Поруке: 2,089
Теме: 6
Придружен: Jul 2013
Углед:
109
Самарџићу,
Ради се о званичним извештајима Америчког ваздухопловства, које сам упоређивао са поименичним списковима. Свако име добијено на основу Мацр и Е&Е.
Ту број може да буде само нешто већи, јер нису ни сви случајеви пописани.
Док је ЈВуО имала упориште у Србији код партизана је падало дупло више авијатичара него код четника, а после августа је код четника пао скоро занемарљив број. Тако да те ваше процене о територији коју држи ЈВуО немају пуно везе са реалношћу.
Дејвид Мартин није могао ништа да оповргне, већ само да спекулише и нагађа. Ништа од докумената није користио.
------
Иначе, скоро је изашла књига о аеродрому Вис за време рата. Неки ликови из Хрватске су пронашли Дневник, са списком авиона који су тамо слетали (углавном принудно). Досад се мислило да је тамо слетело око 200 бомбардера Б-17 и Б-24. На списку их има преко 500.
Да не буде забуне - они се не рачунају у евакуисане. Као ни они слетели у Задар.
Поруке: 1,318
Теме: 6
Придружен: Sep 2013
Углед:
534
СЕО стручњаци сматрају да тамна позадина никако није добра, не препоручују је.
Поруке: 2,279
Теме: 22
Придружен: Jul 2013
Углед:
233
Search engine optimisation.
Optimizacija internet pretrage.
Nema veze to sa vizuelnim identitetom sajta.
Treba da se promeni dizajn . Da se ukloni tamna pozadina .
Поруке: 2,279
Теме: 22
Придружен: Jul 2013
Углед:
233
Možda se nismo razumeli.
Moje pitanje je : da li je ovo kompletan tekst koji si predao redakciji ili je redakcija vršila skraćivanja?
Nemam problem sa sažetošću. Samo mi se čini da je tekst veštački prekidan pa nastavljan (dakle, sažimanje).
Nekako mi se čini da ti je uvod i objašnjavanje kako si dolazio do podataka preopširan u odnosu na ukupni tekst. Pa je ostalo malo prostora za saopštavanje rezultata.
Jesu li oni tražili takvu strukturu i tako opširan uvod?
Nisu ti pravili problem za fusnote?
Поруке: 2,089
Теме: 6
Придружен: Jul 2013
Углед:
109
Фусноте је немогуће написати. Можда их има и преко хиљаду.
Негде је цела посада једна изјава, а другде сваки члан своју.
Плус МАЦР документи.
Ово је једини смислени начин да се објасни - материјал се налази на тим архивским ролнама, па крените редом.
Мени су сви подаци у бази, за свако име линк ка документима, али објавити такву базу би појело пола оног зборника...
Поруке: 2,089
Теме: 6
Придружен: Jul 2013
Углед:
109
18. децембра 1944. је од партизана спашено 78 авијатичара, највише у једном дану.
Б-17 102849, принудно слетео код Биограда. Имам пописано 7 имена, два још недостају.
Б-24 42-50389, пао у околини Бањалуке. Пет чланова преузели партизани и евакуисали после 18 дана, а 4 четници код којих су били до краја априла.
Б-24 42-50827, пао јужно од Загреба, 10 чланова евакуисано од партизана.
Б-24 42-52264, околина Лушци Паланке, 7 чланова евакуисано
Б-24 42-78436, Корчула, 11 чланова спашено
Б-24 44-4272, Кључ-Сански мост, 10 спашено
Б-17 44-8161, Бихаћ, 9 спашен 1 заробљен
Б-24 из 459бг, Брач, свих 10 спашено
Б-24 из 465бг, Куореѕ, свих 10 спашено
За све су позната имена, кад и где су евакуисани.
Места су дата приближно - ради се о првом месту које би авијатичари записали по паду.
И тако даље за свих две хиљаде и нешто....
И то је један научни приступ, за разлику од сабирања два пута и непостојећих евакуација који се могу наћи код вас...