Оцена Теме:
  • 46 Гласов(а) - 4.52 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Милослав Самарџић одговара на ваша питања

(22-07-2021, 12:39 PM)ватхра Пише:  Самарџићу,
Ради се о званичним извештајима Америчког ваздухопловства, које сам упоређивао са поименичним списковима. Свако име добијено на основу Мацр и Е&Е. 
Ту број може да буде само нешто већи, јер нису ни сви случајеви пописани. 

Док је ЈВуО имала упориште у Србији код партизана је падало дупло више авијатичара него код четника, а после августа је код четника пао скоро занемарљив број. Тако да те ваше процене о територији коју држи ЈВуО немају пуно везе са реалношћу. 

Дејвид Мартин није могао ништа да оповргне, већ само да спекулише и нагађа. Ништа од докумената није користио. 

------

Иначе, скоро је изашла књига о аеродрому Вис за време рата. Неки ликови из Хрватске су пронашли Дневник, са списком авиона који су тамо слетали (углавном принудно). Досад се мислило да је тамо слетело око 200 бомбардера Б-17 и Б-24. На списку их има преко 500.

Да не буде забуне - они се не рачунају у евакуисане. Као ни они слетели у Задар.
Да ли ти званични амерички извештаји наводе места пада авиона у Југославији?
За територију, можемо да се кладимо ако хоћете. Четници су држали барем пола Босне и Херцеговине, и то у ово доба, раније још више. То што наводите да су партизани држали Јастребац, заборавили сте да напоменете да је то било само привремено.
Одговори

(22-07-2021, 01:20 PM)Ђорђе Ивковић Пише:  СЕО стручњаци сматрају да тамна позадина никако није добра, не препоручују је.

Шта је то СЕО? Која боја је добра, можемо ставити било коју.
Одговори

Search engine optimisation. 
Optimizacija internet pretrage. 

Nema veze to sa vizuelnim identitetom sajta. 

Treba da se promeni dizajn . Da se ukloni tamna pozadina .
Одговори

(22-07-2021, 03:46 PM)Chicot Пише:  da li je u pitanju duzi tekst koji je redakcija skratila? 
Pitam jer članak bas deluje osakaceno. Vise lici na izvestaj o istrazivanju nego na clanak.

Тема је дугачка, рад је научни, и онда мора да буде што сажетије могуће.
Постоји ограничење по броју карактера у научним часописима.

Кад видите у научном часопису доста објашњења и писања... значи да аутор није имао довољно извора за тему.
Одговори

Možda se nismo razumeli. 

Moje pitanje je : da li je ovo kompletan tekst koji si predao redakciji ili je redakcija vršila skraćivanja? 

Nemam problem sa sažetošću. Samo mi se čini da je tekst veštački prekidan pa nastavljan (dakle, sažimanje). 
Nekako mi se čini da ti je uvod i objašnjavanje kako si dolazio do podataka preopširan u odnosu na ukupni tekst. Pa je ostalo malo prostora za saopštavanje rezultata. 

Jesu li oni tražili takvu strukturu i tako opširan uvod? 

Nisu ti pravili problem za fusnote?
Одговори

Фусноте је немогуће написати. Можда их има и преко хиљаду.
Негде је цела посада једна изјава, а другде сваки члан своју.
Плус МАЦР документи.
Ово је једини смислени начин да се објасни - материјал се налази на тим архивским ролнама, па крените редом.

Мени су сви подаци у бази, за свако име линк ка документима, али објавити такву базу би појело пола оног зборника...
Одговори

(22-07-2021, 09:03 PM)ватхра Пише:  
(22-07-2021, 03:46 PM)Chicot Пише:  da li je u pitanju duzi tekst koji je redakcija skratila? 
Pitam jer članak bas deluje osakaceno. Vise lici na izvestaj o istrazivanju nego na clanak.

Тема је дугачка, рад је научни, и онда мора да буде што сажетије могуће.
Постоји ограничење по броју карактера у научним часописима.

Кад видите у научном часопису доста објашњења и писања... значи да аутор није имао довољно извора за тему.

Чудна нека дефиниција науке. Смарање бре
Докажите да је пало онолико авиона колоико тврдите - то би била наука.
Овако не може да се види чак ни то где је баговање у овом раду.
Одговори

18. децембра 1944. је од партизана спашено 78 авијатичара, највише у једном дану.

Б-17 102849, принудно слетео код Биограда. Имам пописано 7 имена, два још недостају.

Б-24 42-50389, пао у околини Бањалуке. Пет чланова преузели партизани и евакуисали после 18 дана, а 4 четници код којих су били до краја априла.

Б-24 42-50827, пао јужно од Загреба, 10 чланова евакуисано од партизана.

Б-24 42-52264, околина Лушци Паланке, 7 чланова евакуисано

Б-24 42-78436, Корчула, 11 чланова спашено

Б-24 44-4272, Кључ-Сански мост, 10 спашено

Б-17 44-8161, Бихаћ, 9 спашен 1 заробљен

Б-24 из 459бг, Брач, свих 10 спашено

Б-24 из 465бг, Куореѕ, свих 10 спашено

За све су позната имена, кад и где су евакуисани.
Места су дата приближно - ради се о првом месту које би авијатичари записали по паду.

И тако даље за свих две хиљаде и нешто....

И то је један научни приступ, за разлику од сабирања два пута и непостојећих евакуација који се могу наћи код вас...
Одговори

Цитат:18. децембра 1944. је од партизана спашено 78 авијатичара, највише у једном дану.


Ovim podrazumevaš da je tog dana oboreno avijatičara i prihvaćeno od partizana? Ne evakuisano nazad?

Što se tiče fusnota, razumem šta hoćeš da kažeš. 
Jer si sintetički predstavio podatke. Tojest krajnje rezultate. Što je neizvodljivo predstaviti nekom arhivskom odrednicom .
Ukupno poginulo, spašeno , evakuisano itd..

Zato sam se i pitao zašto (nisu) pravili problem za takav tip podataka. Ali, to je više njihov problem nego tvoj.
Одговори

(23-07-2021, 12:08 PM)ватхра Пише:  18. децембра 1944. је од партизана спашено 78 авијатичара, највише у једном дану.

Б-17 102849, принудно слетео код Биограда. Имам пописано 7 имена, два још недостају.

Б-24 42-50389, пао у околини Бањалуке. Пет чланова преузели партизани и евакуисали после 18 дана, а 4 четници код којих су били до краја априла.

Б-24 42-50827, пао јужно од Загреба, 10 чланова евакуисано од партизана.

Б-24 42-52264, околина Лушци Паланке, 7 чланова евакуисано

Б-24 42-78436, Корчула, 11 чланова спашено

Б-24 44-4272, Кључ-Сански мост, 10 спашено

Б-17 44-8161, Бихаћ, 9 спашен 1 заробљен

Б-24 из 459бг, Брач, свих 10 спашено

Б-24 из 465бг, Куореѕ, свих 10 спашено

За све су позната имена, кад и где су евакуисани.
Места су дата приближно - ради се о првом месту које би авијатичари записали по паду.

И тако даље за свих две хиљаде и нешто....

И то је један научни приступ, за разлику од сабирања два пута и непостојећих евакуација који се могу наћи код вас...

Имате документа да је у ЈУ пало 2.500 савезничких авиона?
Одговори

За сваког евакуисаног члана посаде имам документе. Као и за авионе.
А авиона није пало 2500, већ мање.

Американци:
Бомбардери
Б-17 - преко 100,
Б-24 - око 350
Са преко 4500 чланова посаде.

Ловци
П-38 - 85
П-51 - 65
Итд...

Сви авијатичари евакуисани током Халијарда су били у свега 58 авиона, од чега 10 ловаца.
Одговори

(23-07-2021, 12:29 PM)Chicot Пише:  
Цитат:18. децембра 1944. је од партизана спашено 78 авијатичара, највише у једном дану.


Ovim podrazumevaš da je tog dana oboreno avijatičara i prihvaćeno od partizana? Ne evakuisano nazad?
Тако је, тад су пали. 
Неки су евакуисани истог дана (са Брача), а последњи после 51 дан. 
Део њих је евакуисан 5. јануара из Санског моста, кад је евакуисано 65 америчких и један енглески пилот - највећа појединачна партизанска евакуација. 
Ови што су ишли 51 дан - нису хтели да их приме у авион, па су ишли делом пешке преко завејане Динаре до Сплита.
Одговори

Zašto Amerikanci nisu hteli da prime svoje ljude u avion?
Одговори

(23-07-2021, 01:27 PM)ватхра Пише:  За сваког евакуисаног члана посаде имам документе. Као и за авионе.
А авиона није пало 2500, већ мање.

Американци:
Бомбардери
Б-17 - преко 100,
Б-24 - око 350
Са преко 4500 чланова посаде.

Ловци
П-38 - 85
П-51 - 65
Итд...

Сви авијатичари евакуисани током Халијарда су били у свега 58 авиона, од чега 10 ловаца.

Колико савезничких авиона је пало на тле Југославије?
Четници су доминирали тероиторијом од реке Врбас до бугарске границе, а гледано са југа, од реке Неретве до бугарске границе. Пре доласка Црвене армије, ту је пало испод 100 савезничких авиона?
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 28 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним