичке оквире и дала замајац узрастању и ширењу православне вере и стварању чвршћих институционалних оквира Српске Цркве и државе. То ће у једном значајном тренутку Свети Сава цару Теодору Ласкарису рећи знаменитим речима којима је започела његова мисија стицања аутокефалије: „Скрбно и печално ми је, царе, јер моја земља нема свог архиепископа; а још и многе земље су около отачаства ми у области државе наше, но нису напредне божаственим исправљењем“.

Српски народ се у то време – баш као и данас – налазио на географској, духовној и политичкој вододелници Истока и Запада. Но, то није спречило него је надахнуло Светог Симеона Мироточивог и његове свете синове Саву и Стефана Првовенчаног да мудро и благоразумно воде двоједини брод српског народа, брод Српске Цркве и српске државе, кроз Сциле и Харибде сукобâ Истока и Запада који нису били мањи од ових данашњих.

Свети Сава је знао да се духовно и културно просвећивање верних може остварити само уколико се образује довољан број способних и своме народу оданих епископа, свештеника и монаха, под једном црквеном управом. Без јединственог црквеног оквира и јединственог духовног простора, суштинска пастирска служба Цркве спасењу у његовом отачаству и његовом народу напросто није била могућа. У таквим политичким околностима, било је неопходно да Црква буде самостална, аутокефална.

Због тога Светитељ, надахнут љубављу према своме роду, уз сагласност брата, светога краља Стефана Првовенчаног, доноси једну од најважнијих одлука у историји српског народа. Он, у доба када је православно Источно Римско Царство распарчано и прегажено, када крсташке хорде огњем и мачем успостављају у престоном Цариграду Латинско Царство и постављају свог, латинског патријарха, одлази византијском цару и цариградском патријарху, тада избеглицама у малоазијском граду Никеји. Тамо од њих, поштујући у потпуности канонски поредак Православне Цркве, добија пуну аутокефалију за Цркву у свом народу, сâм поставши први Архиепископ свих српских и приморских земаља.

То описује Савин хагиограф јеромонах Доментијан следећим речима: „…И свемоћном силом Божјом, и уз Божју помоћ имајући све могуће, испроси благослов од часнога патријарха и од свега сабора васељенскога, да више не иде други архиепископ у васељену на освећење, но само његово помињање међу првима, и да самоосвећено буде отачаство његово као што је Божјом помоћу и самодржавно. По истом чину и ово сатвори, да је са обе стране безбрижно, но да се састане тај сâм архиепископ са сабором својих епископа и тако да освећују себи архиепископа.''

У Никеји, у храму Премудрости Божје, у којем су одржани први и седми васељенски сабор, Свети Сава је 1219. лета Господњег, као најсветији изданак свога рода, хиротонисан и постављен за првог поглавара нове аутокефалне помесне Цркве.

Добијање аутокефалије за Српску Цркву десило се напоредо са учвршћивањем и развојем средњовековне српске државе, тако да је један првенствено црквени догађај имао и велики политички значај. Области са различитим политичким традицијама, окупљене у једну државу, сада су повезане у јединствену духовну целину. Несумњиво је да је Свети Сава, тражећи аутокефалију, имао у виду и национални, државни интерес српског народа. Због тога је већ на повратку из Никеје у Србију уредио Законоправило (Номоканон), књигу која је уз црквено-канонска правила обухватала и грађанско-правне норме. Не треба, међутим, губити из вида чињеницу да је то чинио првенствено из духовних и пастирских мотива. Свети Сава је знао да у датим историјским околностима само административно самостална Црква може да омогући ваљану и трајну евангелизацију, духовни напредак и верско утемељење његовом народу и отачаству.

При томе, за Светог Саву, као и за пуноћу Цркве Христове у свим временима, за разлику од државног суверенитета и устројства било какве људске организације и институције у овом свету, административна самосталност Цркве није значила њено издвајање, затварање и изолацију. Напротив! Она је увек подразумевала остајање у заједници, јединству и љубави са свим помесним Црквама Божјим у свету које исповедају праву, православну веру.

Суштински црквени садржај и канонски смисао аутокефалије састоји се у томе да епископски сабор одређене црквене области има право да самостално бира свог поглавара, своју главу, односно првојерарха или предстојатеља, а да он потом бива прихваћен и признат од свих других поглавара самосталних Цркава. Аутокефални статус значи да једна Црква не зависи од неког већег црквеног центра, односно да одлуке њене јерархије не подлежу одобрењу или потврди од стране другог, њој надређеног, црквеног центра.

Управо је то, давне 1219. године, Свети Сава за Српску Православну Цркву издејствовао од патријарха Манојла II Харитопулоса Сарантена и византијског цара Теодора I Ласкариса. Српска Црква је добила сопствени архијерејски сабор, а он сâм је признат за њеног предстојатеља. Дакле, за питања у јурисдикцији и надлежности помесне Српске Цркве ни Свети Сава ни његових осамдесет и један наследник на архипастирском трону нису тражили нити траже сагласност или пристанак Цариградске или било које друге Цркве. Зато је овај догађај вододелница која рачва српску историју на ону пре Светог Саве и на ону после њега.

Плодови тог великог догађаја су непобитни и далекосежни. Они обележавају сву нашу историју у свим областима живота, науке, културе, духовности и државности – једном речју, идентитета и самог историјског бића и опстанка нашег народа. Под окриљем аутокефалне Цркве, архепископ Сава, са седиштем у манастиру Жичи, успева да покрене све стваралачке снаге народа, да одушеви, да понесе, да упали огањ вере и унесе Јеванђеље Христово у сваку душу, у све односе, у васцели народни живот. У томе је тајна духовног, материјалног и политичког успона Србије у средњем веку. У томе је тајна златних векова српске средњовековне државе. Тај успон је плод ангажовања свих најбољих, добро организованих и обједињених снага народа, покренутих јединством вере, мисли, речи, дела и циља.

Захваљујући опредељењу Светога Саве омогућено је и довршено идентитетско уобличавање и сазревање српског народа, а црквеном самосталношћу и потоњим духовним плодовима које је она дала пројављено је његово црквено, културно и национално пунолетство. То Савино опредељење формирало је посебан, нама Србима бескрајно драгоцен, Светосавски Завет, Христов Нови Завет остварен у историјском искуству српског народа, Завет безграничне жртвене љубави према свом народу, његовој Цркви и његовој држави, према истини, правди и слободи. Из тог Завета изникао је и потоњи Косовски, светолазаревски Завет, као и сва друга, у одсудним временима заветна опредељења и дела српског народа. Захваљујући томе, преживели смо и победили сијасет искушења и невоља које су пратиле, а, како видимо, и данас прате историјску судбину нашег народа: преживели смо вишевековно ропство под Османлијама, албанску Голготу и страховити покољ становништва у Првом светском рату, небивале злочине окупаторâ и њихових савезника у Другом светском рату... Сетимо се само најмонструознијег стратишта тог мрачног доба, логора Јасеновца, али и многих других, њему сличних стратишта, као и страшног грађанског рата који је паралелно текао током нацистичке окупације!

Верност Светосавском Завету омогућила нам је да преживимо, али и да не поклекнемо. Није довољно само преживети, поучава нас Завет: треба усправно стајати! Преживели смо и терор и егзекуције обезбожених Срба над сопственим народом, његово цепање на нове, тобожње нације, арнаутске побуне и злочине од давних турских до наших времена, као и различита искушења на крају другог и почетку трећег миленијума, све време остајући усправни.

У знаку Распећа и Васкрсења Христовог налази се сав живот и историјско трајање нашег народа и наше Цркве. Страдале су светиње и са њима културна и историјска добра. Но и поред тога светосавски дух чини да и даље, у истој мери, Црква ствара, преображава и спасава своју децу. Зато се у нади молимо да верност светосавском Путу који у живот води и Светосавском Завету оспособи српски народ да очува своју свету и заветну покрајину, Косово и Метохију, своју милу Боку и поносну Црну Гору, као и све оне друге крајеве и земље над којима су се надвиле руке силникâ овога света са циљем да их насилно и неправедно отму.

Од временâ у којима је Свети Сава стекао аутокефалију па до данас прошло је осам векова, а духовна снага наше Цркве чврсто и непромењиво усмерава све велике догађаје у историји српског народа. Штавише, без ње као носиоца и сведока вечних истина и непресушне духовне снаге, наша историја и наш опстанак на тлу увек немирног Балкана, раскрсници многих етничких кретања, духовних и културних утицаја и разних освајачких амбиција, не може се ни замислити. Наш народ у највећем периоду своје историје није био обједињен унутар истих државних граница, па ипак није изгубио свој идентитет, јер га је чврсто укотвио у Цркви. Тако и данас, тамо где је присутна у српском народу, Црква чини темељ његовог идентитета. Посебно у крајевима где је угрожен, народ у Цркви Светосавској налази снагу за даљи опстанак, налази тихо пристаниште и утеху за свакодневни живот. Зато рецимо јасно и гласно: без Светосавске Српске Православне Цркве, ми Срби, као народ, данас не бисмо ни постојали!

Али, ми овај велики јубилеј не славимо нити се Светога Саве и његовог великог дела сећамо зато да бисмо се подсетили на стару славу; да бисмо указивали поштовање предању, Савиним стопама, које су биле у темељима нашег националног идентитета. Напротив! Рецимо слободно да ми желимо и да хоћемо да ходимо Савиним траговима, да идемо путем који нам је он завештао. То све давно је пре наших времена сагледао и у најпознатију песму Светом Сави преточио богомудри црквени песник рекавши: „Пута који води у Живот наставник, и првопрестолник, и учитељ био јеси. Светитељу Саво, ти први дође и, отачаство твоје просветлив, Духом Светим га породи, те у мисленом Рају свеосвећена твоја чеда као маслинова дрвета ти засади.“

Управо зато данас, пројављујући своје присуство на свим континентима, организована у тридесет и девет епархија, у нераскидивом јединству са данашњом Охридском Архиепископијом и њеном благочестивом паством, наша Црква, Савин духовни виноград, непрекидно сведочи о непролазној вредности Христовог Јеванђеља и Васкрсења. Четрдесет и шест архијереја обједињују хиљаде свештенослужитеља, монаха и монахиња у хиљадама храмова расутих широм земљиног шара. Сви они данас једним устима и једним срцем прослављају Оца и Сина и Светога Духа, Тројицу једносушну и нераздељиву.

У четири високошколске богословске просветне установе и осам средњошколских завода школује се данас преко хиљаду младића и девојака који ће као свештенослужитељи и вероучитељи служити Цркви и српском роду, као и целокупном Православљу. Стотине вероучитеља светосавском веронауком поучава стотине хиљада ученика у основним и средњим школама двеју република, Србије и Српске, а усто мноштво наше деце при црквено-школским општинама у Европи, Америци и Аустралији уз верску наставу учи српски језик и ћирилично писмо. Тако широм света преноси светосавску духовност и српску културу.

За осам векова чувања православног идентитета српског народа, наша Црква се никада није затворила у уске националне оквире већ је, крећући се путевима апостола Павла и његовог богословља, отварала своја врата и пунила своје крстионице свима онима који су у Христу Богочовеку препознавали свога Спаситеља, без обзира на националну припадност, боју коже, језик којим говоре и простор на коме живе. Стога је она не само српска већ и васељенска, као што су то, уосталом, и све друге помесне Цркве. Плодови њене делатности су препознатљиви у календару, украшеном именима мноштва светитељâ из рода нашега: краљева и краљица, царева и царица, деспотâ и деспотицâ, просветитељâ и учитељâ, равноапостолних и преподобних, ктиторâ и бесребреникâ, исповедникâ, мученикâ и новомученикâ, христољубивих војвода и војника... Међу њима као први и најсјајнији блиста лик Анђела Српске Цркве, Светог Саве, свесрпског и свечовечанског.

Нека би његовим светим молитвама Господ благословио, укрепио, надахнуо, сачувао и спасао наш народ и нашу Отаџбину у свим временима и на свим просторима на којима се налази.

Ускликнимо с љубављу Светитељу Сави!

Срећна и благословена велика годишњица наше помесне Српске Православне Цркве!

Дано у Патријаршији српској у Београду, о осамстогодишњици аутокефалности Српске Православне Цркве, 2019. године
Одговори

Ово је доказ да патријарх више не води цркву већ ДБ структуре.

Буквално је добио наређење од удбе да одликује Вучића и Селаковћа да би овај могао да се обрати на свечаности и да дрви како црква треба да призна независно Косово, како смо га изгубили, бла бла, бла, јел зна да је последња одбрана Косова у СПЦ.

Колико је патријарх Павле био велики црквени велодостојник говори и то да никада није падао под притиске. Замислите патријарха Павла да одликује Слободана Милошевића или Мирка Марјановића...

Све у свему, за овог несрећног и уцењеног Иринеја најбоље би било да се повуче са чела српске цркве и да препусти неком другом који би самостално водио цркву, независно од политике.

Јосип Броз-Амброз Тито! ДА, ТО ЈЕ БИО ПЕГАВИ ТРБАТИ, ФАРБАНИ ПА КОЛМОВАНИ, У МИДЕРЕ УТЕГНУТИ АУСТРО-УГАРСКИ ЦУГСФИРЕР, ТРОСТРУКИ ШПИЛЕ И МАЂАРСКИ ЧИВА, ЈОСИП БРОЗ-АМБРОЗ ТИТО, СРБОУБИЦА ПРВИ ДО ПАВЕЛИЋА!!!
ПРОСВЕТАР.
Одговори

.
ЕПИСКОП АТАНАСИЈЕ ЈЕВТИЋ: Већина епископа је против доделе ордена СПЦ Вучићу

https://srbin.info/pocetna/aktuelno/epis...pc-vucicu/

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

Владика Атанасије се дефинтивно погубио, изгледа да му је тешко пало због свог ученика дарвинисте Максима и васељенске патријаршије. Почело да му се привиђа, Патријарх је све то глатко одбио, а Атансије + Амфилохије имају мање следбеника у Сабору него несрећни Артемије када су га пензионисали. Изгледа да ти Авини ученици нису баш најбоље разумели свог великог учитеља и почели су да исклизавају. Артемије је већ отпао пошто је нападао Патријарха Павла, а Вл. Атансије такође јавно напада Патријарха и вређа браћу епископе што никада није било. Надамо се да ће Миторполит Амфилохије да повуче ручну док не буде касно.
Одговори

СВЕТИ САВО,ОПРОСТИ ИМ...Ваистину!

Нека нам школа буде са вером, политика са поштењем, војска са родољубљем, држава са Божјим благословом. Нека се сваки врати Богу и себи; нека нико не буде ван Бога и ван себе, да га не би поклопила језива тама туђинска, са лепим именом и шареном одећом.
Одговори

И шта сад?Јел треба код Артемија у катакомбе?

(08-10-2019, 08:41 PM)Чавез Пише:  Владика Атанасије се дефинтивно погубио, изгледа да му је тешко пало због свог ученика дарвинисте Максима и васељенске патријаршије. Почело да му се привиђа, Патријарх је све то глатко одбио, а Атансије + Амфилохије имају мање следбеника у Сабору него несрећни Артемије када су га пензионисали. Изгледа да ти Авини ученици нису баш најбоље разумели свог великог учитеља и почели су да исклизавају. Артемије је већ отпао пошто је нападао Патријарха Павла, а Вл. Атансије такође јавно напада Патријарха и вређа браћу епископе што никада није било. Надамо се да ће Миторполит Амфилохије да повуче ручну док не буде касно.

Погубили сте се ви Синодалци одавно!! Хвала Богу те сте мањина, доћи ће дан када ћете полагати рачуне већинском делу СПЦ.

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

удружите се са артемитима можда будете јачи, а и са бака прасе и Меркеловом која је велики хришћанин. Smile
На жалост овде се не ради о Синоду и Сабору него о васељенској патријаршији и њеном утицају у СПЦ. Изгледа да неће моћи без великог раскола, молимо се Богу да нас мимоиђе и да Бог поживи патријарха Иринеја у овим кризним тренуцима.

Ево Вартоломеј прави прославу у Никеји за неваљалу дечицу, они су мајка а ми ћерка, видећемо које Владике ће да оду у Никеју.

Васељенска патријаршија свечано прославља јубилеј аутокефалије Српске Православне Цркве


Обавјештава се, да ће поводом 800 година од хиротоније Светог Саве, Архиепископа Пећког, од стране Васељенског Патријарха Манојла у Никеји, Његова Светост Патријарх Вартоломеј, у недељу 13. октобра, началствовати Светом Литургијом у којој ће учешће узети сви чланови Светог Синода Васељенаске Патријаршије, да се прослави, након одлуке Светог Синода, и од стране Мајке Цркве оваj благословени јубилеј, историјски дан у односима са својом кћерком Светом Српском Црквом. Свечано слово ће произнијети Високопреосвећени Митрополит Силивријски г. Максим.


Извор: Митрополија црногорско-приморска
Одговори

https://srbin.info/pocetna/aktuelno/patr...ja-vucicu/

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

.
ПОГРЕШНО УПУЋЕНИ НАПАДИ "НА ЦРКВУ"

Често се дешава (нарочито од краја октобра 1944-те, па све до данас) да се наши људи често и без пардона љуте и гневе ”на Цркву”. Разлози су најразличитији (често, кроз време, и сасвим међусобно супротни), али је ова јарост константна и непроменљива. Као да је Српска Православна Црква крива за све, одговорна и за оно што није у њеним ингеренцијама.

Проблем ту није само онда када су критичке примедбе претеране, већим делом исконструисане и ослоњене на ”рекла-казала”. Онда када је све злонамерно и засновано на клеветама и лажима.
Проблем је и онда када постоје конкретни разлози за ма какву КРИТИКУ ПОЈЕДИНИХ СВЕШТЕНИКА И АРХИЈЕРЕЈА (чак и чланова Светог Архијерејског Синода, па и самог српског патријарха).

Не зато што је ма ко, па и људи из црквене јерархије, унапред ослобођен одговорности (јер није и не може да буде), већ зато што је Црква успостављена на мистичним и светотајинским основана.
Није само људска организација, није фирма нити предузеће (невладина или пара-државна организација).

И зато се не сме нападати Црква, осим ако сте безбожник и богоборац (пошто онда нема начина да се таквим нападачима понуде ма какви аргументи) - већ, искључиво, потези одређених људи у њеном овоземаљском руководству.
На несрећу, још од Лењинових и Брозових времена, постоје ”српски” антисрби, који свештенике виде као ”дилере опијума за народ”. И са њима, таквима, је разговор, а камоли дијалог - немогућ.

Нападајући Цркву, промашујемо тему, о чему год да причамо, шта год да је у питању.
Јер на њој, на благослову Светог Духа и неупитним Светим Тајнама нема и не може бити никакве кривице.

Кривица може постојати само са овоземаљске и људске стране, и за њу ће, подједнако, одговарати, пред Богом и људима, сви равноправно (по мери почињеног греха): и они у мантијама и они без њих.

Наша Света Црква је састављена и од анђела и од свих крштених верника, а не само од четрдесетак владика и колико већ монаха и свештеника.
И то није фраза, као што ништа у јеванђелској повести није стереотип, нити, не дај Боже, пропаганда.

И Цркву неће померити, поколебати, нити угрозити нико, чак ни врата пакла, све до Другог Христовог Васкрсења и Страшног Суда свим живима и мртвима. Нико, па ни греси њених верника и рукоположених духовника и свештенослужитеља...

Не браним никад ја, зато, таблоидним аферама и у медијима нападнуте конкретне људе у мантијама, тим црквеним униформама - њих лично - већ увек и једино СПЦ у њеној небоземној функцији и судбоносној улози.

То што се напади на поједине свештенике и епископе убрзо преносе и неправедно преливају на саму Цркву и што се од Цркве (и људи у Цркви) тражи да реагује и кад треба и кад није нужно, и кад се може и кад се не може, то је манир наслеђен од идеолошког, антисрпског и антихришћанског режима из Брозових времена.
Нажалост, тај метод свесрдно користе и наводни критичари титоизма, па чак и тобожњи српски ”националисти”.

Као кад би неко критиковао СРПСКУ ВОЈСКУ, уместо одређеног руководства у њој (у неком времену и каквом несавршеном политичком контексту), па још хиљаду пута глупље, погрешније и неправедније - пошто је наша војска ипак земаљска и секуларна институција, а Црква представља нешто укорењено на небу и у вечности.
Или, када би ма ко оптуживао ”српску Отаџбину” за појединачне грехе наших владара, политичара, службеника или официра (у некој од њених временских епоха) и поистовећивао оно што се не сме олако и безумно изједначавати (по логици: ”поштар је убио некога, дакле - сви поштари су убице”).

То да СПЦ, као и све помесне Цркве, има у свом ововременом облику различите људе, грешне смртнике попут свих нас, у свом свештеном саставу, то не сме да нас наведе на самопоричуће пребацивање нашег незадовољства са тих људи на саму Цркву у њеној (непрепознатој) целовитости и пунини.

И зато, када критикујете Цркву због одређених потеза њених великодостојника, спустите лопту и концентришити се на те људе, а не на Српску Православну Цркву. Са свешћу о томе да се лако може десити да и грешимо у прејаком оцењивању и критиковању онога што нам се не допада, па да, тек годинама касније, постанемо свесни о чему се ту заправо радило. Пошто смо већ учинили нешто лоше и по последицама негативно по све нас.

Да нам није и сам Свети Сава Српски крив за све оно што се дешавало и дешава током осам векова од његове физичке смрти? Или Господ Исус Христос?...

Црква, запамтите, није крива ни због трагичног одрођавања Срба, ни њиховог ”преверавања” (исламизације и унијаћења) или обезбожења (атеизације и секуларизације нашег народа). Напротив, она је највећа и најизмученија жртва ових декадентних и аутодеструктивних процеса.

СПЦ, уз то, није никада (бар од пада Смедерева 1459-те, па на даље, до сада) одређивала шта ће се радити и прихватати у српској историји и српском друштву, јер није ни била у тој ситуацији некакве ”могућности одлучивања”. Напротив, уцењивали су је и убијали њене архијереје и српски непријатељи, баш као и српски силници, по разним основама и у најразличитијим приликама.

Зато немојте допустити да главна тема током велике прославе осамстогодишњице од добијања самосталности наше Цркве буде ма шта изван и испод тога.

Немојте да нешто (шта год то било) што вам се лично не допада у овој прослави постане веће, важније и у медијима и нашим разговорима незаслужено присутније од свечаног подсећања на све што смо ми и наша Црква заједнички проживели и (мученички) преживели од 1219-те па до наших дана.
Ако је урађено ма шта, по важем мишљењу неприлично или недовољно објашњено, оставите то за касније и без неодговорних, начелних оптужни против читаве ”наше Цркве”. Јер ћете, често и несвесно или ”из најбоље намере”, учинити безумну услугу нашим крвним и непомирљивим непријатељима (који ће те наше критичке речи и мисли одмах искористити и злоупотребити).

И сам сам био жртва много чега неправедног и ничим изазваног са дословно свих страна, па, не ретко, и са ове.
Вероватно сам и сам био крив и ”заслужан” за неки део свега тога, а, можда, је ту било и незаслужене неправде ”на мој рачун”.
Али, све то није толико битно да и у најмањој мери замагли онолике величанствене примере из наше досадашње славне и заувек надахњујуће црквене и отаџбинске историје, и да ме натера да свој лични случај подигнем изнад принципа и свега оног што смо дужни да бранимо, па и по цену живота.

Зато честитајте међусобно, једни другима, овај НАШ ЗАЈЕДНИЧКИ духовни и историјски празник и непоновљиви црквени јубилеј, који је омогућио да се - и поред толиких притисака и искушења - данас не зовемо туђинским именима, да говоримо српски, а не ма који други језик, и да наша предачка славска икона и даље поносно краси источни зид наших домова.



Драгослав Бокан

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори

(08-10-2019, 11:45 PM)Чавез Пише:  удружите се са артемитима можда будете јачи, а и са бака прасе и Меркеловом која је велики хришћанин. Smile
На жалост овде се не ради о Синоду и Сабору него о васељенској патријаршији и њеном утицају у СПЦ. Изгледа да неће моћи без великог раскола, молимо се Богу да нас мимоиђе и да Бог поживи патријарха Иринеја у овим кризним тренуцима.

Ево Вартоломеј прави прославу у Никеји за неваљалу дечицу, они су мајка а ми ћерка, видећемо које Владике ће да оду у Никеју.

Васељенска патријаршија свечано прославља јубилеј аутокефалије Српске Православне Цркве


Обавјештава се, да ће поводом 800 година од хиротоније Светог Саве, Архиепископа Пећког, од стране Васељенског Патријарха Манојла у Никеји, Његова Светост Патријарх Вартоломеј, у недељу 13. октобра, началствовати Светом Литургијом у којој ће учешће узети сви чланови Светог Синода Васељенаске Патријаршије, да се прослави, након одлуке Светог Синода, и од стране Мајке Цркве оваj благословени јубилеј, историјски дан у односима са својом кћерком Светом Српском Црквом. Свечано слово ће произнијети Високопреосвећени Митрополит Силивријски г. Максим.


Извор: Митрополија црногорско-приморска

Ово што је патријарх Иринеј доделио орден АVу, (мимо сагласности великог броја епископа) личи на одлуку патријарха Вартоломеја да додели Укрима аутокефалију мимо сагласности...

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 2 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним