18-10-2022, 11:05 PM
Хвала на одговорима о којих су неки чињенични (Николај) неки половични (пек) а неки питање доживљаја, укуса или: неко воли попадију а неко, опет, попа.
На овом линку се захтева пријављивање на сајт и то нећу радити. Очекивао сам и линк и цитат (значи, потпун одговор) а добио ово – оно...отприлике.
Ја сам то нашао на овом линку (једноставно је приступачније и не треба пријава за читање):
https://www.academia.edu/40828441/%D0%96...0%BD%D1%83
И ту каже (када се изравно са сајта прекопира...при томе је бр 8 на крају белешка и допуна, односно фуснота):
Isto tako, usvojeno je mi{qewe \. Sp. Radoji~i}a da je
Ruvar~evrodoslov
tendenciozanproizvodiste ideje,pri~emuje uspo-stavqena neposredna genealo{ka veza izme|u tzv. Nemawi}a, Laza- revi}a i Brankovi}a.
Ruvar~ev rodoslov
je karakteristi~an i po tome{to donosi podatak da je knez Lazar vanbra~ni sin cara StefanaDu{ana
8
8
\. Sp. Radoji~i},
Doba postanka i razvoj starih srpskih rodoslova
, Isto- rijski glasnik, 2, Beograd, 1948, str. 28
Ако би се ово написало онако како се на сајту види (ђирилица се види, наравно):
Исто тако, усвојено је мишљење Ђ.Сп. Радојчића да је Руварчев родослов тенденциозан производ исте идеје, при чему је успостављена непосредна генеалошка веза између тзв. Немањића, Лазаревића и Бранковића. Руварчев родослов је карактеристичан и по томе што доноси податак да је кнез Лазар ванбрачни син цара Душана. 8
8 Ђ.Сп. Радојичић, Доба постанка и развој српских родослова, Историјски гласник, 2, Београд, 1948, стр 28.
Значи, човек наводи одакле је податак...тако ја то видим. Осим ако и тај Ђ.Сп. Радојичић није „љотићевац“...
(иначе јака и излизана квалификација када се нема шта друго рећи).
Хвала господине Николај. Јасан одговор, само што нисам нашао на интернету па да „вирнем“...а књигу свакако да купујем нећу. Верујем вам на реч али сам ипак сумњичав (нисам такав по природи, него ме живот научио).
Значи, Бенито, нисте ни гледали???... Лепо сам (и оправдано) посумњао
да је ипак ствар личног доживљаја или ствар укуса...То ме подсећа на изјаве (које се често могу чути) да је нпр. муслиманска вера „милитантна“ и тиме сам по себи злочиначка. И даље се ништа не проверава или проучава и онда гине за нечије интересе, без разлога сматрајући да је његова вера (хајде да кажемо хришћанска) непогрешива.
А у „неким“ књигама пише (верујем да је Шумадинац стручан да ме упути и каже како то стварно гласи): и дођоше (у свом лутању „док су тражили срећу јадни прогоњени“ примедба ЈА) и побише их све и њихове жене и децу...и наравно све су их изгазили што би млади рекли...
Са друге стране Саладин се одрекао освете крсташима...који су случајно поступили по светим књигама и поклали мноштво јадника...Наравно, очигледна је временска дистанца ова два примера, али наводим само као примере...па да неко не утрчи са чињеницом да поредим неупоредиво (или да сам љотићевац
).
Е, сада, неко не воли што је Саладин друге вере па га и не узима у разматрање (мислим, на његов поступак праштања, односно начина да се заустави будућа спира зла). Али, кажем, ствар укуса, јел' да...мада сам очекивао неки јаснији одговор (са мало више чињеница...мис'им које више
, када нисте ни једни изнели, поштовано Бенито).
(18-10-2022, 06:38 PM)пек. Пише: Писао је о томе у више књига например у овој https://www.academia.edu/keypass/VGVySHh..._1418_2018
На овом линку се захтева пријављивање на сајт и то нећу радити. Очекивао сам и линк и цитат (значи, потпун одговор) а добио ово – оно...отприлике.
Ја сам то нашао на овом линку (једноставно је приступачније и не треба пријава за читање):
https://www.academia.edu/40828441/%D0%96...0%BD%D1%83
И ту каже (када се изравно са сајта прекопира...при томе је бр 8 на крају белешка и допуна, односно фуснота):
Isto tako, usvojeno je mi{qewe \. Sp. Radoji~i}a da je
Ruvar~evrodoslov
tendenciozanproizvodiste ideje,pri~emuje uspo-stavqena neposredna genealo{ka veza izme|u tzv. Nemawi}a, Laza- revi}a i Brankovi}a.
Ruvar~ev rodoslov
je karakteristi~an i po tome{to donosi podatak da je knez Lazar vanbra~ni sin cara StefanaDu{ana
8
8
\. Sp. Radoji~i},
Doba postanka i razvoj starih srpskih rodoslova
, Isto- rijski glasnik, 2, Beograd, 1948, str. 28
Ако би се ово написало онако како се на сајту види (ђирилица се види, наравно):
Исто тако, усвојено је мишљење Ђ.Сп. Радојчића да је Руварчев родослов тенденциозан производ исте идеје, при чему је успостављена непосредна генеалошка веза између тзв. Немањића, Лазаревића и Бранковића. Руварчев родослов је карактеристичан и по томе што доноси податак да је кнез Лазар ванбрачни син цара Душана. 8
8 Ђ.Сп. Радојичић, Доба постанка и развој српских родослова, Историјски гласник, 2, Београд, 1948, стр 28.
Значи, човек наводи одакле је податак...тако ја то видим. Осим ако и тај Ђ.Сп. Радојичић није „љотићевац“...

(18-10-2022, 07:48 PM)Николај Пише:(18-10-2022, 04:58 PM)Авакс Пише: За господина @Николај молба да наведе шта је то дотични Андрејић написао (и тако згрешио). Ако говоримо уопште о истом Андрејићу, нешто сам погледао ових дана и видим да се човек бави неким „даљим временима“ (временски прилично удаљенијим од историје НОБ) или ничега нема по питању његовог рада о НОБ на интернету, чиме можемо проверити мишљења.
Живојин Андрејић, "Баточина и околина", Баточина 1988. година
Хвала господине Николај. Јасан одговор, само што нисам нашао на интернету па да „вирнем“...а књигу свакако да купујем нећу. Верујем вам на реч али сам ипак сумњичав (нисам такав по природи, него ме живот научио).
(18-10-2022, 08:18 PM)Бенито Пише: Авакс, неко ме је питао да прокоментаришем Србија Глобал. Ушао сам на њихов Јутуб канал и прво налетео на прилог о Милошу Обреновићу. Тај видео почиње са неких пет питања. Чим сам то чуо, било ми је јасно да они везе немају. Значи, заиста немам времена да објашњавам основне ствари.
Не може то да се научи за два сата или два дана. Столица треба да пукне. А ово није ни за коментар. Толико у вези њих од мене... Нећу их више уопште коментарисати.
А пошто имају доста прегледа и утицај на културну јавност, ваља да овде има тема о Србија Глобал, па нека форумаши имају место где могу да коментаришу њихове прилоге.
Значи, Бенито, нисте ни гледали???... Лепо сам (и оправдано) посумњао

А у „неким“ књигама пише (верујем да је Шумадинац стручан да ме упути и каже како то стварно гласи): и дођоше (у свом лутању „док су тражили срећу јадни прогоњени“ примедба ЈА) и побише их све и њихове жене и децу...и наравно све су их изгазили што би млади рекли...
Са друге стране Саладин се одрекао освете крсташима...који су случајно поступили по светим књигама и поклали мноштво јадника...Наравно, очигледна је временска дистанца ова два примера, али наводим само као примере...па да неко не утрчи са чињеницом да поредим неупоредиво (или да сам љотићевац

Е, сада, неко не воли што је Саладин друге вере па га и не узима у разматрање (мислим, на његов поступак праштања, односно начина да се заустави будућа спира зла). Али, кажем, ствар укуса, јел' да...мада сам очекивао неки јаснији одговор (са мало више чињеница...мис'им које више
