Оцена Теме:
  • 1 Гласов(а) - 5 Просечно
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Србија Глобал
#1

Нисам хтео раније да коментаришем. Догађа се сваком да погреши, направи лапсус или не зна све детаље одређеног догађаја.
Поготово што видим да су момци добро са Милославом.
Али, после најновијег прилога о Милошу Обреновићу, заиста нема више оправдања. Мислим да су се момци баш заиграли... Ваљда им прегледи и лајкови расту, па јуре за неким ексклузивним тумачењима српске историје. 
Али, ово је постало тако доминантно лупетање, да више није смешно. Баш је доста.
Одговори
#2

Они су продужена рука Ћосићевских комуниста и љотићеваца у изразито "националистичком просрБском" духу, додуше, можда и несвесно. Веома опасна појава. Многа десничарска млађарија се лако пеца на њихову причу и биће их, нажалост, све више и више.

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори
#3

Баш им не иде новија историја док су аутохтонизам очистили од разних глупости да личи на нешто. Исто тако Живојину Андрејићу нокако не иду родослови баш се налупао док му добро иде историјска географија он је најбоље одредио границе жупа.
Одговори
#4

Тај Андрејић ми никад није био симпатичан. Када су комунисти понудили чувеном Јеремији Митровићу, Брзанцу, да напише монографију о Баточини и околини, али наравно из комунистичког угла гледања, овај је то без размишљања одбио. Тачније, написао је једну монографију али не о периоду Другог светског рата (имам ту књигу). Андрејић, као Рачанин, је то прихватио и написао комунистички памфлет о "историји НОБ" у овом крају (имао сам и то, али не знам више где ми је). Како му иде историја Средњег века, не знам.

"Не бојте се Турака је мало, а нас је много, они се бију за господство, а ми за Слободу, да можемо данути душом" - Карађорђе Србима пред ослобођење Баточине марта 1804. године
Одговори
#5

Баш се налупао по њему је кнез Лазар син цара Душана и још таквих ствари, али је зато пронашао да цркве нису окренуте тачно на исток већ тамо где излази сунце на дан црквене славе и да је Лепеница текла паралелно са Моравом и у њу се уливала тек код Крњева а Рача и Јасеница су биле њене притоке.
Одговори
#6

Може ли нешто битније да се наведе за нас са јефтиним улазницама. Овако имам утисак да вас неколицина седи за кафанским столом и распреда причу и издаје званично саопштење.

Да не околишам него да поставим питања:

Шта су то момци из Србија Глобала погрешили, шта су лупетали и како то ексклузивно тумачили српску историју?... (» ekskluzivno • prilog - Isključivo, jedino, samo lat.)

Питање је за господина @Бенито. И молба да постави везу са интернет адресом, да би се знало о чему је реч.

Друго питање је какве везе има господин Живојин Андрејић са насловом поглавља (теме). Ово је питање за господина @пек

За господина @Николај молба да наведе шта је то дотични Андрејић написао (и тако згрешио). Ако говоримо уопште о истом Андрејићу, нешто сам погледао ових дана и видим да се човек бави неким „даљим временима“ (временски прилично удаљенијим од историје НОБ) или ничега нема по питању његовог рада о НОБ на интернету, чиме можемо проверити мишљења.

И опет једни питање за господина @пек да наведе где је то Андрејић написао да је кнез Лазар син цара Душана (цитат). Занима ме јер сам прочитао (да будем искрен, „на брзака“) да Андрејић пише ко је то навео, а не да је сам осмислио. Да ли је грех ако се наведе ко је нешто тврдио (или сумњао или било шта слично), током проучавања неког догађаја или историјског раздобља и личности.

И наравно...хвала на одговорима (унапред хвала).

Иначе, ако сам у праву и „потревио“ сам наговештен прилог, препоручио бих последњих пар минута (отприлике) не рачунајући рекламе за њихове књиге, него завршну поруку видео рада тих момака из Глобал Србије (значи, обратити пажњу на само минут на завршетку видеа...ако није тешко и све уз услов да сам „потревио“ прави урадак јер је све у овој теми у смислу загонетки). Није то лоше наравоученије за нас као народ...
Одговори
#7

Писао је о томе у више књига например у овој https://www.academia.edu/keypass/VGVySHh..._1418_2018
Одговори
#8

(18-10-2022, 04:58 PM)Авакс Пише:  За господина @Николај молба да наведе шта је то дотични Андрејић написао (и тако згрешио). Ако говоримо уопште о истом Андрејићу, нешто сам погледао ових дана и видим да се човек бави неким „даљим временима“ (временски прилично удаљенијим од историје НОБ) или ничега нема по питању његовог рада о НОБ на интернету, чиме можемо проверити мишљења.


Живојин Андрејић, "Баточина и околина", Баточина 1988. година

"Не бојте се Турака је мало, а нас је много, они се бију за господство, а ми за Слободу, да можемо данути душом" - Карађорђе Србима пред ослобођење Баточине марта 1804. године
Одговори
#9

Авакс, неко ме је питао да прокоментаришем Србија Глобал. Ушао сам на њихов Јутуб канал и прво налетео на прилог о Милошу Обреновићу. Тај видео почиње са неких пет питања. Чим сам то чуо, било ми је јасно да они везе немају. Значи, заиста немам времена да објашњавам основне ствари.
Не може то да се научи за два сата или два дана. Столица треба да пукне. А ово није ни за коментар. Толико у вези њих од мене... Нећу их више уопште коментарисати.
А пошто имају доста прегледа и утицај на културну јавност, ваља да овде има тема о Србија Глобал, па нека форумаши имају место где могу да коментаришу њихове прилоге.
Одговори
#10

Хвала на одговорима о којих су неки чињенични (Николај) неки половични (пек) а неки питање доживљаја, укуса или: неко воли попадију а неко, опет, попа.


(18-10-2022, 06:38 PM)пек. Пише:  Писао је о томе у више књига например у овој https://www.academia.edu/keypass/VGVySHh..._1418_2018

На овом линку се захтева пријављивање на сајт  и то нећу радити. Очекивао сам и линк и цитат (значи, потпун одговор) а добио ово – оно...отприлике.

Ја сам то нашао на овом линку (једноставно је приступачније и не треба пријава за читање):

https://www.academia.edu/40828441/%D0%96...0%BD%D1%83

И ту каже (када се изравно са сајта прекопира...при томе је бр 8 на крају белешка и допуна, односно фуснота):

Isto tako, usvojeno je mi{qewe \. Sp. Radoji~i}a da je
Ruvar~evrodoslov
tendenciozanproizvodiste ideje,pri~emuje uspo-stavqena neposredna genealo{ka veza izme|u tzv. Nemawi}a, Laza- revi}a i Brankovi}a.
Ruvar~ev rodoslov
je karakteristi~an i po tome{to donosi podatak da je knez Lazar vanbra~ni sin cara StefanaDu{ana
8
8
\. Sp. Radoji~i},
Doba postanka i razvoj starih srpskih rodoslova
, Isto- rijski glasnik, 2, Beograd, 1948, str. 28


Ако би се ово написало онако како се на сајту види (ђирилица се види, наравно):

Исто тако, усвојено је мишљење Ђ.Сп. Радојчића да је Руварчев родослов тенденциозан производ исте идеје, при чему је успостављена непосредна генеалошка веза између тзв. Немањића, Лазаревића и Бранковића. Руварчев родослов је карактеристичан и по томе што доноси податак да је кнез Лазар ванбрачни син цара Душана. 8

8 Ђ.Сп. Радојичић, Доба постанка и развој српских родослова, Историјски гласник, 2, Београд, 1948, стр 28.

Значи, човек наводи одакле је податак...тако ја то видим. Осим ако и тај Ђ.Сп. Радојичић није „љотићевац“... Smile (иначе јака и излизана квалификација када се нема шта друго рећи).



(18-10-2022, 07:48 PM)Николај Пише:  
(18-10-2022, 04:58 PM)Авакс Пише:  За господина @Николај молба да наведе шта је то дотични Андрејић написао (и тако згрешио). Ако говоримо уопште о истом Андрејићу, нешто сам погледао ових дана и видим да се човек бави неким „даљим временима“ (временски прилично удаљенијим од историје НОБ) или ничега нема по питању његовог рада о НОБ на интернету, чиме можемо проверити мишљења.


Живојин Андрејић, "Баточина и околина", Баточина 1988. година

Хвала господине Николај. Јасан одговор, само што нисам нашао на интернету па да „вирнем“...а књигу свакако да купујем нећу. Верујем вам на реч али сам ипак сумњичав (нисам такав по природи, него ме живот научио).

(18-10-2022, 08:18 PM)Бенито Пише:  Авакс, неко ме је питао да прокоментаришем Србија Глобал. Ушао сам на њихов Јутуб канал и прво налетео на прилог о Милошу Обреновићу. Тај видео почиње са неких пет питања. Чим сам то чуо, било ми је јасно да они везе немају. Значи, заиста немам времена да објашњавам основне ствари.
Не може то да се научи за два сата или два дана. Столица треба да пукне. А ово није ни за коментар. Толико у вези њих од мене... Нећу их више уопште коментарисати.
А пошто имају доста прегледа и утицај на културну јавност, ваља да овде има тема о Србија Глобал, па нека форумаши имају место где могу да коментаришу њихове прилоге.

Значи, Бенито, нисте ни гледали???... Лепо сам (и оправдано) посумњао Smile да је ипак ствар личног доживљаја или ствар укуса...То ме подсећа на изјаве (које се често могу чути) да је нпр. муслиманска вера „милитантна“ и тиме сам по себи злочиначка. И даље се ништа не проверава или проучава и онда гине за нечије интересе, без разлога сматрајући да је његова вера (хајде да кажемо хришћанска) непогрешива.

А у „неким“ књигама пише (верујем да је Шумадинац стручан да ме упути и каже како то стварно гласи): и дођоше (у свом лутању „док су тражили срећу јадни прогоњени“ примедба ЈА) и побише их све и њихове жене и децу...и наравно све су их изгазили што би млади рекли...

Са друге стране Саладин се одрекао освете крсташима...који су случајно поступили по светим књигама и поклали мноштво јадника...Наравно, очигледна је временска дистанца ова два примера, али наводим само као примере...па да неко не утрчи са чињеницом да поредим неупоредиво (или да сам љотићевац Кидање ).

Е, сада, неко не воли што је  Саладин друге вере па га и не узима у разматрање (мислим, на његов поступак праштања, односно начина да се заустави будућа спира зла). Али, кажем, ствар укуса, јел' да...мада сам очекивао неки јаснији одговор (са мало више чињеница...мис'им које више Кидање , када нисте ни једни изнели, поштовано Бенито).
Одговори
#11

У светлу двоструке библијске афирмације Божје доброте и строгости (Рим. 11:22), за наше критичаре извана, желимо да нагласимо да је Бог много више љубави, љубазнији, стрпљивији, нежнији и милостивији него што бисмо икада могли да замислимо . У целом Старом завету видимо како Божји језик покушава да приволи свој народ себи (Осија 2:14), повређен њиховим бунтовним срцима (Језек. 6:9), који жуди да покаже милост (Иса. 30:18) и да их опскрби (Пс. 81:10–16) и преклиње их да му се врате (2. Лет. 36:16). Он стрпљиво чека пола миленијума (од Аврамовог до Исусовог времена) да донесе пресуду над „непослушним“ Хананејцима (Пост. 15:16; Јев. 11:31), и спреман је да попусти у пресуди ако било који народ се окреће од своје злоће (Јер. 18:7–8; Јован 4:2).

А за наше критичаре изнутра, наглашавамо да је Бог строжији и оштрији и несигурнији него што они сугеришу. За оне који тлаче, дехуманизују, обмањују и живе лицемерно, божански гнев је одговарајући, праведан одговор, као и на друга објективна морална зла. Срећом, Богом створен свет у коме живимо је онај који гарантује да ће космичка правда бити задовољена.

Кратка реч о Богу и насиљу

Пре него што кренемо даље, треба да приметимо да Стари завет не приписује „насиље“ (хамас) Богу или праведним људима или нацијама које користе физичку силу у праведном циљу. Тачније, та реч је повезана са злим људским бићима који крше закон; повређују, греше или штете физички или нефизички. Без греха и насиља створења, божански гнев и осуда не би наступили.

Могли бисмо рећи да Бог користи само принудну физичку силу као одговор на људско насиље и угњетавање. Дакле, иако се позивамо на божанско насиље или божанско противнасиље као одговор на људски грех, имајте на уму да је такав језик уступак конвенционалном начину говора. Само Свето писмо не говори о Богу као насилном.

Пише: Пол Копен

https://worldviewbulletin.substack.com/p...e-violence
Одговори
#12

Неозбиљни.
Одговори
#13

На основу тога што цар Душан негде деспота Иваниша назива оцем царства ми Живојин Андрејић мисли да је он био прво ожењен његовом ћерком и да му је војвода Дејан био шурак (а зна се да је војвода Дејан био ожењен сестром цара Душана Теодором) и да је она родила кнеза Лазара а после се развела од цара Душана и удала за Прибца Хребељановића. Пише и да је кнез Лазар пре Милице био ожењен неком од Растлисалића и да је зато узео Браничево од њеног рођака Радича Бранковића и да је са њом имао сина Добривоја који је погинуо на Косову и мисли да у Манасији нису сахрањени ни Стефан ни Вук Лазаревић него Добривоје. По њему сви су се женили више пута. Превише слободно изводи закљуке.
Одговори
#14


Шта више рећи ......

Нећемо никада престати нашу борбу нити повити главу пред нашим непријатељима Немцима, који користе извесне заблуделе синове српског народа као што су недићевци и љотићевци.

Д М
Одговори


Скочи на Форум:


Корисника прегледа ову тему: 2 Гост(а)
Све форуме означи прочитаним